Kärleksmagi och formler!

I dag ska vi peppa inför alla hjärtans dag med att prata om kärleksmagi! Men oroa er inte! Jag kommer inte prata om formler som gör någon kär. Det är aldrig okej att på magisk väg försöka kontrollera någon annan och sånt tror jag alltid slår tillbaka på en själv på ett negativt sätt.

Men vi ska prata om formler som hjälper ödet på traven och gör att man drar till sig kärlek och romantik rent allmänt. 🙂 Kanske kan dessa formler få ens livs kärlek att korsa ens väg 🙂

Kärleksmagi bör utföras på fredagar. Fredag är förknippad med kärlek då dagen är döpt efter den nordiska gudinnan Freja som var en kärleksgudinna. 🙂

För att dra till dig din sanna kärlek kan du bära med dig en granatsten. Antingen som smycke eller bara i fickan.
Åh nice! Jag ska på en gång köpa mig en granat! *Magic går in på 21diamonds* Ehhh alla granatsmycken kostar flera tusen! 😮 Hmm, men jag antar att det är okej om min blivande kärlek är biljonär… Undra om det finns någon formel för att attrahera en rik person…?

Något som är lite billigare är att göra ett pärlhalsband av enbär. Detta göra att du drar till dig älskare. Dock ser jag på flera av mina källor att man ska akta sig för enbärsmagi om man är gravid…. Okej? ^^

Men oroa dig inte! Om du inte har råd med en granat och dessutom är gravid så kan du göra denna formel: Skaffa en så kallad ”lodestone” (magnetiserad magnetitsten) och strössla torkad rosmarin över den. Lägg den sen i en liten påse och ha runt halsen. Helst en röd påse då den färgen är förknippad med romantik. Denna enkla formel kan sätta fart på romantiken i livet.

När det är fullmåne kan man bränna träslaget Aquilaria Malaccensis (även kallat aloeved eller aloeträd). Denna formel fungerar snabbt och kommer föra in en ny kärlek i ditt liv lagom till nästa nymåne. 🙂

Du kan också lägga små violblad i din sko för att de ska guida dig att gå i rätt riktning i livet för att träffa din stora kärlek.

Teckningen ovan har jag gjort 🙂

Avslutningsvis så vill jag önska alla en underbar Alla Hjärtans Dag! Men glöm inte att kika in här på söndag för då lägger jag upp ett specialavsnitt av min webserie Magikonsult med romantiskt tema. 😀
Om ni inte läst min serie än kan ni göra det HÄR.

Kramar från Magic!

Tror ni på denna sorts kärleksmagi?

Tänker ni testa någon formel?

Har någon råd med en granat och vill köpa en åt mig? 😉

6 svar

  1. Hej Magic….
    Att visa att ens hjärta är stort och med mycket
    omtänksamhet banar en lyckosam väg.

    En del lägger stor möda på att med ”game” lura till sig.
    Ett spel han/hon lätt gör ”Shack matt” på sig själv…

    Ditt sätt fungerar säkert jättebra. ☺️

    Jag har en grej jag skulle vilja berätta för dig.
    Kanske ska maila det…😊

    Mvh Jörgen

    • Hej Jörgen!
      Du har så rätt. Med stort hjärta och omtänksamhet drar man till sig bra saker i livet 🙂
      Åh, det är bara att maila! 🙂

  2. Jag tror att man på något sätt kan få hjälp med kärlek genom magi, men håller med om att det är fel att använda magi för att göra någon kär. Jag tänker testa att ha violblad i skon när violerna börjar komma fram, det verkar bra att violerna leder en på rätt väg.

    Din teckning är jättefin!

    • Hej Ingrid!
      Precis! Håller helt med. Åh vad roligt att du ska testa med violerna. Jag ska också göra det i vår 🙂
      tack! Så rolgit att du gillar min teckning! 🙂

  3. Jag hade inte koll på att Freja var en kärleksgudinna, hehe.

Kommentera

