Det hemsökta Waverly Hills- sanatoriet.

Vi måste ju börja det nya året på rätt sätt. Alltså med spöken!

I dagens inlägg ska vi ta en titt på en riktigt kuslig plats. Det hemsökta Waverly Hills- sanatoriet i Louisville Jefferson County i Kentucky i USA. Bara bilderna av det ger mig rysningar alltså!

Marken köptes ursprungligen av Thomas H. Hays 1883 som ett familjhem och skola åt Thomas döttrar. I början av 1900-talet köptes marken av ”The Board of Tuberculosis” och blev istället ett sanatorium. Historierna om spöken berättades av sjukhuspersonalen redan från början och lever kvar än idag. Nu för tiden hålls det paranormala Halloweenvandringar där och rapporterna om spökliga upplevelser bara fortsätter och fortsätter…

På tredje våningen har folk påstått sig se spöket av en liten flicka som leker med en boll. Många har bara hört ljudet av bollen utan någon synlig förklaring.
På fjärde våningen har vittnen sett skuggfolk och sett dörrar smälla igen med hjälp av osynliga händer.
I huvudingången har folk sagt sig se en gammal kvinna med bundna armar och blodiga handleder och anklar. Hon skriker och ropar på hjälp. Jag tycker det låter som ett väldigt tragiskt spöke… Någon borde hjälpa henne att få frid.

En ande på bilden ovan?

I det som brukade vara café och kök har folk känt doften av mat fast ingen lagar mat där längre. (Tänk vilken besvikelse om man kommer dit och tror att det är en god middag på gång.)

Man har också sett till en man helt klädd i vitt som sägs ha jobbat på sjukhuset innan han dog av tuberkulos.
En annan tragisk historia berättar att en sköterska begick självmord i rum 502. Folk som besökt rummet säger att de fyllts av ett starkt obehag och vissa har till och med hört en röst skrika åt dem att ge sig iväg….

Det finns även en tunnel som går från bottenvåningen ut till en kulle. I den tunneln fraktades ursprungligen sjukhustillbehör men när epidemin var som värst fraktades de döda ut genom tunneln. I dag påstås tunneln vara hemsökt av en mängd andar som man kan höra prata med märkliga röster.

Nu finns det planer på att göra om Waverly Hills- sanatoriet till ett hotell! Seriöst? Jag skulle inte vilja bo på ett ställe som låter som plotten till en skräckfilm! :-O

Vad tror ni om denna kusliga plats?

Skulle ni våga bo där om det blev hotell?

P.S Missa inte mitt inlägg om filmåret 2015 på min andra blogg btw. HÄR. D.S

12 svar

  1. Jag tycker man ska dit en medium först som kan hjälpa alla spöken få frid till andra sidan innan man gör det till ett hotell så blir alla nöjda både andar och människor! Och då kan dom andarna gå vidare till nästa liv!

  2. Ja det där stället ruvar nog på en del personligheter
    och händelser.
    Ett besök hade vart intressant!

    Jag håller med… Hotell är väl ingen bra grej.
    Vad som varit skall vara tycker jag. Dom lär
    väcka nåt sovande tror jag…

    Hoppas du får ett bra 2016 magic…☺️

    Mvh Jörgen

    • Hej Jörgen!
      ja, verkligen! En av de otäckaste platserna jag bloggat om alltså..
      Hotell känns märkligt. De borde i alla fall verkligen börja med att ta dit ett medium eller så som kan
      försöka hjälpa andarna att få frid…
      Tack detsamma! hoppas det blir ett toppenår! 😀

  3. Fy, vad otäckt! Särskilt den där kvinnan med bundna handleder verkar läskig… 😮 Gott nytt år i alla fall, Magic!

  4. Man blir aldrig besviken, du håller samma höga nivå i dina inlägg. Det där är ett ställe jag inte ska besöka.

  5. Jag skulle vilja åka dit, jag har aldrig varit på ett hemsökt ställe (tror jag). Men det verkar ju som att spökena vill ha frid, och ett hotell är nog inte en så bra idé isåfall.
    Gottt nytt år och God fortsättning Magic! 😊

    • Hej Ingrid!
      Du är modig! Ja du kanske hinner åka på spökvandring där innan det blir hotell. 😉
      Ja, hotell känns inte alls som en bra idé alltså…
      Tack detsamma! 😀

  6. Ibland blir det så läskigt hemma att jag börjar ana att det är hemsökt! Men allvarligt, vad gör man om ens hus är hemsökt? Och anden är en väldigt, väldigt ond ande?

    • Hej Witch of Magic!
      Ett klassiskt knep för att rena sitt hem från andar är att bränna ett knippe vitsalvia och sen gå runt i hemmet och sprida röken med alla fönster öppna.
      Låter jobbigt att ditt hem inte känns lugnt. Jag hoppas det blir bättre!

Kommentera

