Mystiska nyheter: monster och kryptozoologi!

Dags för mystiska nyheter igen! Mitt förra inlägg var ju fullt av övernaturliga bluffar vilket ju är lite tråkigt ändå. Men i dagens inlägg ska vi ta en titt på en del nya mysterier som förhoppningsvis inte är bluffar!
Idag blir det fokus på det senaste som hänt inom kryptozoologi, monster och mystiska varelser!

Bigfoot har fått barn!

Vår gamla vän Bigfoot har en glad nyhet! Hon har fått barn! Undra vad den ska heta? Smallfoot?

En kvinna som uppger att hennes namn är ”anonymt” (låter som ett fejknamn enligt mig…) rapporterar att hon såg en märklig varelse när hon var ute och körde på kvällen i Virginia i USA.
Det var definitivt ingen björn utan liknade mer Chewbacca från Star Wars. Varelsen höll en liten miniatyr av sig själv i famnen. När kvinnan återvände till platsen nästa dag så kunde hon se spår vid vägkanten.

Ja, vad ska man tro? Detta verkar ju betyda att Bigfoot inte är en ensam varelse utan ett helt släkte som förökar sig. Spännande! Och grattis till det nya tillskottet i Bigfoot-familjen! 😉

(Vänta! Nu känner jag igen namnet! Anonym har ju faktiskt kommenterat här på bloggen ibland! Wow! Its a small world. 😉 )

Yeti eller Snömannen tar en promenad!

En turist i Formigal i Spanien säger sig ha lyckats ta en bild av en Yeti / Snöman. Ni ser fotot ovan.
Åh, jag tycker den där yetin ser SÖT ut! Fluffig och mjuk! Vill krama! ^^
Varför tar jag aldrig så där intressanta turistfoton?

Turisten säger att han berättade för skidhotellet att han sett en Yeti. Men de tog honom inte på allvar. Bilden väckte dock mycket uppmärksamhet på nätet vilket resulterade i att skidområdet fick genomsökas. Inget hittades dock och de som genomsökt försäkrade att det inte fanns något farligt i området.

Vad ska man tro?!?!

På tal om Yeti, låt oss gå till nästa nyhet:

Yeti lämnar fotspår i Ryssland.

En tolvårig pojke var ute och campade i skogen i Kemerovoregionen i Ryssland när han hittade ett ENORMT FOTSPÅR! Ja, ni kan ju se själva på bilden ovan! Wow!
Pojkens pappa hade aldrig trott på varelser i stil med Bigfoot och Yeti men nu har han omvärderat sin tro. 🙂

Fotspåret har kopplats samman med ett annat tidigare vittnesmål av konstnären Andrey Lyubchenko som påstod att han sett enmänniskoliknande, jättelång, hårig varelse i samma område. Varelsen hade försökt prata med honom och hållit i en träkäpp. Samtalet hade inte riktigt tagit fart men Andrey var djupt fascinerad av varelsens ögon som såg ut precis som mänskliga ljust färgade ögon.

Varför händer aldrig sånt där mig? Jag vill också snacka med en Yeti! 😉
Vi kanske kan prata… eh, ja, hur sur man blir om man inte hittar skor i sin egen storlek. Kanske ^^

Vad tror ni om dessa storfotade monster?

Vill ni läsa mer om monster så la jag just upp en ny bokrecension på min andra blogg där ett monster har en huvudroll. Klicka HÄR.

Ha det gott!

8 svar

  1. Haha, vet inte om jag ska tro det eller inte! Vore ju väldigt roligt om det var sant! 😀

  2. Vilken tur att dom inte är ensamma!

  3. Vad kul att Bigfoot har fått barn, då finns det säkert fler!
    Yetibilderna var väldigt coola och trovärdiga, speciellt bilden när den tar en promenad. Jag hoppas det är sant!
    Jag vill också träffa en Yeti någon gång! 🙂

    • Hej Ingrid!
      Eller hur! Det känns bra att veta att Bigfoot inte är helt ensam 🙂
      Ja, jag gillar den yetibilden. Riktigt bra! Hoppas verkligen den är äkta!
      Oh, ja! Träffa yeti står lugnt på min att-göra-lista 😉

  4. Tror definitivt att Bigfoot existerar, ännu har ingen kunnat rekonstruera Patterson-Gimli filmen med 60-tals teknik. Vad beträffar barn så har ju redan dom tidiga ögonvittnena rapporterat Bigfoot-familjer med mamma pappa och barn.
    För övrigt tror jag att det är samma djur det rör sig om, Yeti i Himalaja, Almas i Mongoliet och Bigfoot i Nordamerika dom har alla päls från svart till rödbrun, (Almas är nästan enbart rödbruna) däremot är det där fotot på den vita Yetin en bluff Yetin har svart till rödbrun päls.

Kommentera

