Demoniska hemsökta dockor del 3.

Här kommer det äntligen! Den efterfrågade tredje delen i min serie om hemsökta dockor. 🙂 I dag ska vi alltså bekanta oss med ett nytt kusligt gäng av demoniska dockor! Läs på egen risk! Osynlig tårta till alla som klarar av att läsa utan att rysa… ^^;;

Dockan ovan kallas för Caroline.
Hon har undersökts av ett flertal paranormala utredare och alla är överens om att dockan är hemsökt. Enligt vissa har hon tre olika spöken inom sig som slåss om kontroll över dockan.

På bilden ovan ser ni dockan Emilia.
Hon är över 100 år gammal och tillhörde ursprungligen Kung Umberto I av Italien. Dockan överlevde både första och andra världskriget men förlorade både armar och skalp i en explosion under det sistnämnda.
Emilia rapporteras tala och dessutom har man sett henne öppna och stänga ögonen!

Ovan ser ni hemsökte Harald. Precis som dockorna i mitt första inlägg i denna serie så är han inhandlad på ebay. Haralds före detta ägare berättar att hon tror att dockan snarare har en förbannelse över sig än att den verkligen är hemsökt (vi väljer dock ändå att tro att han är hemsökt eftersom ”hemsökte Harald” är ett så klatschigt namn!). Hon berättar att hon drabbades av en massa olyckor medan hon ägde Harald: ett bröllop förstördes, akut sjukdom, invasion av småkryp och andra oturliga incidenter. Efter att hon sålde Harald vände hennes tur igen. En annan tidigare ägare av Harold berättar även att dockan tycktes röra sig och att han hörde röster från den.

Ovan ser ni en docka vid namn Pupa. Pupa rör sig en hel del av sig själv. Flyttar sig i lägenheten och knuffar undan saker. Ibland kan hon även höras banka inifrån sitt glasskåp.
Hon tillverkades kring 1920 och var med sin första ägare nästan hela hennes liv. Från fem års ålder fram till 2005. Hon har rest över Europa och USA. (Lyllos Pupa!)

Ja, det var dagens dos av läskiga dockor!

Vad är era tankar krig dem?

Vilken tyckte ni bäst / värst om?

30 svar

  1. Uch vad läskit! Jag tycker alla va lika bra! asså fast skulle helst inte ha dem hemma…

  2. Usch, vilka otäcka och osympatiska dockor det finns! Hur går du till väga, Miss Magic Girl, för att hitta dessa äckeldockor? Jag hoppas att du har material till fler inlägg i denna spännande och fascinerande bloggserie.

    Här följer nu en kort dockrecension:

    1) Om jag hade en så liten mun och sådana hängande ögonlock (= ptos) som Caroline, skulle jag också leva rövare och kräva räfst och rättarting av både tillverkaren och den som inhandlat mig utan att låta mig få genomgå lite plastikkirurgi, så att jag dels kan se vad jag äter och dels ska kunna intaga också annat än flytande föda.

    2) Dockan Emilia ser på bilden ut att just ha haft ett epileptiskt anfall med tanke på hur hennes ögon är avbildade. Har man, som Emilia, dessutom förlorat båda armarna och merparten av huvudhåret – vad återstår då att göra annat än att protestera över alla dessa blessyrer genom att ta andevärlden till hjälp?

    3) Att dockan Harald hemsöker sina ägare kan vem som helst förstå, ifall man kollar in hans klädsel. På fotot ser man hur nedpinkad den stackaren är. Notera kissranden som löper i sicksack tvärs över hans hemska beigefärgade kortbyxor.

    4) Att Pupa beter sig som en poltergeist är väl inte konstigt. Om jag vore instängd i ett vitrinskåp större delen av dygnets timmar, skulle jag också banka på glaset och därtill hålla på tills det gick i bitar. Sedan skulle jag plocka upp en glasskärva och med den i handen smyga mig fram till dem som äger mig och skära halsen av dem medan de sover. Som straff för att de har mage att kalla mig för läskig.

    Är man läskig så är man. Då vill man ju leva upp till förväntningarna så att säga.

    • Hej bbnews!
      Ja, det gör det verkligen. Det där engelska utryckte ”Shes a real doll” och någon som är snäll och gullig känns inte särskilt
      passande längre om man säger så…
      Jag brukar gå på upptäcksjakt på nätet. Jag tror nog att det kommer bli några delar till i denna dock serie alltid…. 😉
      Kul att höra dina åsikter om alla.
      Håller helt med dig om Pupa. Det är inte okej att stänga in någon i ett skåp. Man kan absolut förstå hennes hämndlystnad.
      Ha, ha klart hon måste leva upp till sin läskighet. 🙂

  3. Mest att dom är fula….fast det törs jag knappt skriva! 😉

    • Hej Annica!
      Oh nej nu kanske du har väckt dockornas vrede…. Ha, ha nej det är nog ingen fara när de bara är foton får vi hoppas. 😉

  4. Number three and two. Those are some f***ed up looking dolls.
    Okay. Where’s my cake? I demand my cake now!
    Where is it?! Peasant woman! Where. Is. My. Cake!

    *Henke försöker lyfta upp spaden av obesatthet*

    Oh no you don’t! You’re supposed to be on vacation.
    I’m in command this week! Go back to the Astral plane.
    So, off you go.
    Good boy.
    Bye see ya in a week.
    So… Where were we?.. Ah, yes.
    The cake! Give it to me!

    • Hej Henry The Demon!
      Ha, ha jag sa ju att det var osynlig tårta det var frågan om!
      Den finns någonstans i ditt hus. 😉 Så iväg med dig och leta nu! 😛

      • Invisable you say?
        Well to bad we’re on a bus on our way to this pitiful humans friends.

        Hej jag är inte ynklig!

        You are. And you will stay like that until you get rid of me.
        So where were I?.
        Ah yes.
        So you’ll have to find that cake for us when we come back…
        You’ll have to do that or… You know… I do have some friends who are looking for hosts.
        So you better hurry up!
        The key to the front door is under the big bloom pot.

      • Ha, ha lycka till med letandet! 🙂

  5. Nice inlägg som vanligt 😀
    Brrr, klarade av att inte rysa, men nu får jag inte ut de ur hjärnan, argh!
    Fy vilka läskiga dockor, de skulle jag inte vilja träffa på 😛

    • Hej Bias94!
      Tackar! 🙂
      Ah, sorry! Du får se någon glad film eller så för att driva docktankarna på flykten…
      Nej, det vore riktigt hemskt att stöta ihop med de dockorna. Hu! O_O

      • Hehe, de där dockorna är fortfarande lika läskiga fastän jag har sett saker som är typ tusen ggr läskigare xD
        Usch, har aldrig gillat dockor, kanske när jag var liten, när jag inte visste att de kunde vara hemsökta ^^’

      • Det är bra. Du har alltid känt att det var något skumt med dockor. 😛

  6. Spännande! Åh, älskar idén av hemsökta dockor!
    Ett fråga: vet du vad dockan Emilia har sagt? Kan tänka mig ett docka utan armar har mycket att säga, som t.ex. ”För guds skull folk, stå inte bara där! Skaffa mig nya armar!” 🙂
    Men det är ju naturligt att Pupa bankar på glassskåpets. Skulle inte heller vilja vara i inlåst i ett sådan…

    • Hej Maaretta!
      Tack! Ja, jag med! 🙂
      Tyvärr vet jag inte exakt vad Emilia har sagt men jag tror på din teori. Vad taskiga hennes ägare är. Hoppas de hittar armar till henne snart.

  7. vad är era tankar krig dem?
    och bra inlägg läskigt nog

  8. Jag gillar Emilia och Pupa bäst. Emilia verkar ju som en riktig surviver och Pupa lever verkligen livet när hon reser över Europa!

  9. Tårtdags!! 😀
    1:a var kusligast men efter att ha stirrat på den ett tag klarade jag av resten av inlägget utan problem :3

  10. Hej på dig Magic! För det första vill jag bara säga att jag verkligen ÄLSKAR hemsökta dockor. Varje fredag går jag in här på bloggen och tittar om del 3 har kommit. 🙂 Min favorit är absolut Annabelle! I nästa del av hemsökta dockor hade jag blivit superglad om du skrev om Chuckey. Jag gick in på ebay igår och sökte på haunted dolla och såg att en Chuckeydocka var till salu!!! Jag vet inte om det var orginalet eller en kopia, men själv hoppas jag på en kopia…

    • Hej TheDoll!
      Tack så mycket! jättekul att höra! 🙂
      Hmm, Chuckey är ju efter vad jag förstår från en film och inte en äkta historia. Men det kanske har funnits någon äkta hemsökt sådan docka…
      Jag får undersöka det lite närmare och se om jag hittar något. 🙂

  11. Tre spöken som slåss om kontrollen över den? Hmm.. Jag tror det är dags att något säger till de där spökerna att det finns fler än en docka att hemsöka 😛

    Tyvärr fick jag inte den osynliga tårtan 😦 Rysningarna kom efter andra dockan 😛

  12. fins det många okända andar i sundsvall
    tror

  13. lyckades låta bli att rysa!:) (men är dålig på att hitta synliga saker så en osynlig tårta säger kanske till om att jag hittat den om…10-20 år.! 🙂

  14. Tyckte inte att dockorna såg särskilt läskiga ut, fast jag skulle nog bli livrädd om jag mötte dem i en mörk gränd… Varför i hela friden försöker TRE spöken ta kontroll över Caroline? Kan inte två av dem säga ”Hejdå” till det tredje spöket och hemsöka ett par andra dockor? Fast då skulle det ju bara bli fler hemsökta dockor som kanske skulle försöka ta livet av folk… 😮 P.S. Din blogg är BÄST!

    • Hej Evil Fairy!
      Du är modig du 😉 Haha allt är läskigt i en mörk gränd 😮
      Ja, det är lite märkligt. Det är ju inte precis brist på dockor att hemsöka i världen. Men de kanske alla gillade Caroline bäst? ^^
      Sant, för många hemsökta dockor är inte bra 😛
      Tack så jätte, jätte mycket! 😀 😀

Kommentera

