Min blogg och mystiska ord…

En av de bästa sakerna med att blogga genom wordpress är att man kan se vad folk googlat på för att hitta ens sida. (Oh ja! Jag kan se vad ni söker på! Beware!)

Så denna vecka tänkte jag göra ett undantag från alla övernaturligheter och istället ge er en lista på de skummaste, roligaste och mest omotiverade sökfraserna som fört folk hit:

Hur många kan sova på borgvattnets präst (Ehm, jag antar att ”gård” borde ha avslutat den meningen. Annars så är det nog bäst att fråga prästen i egen hög person om den saken…)

vad händer om man blandar vampyr & varulv & zombie (Behöver det ens sägas? Ett super duper ultra coolt monster såklart!)

händer genom tiderna (Åhå! En mycket intressant sökning! Är detta möjligen research för någon form av handbok?)

hus till salu skylt (Tyvärr har jag ingen sådan skylt men får jag lov att fresta med en ”inga måsar” -skylt eller denna ”sjötrafik regel” -skylt istället?)

det är en speciell sorts människor som dricker te istället för kaffe (Indeed. Vad är de för knäppisar? *Gömmer tekopp bakom ryggen* eh…)

vad är sengångare hur många fötter har den (Jag identifierar mig verkligen med denna sökning. När jag inte vet vad något är brukar jag också oroa mig för hur många fötter den eventuellt kan tänkas ha… Ovissheten gör mig nervös…)

jag meanar jag forstor inte tyska (Det är lugnt. Jag förstår inte heller tyska.)

varför åkte dom till månen 1969 (En originell fråga… Jag tror det var för att få något att skryta med på kommande klassåterträffar.)

hur man får något man önskar sig (Det som inte går med lite tjat går med mera tjat! Annars kan man testa önskemagi. 😉 )

ängel som påskkärring (Don´t worry! I am on it!)

Magics teckning av en ängel som påskkärring! Enjoy!

vad händer om man gör anden i glaset och inget händer (Vad som händer i fall inget händer? Ehm, inget!)

varför måste man ha släckt när man kör anden i glaset (Så att man slipper se spökena. Att köra anden i glaset i ett ljust rum istället för ett mörkt med fladdrande stearinljus vore ju läskigt!)

vad heter kvinnlig skotsk dräkt (Tyvärr kan jag inte lämna ut den informationen. Den kvinnliga skotska dräkten jag känner har bett om att få förbli anonym men uppskattar ditt intresse!)

riktiga bilder på månen (Ah, en sån bild får du se dig i månen efter…)

att vara stark är att kunna va svag ibland (Eh, nej! Att vara stark är att INTE vara svag ens ibland… Duh!)

superhjälten med frasen upp upp och iväg (Ohnej! Så du menar att den hyper coola catchfrasen redan är tagen?)

kännetecken för en mytomspunnen person (Hmm, vanligen känner man igen en mytomspunnen person på huruvida de har nämnts på denna blogg eller inte.)

Men den absolut bästa sökningen som lett någon till min blogg har jag sparat till sist.
Den är *trumvirvel* : ”jag vet inte vad jag vill googla
Allvarligt, den person som skrivit detta är awesome och om du fortfarande går in här ge dig till känna i kommentarerna! Bästa sökningen EVER! 😀

Hur hittade ni läsare min blogg?

Vore väldigt kul att få höra om i kommentarerna om ni orkar berätta! 🙂

Nästa vecka blir det övernaturligt och mystiskt igen!

41 svar

  1. Jag minns faktiskt inte hur jag hamnade här första gången…:)

  2. Jag minns inte vad exakt det var som jag googlade på den gången jag hamnade på din fina blogg, Miss Magic Girl. Är dock övertygad om att jag skrev något i sökrutan som var aningen mer precist än ”jag vet inte vad jag vill googla”. Förmodligen var ett av sökorden ”själ”.

    Däremot minns jag som vore det i går, att jag gillade vad jag fick se och läsa. Din blogg är ju dessutom ovanligt lättnavigerad, med spännande, överskådliga ämneskategorier som fungerar som aptitretare. Samt, minns jag, så frapperades jag av den värme som mötte mig på din startsida. Med, inte minst, ett stort VÄLKOMMEN (upptill till vänster på startsidan).

    Så det blev en sajt som jag snabbt lade in bland mina favoriter. Dessutom lade jag fort märke till att MMG också hade ett diskussionsforum kopplat till sin blogg. Just i samma veva var jag ute efter ett forum att kunna få föra fram mina åsikter och tankar på kring detta med själen och dess olika manifestationer, om hjärnan som alla spökens födelseplats, om drömmar som alla arketypiska väsens och varelsers urmoder.

    Jag lärde mig snabbt att MMG hade högt i tak på sitt forum, dvs hon tillät även sådana åsikter som var stick i stäv med hennes egna. Detta gladde mig extra, ty jag hade rent ut sagt mycket dåliga erfarenheter från tidigare debattforum, på vilka jag hade medverkat men där jag snabbt blivit avstängd från deltagande på grund av mina kätterska åsikter.

    Och på den vägen är det. På MMGs forum kommer jag att stanna kvar. Där trivs jag till följd av MMG:s stora generositet och höga acceptans, två egenskaper som annars är bristvaror på forum, där trådarna handlar om trosfrågor och livsåskådningar och dylika känsliga ämnen.

    Varje fredag får man så ett nytt blogginlägg att läsa, skrivet av MMG, sinnrikt och omtänksamt illustrerat, humoristiskt och faktarikt skrivet.

    Kan det bli bättre än så här? Knappast. Närmare än så här lär jag, som den oförbätterlige hedning, guds- och alienförnekare jag är, inte komma himmelriket, ty min tro är som bekant – det vet alla som följer min själtråd på MMGs forum – att när man en gång avlider, så är det finito i det ordets alla bemärkelser (eftersom själen enligt mitt sätt att se på saken är blott ett hjärnspöke, ett i mängden av alla andra hjärnspöken vi gillar att tro på).

    • Hej bbnews!
      Ja, vad det än var du googlade på så är jag glad att du hittade hit! 😀
      Det är så roligt att du uppskattar min sida så och jag blir alltid så glad över dina kommentarer! 🙂

  3. Nice inlägg som vanligt 😀
    Jag vet inte vad jag vill googla, att vara stark är att kunna va svag ibland”, wtf?! xD
    De var roliga 😛
    Jag hittade din blogg när jag sökte på telekinesi en gång för länge sedan ^^
    En av de bästa sakerna jag någonsin har gjort 😀

    • Hej Tobias!
      Tackar! 🙂 Roligt att du gillade det!
      Är alltid lite nervös när jag skriver inlägg som är lite ”off topic” så att säga…
      Ja! Jag är så glad att du hittade hit en gång i tiden!
      Så roligt att ha dig här! 🙂

      • Naaw, tack, det är roligt att vara här 😀
        Äsch, off topic” funkar bra, iaf när du skriver ^^
        Du har en talang, att skriva, och du använder den väl 😀
        Blir faktiskt nästan lite avis ^^

      • Hej Tobias!
        Åh tack! Det gör mig så glad att höra att du tycker jag skriver bra!
        Det finns inget jag älskar mer än att skriva. 🙂

  4. HAHAHA fan vad sköna sökningar ändå! :’)

  5. Jag tror att jag sökte på nåt med paranormalt elr nåt… Iaf ett kap:)!

  6. Har varit ledsen hela kvällen men garvade banne mig högt till detta inlägg, så tack Magic för att du ljusade upp min fredagkväll/måndagmorgon en aning 🙂 Älskar denna funktion med WordPress. På min egen blogg är det snarare fina saker folk söker efter än roliga typ ”sagor om silver” och ”vackra väsen” och dylikt. Men det är ju fint på sitt sätt det med 🙂

    • Hej Sigrid Drakhjärta!
      Åh, blev så glad av att läsa din kommentar! 🙂 Tack!
      Är alltid lite nervös när jag skriver inlägg som är lite annorlunda. Därför är det så roligt att höra du gillade inlägget!

  7. Jag var ett tag helt insnöad på varulvar och gjorde massa reasarch(stavade det fel, va?) både i böcker och på datorn. Då så hittade jag ditt blogginlägg om varulvar, och jag tyckte det var urbra! Sen dess har jag följt din blogg.

    • Hej AnFallenAngel!
      Vad kul! Varulvar är spännande väsen! Vilken tur att de förde dig hit.
      Tack så mycket för att du gillar min blogg! 🙂

  8. *hahahaha* Jättebra inlägg! ^^
    Det var ju ganska episkt att man hittar DIG när man inte ens vet vad man ska googla på! Tror faktiskt att google gillar dig, trots ditt tidigare inlägg.. 😉
    Bästa i hela inlägget var nog din bild dock! ^^ Tycker du borde lägga in fler egenritade bilder med tema från dina inlägg! *ser drömmande ut och väntar sig zombiemästerverk och vackra skogsandar!*

    • Hej SuperAmazing!
      Tack så mycket! 😀
      Ha, ha ja, google kanske är måna om att komma på god fot med mig igen efter mitt inlägg om dem. ^_-
      Tack för att du gillade min bild! Ja, jag skulle gärna illustrera inläggen mer själv. 🙂

  9. Sitter och skrattar, speciellt åt dina superroliga kommentarer, haha! xD

    Jag hittade din blogg via en sökning på google bilder. Jag kommer inte ihåg vad jag sökte på, men då tryckte jag på en bild av en pojke som liksom, drog iväg en väg… Då tryckte jag på bilden och kom till din sida, och självklart fastnade jag för den direkt! 😀

    MVH
    BunnyBoe

  10. Kolla in denna appen så slipper du klistra in dina inlägg på facebook, denna sköter det automatiskt åt dig: http://apps.facebook.com/rssgraffiti/

  11. Jag tror att jag hamnade på din blogg genom att googla ”livet efter döden”. Vi hade det som tema på den fredagsblogg-grupp jag är med i. Jag kom till dig, och fastnade direkt! Jag är ju intresserad, och även rädd, för det övernaturliga. NU läser jag med NÖJE (och rysningar) dina inlägg varje fredag. KUL att jag verkligen hamnade på din blogg via bloggsök. Jag vet att åtminstone ett par av mina läsare hittat min blogg via google också 🙂 På de mest besynnerliga sökord.
    Ser fram emot fredagens inlägg. Ha en fin vecka.//
    Annika i DC

    • Hej Annika!
      Tack så mycket! Det gör mig så glad att höra att du fastnade för min blogg direkt! 🙂
      Ja, det är verkligen kul att kolla sökorden som lett folk till ens blogg. De kan verkligen vara besynnerliga.
      Men om andra sidan, när man inte vet sammanhanget är säkert ens egna sökord ganska märkliga också. 😛
      Ha en fin vecka du med! 🙂

  12. Skylten med måsen är kul ! Men exakt VAD betyder den?
    ”Förbud mot mås” ?

  13. Hej Miss Magic !
    Ville bara dela med mig av detta:
    Både min kompis och jag har länkat din blogg.
    Jag på facebook, och hon på sin blogg (www.cottoncandii.blogg.se om du är intresserad) för att vi verkligen fastnat vid den.
    Jag har även fått sitta och läsa högt från den till en grupp av vänner som var dödligt intresserad av ditt inlägg angående dockor !
    Mer sånt !

    Och tack för en otroligt bra blogg !
    Kramar, Patricia.

    • Hej Patrica!
      Åh vad jag blev glad när jag såg din kommentar!
      STORT TACK! 😀
      Det kommer snart fler hemsökta dockor. 🙂

      • Härligt att höra !
        Jo, vi har verkligen fastnat här !
        Går igenom alla ”ämnen”
        är fortfarande fast på ”spöken och väsen”, läser om inläggen hela tiden !
        Så himla intressant så jag måste titta in flera gånger per dag !

        Hihi, bra att det kommer fler med dockor. Du kan nu se mig som en stammis !

        Kramar, Patricia

      • Hej Patrica!
        Åh, vad roligt! 😀

  14. Haha! Vilken tokig lista!
    Känner för mig att dela vissa sökningsord jag ser på mitt blogg (från igår):

    3 sökningar på ”heartbreak zombie” (vet inte vad de letade efter, men låter awesome! Synd det fanns inte på mitt blogg…)

    13 sökningar på ”wizard of oz” (Har skrivit ett inlägg om detta, men väldigt förvånad att en sån sökning som har miljontals träff ändå hittar till min blogg. Eternally grateful to you, Google!)

    2 sökningar på ”22” (Hm… vet inte vad jag ska säga…)

    1 sökning på ”girl chasing a heart cartoon” (Låter rätt awesome, men vet inte vad det ska vara. Suck, skulle också vilja hitta denna ”cartoon”)

    / Maaretta

    • Hej Maaretta!
      Eller hur! Kul att du gillade den! 🙂
      Roligt att få ta del av dina sökord. Tycker det är så kul att kolla på. Man blir då riktigt förvånad ibland alltså.
      girl chasing a heart cartoon lät som att det skulle vara en riktigt söt cartoon. Säg till om du finner den! 🙂

  15. Jag hittade hit idag när jag googlade Willard Library. Är mäkta förtjust i allt som har med spöken, andar och hemsökta platser att göra!
    Älskar att läsa och höra spökhistorier, helst från den som upplevt något!
    Just nu håller jag på att planera en tripp i Sverige för att besöka olika platser som sägs vara hemsökta! 🙂

    Nu ska jag fortsätta läsa dina spännande inlägg! 😀

  16. Hahaha jag har nog aldrig garvat så mycket på denna bloggen förut XD Helsköna sökningar x) Jag kanske ska göra någon sån sökning någon gång så kanske jag hittar en kul sida :p Mina sökningar brukar altid vara så exakta som möjligt så jag direkt eller nästan direkt hittar det jag letar efter :p

    Hur jag hittade hit..Jag tror jag fick en länk av någon där det var nåt om en utomjording några trodde att de hittat och hade dödat den eller vad det var..

  17. Sökte på ”Gamla förbannelser” 🙂 Älskar din blogg btw ^^

  18. Jag sökte på ”legender om varulvar”, får jag skulle skriva en berättelse om Seth Clearwater i Twilight 😀 Så kom den här sidan upp!

  19. Jag googlade på ”läskiga spökisar”! Typ

Kommentera

