Det hemsökta dockhuvudet

I dagens inlägg ska vi bekanta oss med ännu en hemsökt docka. Denna gång är det en marotte-docka. Alltså ett dockhuvud på en stav. Beredd er på läskigheter! Om ni inte redan har en gast att krama så rekommenderar jag att leta fram en… Nej, vänta! Vad skriver jag? Jag menar en nalle! Gastkramade lär ni bli ändå…

Den hemsökta dockan (bilden ovan) tillhörde ursprungligen den engelska skådespelaren James Fontaine. Han dog i en tragisk scenolycka 1922 när rekvisita på scenen föll över honom. Efter hans död började mystiska saker hända med fokus på en av hans scendocka. Vart den än ställdes så började det brinna oförklarligt. Vissa trodde att det var James ande som orsakade bränderna eftersom hans mest kända rollkaraktär var en gycklare i Edgar Allan Poes historia Hop-Frog. I pjäsen hämnas gycklaren på kungen genom att skapa en eldsvåda.
Numera förvaras dockan i det hus som James brukade bo i. Det har inte utbrutit någon brand där men det har hänt en del andra mystiska saker.
Efter det att några av James familjmedlemmar gått bort blev det plötsligt oförklarligt fuktigt i huset. När fukten försvann kunde man se mystiska kors som dykt upp på väggarna. Ni kan se dem tillsammans med dockan på bilden ovan. Besökare har även hört ljuden av galet skratt och klingande klockor.

Vad tror ni om denna historia?

Är det bara jag som tycker att dockan se urläskig ut? Skulle inte vilja stöta på den i en mörk gränd… ja, inte i en solig gränd heller. ^_^;;;

På tal om läskiga dockor…. Kolla in det senaste inlägget på min andra blogg. Klicka HÄR 🙂

5 svar

  1. GAAAAHHH!!!! Läskig docka! Bort! *Scrollar ner så snabbt jag kan* 😮

    • Hej Evile Fairy!
      Jag vet! Var faktiskt lite nervös när jag laddade upp och la upp bilden på bloggen 😮 Jag hoppas dockan inte orsakar en brand här på bloggen eller så 😮

  2. Orelaterat till inlägget men
    HERREGUD jag följde den här bloggen så extremt stadigt för typ tre-fyra år sedan och trodde aldrig att du skulle fortsatt ända tills dess och nu är jag så glad?? Tack så jättemycket wow eftersom jag nu börjar ta upp mitt gamla intresse för det ockulta så börjar jag igen!!! Vad roligt!! Bästa bloggen och bloggerskan!

    • Hej Mikuru!
      Åh, vad roligt! Vad glad jag blir! 😀 Så kul att du gillar bloggen och har hittat tillbaka hit och till intresset för det ockulta. Yay! Stort, stort tack! 😀 😀 😀 😀 😀

Kommentera

