Magics egna övernaturliga upplevelser.

Detta kommer bli ett lite annorlunda inlägg. Istället för att ta upp något känt mysterium så tänkte jag istället ta upp några av mina egna mystiska upplevelser. Jag blir nämligen så inspirerad när jag läser om er läsares upplevelser och tänkte att det var på tiden för mig att också dela med mig lite. Många undrar vad som gjort mig så intresserad av det övernaturliga och delvis beror det nog på att jag varit med om en del saker själv. 🙂

(Det där är inte jag. Jag bara älskar bilden! ^^)

I den första lägenhet jag bodde i (fram tills jag var 4 år) fanns det ett inre rum som jag aldrig vågade gå in i. Minns fortfarande hur obehagligt jag tyckte att det var där inne fast det egentligen inte fanns någon anledning till det… (i alla fall ingen anledning vi visste om DÅ!)
Några år efter att familjen flyttat därifrån träffade en släkting av en händelse en som hade bott i huset före oss. Han berättade att lägenheten vi bott i ursprungligen varit två lägenheter. I de rum som tillhörde den ena lägenheten (samma rum som jag varit rädd för) hade en kille begått självmord eftersom han var olyckligt kär.
Det får mig att fundera över om hans ande fanns kvar eller möjligen att rummet blivit så laddat med negativ energi eftersom han mått så dåligt. Kanske var det därför jag var så rädd för det rummet… Tragiskt i vilket fall.

Ovan är ett spökfoto min mamma tog. Ni kan läsa mer om det HÄR.

I videon ovan kan ni höra mig tala om en annan spökupplevelse i ett radioprogram jag var med i. 🙂

Min första lägenhet, spökfotot och upplevelsen i videon är mina enda spökupplevelser. Jag hoppas att det kommer räcka med dem…

När jag var liten så skedde det en del andra mystiska saker kring mig. Jag minns dem inte själv men har fått dem återberättade för mig av min mamma och mormor.
En gång när jag var fyra år stannade jag upp mitt i att leka med mina dockor och sa till min mormor: ”Nu är gammelfarfar död.”
Senare fick vi veta att han också dött just den dagen.
Tycker att det där är väldigt underligt, speciellt eftersom man som liten inte direkt brukar tänka på döden.

Runt samma ålder pratade jag också mycket om minnen från tidigare liv.
Jag pratade om min ”förra mamma” och vid ett tillfälle beskrev jag för min mormor hur en skvaltkvarn fungerar. Var jag lärt mig det kunde ingen förstå.
Jag tycker att det är mycket häftigt att jag pratade sådär om tidigare liv som liten. Samtidigt så gillar jag inte alls tanken på att vi skulle återfödas och leva flera liv så därför så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka…

En bild av mig som liten. ^^

Ja, det var några av mina egna mystiska upplevelser. Hoppas ni tyckte att det var roligt att läsa om. 🙂

Ni får jättegärna säga vad ni tror om allt detta. Jag tycker det är spännande att fundera över 🙂

P.S reser bort över helgen så jag svarar först på söndag. D.S

13 svar

  1. Jag måste ge dig beröm! Jag är en tjej som började läsa din blogg för ungefär ett halv år sen! Och du skriver så bra och spännand! Mab verkligen fastnar i det!! Bra jobbat och fortsät verkligen att blogga du är grym på det 🙂

    • Hej Anonym!
      Åh, vad jag blir glad av din kommentar! Den lyser upp hela min kväll! 😀
      Jag kommer absolut fortsätta blogga. Jag tycker det är jättekul. 🙂

  2. Bra inlägg och vad söt du var som liten 🙂

  3. Superbra inlägg! Tycker sådant här är mycket intressant och så spännande. Lite läskigt också. ^_^

  4. Jätteintressant att läsa! Och lite kul att du också hade ett inre rum i en lägenhet som var obehagligt :p

Kommentera

