Obama ger svar på tal om UFOn.

*Magic scrollar igenom gamla inlägg*
”Hmm, det känns som att jag glömt något på sistone… Nu ska vi se spöken… magi… Ah! demon dockor! Ah! Google! Hmm…. Men något fattas allt ändå…. IHHHHHH!!!!!!! JAG HAR JU INTE SKRIVIT OM UFOn på flera år! Detta måste ordnas!!!”

Så med andra ord: Här kommer äntligen ett ufoinlägg!

Om jag fick chansen att träffa Obama skulle jag lugnt ta tillfället i akt att fråga ut honom om utomjordingar och ufon. Tydligen har jag en själsfrände i Jaden Smith. När han och hans klass samt pappan skådespelaren Will Smith fick en runtvisning i vita huset av Obama passade han på att ställa frågan. Trots att hans pappa innan mötet bett honom låta bli.
Men när de kommit in i ett av de viktigaste mötesrummen frågade Jaden i fall han fick fråga presidenten en fråga.
Obama log klurigt och sa: ”Du ville fråga om utomjordingar, inte sant? Jag kan varken konfirmera eller förneka existensen av utomjordingar. Men jag kan säga detta om det hade ägt rum ett topphemligt möte där man diskuterat utomjordingar, hade det skett i detta rum.”

Ihhhh!!! Det är sådana uttalanden som gör en glad. Ger mystik åt vardagen och sätter igång ens fantasi. 🙂

Will Smith skojade efteråt om att han såklart redan visste allt om utomjordingar. Efter alla sina utomjording filmer hade han så klart delgetts all den topphemliga informationen. ^^

Jag lovar att bättra mig och fylla på med fler ufo-inlägg snart. 🙂

Vad tycker ni om Obamas svar?

Tror ni att det finns hemligheter om utomjordiskt liv som han känner till?

P.S Glöm inte att kolla in bonusinlägget från veckan om mina New York äventyr. Det förekommer en läskig hemsökt docka… Läs HÄR. D.S

21 svar

  1. Du ställer i slutet av din nya bloggartikel följande fråga, Miss Magic Girl: ”Vad tycker ni om Obamas svar?”

    Här ska du få ett ärligt svar av mig.

    Det är just sådana svar, lite lagom kryptiska, från en amerikansk president, vilka ger näring åt konspirationsteoretiker och deras teorier.

    I dagsläget har vi hela kontexten och bakgrunden klar för oss om varför, var, när och hur detta hände. Yttrandet fälldes alltså under, och i samband med, en skolklassguidning genom Vita huset. Under, kan man förmoda, tämligen uppsluppna former. Med en president på skämthumör.

    Om några år är hela denna så viktiga bakgrund bortglömd. Kvar finns då bara yttrandet, i förkortad form, typ: ”Jag kan säga att om det hade ägt rum ett topphemligt möte där man diskuterat utomjordingar, hade det skett i detta rum.”

    Aha, resonerar då morgondagens konspirationsteoretiker. Säkert ingen rök utan eld. Om presidenten säger att just det aktuella (förevisade) rummet skulle vara den plats där ett möte skulle hållas mellan jordemänniskor och utomjordingar, måste det förstås innebära, att frågan faktiskt har varit uppe till diskussion. Och om frågan varit uppe till diskussion, ja då indikerar det att frågeställningen måste ha varit aktuell. Alltså finns det utomjordingar, vilka mellan varven förhandlar med ledaren för jordklotets just nu starkaste militära stat, USA.

    Sedan skulle konspirationsteoretikerna säkerligen också referera till den amerikanske presidenten Dwight D. Eisenhowers påstådda möte med utomjordingar år 1954, därmed understrykande att den nuvarande amerikanske presidenten Barack Obama sannolikt hade det snart 60 år gamla alienmötet i tankarna, när han gjorde sitt famösa uttalande inför skolklassen år 2012.

    Det är på detta vis konspirationsteoretiker arbetar. Tyvärr. Läs gärna mer om president Eisenhowers påstådda möte med utomjordingarna år 1954 exempelvis här: http://awarenessproject.blogspot.se/2007/06/1954-meeting-of-american-president_22.htm .

    I den bloggartikeln görs gällande, att i utbyte mot avancerad utomjordisk teknologi gav president Eisenhower utomjordingarna rätten att kidnappa/abducera jordvarelser och undersöka dem i sina rymdskepp. Det enda kravet från president Eisenhowers sida var, att utomjordingarna skulle framkalla minnesförlust hos de abducerade (om vad de varit med om) för undvikande av posttraumatisk stress och liknande psykiska besvär hos dem som utsatts för diverse experiment från utomjordingarnas sida.

    På detta vis, insinueras det i bloggartikeln, sålde president Eisenhower ut sitt eget lands befolkning mot att, i gengäld, få tillgång till avancerad utomjordisk teknologi. Men utomjordingarna höll inte sitt löfte utan lurade presidenten. Inte ens löftet att framkalla minnesförlust hos människor som blivit abducerade av aliens hölls. I stället finns det numera gott om människor som kan berätta om vad de har varit med om under sina abduktioner/ombordtagningar på de utomjordiska rymdskeppen.

    Summa summarum: Ska man tro den bloggskribenten, är aliens högst opålitliga. Det är mot bakgrund härav svårt att förstå hur det än i dag kan finnas jordemänniskor – läs: New Age-anhängare – som längtar efter att utomjordingarna ska visa upp sig (en händelse som vanligen går under namnet ”disclosure”) och börja styra och ställa här på jorden.

    Är det så lyckat, egentligen, för oss jordemänniskor att låta oss styras av bedragare och psykopater av extraterrestriellt/utomjordiskt ursprung? Vi kan väl lika gärna, vilket är fallet i nuläget, hålla oss till jordiska bedragare och psykopater. Tycker jag. 😉

  2. Bra svar! ^^
    Jag tror att de säker haft möten där de diskuterat utomjordingar men när några faktiskt tar kontakt tror jag knappast de skulle komma smygande i hemlighet till ett enskilt lands ledare. Känns lite hybris att tro det. 😉

  3. Nice inlägg som vanligt 😀
    Ooh, älskar hans svar, bästa svaret ever, jag tror att han vet något som vi inte vet, IIIIHHHH, INSPIRED!!!
    Jag ska definitivt försöka skriva en bok om UFOn 😛

  4. Hmmm… Obama säger att det kanske finns aliens..
    Tjaaaa… Jag antar att jag kan äntligen att dra slutsatsen att Obama arbetar emot Iluminati. Annars skulle han ha inte sagt ett ljud. Vill vet alla att dom vill hålla saker som aliens och ufon hemligt så att den stora massan inte får panik. Själv skulle jag föredra om alla fick panik och visste allt om ufons och aliens.
    Då skulle mamma äntligen kunna acceptera att det FINNS aliens! Vi har för fan i detta lilla samhället en gammal tant som så ett ufo nere vid bron för 50 år sedan!

  5. Will Smith är ju urbra! Ska se ”Men In Black 3” när den kommer ut!
    Ja, du måste bättra dig med UFO-inläggen! Tänkte faktiskt på det för någon dag sen.
    Något riktigt läskigt inlägg, liksom så-läskigt-att-man-inte-vågar-vara-ensam-i.ett-rum-läskigt inlägg, skulle vara kul. Ha! Jag har just uppfunnit ett nytt ord!

    Ha det gott!!!

    • Hej AnFallenAngel!
      Har bara sett första men in black filmen. Men jag tänker se andra också snart så jag kan gå och se trean. För den verkar kul. 🙂
      Ah, får se vad jag kommer över för läskigt…. 🙂

      Ha de gott du med!

  6. När Paqo’s (Inkapräster) har regelbundna kontakter med Ufo-besättningar högt uppe i Anderna så bör Obama också vara införstådd i denna ‘problematik’. =) Fick nyss det bekräftat direkt av Paqos som gästade värt land och höll healingkurser här för ett par veckor sedan.

  7. Skitbra! Mer inlägg om UFO’s!

  8. Obama är ett otroligt smart man och det var ett bra svar. Väldigt ärligt med ett stark sinne för humör. Dock måste säga att jag har blivit lite besviken på några av hans politiska handlingar, måste man erkänna att han kan faktisk hantera alla frågor och situationer väldigt bra.
    Gulligt med Jadens frågor! Barn kan vara så klokrena. 🙂 Och Will Smiths skämnt var också jätterolig!

  9. Hmm.. Han kan inte förneka eller konfirmera utomjordingarnas existens.. Den meningen kan betyda mer än man först kan tro. Två saker jag tänkte på nu är dessa. Tänkte på fler men orkar inte dra upp alla x)
    1. Han kan inte förneka för han vet att utomjordingar finns och vill inte ljuga genom att förneka det.
    2. Han kan inte konfirmera det för det kan vara topphemligt så han får inte säga något.

    Skriv mer inlägg om utomjordingar 😀 Ett av mina favoritämnen ^^

  10. Jag tror att utomjordingar litar på vissa personer där utomjordingar har sagt till dom att hålla det topphemligt för oss om deras möten och e.t.c med dom t.e.x militären och Obama, Lyn o.s.v.

  11. Besök sidan ufohastings.com, mycket intressant läsning oavsett om man tror på utomjordingar eller inte. Ett litet tips från mig:)

Kommentera

