Hemsökta dockor, blödande statyer och gargoyles i USA.

Tänkte visa lite bilder och berätta om min resa till Boston och New York förra veckan i detta bonusinlägg.
Såg en del roliga, intressanta och läskiga saker jag vill dela med er! (Japp, detta inlägg inkluderar två hemsökta dockor!) 😛

Låt oss börja med en bild av denna stentuffa typ.
Jag tyckte att han såg extra intressant ut på grund av att hälften av ansiktet var så slitet. Gav honom lite dubbelansiktet känsla.

Inte långt ifrån dubbelansiktet fanns denna läskiga brud. Hon fick mig att tänka på inlägget jag skrev om statyer som blöder. Blodet på denna staty var dock inget mysterium för det var uppenbart målarfärg som tur är. Annars hade jag nog stått där och gjort Edvard Munch skriet…
Men jag tycker att bilden blev härligt creepy. Skulle ni våga prata med henne? ^^;

Jag hade ett förtroligt samtal med en ilsken gargoyle utanför en rolig goth klädaffär jag besökte.

Och här kommer den! USA-sevärdheten vi alla har väntat på!
Den största tandborsten jag någonsin sett! ^^ (Hmm, ibland undrar jag om jag prioriterar fel saker i livet…)
Tyckte att den var totalt hilarious med sitt: ”comfortable, secure non-slip grip” som ”effectively removes food particles.”
Tandbortsning är inget att käfta emot om!

New York är full med katedraler och kyrkor att ohoa och ahaa sig åt.
Ovan ser ni en av dem vid namn st Patricks katedral. Det var väldigt högtidligt och ståtligt där inne och det fanns väktare som beskyddade ingången.
Jag trodde att jag skulle kunna passera dem utan problem eftersom mitt hjärta var rent och mitt samvete kvar i Sverige ect, men en av vakterna grabbade tag i mig direkt.
Jag var just beredd att förklara för honom att i fall han tyckte att jag såg skum ut i verkligheten så borde han se mitt passfoto men då började han fråga ut mig om mina smycken.
Först trodde jag inte att han skulle uppskatta mina hedniska gudar och grejer men där trodde jag fel! Han älskade dem och i nästa sekund slet han av sig skjortan för att visa mig sina tatueringar med gamla egyptiska symboler! Det var kul!
Innan jag skulle gå sa han att han skulle ha visat mig alla men de satt på ställen som inte passade att exponera i en katedral…. ^^

Vår hotellkorridor må ha sett ut som något hämtat ur en skräckfilm men det var faktiskt riktigt mysigt där. 🙂

Denna person såg jag i kanten av Central Park, riktad mot de flotta paradvåningarna. Jag tror att han måste ha varit en paprazzi för han hade definitivt inte sitt teleskop riktat mot några stjärnor… Osmakligt eller hur? Jag menar, vilken slags konstig typ skulle fotografera en person utan deras vetskap för att sen kunna sprida ut bilden utan vidare och… vänta lite? Det for just en sten genom mitt glashus. Låt oss tala om något annat…

Jag var så spänd på attacken från världsrymden tills jag insåg att den skumma trebenta saken faktiskt inte var ett rymdskepp utan helt enkelt en… eh, skum trebent sak.

Kan någon tala om för mig vad skylten ovan vill säga? Det skulle rädda mig från många sömnlösa grubblande nätter…
Är det: Vi omber våra besökare att älska handtvättning? Eller: vi omber handtvättning att älska våra besökare?
WTF?! >_<;?

Oki här kommer den bild vi alla egentligen har väntat på. 🙂 En riktigt kuslig docka jag såg i en affär. När jag tog fotot och trodde att det inte kunde bli läskigare insåg jag att han dessutom hade en sidekick. Ser ni det läskiga dockhuvudet som sticker fram bredvid åt höger? Hu! °_°

Obligatorisk bild från Empire state building. Det var tvunget att ske. ^^

Underbar bokaffär var underbar. Jag rekommenderar alla som åker till New York att besöka Namaste bookshop. En mycket trevlig new age bokhandel. 🙂

Hoppas att ni tyckte det var kul att se lite random bilder från min resa. Det har ju blivit lite av en tradition här på bloggen att jag berättar om mina resor. (Bevis för detta sista påstående går att fina här, här och här)

Syns på fredag!

Kram Magic.

18 svar

  1. Jag tycker att det skulle vara ganska trvligt att kunna lätta sitt hjärta för den där dockan, bara den inte berättar för andra vad den har hört…
    Var det du på bilden med gargoylen? Riktigt snygg klänning isåfall!
    Är himla avis på dig, har aldrig varit i New York, måste dit!!!

    • Hej AnFallenAngel!
      Ah, jag vet inte… Tycker inte att han ser så pålitlig ut den där dockan…
      Talar hellre med gargoylen. 🙂 Japp det är jag på bilden! tackar! Det är faktiskt ingen klänning utan en kappa och en lång kjol. Men det syns inte så bra på bilden.
      Ja, New York var häftigt. Hoppas du snart får möjlighet att åka dit!

  2. Ännu en gång så har Magic givit oss dessa bilder så att vi kan ge henne våra mordiska blickar av avund…
    *Henke vänder sig långsamt mot Magic med en mordisk blick*
    Den dagen jag får ihop tillräklighet med pengar för att ta mig utomlands. Då ska jag… ehm… ta mig utomlands?

    F*** this! Rickard! Du förstörde det jag tänkte skriva!
    *Henke klipper till Rickard med en spade*
    Så problemet löst…

    Nåja vart var jag…
    Ja! Utomlands!
    Magic! Möt mig i Yellowstone om 5 eller 7 år! Då borde jag ha fått upp ett läger där!
    Det är antingen Yellowstone eller Tibet… Någon utav dom! Skitsamma.
    Kom till någon utav dom. Jag borde vara där… Eller så ligger jag död i norra Frankrike…

    • Hej Henry!
      Ah, var inte svartsjuk! Hoppas du får möjlighet att resa utomlands snart också! 🙂

      Tibet??? Norra Frankrike??? What??? 😛 *Magic ser förvirrad ut*

      • *Henke drar fram sin vandrings karta*
        Jo du förstår. Jag har en dröm om att vandra jorden runt. Folk säger att jag inte kommer klara det eller att det bara är något jag säger för vara cool. Men F*** them.
        Vandringen börjar ifrån danmark, eller norra finland om jag har otur. Jag vill helst inte gå norr ut.
        Sedan fortsätter jag söder ut längs kusten. Eller i skogarna. Vi får se.
        Sedan om jag lyckas ta mig till medelhavet oskadd, så ska jag gå längs kusten tills jag kommer till den stora sandlådan.
        Om jag överlever minfält och andra typer av saker som folk har lagt ut så borde jag ha tagit mig in i asien. Och där ska jag ta mig till Indien.
        Om jag överlever tigrar, ormar, banditer och dylikt så hoppas jag på att hitta MUNKAR!
        Typ. buddhister. Om jag kan komma in i ett av deras tempel utan att behöva betala (Jag har fått för mig att munkar inte bryr sig om pengar) så vill jag träna med dom. Medetation och sådant. Och sedan om dom har någon typ av ordentlig kampsport vill jag också lära mig detta.
        Och nu! Tibet! Jag vill ta mig upp i Tibet. Vilket kallt ställe det kommer vara. Men fint är det! Hitta fler munkar där eller slå mig ner i någon liten bergsby är vad jag ska göra.

        Eller så tar jag mig till USA. Med båt (frågar om man får åka med ett lastfartyg eller något)

        Notera att jag inte tänker använda bil eller flyg. Kanske ta mig ombord på ett godståg eller något om jag tycker att resan går för segt.

        Jag kommer förmodligen dö på denna vandring. Men då kommer den som hittar mitt lik och min dagbok att undra vad fan jag höll på med.
        Hehe. Det kommer vara roligt att se hans ansikte när han läser boken.

        Om du undrar varför jag ger mig ut på en så lång och farlig vandring så är det inte för att få tjej och killar. Jag gör detta för att jag ogillar det morderna samhället vi lever i idag där ingen bryr sig om andra eller om denna planet. Eller om djuren… Bara snygga djur bry dom sig om…
        Min högsta dröm är att bli andligt upplyst. Få veta vad som hände i mitt föra liv. Kunna vara fri från detta betongshelvete.
        Visst sånt går att uppnå genom att sitta ner och meditera timmar i sträck i ditt vardagsrum. Men jag vill helst lära mig det av naturen. Eller en gammal munk någonstans högt upp i Tibet… Han ska ha långt skägg också… Och inget hår på huvudet!

        *Henke viker ihop sin karta och kollar på Magic*

        Så det var den korta historien varför jag vill att mitt liv ska bli taget utav naturen och inte någon mordern stressrelaterd sjukdom.

      • Ah, härlig framtidsdröm! 🙂

  3. Åhh… jag har alltidf velat åka till New York, men aldrig haft råd. Nästa gång, ta med mig! Jag är roligt sällskap även om jag klär mig som en hobo!

    Den där skumma trebenta saken är en vattenbehållare. De har sådana på många hus i New York, men jag vet faktiskt inte riktigt vad de används till… tror det har nåt med brandsäkerhet att göra, men de kan eventuellt vara till för ifall det blir torka eller om vattenledningarna går sönder… I vilket fall som helst: Se filmen Watchmen, i vilken en sån blir nerskjuten för att släcka en brand.

    • Hej Ida!
      Ja, hoppas verkligen att du får tillfälle att åka dit snart! 🙂 Ha, ha om jag åker dit igen kan jag smuggla med dig i väskan. 😛
      Ah, en vattenbehållare! Tänkte själv att det var något sådant men var inte säker.

  4. Det där dockhuvudet som sticker fram på bilden på dockan är väldigt lik dockan Billy i filmen dead silence, 😮

    Älskar din blogg! 😀

  5. Ansiktet på dne läskiga bruden: Är nog någon som har haft kul där x)

    Vakten i katedralen: Vilken kul vakt x) Alltid skoj med vakter som gör oväntade saker 😀

    Personen i Central Park: Han kanske letade efter aliens på tällen som folk ofast inte brukar leta på? 🙂

    Trebenta saken: Tror jag är blind.. jag ser ingen trebent sak :S

    Mystiska skylten: Den kanske varnar för att folk har gjort kärleksdrycker där förut så man ska se upp så man inte får något på sig och blir kär i någon ramdom person?

    • Hej Legenden!

      Ja, precis! 🙂

      Jag älskade verkligen den där vakten. Han var så kul!

      Ha, ha kanske det, kanske! 😛

      Den skumma trebenta saken är uppe på taket i hörnet.

      Ha, ha den teorin tror jag på! 😉 Fast om andra sidan… jag tvättade händerna i vattnet och har inte märkt något… än i alla fall…

  6. Det kanske är människor som hällt ut sina misslyckade kärleksdrycker i handfatet tidigare?

  7. Skylten måste betyda antingen ”Var kär i ditt handfat :-)” eller ”Ditt handfat älskar dig :-P”.

Kommentera

