Mystiska nyheter: Varulv, månens kraft och en försvunnen stad.

Dags för nya mystiska nyheter! I dag ska vi prata om folk som sett en varulv, forskare som studerar månen och upptäckten av en försvunnen stad.🙂

Varulv i England.

Ett flertal vittnen i området kring staden Hull i Nordöstra England har sett en varulv. En kvinna som bevittnade varelsen förra vintern säger: ”Den stod upprätt ena sekunden, nästa sekund sprang den som en hund på alla fyra. Jag var skräckslagen.”
Ett par beskriver hur de såg något stort och hårigt som åt på en död hund. Otäckt!

I trakten finns det en legend om en varulv som heter ”The Old Stinker” på grund av sin dåliga andedräkt. (Taskiga varulvsföräldrar som döpte sitt barn till det!😉 )
Nu tror många att det är The Old Stinker som folk ser. Vittensmålen har blivit så täta att folk börjat anordna jakter efter varulven när det är fullmåne. Jag antar att de vill ta ett snack med honom och kanske erbjuda en mintpastill😉
Då kanske han kan byta namn till ”The Hullk” som en nätkommentator föreslår. Get it? Hullk? Lol? ^^

Mer om varulvar HÄR

Forskare analyserar hur mycket månen egentligen påverkar oss.

En vanlig teori är att fullmånen är magisk och påverkar människor på olika sätt. Folk blir varulvar, magi kan utföras extra lätt eller så får man huvudvärk / andra krämpor vid tiden då månen är full. Forskare gjorde ett experiment där de mätte av barns sömnkvalité under olika månfaser. Men de kunde inte hitta någon nämnbar skillnad. Hmm, betyder det att jag inte längre kan skylla på månen när jag är hängig? Dåligt.
Men å andra sidan så var det bara sömn forskarna studerade. Fysiska krämpor och varulvsförvandlingar togs inte med i statistiken.😉

Läs mer om månens magi HÄR.

15 åring hittar försvunnen Mayastad.

15 år gamla William Gadoury har blivit nätberömd efter att ha hittat en hittills okänd mayastad i Yucatans djungel. Först när jag såg denna nyhet tänkte jag typ: ”Ah, coolt när någon gör en sån upptäckt av en slump.” Men oh, nej! Ingen slumpmässig upptäckt här inte! William räknade ut att det borde finnas en mayastad på platsen genom att analysera stjärnorna! WTF? Geni liksom!

William har varit fascinerad av mayafolkets kultur ända sedan hela 2012-hysterin. Han började studera deras historia och kom fram till att alla deras städer korresponderade till stjärnorna. För att testa denna teori så la han en stjärnkarta över google earth. Han hittade ett tydligt samband och räknade baserat på det ut att det måste finnas en stad i Yucatans djungel. Med hjälp av Kanadas Space Agency och forskare vid New Brunswicksuniversitet forskade han vidare och mycket riktigt, det ser ut att finnas en okänd mayastad just där han sagt med 30 byggnader och en pyramid. Yikes! När jag gör oväntade upptäckter är de vanligen något i stil med ”Åh! Jag hade en mentosrulle i fickan som jag glömt! Yay!”

Imponerande och cool historia verkligen! Uppgifterna på nätet är dock ännu lite motsägelsefulla och inget verkar helt konfirmerat än.. Men jag hoppas mer uppgifter dyker upp snart🙂

Tror ni att det är en varulv som härjar i England?

Känner ni er personligt illa påverkade av månen? ^^

Vad anser ni om Williams coolhet?🙂

17 svar

  1. Jag tror att varulvar håller sig borta från människor för dom vill inte bli sedda av människor oavsett vad sen andra tror, för dessa vill vara ifred! Kommer fram när ingen ser! Men några har redan lyckats och se i England men finns inte i Sverige, bara i England, för alla länder har inte allt, för alla länder har alltid något som andra har sett om man är mottaglig!

    • Hej Pirri!
      Ja, det tror jag med. Varulvar är skygga väsen.
      Hmm, ja, kanske finns de inte i sverige alls… Har inte tänkt på det.. Kanske fanns de här förr men inte längre? Det var ju definitivt ett bra tag sen vittnesmål som beskriv varulvar gjordes här.😛

  2. Eller så finns det kanske i Sverige eftersom det var Skandinavisk innan och skickliga på att gömma sig än idag!

  3. Fattar inte skämtet om The Hullk…:-/

  4. Otroligt bra, just a question. Tänker du fortfarande vänta med att bli häxa? :))

  5. Hej missmagicgirl!
    Jag tyckte det här inlägget var jätte bra. Skulle varra roligt om du skriver lite mer om månens kraft:)

  6. Älskar månen, den är förtrollande. Nästan varje fullmåne går jag en lång promenad med hundarna i skogen på kvällen/natten för att kolla månen o stjärnorna.

  7. Grym upptäckt! Jag trodde när jag började läsa att han gått på en promenad eller något i djungeln och helt plötsligt bara hittat den staden. Men fan vad coolt att han kunde räkna ut var den fanns. Undrar om de kan hitta fler på det sättet.🙂

Kommentera

