Hus stämt för hemsökelser.

Ett par i New Jersey plågades så illa av övernaturliga händelser i sitt hus att de tillsist blev tvungna att fly från huset och har sen dess aldrig setts till igen…. inne i huset alltså.

De har nu stämt hyresvärden för sveda och verk. I dagens inlägg ska vi ta en närmare titt på deras historia.

De tog bara en vecka för Josue Chincihilla och Michele Callan att inse att något inte stod rätt till i deras nya hem.
Märkliga saker hände. De kunde höra oförklarliga ljud som av viskande röster eller klampande steg.
Om nätterna tycktes osynliga händer dra i deras sängkläder. Dessutom slog ljuset oförklarligt av och på och kläder och andra föremål försvann från garderoben. (Tjuvaktiga + modemedvetna spöken är den värsta mixen!)
Paret hävdar att i fall de hade stannat i huset så hade deras liv varit i direkt fara. Så hotfulla kändes de övernaturliga krafterna.

Parets påståenden har fått stöd av en paranormala utredare som säger att huset är rejält hemsökt. En annan som också tror att något övernaturligt är på gång är pastorn Terence Sullivan som anser att det inte bara är frågan om spöken utan att huset är övertaget av demoner.

Inget av dessa påståenden går dock i husets hyresvärd; Dr. Richard Lopez. Han står fast vid att paret bara ljuger för att dölja att de egentligen inte hade råd med huset och nu vill ha tillbaka sina pengar.

Vad tror ni?

Tror ni att deras historia är sann eller vill de bara slippa ur sitt kontrakt?

Eller är det verkligen frågan om spöken eller till och med demoner?

Förresten är jag i USA just nu och har som plan att besöka en en del hemsökta platser medan jag är här som jag ska berätta närmare om så fort jag är hemma igen. 🙂

19 svar

  1. Nice inlägg som vanligt 😀
    Jag tror på paret faktiskt, men det ä ju möjligt att de faktiskt ljög också, men men ^^’

  2. Jag tycker som du, Miss Magic Girl. Att tjuvaktiga och klädintresserade spöken är ett o-tyg.

    Det indikerar att det behövs en uppstramning i andevärlden. Det föreligger uppenbarligen en slapp syn på vad som är etiskt OK att göra. Och andarna/spökena tjänar uppenbarligen heller inte tillräckligt med pengar utan måste skaffa sig nya kläder genom att stjäla dem.

    Jag tror de här båda frågorna hänger ihop. Dvs om spökena finge mer pengar att spendera, skulle samtidigt stölderna gå ned. Innerst inne vill nog inte spökena snatta/stjäla det som de behöver i sitt dagliga värv. Hoppas att du delar min uppfattning om spökenas generella handel och vandel, MMG.

    Eftersom du är ett stort spökfan, föreslår jag att du snarast startar en insamling till förmån för mindre bemedlade spöken. Starta ett bankgiro- och/eller Plusgirokonto (lämpligt namn skulle kunna vara Magics Spökfond), dit folk kan föra över pengar, allt från veckopengen till tionde av erhållen lön à la pingstkyrkans modell).

    Ur Magics Spökfond ska sedan fattiga spöken kunna ansöka om stipendier eller dylikt, vilka sedan kan spenderas på livets olika förnödenheter, till vilka sängkläder och andra sorters kläder hör.

    Om det skulle bli en våldsam anstormning med stipendieansökningar från olika spöken, ska du alltid veta, MMG, att jag kan hjälpa dig med sållningen av alla dessa ansökningarnm så att pengarna ur fonden verkligen går till de allra mest behövande spökena. Jag rekommenderar dig också att anlita Bruna damen som konsult. Hon om någon vet hur man kan få kläder att hålla i århundraden trots dagligt slitage.

    Passa gärna på att nu också, medan du är i USA, kontakta president Obama och lobba lite för din spökfond. Obama behöver något att hänga upp sin stundande valkampanj på. Jag tycker att ett motto eller en slogan som ”Ghosts for Obama and USA” skulle öka den sittande presidentens chanser att bli omvald nu i höst. Vem vet, du skulle kanske rent av kunna bli stabschef för Obamas återvalskampanj?

    Fast då bör du förstås ställa som krav, att du i så fall måste ha rätt att varje fredag kunna få fortsätta att skriva ett spännande och magiskt inlägg i din fina blogg. Ett krav som du på inga villkors vis får vika ned dig ifrån för alla dina svenska fans skull.

    • Hej bbnews!
      Ha, ha ett mycket bra förslag. 😀
      Jag ska kontakta Bruna Damen och se vad vi kan göra.
      Fast om andra sidan kanske spökena inte behöver pengar lika mycket som lite bättre
      Information om livet efter döden. För jag har ändå svårt att tro att varelser som inte längre tillhör
      Den materiella världen behöver materiella kläder… 😛
      Därför kanske jag helt enkelt borde trycka upp ett informationsblad och be Bruna Damen dela ut det istället. 🙂

  3. ”Förresten är jag i USA just nu”
    *Henke ger Magic en mordisk blick*
    We…will…kil-
    *Henke slår sig med en spade*
    Wut!
    Hmm… Som du sa ”Tjuvaktiga + modemedvetna spöken” kan ju vara ett problem… Men om vi snackar om demoner som prästen sa så är dedär demonerna rätt så smarta.
    Tänk er själva. Du är en demon. Du har tråkigt. Det bor människor i DITT hus. (Magic min email är ivägen igen!)

    (Så nu den inte…)
    Du tycker det är kul att jävlas med dödliga. Och människorna har bråttom. Det bästa sättet att jävlas med dom då skulle ju att ta deras kläder…
    Det skulle jag göra om jag var en uråldrig ande som har makt över materia/kläder.

    • Hej Henry!
      Ja, om det är demoner det är frågan om skulle nog det förklara en hel del. 😛
      Ah! Var inte avundsjuk på min resa! (blir rädd för evetuella demoner Henry the Demon kan tänkas skicka)

  4. Jag tror klart att det är något lurt med det där huset, men klart, om jag var ett spöke skulle jag också vilja ha nya kläder, jag skulle inte vilje ha på mig samma kläder som jag dog i resten av min existens…
    Och man kan inte precis gå till H&M och shoppa!

    Spöket Angel på shopping tur!

    *går runt på Hemtex, där det är köp 3 lakan betala för2! går fram till kassan*
    Jag:”Hej, hur mycket blir det här?”
    Ex(utan att kolla upp): 20, tack.*Kollar upp och svimmar*
    Jag: Tack*skannar grejorna själv och går*

    Sen går jag till Burger King!!!!

  5. Hej !
    Jag tror att det kan vara sant p.g.a att det är inte är alltid läge att ” tro på sådant ”. Alla är inte lika fritänkande som vi.( Du miss M och vi andra som läser dina sidor.

  6. Helt orelaterat till inlägget, som jag dock har läst såklart 🙂 – jag älskar att följa din blogg! Bloggade förut på en annan blogg och hittade dig för ca 2 år sen. Kommer ihåg att jag var lyrisk och länkade dig då. Och nu, långt senare, följer jag fortfarande dig. Den enda bloggen som håller uppe mitt intresse (även om jag gärna skulle vilja se ÄNNU fler inlägg :))

    Så tack! Tack för en trevlig blogg med varierat innehåll och en lättnavigerad sida! Din inlägg sporrar mig till att ta reda på mer och du ger verktygen för att söka sig vidare. Som den bokmal jag är skulle jag gärna läsa böcker om diverse olika ting, men det kan vara svårt att hitta. Så bra då att du blir som den boken jag längtar efter, bara digitalt istället!

    Kram!

  7. om du är i calefornien, gå in på gammla LindaVista dårsjukhus. jag tror det ligger i LA. seee uuu!

  8. De drog i sängkläderna = De ville också sova i sängen. Kanske?

    Viskande röster – bättre att de viskar med varandra än gapar så man får ont i skallen 😉

    Klampande steg – Man tycker ju att de kunde gå lite tystare.. Så svårt är det inte att gå tyst 😉

    Ljuset slås av och på – Kan de inte bestämma sig om de vill ha ljuset på eller inte? 😛

    Kläder och saker försvinner – hmm.. vet ju inte hur bra tillgång spöken har till klädaffärer osv så kanske måste de sno andras för att kunna få något nytt? 😉

    Pastorn: Hade huset varit hemsökt av demoner så hade nog värre saker hänt. Är nog bara några spöken som vill leva sitt…öh.. döda sin död (kanske?) där. Leva sin död? Finns det något bra man kan säga här?

  9. Spöken är trevliga och demoner farliga.Demoner kan göra allt för att få uppmärksamhet på smygande sätt och sen bli mycket värre, t.e.x, ta kläder och sen blir det mer och mer om paret hade stannat kvar där och deras hyresvärden som säger att dom ljuger har själv aldrig sovit över där i huset!

Kommentera

