Formler för att få ett lyckligt hem

I dagens inlägg ska vi titta på olika formler man kan utföra för att få ett harmoniskt och lyckligt hem. 🙂 Vi ska även ta upp olika skyddformler så att man kan skydda sitt bo från vampyrer och annat otyg. Information som kan rädda liv med andra ord 😉

En enkel magisk teknik för ett lyckligt hem är att fylla hemmet med basilika. Odla basilika, ha basilika i vaser, laga mat med basilika, vilt hoppa runt iklädd endast basilika osv. Allt med basilika är bra!!!
(Okej, okej, du kan sluta hoppa! Den sista var på skoj!)
Blå blommor är också ett sätt att få in positiva energier i hemmet. Blåklint, blåklockor, och hortensior är bra att plocka, torka och mala och sprida ut i hemmet. (Yay för damm?)
Du kan också skräpa ner din tröskel med linfrön för att hålla obehag ute och harmoni inne.
Du kan också lägga Hjärtstilla i en burk bredvid dina familjfoton för att bevara frid och lycka inom familjen.
Färsk rölleka är också bra att dekorera hemmet med för att hålla undan negativitet.

Här är en annan formel för glädje och kärlek: Lägg tre vitlöksklyftor, tre gula rosenknoppar och tre guldfärgade mynt i en vit påse. Knyt påsen med guldband. Dansa runt ditt hem tre gånger medurs och tre gånger moturs medan du visualiserar hur ditt hem fylls av glädje och kärlek. Sen hänger du påsen över din dörr på en järnspik.

Men kanske är det så att du redan har negativa energier i ditt hem? Då kan du testa denna formel:
Håll i ett vitt ljus medan du tänker på det som tynger dig. Skriv upp dina sorger på ett vitt papper med rött bläck. Smörj in pappret med honung. Vik ihop det. Tänd ditt vita ljus och bränn upp papperet medan du säger något i stil med: ”Jag ger min sorg till flammorna, eldens ande äter min sorg och smärta.”

Det finns många sätt att skydda ditt hem från yttre hot.
Järnamuletter är aldrig fel. Järn ses som väldigt magiskt laddat och kan stöta bort ond magi.
Nu när det börjar bli höst (vilket Magic tycker är awesome!) så är tända ljus mysigt. Men det är inte bara för stämningen man ska tända ljus, ohnej, tända ljus skyddar mot andar och från att bli förtrollad.
Att bränna lavendel, myrra, rosmarin och alruna är också ett bra sätt att rena sitt hem på dåliga energier.
Vitlök är också ett bra skydd. Man kan gnida in saker med vitlök eller hänga upp det i fönsten. Detta skyddar hemmet från vampyrer, demoner och ond magi.

Jag kände att jag ville skriva detta inlägg nu eftersom jag just håller på att flytta. Jag vill gärna göra lite magi i min nya lägenhet. 🙂

Mitt nuvarande rum jag nu flyttar från. 🙂 Här har många blogginlägg skrivits. *Sentimental änglakör*

Vad tror ni om all denna folktro?

Skulle ni testa någon av formlerna hemma?

2 svar

  1. Bra inlägg! Tycker sådant här är väldigt intressant. 🙂

    (Förresten mina Monster High vinkar till dina Monster High ;))

    • Hej Nessie!
      Tack så jättemycket! 🙂 Ja, det är så nice med lite magi i tillvaron 🙂
      Ska lugnt göra flera av dessa 🙂

      (Mina Monster high dockor vinkar tillbaka!) 😉

Kommentera

