Spöken som spelar högljudd musik och kastar godis.

I dagens inlägg ska vi tala om… *Magic tystnar*
Innan vi fortsätter kan vi väl viga en stund åt att flippa ut över den skojiga titeln till detta inlägg? Okej? Okej.

*Dansar, spelar hög musik och kastar godis till spökenas ära*

Ah! Det kändes bra! Då kan vi gå vidare till att ta upp två nya spökrapporter! 🙂

Det är ju alltid pinsamt om ens grannar klagar på en. Ännu jobbigare är det ifall de klagar på något som inte ens är ens fel. Eller om det är ens fel och den ursäkt man hittar på är så genomskinlig att den är det pinsammaste av allt.

Leanne Fennell som bor i Hull, East Yorks, fick klagomål från sina grannar för att ha alltför högljudda fester. Hon sa dock att den höga musiken inte var hennes fel. Det var nämligen ett spöke som satte på den! Hon påstod att hennes lägenhet var fruktansvärt hemsökt och att det var spöken som levde om.
Hmm, undrar just om detta kanske är den optimala ursäkten till allt… Fast det tycks inte vara det eftersom det hela slutade med att Leanne blev vräkt från lägenheten efter att ha ignorerat alla klagomålen hon fått.

Vad anser ni om denna historia?

Ljög Leanne eller var hon ett offer för musikaliska spöken?

Oki, så historien ovan är förmodligen med största säkerhet född ur en dålig bortförklaring och inget annat. Tyvärr. För partyspöken hade varit awesome! 😛 Som spöket på bilden ovan.

Nästa historie vi ska titta på är mer mystisk.
I Brompton i södra Australien har man fångat något mycket märkligt på säkerhetskamerorna i en IGA mataffär (IGA? Är det typ ICAs australienska kusin?).
I videon under kan ni se ett nyhetsreportage om spökerierna. Man har filmat hur godisrullar tycks övervinna fysikens lagar och slungas ut från hyllorna av egen kraft.
Är det ett spöke som kastar ut rullarna? Kanske inspirerade av det vinkastande spöket Corky?

Svårt att säga men det är onekligen full rulle på de där godisrullarna. 😉

Vad tror ni om godiset?

Är det något övernaturligt på gång eller är det bluff?

26 svar

  1. Kul läsning på mer än ett sätt, Miss Magic Girl! Det finns otvivelaktigt en komisk ådra i dig. En humortwist. Som högst väsentligt bidrar till att göra dina blogginlägg läsvärda.

    Vad gäller spöket på supermarketen så lutar det åt att en råtta eller så huserar där i – eller snarare bakom – hyllorna. Helt klart är det någon som kastar ut varorna från hyllan.

    Kanske får råttorna i Australien under sin uppväxt träna på kast med liten boll? Så att de blir duktiga på att kasta även andra sorters saker.

    Det är förstås också tänkbart att det handlar om ett rått råttspöke, som vill skrämma skiten ur affärens kunder.

    Osvuret är bäst, som den fromme biskopen sa när han skar sig på tummen.

    • Hej bbnews!
      Tackar! D Det gör mig så glad att höra att du delar min humor.
      Åh! Jag gillar din idé om att råttor får lära sig kast med liten boll!
      Tur att du kom med ett spökligt alternativ också så att jag kan fortsätta stödja den övernaturliga förklaringen. 😉
      SJÄLVKLART ÄR DET ETT RÅTTSPÖKE! 😀 Det är ju det mest intressanta!

  2. I can tell you this people… Do NOT under any circumstances, stay up till 01:30 in ther morning while being bored and serching for random shit. You will lose faith in humanity!..

    Nåja tillbaka till bloggen.
    Om jag vore ett spöke i en affär så skulle jag se till så att saken jag kastar syns på övervakningskamerona. Annars kommer folk in tro på när någon säger att stället är hemsökt! Det är mitt tips till blivande spöken. Se till så att sakerna som ni ska kasta syns väll. Annars kommer folk att skylla på snörren eller nåt.

    p.s Magic fixa så att inte mitt namn och email är ivägen när jag skriver. Det kanske inte är du som khåller i de trådarna men uppmärksamma folket som har hand om det! Jag vet inte om jag har skrivit fel nu!

    • Hej Henry The Demon!
      Jag hoppas att fler spöken följer ditt råd. Vi behöver mer tydliga foton och inspelningar. 🙂

      Tyvärr kan jag inte göra något åt den den buggen när du ska skriva kommentarer.
      Att försöka kontakta wordpress är som att försöka kontakta jultomten… Inge svar om man inte mutar dem med gröt och jag har ingen kanel hemma…
      Få fråga, händer det där på din dator eller är det när du går in från telefon eller något sådant?

  3. Haha, ja, titeln lockar ju till läsande 😉
    Nice inlägg som vanligt 🙂
    Jag tror att det är verkligt faktiskt, fast p.ga. Leanne’s lögn, så kan man ju inte veta vilka fall som är riktiga^^’

  4. Intressant blogg! Jag är skeptiskt lagd. Det mesta är ”tyvärr” bluff. Det går att manipulera det mesta, kolla 50sek. in på videon, ser ut som om föremålet kastas från kameraposition.
    Men jag tror på parallella dimensioner(!) Dessa går säkerligen i varann emellanåt, och vad som händer då skulle kunna förklara det mesta av alla övernaturliga händelser. Även tidsförflyttningar. Tror däremot inte att man själv kan framkalla något magiskt.
    Men eftersom vi är en del av det hela så sker det ibland genom oss… Mycket intressant ämne! Jag återkommer.

  5. Eftersom jag inte har något ljud på och kan höra vad dom säger, så kan jag inte lämna nån kommentar ang klippet.

    Men efter alla mina egna år med stökiga spöken kan jag nog tala om att de kan faktiskt väsnas med hjälp av dammsugare, tv apparater samt sterioanläggning! Man flyger högt när man vaknar mitt i natten av att dammsugen startar i tv rummet…..

    Och kasta saker kan dom tydligen oxå göra fick jag reda på härom dagen…. Mina böcker har en viss förmåga att flyga ut ur hyllorna, jag har gnällt på sonen och sagt skäms till katterna.
    Tills i veckan, då vi kom hem på kvällen och hittar ännu en hög på golvet… Dessa böcker är dock placerade så att katterna kommer inte åt dem och sonen var ju med mig… På köpet så va den ena boken just den jag hade tänkt och läsa om, då fortsättningen snart dimper ner i brevlådan! 🙂
    Gubben va inte lika glad, å tyckte att allt är mitt fel för dessa händelser förföljer tydligen mig 😉

    Ha en trevlig helg!

    • Hej Marie!
      Oj, du tycks då ha hela-havet-stormar hemma hos dig!
      Dock tycker jag mig ana på din kommentar att du snarare tycker det är kul än läskigt vilket är bra. 🙂
      Du kanske skulle skriva och berätta mer utförligt till min läsar sida någon gång? ^_^

      Ha det gott!

  6. Läskigt!
    Men fy vad kul med partyspöken!!!
    Tror att det var något spöke, men varför tog det den så lång tid???
    Det är ju ioförsig nästan alltid så. Förresten, kom just på att jag inte vet hur man stavar ioförsig. Stavade jag rätt???

    • Hej AnFallenAngel!
      Ja, eller hur! 🙂
      Skulle gärna stöta ihop med några partyspöken. De får helst inte flytta in hos mig dock… :-O
      ioförsig tror jag egentligen skrivs ”i och för sig”. Men ditt sätt ser bättre ut tycker jag. 😛

  7. hmm.. fortsatte musiken efter att hon blivit vräkt? Om inte så var det nog en ursäkt bara :p

    Corky och godisspöket kanske är släkt? x)

  8. även spöken drabbas kanske av sötsug ibland?

  9. Hej! Jag har en fråga: skulle inte du kunna göra ett helt inlägg om sjljungfrur? 😀 för jag ÄLSKAR sjöjungfrur! Så snälla, tänk på saken i alla fall 😀

    Älskar din blogg!

  10. De skulle nog vara intressant att smaka på godiset(miam) den kanske för konstig smak eller effekt av spöken

  11. Hahaha… men egentligen är det ju möjligt att hon Leanne talade sanning. Jag menar, det vore väl ändå lite väl omoget att skylla på ett SPÖKE, om det nu inte är sant. Men men…

  12. Hallå i veckan blev jag bestulen på pengar,och igår så fick jag ett så klart sinnes intryck som sa mig,vem som tog dem och namn och orsak.Det känndes på samma sätt som när du får en tanke,och jag tänker så här efteråt att..mina släkt och vänners andar som stöttar mig.HA EN BRA DAG..HEJ!

  13. På tal om ljud, ibland hör jag ett knak..Men det är katterna som skrämmer mig när de sparkar sand i kattlådan. 😛 (Det är på natten)

Kommentera

