Mystiska nyheter: spökplan, stulen skalle, Bigfoot och monsterkrabba på Mars.

Dags att starta med mystiska nyheter här på bloggen där jag tar en titt på det senaste som hänt i de okändas värld. 🙂

Mystiskt plan över Derbyshire i England.

En mängd vittnen har bevittnat något som ser ut som ett bombplan från andra världskriget tyst sväva över den engelska landsbyggden. Richard och Helen Jephson berättar att de sett planet flyga så lågt att de trodde det skulle krascha. Men inget hände och planen förblev ljudlöst.
Myndigheterna har konfirmerat att inget gammalt plan som passar vittnenas beskrivning har flygit omkring i området. Så vad kommer planen ifrån? Är det utomjordingar som har valt att bygga om sin farkost till ett människoplan för att inte väcka misstankar men missat att vi inte längre använder såna plan? Stackars misslyckade aliens i så fall. ^^ Eller är det ett spökplan? Min tanke är att planet kanske är ett så kallat platsminne. Någon gång har ett sådant plan flygit över himlen och händelsen har bränt sig fast i luften och ibland blir planet synligt. Som en lucka i tiden. Vad tror ni?

 

Stulen döskalle.

Bland stumfilmsnördar (som Magic!) är Friedrich Wilhelm Murnau ett känt namn. Han har har bland annat gjort den klassiska filmatiseringen av Dracula som heter Nosferatu. (Jag har bloggat om den filmen HÄR).
Fatta min chock när jag läser att någon grävt upp Murnaus grav och stulit hans skalle! Det tycks inte vara ett besatt fan utan stölden verkar vara en del i någon märklig ockult ritual eftersom man hittade spår av tända ljus runt graven.
Jag tror personligen inte på idéer om att gravstölder och sånt på något sätt påverkar den begravdes liv efter detta. Jag tror inte att Marnaus själ bryr sig om vad som händer med hans jordiska skal. Men detta känns ändå väldigt fel. Och det faktum att det verkar vara en del av någon svartkonstritual gör det inte mindre obehagligt…

 

Bigfoot vs. Liten hund. Hunden vinner.

Bigfoot är en av mina favoriter av kryptologiska djur. Tyvärr verkar han inte ha haft det så lätt på sistone, stackarn, utan blivit jagad av en läskig hund.
Allt började med att Eric Walters var ute och gick med sin hund, Zippy, i Asheville i North Carolina. Plötsligt såg han en märklig varelse som gick mellan buskarna. Först trodde han att det var en björn men insåg snart att det var något betydligt mer mystiskt än så. Bigfoot!! 😮 Eric blev väldigt rädd (men ändå så pass orädd att han kom sig för att börja filma). Men som tur var beskyddades Eric av Zippy som började skälla. Ni kan se alltihop i filmen ovan.
Vad tror ni? Är det verklighet eller fejk vi ser på filmen?
Jag tror faktiskt hela historien är bluff. Jag menar, vem skulle på riktigt döpa sin hund till Zippy? 😉 Förmodligen är hunden bara en man i förklädnad och Eric är säkert också en skådis. Naturen vi ser är bara en kuliss i en studio. Bigfoot är nog äkta dock 😉

 

Monsterkrabban på Mars! Göm dina barn, göm din fru, göm…. ja, dig själv.

Finns det liv på Mars? Kanske… På nya bilder från Mars har man upptäckt något som ser ut som en jättekrabba! 😮 Wow! Det är sådant som lama monsterfilmer är uppbyggda av 😉
Förmodligen är det bara ett fall av pareidolia. Alltså att hjärnan försöker göra något vettigt av en abstrakt form. Typ formen av stenar som krabban med största säkerhet är gjord av. Men låt oss för ett ögonblick tro att det vi ser på bilden är ett stort rymdmonster och låt oss flippa ur tillsammans! Ghhaaaa! Krabbmonstren är efter oss!!!!!! Ahhhhh!!!!! *Magic springer runt och skriker*
Hmm, det där var en kul utflippning 🙂

Så det var lite olika mystiska nyheter. 🙂

Vad tror ni om allt detta?

13 svar

  1. Åh så spännande! Jag tycker det är så kul att du börjat blogga igen, det bloggas alldeles för lite om övernaturligt i cyberspace.

  2. Vilket bra inlägg! Jag skulle vilja se mer av dina ”Mystiska nyheter” 😀

    Bigfoot filmen tror jag faktiskt är äkta. Men om det verkligen är bigfoot är ju en annan fråga, det kanske är han kusin eller något som är rädd för hundar?

    • Hej Appaeppa!
      Åh, tack! Ska försöka göra ”Mystiska nyheter” till en ofta återkommande inläggserie 🙂
      Ja, helt seriöst så tycker jag också att filmen ser äkta ut. Men om det verkligen är självaste bigfoot är ju verkligen en fråga. Hahah gillar att det är bigfoots kusin 😛

  3. Jag tror att jag håller med när det gäller din teori om spökplanet, Magic, att det är som ett minne i tiden. Fast såg alla vittnena planet på samma ställe och flög det på samma sätt? Om de inte gjorde det tror jag nog på UFO-teorin. 🙂

    Konstigt det där med skallen. Undrar varför någon snodde den? Och undrar vem/ vilka? 😮

    Jag tror att videon med Bigfoot är fejkad. Jag menar, varför skulle självaste Storfot springa för en så liten hund? Hunden sprang ju inte ens mot den!

    Vadå pareidolia? Minsta femåring ser ju att det är en marsian…! Åhnej, de marsianska jättekrabborna är här för att ta över min lägenhet! Aaaahhh! *Hoppar ut genom fönstret och springer iväg* 😮

    The evil fairy hälsar från sitt krabbsäkra skyddsrum!

    • Hej Evil Fairy!
      Som jag uppfattar det så sågs planet i samma område men inte exakt samma ställe. Så du har nog rätt i att ufo teorin är mer logisk 😉

      Eller hur! Så obehagligt att någon gjorde så! 😮

      Hahah ja, bigfoot borde faktiskt inte var aså rädd av sig LOL 😀

      Klart det är en marsian! Låt oss flippa ur tillsammans! Får jag plats i ditt krabbsäkra skyddsrum? 🙂

  4. ☆ Flygplanet är nog lite oförklarligt. Konstiga saker händer ibland.
    ☆ Det finns ju såna som samlar på skallar.
    ☆ Om det varit en Bigfoot så hade nog hunden reagerat helt annorlunda mot vad den gör på filmen, i alla fall om man ska gå efter hur mina hundar reagerar på dofter.
    ☆ Krabba är gott 🙂 Men är inte så säker på att den finns på riktigt.
    ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

    Kul inlägg du gjort. Tack för det.
    ☆ Sköt om dig! ☆

    • Hej Mickan!
      Ja, det är verkligen mystiskt med flyget.
      Sant, jag samlar lite på döskallar gjorda i plast. Tycker de är estetiskt väldigt snygga. Men jag skulle ALDRIG vilja ha en äkta! Hu! 😮
      Hmm, intressant det har du faktsit rätt i. Hunden reagerar faktiskt lite märkligt.
      Ah, nej, rymdkrabban är nog inget vi behöver oroa oss för 😉

      Tack! Kul att du gillade det! 🙂 Detsamma! 🙂

Kommentera

