Clara Bows möte med ett spöke

Ni som följer min andra blogg; The Cabinet of Miss Magic, vet att jag skrev om stumfilmsstjärnan Clara Bow för ett tag sen där.
I dag på ett av mina nätäventyr hittade jag en gammal artikel som handlade om Claras möte med det okända! Var ju bara tvungen att berätta om det för er!

Ovan ser ni söta Clara!

Om ni vill veta mer om vem Clara Bow är så kan ni klicka HÄR.

Nu! Låt oss prata spöken!
1928 spenderade Clara några veckor på en yacht tillsammans med sin sektreterare. En natt när de båda kvinnorna låg och sov i sin gemensamma hytt väcktes de plötsligt av ljudet från ett pistolskott.
Jag hade förmodligen blivit rädd och hållit mig gömd i hytten under täcket… Men Clara och hennes vännina var modiga (dumdristiga?) så de gick tillsammans ut på däck för att kolla läget. Märkligt nog var det helt tyst och lugnt där uppe. De väckte och frågade lite annat folk på båten men ingen hade hört något. Till sist kom de fram till att ljudet måste ha varit en dröm. Men nästa natt väcktes Clara och hennes vän igen av ett skott! Denna gång var de säkra på att det inte var någon dröm eller inbillning.
Men än en gång kunde de inte hitta någon förklaring till ljudet.
De fick senare veta av en i besättningen att en man hade blivit skjuten i samma hytt som Clara och hennes vän sovit i! Mördaren hade efter mordet försvunnit spårlöst.
Claras teori var att han drunknat och att mördaren och hans offers spöken fortsatte att leva ut det hemska skottögonblicket om och om igen om nätterna.

Ja, vad ska man tro? Kuslig och tragisk historia i alla fall.

Vad tror ni?

Nio dagar kvar till Halloween och det superläskiga inlägget! :-O

4 svar

  1. Glömde att tillägga, ljudet kunde vara från drömmen, men jag hade ju precis somnat så fort kan man inte drömma på en gång? Hmm… *kliar på huvudet*..

  2. Jag hade nog också gömt mig i min hytt. 😛 Ser mycket fram emot Halloween inlägget!

Kommentera

