Rysliga bilder: Demoniska dockor och varelser att bli rädd för inför Halloween

Dags att höja kuslighetsfaktorn! Halloween är om 7 dagar så det är hög tid att skrämma upp sig😉
Jag har skrivit om många hemsökta dockor och föremål tidigare som haft läskiga historier runt om sig. Dagens inlägg blir lite annorlunda. Vi ska ta en titt på en mängd gamla dockor och masker vars historier är okända. Men man behöver inte mycket till hjärna för att inse att det är något kusligt med dem. Häng med!

Ovan ser ni en docka från ca 1920 som förmodligen är alla barns dröm. Den kan nämligen byta ansiktsutryck från glad till ledsen. Allt du behöver göra är att vrida på dess huvud. Nice?
Seriöst, det är så creepy! Hur kommer man ens på en sådan docka? Det ser ju ut som den har en parasitisk demon på baksidan av huvudet! OMG! Det är ju som i första Harry Potter boken / filmen! Det är Voldemort!😮

Ovan ser ni skådisen Erich von Stroheim i filmen The Great Gabbo från 1929 tillsammans med en enögd docka. Jag blir verkligen rädd! Den där tomma men ändå intensiva blicken! Hu! Skulle inte vilja möta honom i en mörk gränd. Dockan han håller i är också rätt läskig….😉

Den okända gentlemannen ovan borde sätta sig ner och ta en allvarlig funderare över sin kompis.
Gentlemannen: ”Hmm, min kompis beter sig som en demonisk docka, ser ut som en demonisk docka, heter Demonik Docklius… OMG! Den naturliga slutsatsen är: Han kanske är skådis?”
Magic: *facepalm*

Dockan ovan: ”Hello ladies!”
Magic: ”Bye!! AAaaiiihhhh!!!!”

Dockorna ovan är väl inget att bli rädd för? De ler ju så glatt! *Magics blod blir till is*

Två riktigt läskiga Musse Pigg-varelser ovan. Någonting står inte rätt till med deras nosar alltså. Det ser ut som stora gap som väntar på att äta upp någon. Jag älskar det faktum att skådespelerskan Clara Bow som står mellan dem har vett att se misstänksam ut. Japp! Hon var smart min Clara!🙂

Bilden ovan är kuslig men lite söt också på något märkligt sätt.😛 Men… vad är det egentligen för slags djur de föreställer? Hu! Ovissheten gör mig nervös! ^^;;

The eyeliner is strong with this one….😉

Nej, jag är inte rädd för de där ögonen som tycks leva sitt eget liv. Du är rädd!!! *Magic gömmer sig under sängen*

Tänk dig att denna gynnare knackar på din dörr på Halloween och säger ”bus eller godis?” och du upptäcker att du inte har en enda godisbit hemma….😮

Kolla en pappskalle!

Ännu mer pappskallar. Jag känner liksom vad var ens tanken med denna utklädnad? Varför ska de ha de där stora fyrkantiga huvudena? I need answers, dammit and I need them now!

Jag är vanligen inte rädd för häxor men det är aldrig för sent för att börja…

Vem vill hänga med detta glada gäng på Halloween?😉

Jag älskar verkligen creepy vintagebilder och dockor. De är bara så fascinerande och fantasieggande. Vackra och intressanta på ett mardrömslikt sätt. Perfekta för att skrämma upp sig med också.🙂

Vad tycker ni om gänget i detta inlägg?

Vilken bild var läskigast?

6 svar

  1. Fina dockor! Jag tycker ändå att ”Billy the saw puppet” är den häftigaste dockan. Du vet han på trehjulingen
    i SAW filmerna. Jag sa till min sambo att jag tänkte köpa en sån på nätet. – Den kommer inte in här!!, var hennes kommentar… He he😆

  2. Dockan du säger ”The eyeliner is strong with this one” om, liknar den levande buktalardockan Sid från Buffy the vampire slayer-avsnittet ”The puppet show”…😮

  3. Eller hur! Men tänk om det faktiskt är Sid! Om han är verklig kanske alltihopa är verkligt och vampyrerna och demonerna och allt annat ont är verkligt och AAAAAAHHHHH!!!! *Springer runt i cirklar och skriker* Ehm, förlåt, flippar ur lite ibland…:-/

Kommentera

