Magics besök till det hemsökta Fairbanks house.

Som sagt så besökte jag både Boston och New York för en tid sedan.
Så vad prioriterar då Magic att göra under sin resa? Besöka frihetsgudinnan? Se en Brodway pjäs? Nepp! Jag besökte hemsökta platser! 😀
Oki, jag gjorde en del klassiska turistgrejer också (Hej där häst-och-vagn-åkning-i-central-park!) men jag besökte i alla fall två hemsökta platser. I detta inlägg berättar jag om den första av dem.

Ovan ser ni Fairbanks House som finns i Dedham i Massachusetts.
Huset byggdes mellan 1636 och 1641 av Jonathan och Grace Fairbanks.
Det är det äldsta överlevande timmerhuset i Nordamerika och dessutom så hemsökt att till och med gänget från ghosthunter varit där.
Självklart kunde jag ju inte vara sämre än dem så jag bestämde mig för att också åka dit. 🙂
Vilket jag inte ångrar för Fairbanks House var ett väldigt sött hus som ni ju kan se på fotona.
Tyvärr kunde jag inte få gå in i huset (som nu är ett museum) för de hade inte öppnat för säsongen. Sorg! Men jag fick i alla fall tillåtelse att gå runt på gården och fota så det var i alla fall något. ^_^

Justin Schlesinger (som arbetar på museet och är ättling till de som en gång byggde huset) (och som jag kanske faktiskt träffade utan att inse det när jag var där) berättar i en nätintervju att det alltid hänt spöklika saker i huset.
Nyligen började ett nyinstallerat alarm ringa varje natt och alarmföretaget kunde inte förstå vad felet var.
Han berättar även om hur ficklampor oförklarligt slutat fungera i huset, dörrklockor ringt utan anledning och mystiska fotsteg hörts utan förklaring.
En av anledningarna är kanske att ett otäckt mord begicks där 1801. Jason Fairbanks dömdes till hängning efter att ha mördat sin flickvän när hon tackade nej till hans frieri.

Som jag sa förut så var ghosthuntergänget där för cirka två år sedan för att undersöka alla spökhistorier. De kom fram till att det definitivt fanns en hel del paranormal aktivitet i huset. Men de trodde inte att husägarna behövde oroa sig eftersom det förmodligen var deras släktingar som höll till där och att de inte skulle skada dem.

Så det var lite om Fairbanks House och mina äventyr där. Med äventyr så menar jag… ja, faktiskt ingenting! Jag antar att spökena höll sig inomhus en sådan solig dag. Man tycker ju att de borde ha hälsat på mig. Jag som till och med skrev ett inlägg bara för deras nöjes skull en gång… men, men. 🙂 Spöken eller inte så var det coolt att se Fairbanks house.

Vad tycker ni om Fairbanks House?

Tror ni det är hemsökt?

Snart kommer ett uppföljarinlägg om den andra hemsökta platsen jag besökte och någon gång under veckan kommer det dyka upp ett litet bonus inlägg om mina andra reseupplevelser. Håll utkik! 🙂

18 svar

  1. Är det inte ett spöke som syns i källaringången på den nedersta bilden? Jag tycker man kan se ett spökansikte där, inte helt olikt en Halloweenpumpa.

    Eftersom inte resten av kroppen syns, utan bara det pumpaliknande ansiktet, kan det ju knappast vara någon människa som står där.

    Allvarligt talat, Miss Magic Girl, OM jag efter min död blir ett spöke, skulle jag paxa för att få flytta in i Fairbanks House. Även om det redan i nuläget synes vara en viss spökträngsel i det mysiga huset.

    Men man kan kanske införa en form av trängselskatt, ifall det skulle uppstå logistikproblem?

    • Hej bbnews!
      Ja, det ser faktiskt ut lite som ett ansikte. 🙂
      Hmm jag tror spökena på Fairbanks har en lång väntelista. Det är nog många spöken som vill bosätta sig där….
      Men om vi skriver upp oss direkt och jag ber bruna Damen lägga in ett gott ord för oss kanske vi en dag kan få plats där. 😛

    • antingen är jag blind eller så är jag blind, för jag kan inte se det 😦

      // 12-åriga matilda

      • Hej Matilda!
        Det är bara en reflektion som ser lite skum ut i källarfönstret. Den är inte så lätt att se. 🙂

  2. Att männen i släkten ska ha förnamn som börjar på J e ju lite kul 🙂

    • Hej Rebeca!
      Ha, ha jag tror kanske inte att alla har namn på J men det vore en kul grej om det var så. De har ju tre som börjar på J i nuläget i alla fall. 😀

  3. kan man se spökerna om nätterna

  4. Fy, vad nice!

    Jag tror killen friade på morgonen, vilket man aldrig ska göra. Då är ju han på ganska dåligt morgonhumör och hon är trött och vill inte ta sånna beslut.

    Det kan inte bli bra!!!!

    Ser fram emot bonus inläggen, ska hålla ögonen öppna!!

    Ha det gott!!!

    • Hej AnFallenAngel!
      Tack! Kul att du gillade inlägget!
      Ja, den där mordet är så fruktansvärt sjukt.

      Tack! Bonusinlägget är nästan klart att läggas ut…. 🙂

  5. ”efter att ha mördat sin flickvän när hon tackade nej till hans frieri.”
    …Varför är det ingen som fattar att man INTE ska ha ihjäll den älskar om dom tackar nej till ens frieri. Om de första tankarna som kommer upp i huvudet är ”Hon tackade nej..? Jag ant- Förståelse.run kunde inte hittas. Påbörjar sökning… Söker… Söker… Laddar. Förståelse.run är trasig. Påbörjar reparation. Startar Hat.run för att fylla upp tomrummet…
    Hon… ska… Dö!!!” då bör man nog inte gifta sig överhuvudtaget…

    Nåja! Hus! Hemsökta hus som Magic har besökt men inte jag!
    *Henke ger Magic en mordisk blick*
    Huset ser jätte sött ut precis som du sa! Även om det ser lite ihopsjunket ut på framsidan… Jag tror det där är framsidan iallafall? (Första bilden)

    • Hej Henry!
      Ja, det är verkligen hemskt med mordet.
      Jag försökte att inte tänka på det när jag var vid Fairbanks för då kändes platsen plötsligt riktigt obehaglig.
      Men ja det är ett fint hus. Tycker faktiskt att ihopsjunkenheten bidrar till charmen. 🙂

  6. Nice inlägg som vanligt 😀
    Synd att du inte fick gå in,men det var ju tur att du fick gå runt på gården ^^
    Haha, varenda gång jag hör om ett hemsökt hus, så ingår alltid antingen en indiansk kyrkogård, eller ett/flera mord xD
    Tänka sig 😛

    • Hej Tobias!
      Tackar! 🙂
      Ja, det är lite märkligt att alla spökhus har sådana hemska historier bakom sig. Men det är väl också efter den typen av händelser folk inte får ro…

  7. Låter som en spännande resa du gjorde!! Hade själv velat besöka Fairbanks House:) Jag tror absolut att det är hemsökt, fast
    i och för sig så tror jag att alla gamla hus är hemsökta!:P Jag kom på idag att jag kunde dela dina inlägg på fb så att fler människor kan läsa din hel grymma blogg!:D

Kommentera

