Utomjordingar och sädesfältcirklar

Alla behöver hobbies. Själv gillar jag att pyssla, rita och naturligtvis skriva. Även utomjordingar måste få utlopp för sin kreativitet. Vad gör de då? Virkar? Nej, de gör avancerade mönster på sädesfält. Framförallt i England (men även i Sverige och andra länder) har det dykt upp mystiska formationer och mönster på sädesfält. Låt oss undersöka detta fenomen idag! 🙂

Ni kan se sädescirklar ovan. 🙂 Visst är de vackra? Jag tycker de är så coola och inspirerande att se på. 🙂
Fenomenet satte igång på slutet av 70-talet men vissa anser att det förekom redan på 1600-talet. Beviset för det är träsnittet kallat ”The Mowing Devil” (bilden under) och legenden bakom den.
Det sägs att en bonde inte ville betala en arbetare för att få sitt fält klippt. Bonden utbrast: ”Jag skulle hellre få mitt gräs klippt av djävulen än betala ditt pris.”
Under den natten såg hela fältet ut att brinna och nästa dag var det perfekt klippt. Hmm, jag visste inte att djävulen var så snäll att han utförde såna arbeten åt folk. Det är ju hur gulligt som helst!
Tror jag måste uttnyttja detta: ”Jag skulle hellre få mina läxor gjorda av djävulen än att göra dem själv!” Nu är det bara att hoppas på att mina skolböcker börjar brinna inatt! 😉 Fast i och för sig, jag vill ju inte behöva betala med min själ! 😮 I did not think this through! 😮

Okej, Magic fokusera på inlägget nu istället… Denna historia är i alla fall enligt många inspirerad av sädescirkel-fenomenet. Beskrivningen av elden får många att tro att det kanske redan då var utomjordingar i farten vars teknologi fick fältet att se brinnande ut. 🙂

Många är dock skeptiska mot utomjordingsteorin. Väldigt många sädescirklar har visat sig vara gjorda av människor. Det är möjligt att skapa sädescirklar genom att binda ett rep mellan två punkter och använda en skiva för att krossa säden. Man kan också använda GPS och laser.
De två mest kända sädescirkelskaparna är Doug Bower och Dave Chorley. De påstår sig ha satt igång i sädescirkelfenomenet på slutet av 70-talet. De skapade till och med en sädescirkel framför en massa journalister för att bevisa att att de hade förmågan.
Sen 1990-talet finns nu ett konstnärsgrupp kallad ”Circlemakers” som skapar sädescirklar som konst och för reklam.
Så ja, en hel del människor ligger bakom detta fenomen. Men! Det betyder ju inte att det inte finns mer mystiska sädescirklar också.
Jag vill tro på konstnärliga utomjordingar som vill kommunicera med oss, okej!? Dont tell me how to live my life…. 😉

Några mer mystiska sädesfältcirklar dök upp vid Chilbolton radio telescope i Hampshire, UK 2001.

Ovan kan ni se dem.

Den första verkar vara en ”selfie” av en alien. Oh! Sött!
Den andra är dock ännu mer intressant då den tycks vara ett svar på det så kallade ”Arecibo” –medelandet. Ett meddeanlde som SETI skickade ut i rymden i hopp om kontakt med andra livsformer 1974.

Ni kan se de båda meddelandena tydligt uppritade under. Både SETIs och sädessvaret:

SETIs meddelande innehöll information så som de kemiska elementen, kompositionen av DNA, Jordens plats i solsystemet, mängden jordbor och en bild av en människa bland annat.
Svaret följer samma upplägg men med förändrade faktan. DNA-koden är utökad, högre invånarsiffra, annat solsystem, en varelse med väldigt stort huvud istället för en människa och istället för att vara en kol-baserad livsform så påstår sig meddelandet vara från en kisel-baserad livsform.

Ett år senare dök ytterligare ett medelande upp på samma plats (se bilden under). Ett ännu mer detaljerat ansikte och en rundel med en märklig kod. Koden undersöktes och översattes till:
”Se upp för bärarna av falska gåvor och deras bristfyllda löften. Mycket smärta men det finns fortfarande tid. Det finns godhet där ute. Vi är emot falskhet. Kanal stängd.”
Hmm, såååå spännande!
Självklart så kan dessa medelanden vara en bluff gjord av mänskliga händer. Men om det är en bluff är den väldigt skickligt gjord.
Pixelupplägget på sädesmönstret skiljer sig definitivt från ”vanliga” sädesmönster. Formerna är rätt avancerade och det är märkligt att de dök upp efter en natt. De borde ju ha tagit mer tid att skapa.

Hur som helst så är alltihop väldigt fantasieggande! 🙂

Vad tror ni?

Är det utomjordingar som ligger bakom (i alla fall vissa) sädescirklar?

14 svar

  1. Jag har hört att dom riktiga mönster som kommer från utomjordingar, var en lysande klot eller några lysande klotar som svävade på sädesfälten som någon har sett och efteråt kan man känna dess energi där om man går där i mönstret i fältet och t.o.m en hund kan känna det där inne i mönster en energi och stråna är inte brytna bara en liten bubbla i strån för att kunna böjas!

  2. Det där Arecibo-meddelandet var väldigt intressant 😀
    Hoppas att det är äkta och ingen grej gjord av människor som något slags skämt.
    Även det där meddelandet som dök upp där ett år senare var intressant, men lite skumt. Vad menar dem med det? 😛

    Måste legat mycket jobb bakom det där som människor gjort. Måste ha tränat någonstans innan dem gjorde det där, ser för avancerat ut för att vara några som fick en idé en kväll att gå ut och göra lite mönster på ett fält.

    • Hej Legenden!
      Eller hur! Det är så intressant. Ja, hoppas verkligen det inte är en bluff.
      Ja, meddelande nummer två är spännande. Jag tycker det låter som att det kanske redan finns vissa utomjordingar som är i kontakt med människor och att meddelandet varnar för att de inte går att lita på… eller nåt 😛

      Ja, sädescirklar är grymt imponerande! Jag fattar inte hur folk / aliens kan! 🙂

  3. Yay! Du skrev om utomjordingar igen! 😀

    Jag tror att de flesta sädescirklar är gjorda av människor, men jag tror knappast att varenda en är det. Jag skulle vilja se en sädescirkel i riktiga livet nån gång 🙂

    Det var jätte kul att läsa om det här 🙂 Jag ser fram emot nästa inlägg.

    • Hej Appaeppa!
      Ja, jag vet inte varför det varit så magert på utomjordingsfronten. Jag som älskar allt alien-relaterat. Ska bättra mig 😉
      Ja, jag känner typ som du. Många är människogjorda men det finns en del mer mystiska också 🙂
      Tack! Så roligt att du ser fram emot nästa inlägg! 🙂

  4. WOW! ”Arecibomeddelandet” var ju urcoolt! Tänk om det faktiskt är sant… 😮

  5. Fascinerande inlägg, Magic! Jag har just varit på din fina Facebookgrupp-medlemssida och berättat om samma historia som du lyfter fram i ditt inlägg här ovan. Om the Mowing Devil från 1678. Här är min länk däörom: http://www.theepochtimes.com/n3/1752290-historical-crop-circles-before-people-knew-what-crop-circles-were/ .

  6. En tanke: Hur skulle du reagera, Magic, om man i tevenyheterna visade en nygjord crop circle som innehöll en bild på dig (ditt söta ansikte)?

    Skulle du bli rädd? Eller glad? Vad skulle du tro? Att det var ett practical joke? Eller att aliens har full koll på dig och ville hedra dig på detta vis? 🙂

    • Hej bbnewsab!
      Hahaha jag skulle faktiskt bli lite utflippad!
      Skulle föredra att utomjordingarna tog kontakt med mig på ett lite mindre sensationellt sätt. Ett mail grå bra 🙂

  7. Finns sånt på vägen hem till mig. Formad som en blomma och gjord av fyrhjulingar.
    Men visst är det ett trevligt inslag i våra åkrar och fält.

Kommentera

