Reklamfilmen det vilar en förbannelse över

Varning! Läs inte detta inlägg om ni inte vill tänka på förbannelser och brutala dödsfall varje gång ni använder en Kleenexnäsduk!
Okej, för er som är kvar, låt oss undersöka historien om den japanska Kleenexreklamen som har en förbannelse över sig!

Ovan kan ni själva se den legendariska reklamfilmen. Se den på egen risk! Det kan hända att förbannelsen kastar sig över dig! 😮

Jag var modig och såg den så jag kan berätta vad som händer i den.
Det är en baby (som ser ut som en vaxfigur) och en kvinna och ett paket näsdukar. Kvinnan tar upp en näsduk som flyger iväg medan en väldigt creepy sång spelas. Jag kan förstå att denna reklamfilm skapade en urban legend. Den är kuslig! 😮

Tydligen blev folk så upprörda och skrämda av reklamen när den sändes att Kleneex fick ta bort filmen i förtid. Men det hindrade inte ryktena om den från att växa. Historierna säger att alla som var inblandade i skapelsen av reklamen dog mystiskt. Detta är dock inte sant då kvinnan i filmen, Keiko Matsuzaka, lever as we speak. Efter vad jag vet så blev hon varken mentalt sjuk eller födde djävulens barn efter inspelningen av reklamen.

Min teori är att Kleenex ville skrämma sina tittare så mycket att de började gråta. För då måste de ju köpa näsdukar! 😉

Vad tror ni?

13 svar

  1. Nawh, stackars dig! *Magic blänger lite på Harley som skrattar*
    Jag ska ta ett allvarligt snack med Harley om att hon inte får slå dig. För då kommer hon inte få stå modell för mig igen.

    Stort tack igen! Såååååååå glad att du uppskattar min bild! 🙂

  2. Vad är det där den har på huvudet???

  3. JAAAAA! Äntligen ett nytt inlägg! 😀
    Följer din blogg slaviskt!

    • Hej My!
      Åh, vad roligt! Vad glad jag blir! 😀 Stort tack! 🙂
      Har mycket med plugg men försöker uppdatera så ofta som möjligt på bägge mina bloggar 🙂

  4. Lästips och podcast-tips för de som gillar occult:
    http://www.whatonearthishappening.com/podcast


    MARK PASSIO: STREET-WISE SPIRITUALITY


    Origin and Oracles

  5. Lite skum reklamfilm, men läskig? Inte särskilt 😛
    Folk blir skrämda och upprörda över allt möjligt skumt.

  6. Jag läste inlägget samtidigt som min faster använde Kleenexnäsduk och jag slog bort näsduken från min fasters hand och av någon anledning fick jag utegångsförbud. Reklamen var rent ut sagt läskig! Du menar väl inte bokstavligt med den där förbannelsen?!

    • He Witch_Of_Magic!
      Åh hahah förstår dig! Men lite tråkigt med utegångsförbud. Du ville ju bara skydda henne ju!
      Oroa dig inte för förbannelsen. jag har sett den där reklamen massa gånger och inget har hänt haha 🙂 Än… 😉 Nej ,nej det är nog lugnt.

  7. Läskig? Kanske banyn var lite läskig, men varför blir man så rädd för den? 🤔 Jag har sett den och det har inte hänt något! Utom jag misslyckats med mitt tal inför klassen på engelskan i skolan idag…

    • Det är nog hela stämningen som jag finner obehaglig. Den är så konstig bara. ^^;
      Men nej, jag tror inte på förbannelsen heller. 🙂 Men synd med ditt föredrag. Men det var nog bara vanlig otur ^^

Kommentera

