Den uttryckslösa damen

(Seriöst, detta är inte för känsliga läsare! Mycket blod och otäckhet. Tolvårsgräns på detta inlägg!)

I detta halloweeninlägg så ska jag ta upp en av de historier som verkligen fått mig att rysa. Eftersom jag fått klagomål på att jag ibland skrämmer vettet ur alla genom att lägga in en SUPER HYPER ULTRA SKRÄMMANDE bild i början på ett inlägg så ska vi börja med att kolla på denna bild av ett äpple med en tjusig hatt.

Oki? Är ni redo för det uberläskiga?

Denna historia utspelade sig 1976. En kvinna kom in på akutmottagningen på Cedar Sinai Hospital i Los Angeles, Californien. Åsynen av henne fick alla att rysa. Hon hade ett alldeles stelt ansikte. Det såg ut som ansiktet på en skyltdocka. Helt uttryckslöst med mycket smink. Hennes hud var hård, vit och stel. Mellan käkarna hade hon en fastklämd, död kattungen. Kattens blod rann ner på kvinnan och fläckade hennes vita klänning (usch! Hemskt!)
När hon kom in på akuten slet hon katten ur sin mun och kollapsade på golvet.
Personalen tog in henne i behandlingsrummet och ringde polisen. Hon var återigen vaken men rörde inte en min. Hennes käkar var hårt ihopbitna och hennes min oberörd.
Läkarna trodde att hon befann sig i chock. Hon förblev lika uttryckslös tills de försökte söva henne. Då började hon plötsligt göra vilt motstånd. Dock med samma stela, neutrala ansiktsuttryck och döda ögon. Två sköterskor kämpade för att hålla fast henne och lyckades trycka ner henne i sängen. Då vände hon sig plötsligt till läkaren och log!
Sköterskorna släppte henne i skräck.
Istället för tänder hade den uttryckslösa kvinnan långa spikar till tänder. Så långa och vassa att det vore omöjligt att stänga munnen utan att sticka sönder käkarna.
Läkaren utbrast i skräck: ”Vad är du?”
Hon kastade sig fram mot honom och bet sönder hans hals. Sen väste hon i hans öra: ”Jag…. Är… Gud…”
Sekunden efter kom poliserna. Hon sägs ha dödat dem också enligt sköterskan som överlevde denna incident.
Vart den uttryckslös kvinnan sen tog vägen är ett mysterium.

Så är ni redo för den läskiga bilden av henne?

Här kommer den! En bild som en på sjukhuset tog av kvinnan.

AHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! :-O

Oh, btw, innan ni springer skrikande härifrån… (Vänta? Har ni redan gjort det? Hallå…! Hallå…? Yay! Eko!)
I alla fall så vill jag lugna er som är kvar med att det mesta tyder på att denna historia snarare är en urban legend än en sanning.
Jag kan inte hittat något namngivet vittne och historien verkar mest vara spridd på nätet och finns i olika versioner. Så ingen anledning till panik.
Men å andra sidan (för Halloween-skräck känslans skull) låt oss teorisera om att det verkligen hände.
Vem var denna kvinna? En demon? Något form av övernaturligt väsen? En riktig människa som deformerats i något sjukt experiment som gått snett?
Vem skapade henne i sånt fall? Varför?
Och den viktigaste frågan av alla; När får man glass? Nej, vänta det där brukar vara den viktigaste frågan men inte i detta ämne. ^_^;;
Nej, det jag slutligen undrar över är (om denna historia är sann) vilka har tystat ner detta? Det har ju uppenbarligen skett en riktigt bra cover up eftersom detta borde vara all over the news om det hänt. Det finns två förklaringar:
Antingen tystades detta ner helt enkelt för att det inte skulle utbryta masspanik. Ett annat, mer konspiratoriskt, alternativ är att den uttryckslösa kvinnan skapades av regeringen (möjligen som någon slags krigsmaskin) och att de försöker dölja sina onda planer. Hehe, Japp, vi konspirationsteoretiker skyller ALLTID på regeringen 😉

Vad säger ni om denna historia?

Bluff eller verklighet? 😮

Om ni vill ha mer skräcktemad läsning rekommenderar jag att gå in på min andra blogg. Där kan ni hitta ett inlägg om Anabell och ett om Universal Monsters. 🙂

Jag hoppas att ni alla har en rolig och lagom ryslig Halloween!

*Magic vinkar och flyger iväg till Blåkulla*

14 svar

  1. Hu, vilken berättelse du har fått tag på, MMG!

    Du skriver dessutom så detaljrikt och målande, att man i princip kan se den hemska damen framför sig. Och då går det kalla kårar utmed ryggraden. Henne skulle jag verkligen inte vilja möta på tu man hand. Hellre ensam med en hungrig isbjörn i så fall.

    Spikar i munnen i stället för tänder – läbbigt i kubik. Likt ett rovdjur bita ihjäl sitt byte/offer – hujedamej vad läskigt.

    Jag tror dock inte riktigt på historien. Den verkar, precis som du är inne på, vara en så kallad urban legend. Men berättelsen blir ju inte mindre läskig för det.

    Ha en trevlig Halloween, MMG!

    • Hej bbnews!
      Eller hur! Jag ryser verkligen av denna historia, Den har så otroligt mycket i sig som verkligen är obehagligt,
      Usch, jag skulle inte heller vilja stöta på den uttryckslösa damen. Fy så läskigt! :-O
      Ja, det är tur att historien förmodligen är falsk… ^_^;;
      Tack du med! 🙂

  2. En demon docka kanske! Man vet aldrig vad det är! Och sen dölja det genom att det tystnar ner!

  3. Yay! Halloweeninlägg! Det där äpplet var ju jätteläskigt, varför satte du den först?!?
    Den uttryckslösa damen gav mig rysningar, både bilden och historien.. Tror nog inte det är sant, eller att det kanske har hänt något som sedan förstorats och blivit en urban legend. Spikiarna i munnen tycker jag var riktigt creepy!
    Ha en kul halloween!

    • Hej QueenOfHell!
      Yay! Kul att du gillade det! 🙂
      Hahah, ah sorry! Visste inte att äpplet var så kusligt! :-O
      Ja, den uttryckslösa damen är så läskig! :-O Precis, kanske är det någon del som är sann… *Magic ryser*
      Tack du med! 😀

  4. Ett väldigt intressant inlägg! Wow…Men tyvärr jag blev inte direkt skrämd, chockad eller nåt, sorry ;). Nu låter jag som hon lol! Jag tror har sett tidigare hmm säkert i nån horror film tydligen. Däremot är mer intresserad av sjukhuset lol, sägs vara ett världsberömt sjukhus http://sv.wikipedia.org/wiki/Cedars-Sinai_Medical_Center där finns bl.a en lista på famous ppl, men hon var inte med i listan, ”en vanlig patient”? Kan vara som du nämnde de gärna mörkade, tystade ner, vem vet?

    Jag sökte också och fann ytterligare en incident 1972 klickade jag vidare tills damen dök upp med namnet The Expressionless Lady/Woman.. Samma bild, och samma sjukhus. Det står faktiskt mellan true story och creepypasta/urban legend. Det kan luta lite mer åt inspelningen, skulle göra en film? Efter hon försvann spårlöst, ju man fler incidenter desto mer sannerligen, men det gjorde inte… NÄstan som om hon aldrig existerades. Hmmm…. På tal om skrämmande bilder tycker jag du bör fortsätta med, så jag förstår att du respekterar läsarna, men det är din bloggplats. Du kan alltid varna innan annars. En sen Happy Halloween till dig med!

    • Hej Persica!
      Hahah du är en modig typ du som inte blir rädd 😉
      Ah, jag viste inte att sjukhuset var så berömt. Intressant. 🙂
      The expressionless är hennes engelska namn. Ja, om hon fanns så undrar man verkligen varför de tystnade ner allt och vem hon var. Vad hon var…?
      Men jag tror själv på at det är en urban legend. Faktiskt. ^^;;
      Jo, jag kommer fortsätta med läskiga bilder men jag försöker varna 🙂
      Tack! Jag Hoppas din Halloween var toppen också!

  5. För alla er som hoppades (eller nåt?) att denna skulle vara riktig måste jag tyvärr göra er besvikna… ”The Expressionless” är en s.k. creepypasta, skräckhistorier från internet som påminner om urban legends.

    http://creepypasta.wikia.com/wiki/The_Expressionless

    Dock en bra historia. Och creepypastas är till för att spridas, det är poängen med dem! (Egentligen är poängen också att man inte ska veta att de är påhittade, eftersom de ska liknas vid vandringssägner, vilket dessvärre förstörs lite av att det finns en Wiki). Det finns många andra riktigt bra också, även om den största andelen creepypastas är fullständigt världelösa. Jag skulle rekommendera ”Candle Cove”, ”Funnymouth”, ”BEN Drowned”, ”The Russian Sleep Experiment” och ”An Egg”, som väl egentligen är mer än novell än en creepypasta men ändå briljant.

    …Jag är lite av en creepypasta connoisseur.

    • Hej Ida!
      Tack för länken. Då hade jag rätt i att det är en urban legend. 🙂
      Det är verkligen en av de bästa av sånna legender. Den är verkligen creepy. :-O

  6. Läskig historia, tur att det bara är en urban legend som jag läste i kommentarerna 😛

    Ditt glasskämt passade in så jäkla bra där att jag började asgarva 😀
    Sitter och läser en intressant historia och helt plötsligt: När får man glass? Random saker är bäst 😀

  7. GAAAHHHHH!!!!!!!! Åhmingud, Magic, var hittar du alla hemskheter??? Läskigaste inlägget någonsin! Men jag får väl skylla mig själv, jag läste det trots att jag bara är 11 år… 😮

    • Hej The Evil Fairy!
      Hahah jag vet inte alltså.. Jag rör går mellan nätet och mina övernaturliga böcker. 🙂
      Ja, denna historia är verkligen otäck. men som tur är är det bara en påhittad legend 🙂

Kommentera

