Magic i London

Förra veckan var jag och några vänner i London. 🙂 Vi såg och gjorde mycket roligt och besökte även en hemsökt plats som jag tänkte berätta mer om i ett inlägg som kommer om om några dagar. Nu tänkte jag bara visa lite random bilder och berätta om min resa så som jag brukar. 🙂

Verkar som att Hermes tappat sin sko på detta hus. 😮

Vi var tvungna att köpa chipspåsen med denna skumma tävling på. Vem skulle inte välja att vinna de ”olämpliga byxorna”? Tänk att välja pengarna istället…. Pha! 😛

Glada koppar på starbucks. Mmm, starbuckskaffe… ^__^

Vi åkte till Green Witch på grund av Thor 2 filmen. Vi gick till stället där slutfajten utspelades. Vi kunde tyvärr inte komma in genom grindarna dock. Så vi kunde inte springa runt och återskapa slutscenen tyvärr 😛 Men om man klämde in ansiktet mellan stängslen så kunde man nästan låtsas att man var inne… ehm, inte men, men… 😛

Vi hyrde en lägenhet i Camdem town. Min absoluta favoritstadsdel i London. På grund av de alternativa klädaffärerna, maten, husen och den allmänna atmosfären.

Seriöst, jag önskar att affärerna i Camden town var min personliga garderob. Is that to much to ask?!?!?!

Ovan kan ni se vår hallen i vår lägenhet. Jag älskar färgernakombinationen; rött, svart och vitt ftw! 🙂 Andra episka saker i lägenheten inkluderade: en blommig vägg, en Charlie Chaplintallrik och ett pärldraperi.

Denna veganska tårtas inte-så-värst-hemliga ingrediens var jordnötsmör. Sååå god!!! *dreglar vid minnet*

Vi gick på musikal (älskar musikaler!). Monty Pytons spam-alot. Extremely loltastic! Förutom själva pjäsen så skedde episka saker i form av att smyga runt och utforska teaterhuset i pausen ^^; Vi tror oss ha hittat en hemsökt toalett. 😛

På hemvägen såg vi något kusligt. The Necro Bus! Den körde sina passagerare till platser som: Trafalgar Scare, Notting Hell och Earls Corpse. Nästa gång jag är i London så måste jag åka med den. Läskigheter, svart färg och ordvitsar. Det är ungefär allt jag kräver av livet. ^^

Jag är ett stort fan av science fictionbokhandeln här i Sverige. Men den är inget mot Forbidden Planet i London. Så mycket scifi + fantasyböcker, manga, serier, samlarfigurer och allt annat geektastic. 😀 Ville bo där.

Drog även med mig alla till den äldsta ockulta bokhandeln i London. Yay! The Atlantis Bookshop. Den var som en godisaffär. Jag ville mumsa i mig alla böckerna. ^__^

Personalen hade hjälp av en imponernade samling gudar. Jag undrar just vad gudar kräver i lön? Böner eller bullar?

Böckerna jag köpte ovan. Universal monsters boken (på grund av min besatthet av dem) är från Forbidden Planet och wicca / alkemi / Hermes –böckerna är från Atlantis bokhandeln. Yay!

Marvel anteckningsbok från Forbidden Planet! So lovely! *glad dans*

Köpte mig även ett ipadfodral i form av en minion. Alla onda genier behöver ju åtminstone en… 😉 Haha skojar bara. Är inte ett ont geni. Bara ett vanligt 😉

Det var lite kul när jag skulle köpa min minion. Säljaren förväntade sig att jag skulle pruta vilket helt bragde mig ur fattningen för jag har aldrig gjort det.
När jag frågade var den kostade så sa han 20 pund. Jag kände att det var för dyrt så jag började vika av därifrån. Men han som sålde kom efter och frågade hur mycket jag var villig att betala. Jag blev helt lost och svarade mer ärligt en taktiskt: ”I dont know, ten i guess.” Min kompis sa att jag såg extremt dissande och uttråkad ut. Som att jag tyckte att varan egentligen var värd ännu mindre. Men egentligen så var jag bara väldigt förvirrad. Men faktum är att mitt beteende verkade funka. Säljaren föreslog 15 pund. Sen ingrep min kompis och prutade vidare och det slutade med att jag fick köpa den för tolv pund! Wow! Vi lyckades få ner den 8 pund! Like a boss! 😉

Det blev ett klänningsinköp i Camden i alla fall. Detta är klänningen jag vill gifta mig med!

Och Gud sade; ”Låt Magic köpa en Horror-white-rabbit-tröja” vilket hon gjorde och Gud såg att det var gott. Sedan festade man i sju dagar och sju nätter… eller något. 😛

Så det var lite om min resa. 🙂 Hoppas ni tyckte det var kul att läsa.

Har ni varit i London?

Har ni köpt nåt coolt på sistone?

Vad tror ni gudar tar i lön? ^^

12 svar

  1. Ruggigt kul att läsa. Särskilt det där med ”Green Witch”!

  2. Älskar London så jäkla mycket! Forbidden Planet och Camden är ju måsten då man är där!!! 😀

  3. Heeej!
    Din blogg är verkligen jätteintressant 🙂 men vars hittar du all fakta?

  4. Älskar klänningen och tröjan.
    Sååå fina!♥♥:-D

  5. Ser helt random ut med skon där xD Ser inte ut att ha med någonting att göra där 😛

    För jävla kul tävling 😛 Lätt att man är med i den om priset är olämpliga byxor xD vad det nu innebär 😛

    Första gången jag hör talas om en necrobus 😛 Full med necromancers eller? x)

    Hände något spännande på den hemsökta toaletten? Tänkte för du tror den var hemsökt 😛

    Har inte varit i London 😛

    Hmm.. Köpt nåt coolt på sistone.. Skulle väl vara min nya dator då xD Blev tvungen att köpa en ny för skärmen paja på min gamla efter att jag varit i en liten olycka med moppen.

    Vad gudar tar i lön.. Kan det kanske vara offer? Folk offrade massa saker till gudar förr (händer det fortfarande btw?), kanske var lönen? x)

    • Haha toaletten såg bara allmänt skum och ödslig ut. Så inget spökmöte tyvärr :/
      Jo, man offrar fortfarande gåvor till gudar i en del troer. Du har nog rätt i den teorien. 🙂

  6. Ååh, stackars Hermes! Vinglar omkring i luften med bara en sko… 😦

Kommentera

