Mystiska nyheter: Bigfoot och mystiskt foto!

Dags för lite mystiska nyheter igen 🙂 Denna gång om vår gamla vän Bigfoot och en mystisk figur i en trädgård.

Bigfoot förföljs av man i North Dakota:

I början av januari fick en kvinna i Ellendale syn på något mystiskt utanför fönstret: ett stort, hårigt, fult monster! Jag hade genast misstänkt en försenad jultomte men hennes vän jägaren Christopher Bauer hade en annan teori. Han tänkte att det var en bigfoot! Han hittade spår utanför huset som han började följa. Spåren var 46 x 20 cm och djupa. Han följde fotspåren i en mil men sen försvann de helt vid en kulle. Han anser att spåren var alldeles för tydliga för att vara bluff och säger att sanningen finns därute! Bigfoot är äkta och han hoppas att vi kan finna bevis snart utan att skada den legendariska varelsen. Det hoppas jag med! 🙂

Mystisk varelse fotad i en trädgård:

Ovan ser ni två foton tagna av en övervakningskamera med två sekunders mellanrum. Så vad det än är för figur på foto nummer två så gjorde hen i alla fall en snabb entré och en lika snabb sorti då den inte var kvar på fotot efter. Så… ingen trädgårdsmästare som ville ta en selfie i alla fall 🙂
Som alla bra bilder av det övernturliga kommer detta foto från en anonym källa på nätet som inte ens avslöjar exakt var bilden är tagen. Bra början…. Mycket förtroendeingivande… Många teorier cirkulerar om denna bild på nätet. Många tror att det bara är nån gren eller nåt som blåste förbi och råkade fångas på bild som en märklig form. Andra tror att det är något väsen de kallar ”photoshop”. 😉

Men den anonyma uppladdaren av bilden påstår bestämt att fotona är äkta.
Min teori? Jag säger en spökapa! 😉 För det ser lite ut som en apa och det vore ganska kul med en spökande apa. ^_^

Vad tror ni om allt detta?

Kommer vi någonsin få Bigfoots existens konfirmerad?

Är det en spökapa på fotot eller bara bluff?

6 svar

  1. Jag skulle nog säga att det är bluff eller någon form av fel på kameran. Däremot kan man väl inte säga säkert om Bigfoot, Yetin eller någon av de där mytiska varelserna finns eller har funnits tills ganska nyligen. Jag tror bara att man måste ta den här typen av foton med en nypa salt, tyvärr. Precis som du skulle jag verkligen uppskatta om det fanns lite magi i världen (bara det inte var något farligt).

    • ja, och speciellt som källan till fotot känns så oseriöst så är jag extra skeptisk.
      men jag vill gärna tro att det finns någon slags bigfoot som vi ännu inte upptäckt. naturen har många hemligheter 🙂
      Ja, det behövs lite magi för att sätta krydda på vardagen 😀

  2. Jag tror iaf inte att fotot är bluff då varelsen har en hyfsat verklighetstrogen skugga vilket är svårt att skapa i photoshop 😉

  3. Den varelsen är läskigt. Tur att dom flesta är hemma om kvällen och natten då!

Kommentera

