Demoniska Hemsökta dockor del 4.

Ja, här kommer det äntligen! Fortsättningen i min serie om hemsökta dockor. Redo att bli skrämda? Oki, då kör vi! 😀

Ovan ser ni den så kallade ”djävulsbabyn.” Dockan är rejält läskig i sig själv och inte känns det bättre när man får veta att den dessutom anses vara extremt hemsökt. Den tillverkades ursprungligen som en present till en vän till dockmakaren. Trevlig present, trevlig… ehm, INTE!
Men vännen hann dö innan dockan var klar. Så djävulsbabyn fick följa med till vännens begravning. Dockmakaren ville att dockan skulle kremeras tillsammans vännen men hans familj vägrade. Ja, det kan man ju förstå. Dockmakaren påstår att hans döda väns själ nu hemsöker dockan och ibland talar genom den och att dockan dessutom rör sig av sig själv och vrider på huvudet. Uh! Detta är för läskigt! Låt oss gå vidare…

Ovan ser ni dockan Bebé. Att hon är extremt hemsökt intygas av den paranormala utredaren och docksamlaren Janice Poole. Hon har en samlingen av 25 hemsökta dockor (Ah, jag skulle aldrig våga sova över hos henne! IIIiiiihhhhh!!!!!!!) Bebé räknas som den värsta i gänget. Onaturliga saker händer ständigt i närheten av dockan. Janice planerar att ta med Bebé på en turné mellan olika paranormala konferenser och konvent för att låta andra ta del av dockans mystiska förmågor.
(Note to self: Inte gå på några konvent Janice och Bebé finns på…)

Slutligen så ska vi ta en titt på en hemsökt voodoodocka. Den köptes på ebay av en kvinna i Texas 2004. Ebaysäljaren berättade att dockan var så hemsökt att den i princip levde. Säljaren varnade för att någonsin släppa ut dockan ur sin låda. Köparen tog dock inte detta så allvarligt och såg dockan som en bra chans att undersöka den paranormala sidan av tillvaron inför en bok hon höll på att skriva. Men när hon tog ut dockan ur sin låda attackerade den henne! Sen utvecklades en riktig kamp mellan henne och dockan. Hon försökte göra sig av med den på alla sätt hon kunde. Skicka tillbaka den till säljaren, begrava den… men varje gång hittade hon dockan vid sin ytterdörr nästa dag. Hon försökte bränna upp den men inte ens det gick. I dag har hon den instängd i en låda på vinden och hon hoppas djupt att en dag kunna göra sig av med den helt. Hu!

Ja, det var dagens dockor. Var de inte de kusligaste hittills?

Vad är era tankar om dem?

21 svar

  1. Nice inlägg som vanligt! 😀

    Hu, detta var definitivt de läskigaste dockorna hittills, särskilt den sisa, men alla tre är så otäcka att jag knappt vågar se på de *ryser*

    Fast i och för sig får kvinnan som köpte voodoodockan skylla sig själv, jag menar, vem köper en hemsökt docka, särskilt en voodoodocka, från ebay?
    Stackars henne ^^’

  2. Hjälp vad läbbigt!
    Men är det verkligen sant det där med voododockan? :O

  3. Så underbart kusligt inlägg! Riktigt spännande!

    Har sen bara en fråga! Om du har hört talas om ”hårga” Eller om det stavas ”horga” inte riktigt säker.
    Alltså den där sagan om när djävulen spelade musik så dom dansade sig till döds?
    Hihi undrar bara de ^^

  4. Den första dockan ser ut att vara som gjord för spöken x)

  5. Jag samlar på hemsökta dockor!!! Har 7 st.

  6. Glad att jag har pojkar som inte gillar dockor….;)

  7. Note to self: Aldrig mer köpa gamla dockor på Ebay!

  8. Wow! Skulle vilja ha en hemsökt docka, (Kanske)

  9. Hm. Svårt att välja vilken docka är det mest skrämmande – alla hade sin egen lilla skrämmande charm! Fast dockan utan armar såg läskigaste ut… 🙂

  10. Jag kan ju bara säga så här : jag kommer ALDRIG låta mina framtida barn äga eller ta in några dockor så länge dom bor under samma tak som mig!

  11. Det är JÄTTECOOLT med hemsökta dockor…. Liksom… Dockan: Tjena!, Jag heter Sally!!! :3 Jag: Hej Sally!!! SKA VI BLI BÄSTISAR!?!? Sally – Dockan : YAY!!!! X3

  12. Gud, detta är den bästa bloggen jag någonsin läst!! Riktigt skrämmande och intressant. Läser denna istället för att plugga;)

  13. Hehe eftersom du inte gav något riktigt exempel på vad de första dockorna gjorde så måste jag nog säg att den sista dockan var läskigast :P. Men jag är rädd för dockor också.. Minns en födelsedag då min farmor trodde att en porslinsdocka var bästa presenten.. Jag var så rädd för den att jag gav bort den till min storasyster för jag kunde ju inte ”vanhedra” dockan med att slänga den XD

  14. jag tycker att dockan överst är ganska söt…
    den sista var absolut läskigast.!.!
    har några egna dockor som är supersöta och supersnälla.
    om de skulle bli hemsökta skulle de få leva som prinsessor (liiite överdrivet kanske), allt för att få de glada och nöjda (/få sova på natten.)

  15. Hej Magic! Jag är en elvaårig tjej som äälskar din blogg so freakin much… Jag tänkte bara berätta detta (downlow, you see ;)), och tacka för en så bra blogg!

    Jag har en Barbiedocka vid namn Cindy (never to old for Barbiedockor) 😉

    – Throwback, 2011 –
    Iallafall; en dag när jag och min bästa vän Johanna lekte med Barbie´s så hände det så att benet gick av på Cindy (garvar ihjäl mig för hur töntigt det lät)… Min bästa vän som inte är den smartaste då (sorry Johanna) löste det genom att hälla på Trälim (återigen, inte den smartaste bästis jag har…
    Benet ramlade av, så nu var det min tur att rycka in,smart som man är… Jag tog såndär brun, tjock, klistrig tejp (nej jag menar faktiskt inte en sån flugfångare som man hänger upp i taket) , jag tejpade fast benet, det såg rent utsagt förjävligt ut, men det löste sig…. trodde vi… Eftersom Johanna skulle sova över så hade vi bäddat till henne i en extrasäng, vi satt och pysslade med dockorna (så som man gör när man är liten, you know… När vi skulle gå ner och äta våfflor (VÅÅÅFFLOR, blev just avundsjuk på babyElin) lämnade vi bara Cindy och den andra dockan slängda på sängen, kan förstå om man tar illa upp för att bara bli nonchalant slängd på sängen, och dessutom inte fick njuta av våfflor med hallonsylt och vispad grädde, när jag och Johanna ätit upp och gått in på mitt rum så möttes vi av en lääskig upplevelse, som jag nu, nästan 4 år senare berättar:

    (Fan, min fot har somnat!)

    Vi upptäckte att Cindy´s ben återigen hade ramlat av (eller som det såg ut;Någon slitit av tejpen och lämnat Cindy´s ben, men var är Cindy?…
    Det är det skumma, hon var mystiskt försvunnen…
    Vart tog hon vägen? Vem har tagit henne? Fick hon liv och gick iväg, med ett ben?
    Jag har haft mina tankar, kanske är det min pappa som sedan 2006 är död, men varför skulle han ta den? Han som så många gånger svurit när han trampat på hennes spetsiga, små händer?
    Jag kommer alltid undra var hon är, vem som tog henne, saknar hon inte sitt ben, som nu är gömt och glömt i någon låda i en garderob..

    Tänkte bara säga: God Jul och Gott Nytt År!
    Kramar Elin

    • Hej Loketoke123!
      Tack så jättemycket för dina fina ord om min blogg! 😀 Jag blir såååå glad! 😀
      Vilken mystisk upplevelse! Verkligen ett sant mysterium. Jag har inget bra svar men det låter ju onekligen som att det var något övernaturligt på gång.
      Stackars Cindy som nu vandrar runt enbent dock XD
      Haha by the way; man är aldrig för gammal för barbie. ^^ Jag har i nuläget 6 barbies på mitt sovrum haha. ^^;;
      God jul och got nytt år till dig med! 😀

  16. Kkdizksoflfd

Kommentera

