Hoxton Street Monster Supplies: en affär riktad till monster, odöda och vampyrer

Självklart finns det vampyrer, odöda, monster och andra ljuskygga varelser ibland oss. Precis som vi så kan de behöva shoppa ibland. Frågan är bara var de handlar? Jag vet svaret.😉 I London finns en mycket speciell affär som riktar sig till övernaturliga väsen: Hoxton Street Monster Supplies. Under min resa till London förra veckan besökte jag detta udda ställe och nu ska jag berätta om det😀

När man kommer till affären möts man av flera olika skyltar där det står saker som:

”Endast en jätte i taget är tillåten i affären”

”Vi ber våra kunder att låta bli att äta upp personalen”

”Nattlig försäljning är möjlig för vampyrer som bokar tid.”

”Bönor (varken magiska eller vanliga) är tillåtna som betalning”

”Människor är välkomna men på egen risk”

🙂

Inne i affären finns det massa spännande produkter som ni kan se på bilderna under. Allt är dock inte till salu. Vissa saker är man tvungen att vara död för att få köpa. ^^;

Jag köpte lite pins, en karta över de övernaturliga varelserna i området och en flaska älvpulver. Kassörskan sa att hon brukade säga till barnen som kommer till affären att älvpulvret kom från älvor som skakat av sig glitter från sin vingar. Men den mörka sanningen är att älvpulvret är gjort av nedmalna älvor…😮 Jag har lite dåligt samvete att jag stöttade en sån mordisk verksamhet genom att handla😉

Enligt sin egen historiebeskrivning så har affären funnits sen 1818. Men vem som öppnade den och varför den stängde är ett mysterium.😉 Men 2010 öppnade affären igen. Yay!

Affären är en slags mötesplats i Hoxton. Inte bara för monster utan även för barnfamiljer. Affären ger alla sina intäkter till organisationen Ministry of Stories (på grund av en gammal förbannelse😉 )
De anordnar workshops i monsterbutiken för barn med fokus på kreativt skrivande. Butiken har även tecknarworkshops och brukar sätta upp barnens monsterbilder i affären under titeln ”månadens kund”.

Jag tycker det är en sån trevlig och rolig grej. Kan tänka mig hur inspirerande och roligt det måste vara för barnen att komma dit och drömma sig bort i affärens magiska värld. Även som vuxen tycker jag det är en fascinerande och spännande plats. Den är inredd med så mycket humor och charm. Att den finns bidrar till att göra världen lite mer magisk. Själv vill jag gärna tro att den verkligen har en övernaturlig kundkrets som dyker upp när människokunderna inte är där.😉

Om ni vill besöka affären så är detta adressen:

Hoxton Street Monster Supplies
159 Hoxton Street
Shoreditch
London

Jag rekommenderar också deras websida som är väldigt charmig. Om man är en vampyr, varulv, zombie eller mumie så kan man få den översatt😉
http://www.monstersupplies.org

Om ni vill läsa mer om mina äventyr i London så kan ni göra det på min andra blogg HÄR🙂 Jag pratar bland annat om ockulta bokhandlar.

Vad tycker ni om monsterbutiken?

Vill ni besöka den?🙂

6 svar

  1. Hej Magic…
    Finns det någon Lik-värdig butik i sverige?
    Nu var jag läskig! Dricker cola…
    Suck! Dessa vitsar!

    Så roligt att få besöka London för lite
    mer udda upptäcker!
    Skulle vara intressant att se.
    Men får jag med mig nån vän ska
    jag uppsöka London Dungeons också.
    Ser så häftigt ut!
    Vaxdockor också!

    Mvh Jörgen

    • Hahaha ju fler vitsar desto bättre😄
      Och nej, tyvärr finns inget liknande här. Så tråkigt. Jag borde starta en. ^^
      Hoppas du kan göra en londonresa snart. Berätta i sånt fall för mig om vad du gör för spännande upptäckter i the dungeons och i vaxkabinettet🙂

      • Ja det borde du göra! Vilken grej!
        The Magic Store!
        ”Extrapris denna vecka på demonbortagare”
        Storsäljare för pappor till bråkiga barn!

        😉
        Mvh Jörgen

      • hahaha en vacker dag blir det av😀

  2. Det fanns en vampyr i kön på Icas matbutik många år sedan när en vän till mig var där i kön här i Järna som bara vände på sig mot henne i kön och visade sina tänder när det blev lite disigt i luften och sen blev det som vanligt igen!

Kommentera

