Mystiska nyheter: hemsökta dockor, ”Vita Damen” och ett läskigt ansikte.

Dags för lite mystiska nyheter igen. 🙂 I dagens inlägg ska vi ta en titt på en hemsökt docksamling, ”Vita Damen” och ett läskigt ansikte i en bil. 😮 Låt oss göra sommaren lite mer kuslig. Det behövs alltid. Oh ja.

Man börjar samla på hemsökta dockor och driver bort sin familj! :-O

Jag samlar själv på dockor och figurer. Men något jag aldrig skulle köpa är en uttalat hemsökt docka. Har bloggat för mycket om kusliga dockor för att någonsin våga mig på det…. Men 63 åriga Barry Collingsworth har inga problem med hemsöka dockor. I inslaget ovan kan ni se honom presentera sin samling. I valet mellan dockorna och familjen tycks dockorna ha företräde. Barry är helt okänslig för att fru och barn tycker samlingen är läskig. Hans 18-åriga son mår så dåligt av dem att han nu vill flytta hemifrån.

En kommentar på youtube säger att de negativa energierna i dockorna kan klibba sig fast på familjemedlemmarna i generationer. Det känns dock lite överdrivet…
Sen tror jag att om man inte är särskilt medial (vilket Barry nog inte är) så kanske man ändå inte skulle märka av andarna. Men jag skulle inte ta risken ^^;

En kommentator på ett annat forum har en teori om varför Barry gör som han gör: ”Sounds like an inventive way to get those pesky teens to leave home if you ask me!” Hahaha lurigt i sånt fall, Barry! Lurigt! XD

Hur skulle ni reagera om er partner eller förälder började samla på hemsökta dockor?

 

 

”Vita Damen” dyker upp i ett träd.

Det är vanligt att spöken får namn som ”Vita Damen”, ”Bruna Damen” och så vidare (vi levande är inte alltid så fantasifulla när det gäller namn.) I Durand-Eastman parken i Rochester har det länge funnits legender om en spöklik ”Vit Dam”. Enligt historien (som har sina rötter på 1800-talet) går hon runt i parken och letar efter sin mördade dotter. Den vita damen ska ha dött av brustet hjärta.
Nu har en rejäl vind rivit bort hälften av ett träd i parken och lämnat efter sig något som ser ut som en figur med uppsträcka armar. Vackert och häftigt. Men var det verkligen bara en slump? 😉 Eller är det den Vita Damen som på detta sätt visar sig för allmänheten?
Vad tror ni?

 

 

Läskigt spökansikte i bil!

Ovan ser ni ett foto som en anonym fotograf tagit av sin bil. Han var rejält chockad när han senare undersökte bilden och såg den läskiga figuren i fönstret! 😮 Han svär på att bilen var tom. Är det en biltjuv? En kuslig fripassagerare eller ett spöke? Svårt att veta. Speciellt som källan är så anonym och många detaljer saknas… Men visst ger bilden lite rysningar eller vad säger ni? 😮

Hoppas alla ha en bra och lagom kuslig semester! 🙂

2 svar

  1. Det var läskiga bilder. 🙂 Fast jag fick faktiskt inga läskiga vibbar av dockorna. Kanske är det bara historier som säljarna har hittat på för att öka värdet? Vita damen – jag tror säkert att folk har känt en närvaro där, men kan inte själva bilden i trädet vara någon som gjort ett ”konstverk” utifrån historierna om spöket? Eller helt enkelt en synvilla beroende på vinkeln som fotot tagits från? Jag är väldigt skeptisk till foton av övernaturliga företeelser. Även om man kan känna det är det nog sällan man kan dokumentera upplevelsen. Den sista bilden är väl egentligen den läskigaste. Jag vet inte vad det är. Kanske ett spöke som faktiskt syns? Eller en spegling från något annat? Eller än en gång, en synvilla – något som i en viss vinkel ser ut som ett ansikte men är något helt annat. Tyvärr kan det väl också vara någon som har fejkat ett spökansikte. Man vet ju aldrig vad folk hittar på.

    • Eller hur!
      Nej det är faktiskt inte de läskigaste dockorna. Man har sett värre. ^^; Heheh säger jag modigt nu…. om Barry plötsligt knackade på dörren med hela dockgänget i sällskap skulle jag kanske ändra mig. Fast mest rädd vore jag nog för Barry då LOL XD
      Det ska vara ett resultat av en storm att trädet blev som det blev men det skulle inte förvåna mig om någon ”förbättrat” det hela för att det ska se mer mänskligt ut. Här är en video av trädet så det ser verkligen ut som en skalle från flera vinklar faktiskt 😮 https://youtu.be/VfL8baEDAnQ
      Ja den sista bilden är så creepy! Jag tror ändå att det går att fånga spöken på foton men visst tror jag också att många bilder är synvillor med. ^^;

Kommentera

