Demoniska Hemsökta dockor del 2

Här kommer en uppföljare på mitt förra dock-inlägg. Nu ska vi stifta bekantskap med ytterligare några färgstarka, hemsökta dockor. Där ibland en Barbie!
Häng med! 🙂

Ovan ser ni den hemsökta dockan vid namn Alice som bor i Washington tillsammans med sin ägare Marie Ford. Alice har varit i Maries familj i tre generationer. Enligt hennes mormor innehåller dockan själen från hennes döda väninna Alice. Marie berättar att dockans ögon och ansiktsutryck kan förändras och att om man sätter örat mot dockans ansikte kan man få höra en spöklik röst viska. Hu!

Ovan så kan ni se dockan Mandy. Hon finns på Quesnel Museum i England. Hon tros vara omkring 90 år gammal. Hon skänktes till muséet 1991 av en kvinna som inte längre kände sig bekväm med att ha dockan i sitt eget hem. Hon berättade hur hon väckts mitt i natten av något som liknade barngråt och när hon gick upp var ett fönster hon låst oförklarligt öppnat och dockan satt bredvid. Denna typ av händelse inträffade oftare och oftare tills dockan donerades till muséet. Väl där slutade dockans spökstreck. Kanske vågade den inte vara lika busig på det stora muséet?

I Pulau Ubin samlas folk vid ett altare för att dyrka och ge gåvor till en…. Är ni redo? En Barbie! What?
Det må låta märkligt men barbiedockan är känd för att vara hemsökt vilket har lett till att den fått ett permanent hem vid Lady Na Tuk Kong Shrine. Där får hon gåvor från lokalbefolkningen i form av små minikammar, små speglar och krämer. Ni vet, sådant en Barbie kan tänkas gilla. 🙂 Många har vittnat om att Barbien uppfyller deras böner.
Barbien kom till templet på grund av att en tempel- besökare hade en dröm tre nätter i rad om hur han köpte en Barbiedocka och tog med till templet. Han testade att följa drömmens instruktioner och hittade både exakt samma affär och samma Barbie som han sett i drömmen. Om denna historia är ett argument för eller emot att följa sina drömmar kan diskuteras…

Ja, det var de dockor som jag hade att bjuda på denna gång. Fler kommer….

Vad anser ni om dessa dockor?

Skulle ni kunna tänka er att ge en gåva och be en bön till den där Barbiedockan? ^^

24 svar

  1. Hej! Jag tror säkert att ens själ kan smitta av sig på nåt man
    älskat så mycket…

    Mvh jugge

  2. Nice inlägg som vanligt 😀
    Det är inte lika läskigt att läsa detta när man lyssnar på musik ^^’
    Hu, vilka läskiga dockor 0_0
    Skulle nog inte ge gåvor till en Barbie ^^’

    • Hej Tobias!
      Ha, ha bra knep för att inte bli skrämd. Lyssna på en glad låt. 🙂
      Hmm, om jag var i närheten av Barbien kanske jag skulle testa att ge en gåva men jag skulle inte precis vallfärdas till den om man säger så.. ^^;;

      • Hehe, musik löser allt 😉
        Haha, precis, det är okej om man är i närheten, annars är det inte det ^^’

  3. Jag tror många gånger att det inte är dockan som är hemsökt, utan att det är andevärlden som söker kontakt 🙂 Men visst är det läskigt att fundera på…dockor och små barnspöken är värst!

  4. Funderar på en sak, Miss Magic Girl: Det där röda som syns på Alices kinder, kan det vara blod, så att Alice i själva verket är kannibal?

    I så fall är det ju inte konstigt att Alice viskar ”Hu”. Hon kanske menar ”Hungrig” men gitter inte säga hela ordet utan nöjer sig med de två första bokstäverna.

    Mandy ser ut att ha varit en slagskämpe, innan hon slog sig till ro och lät sig omskolas till museiföremål. Hennes högra ögonlock hänger ned, och hon har ett maffigt ärr upptill på pannan. Hon har kanske i sin ungdom ägnat sig åt American wrestling? Vem vet, måhända är det Hulk Hogan som skadade henne i en match och gav henne dessa blessyrer? Inte konstigt att Mandy gråter om hon tänker sig tillbaka till sin karriär inom American wrestling, då hon erhöll sina skador.

    Barbiedockan tycker jag har vissa likheter med Xena, krigarprinsessan. Hon ser ut att ha svart bälte i judo och synes kunna behärska kampsporter som MMA, thailändsk boxning och kung fu.Om jag har rätt i mina misstankar, inser man lätt att hon inte är att leka med, ty i så fall kan man nog få sig en hurring eller två.

    Apropå hurring, MMG. Det ordet är ju en synonym till örfil. Men i finandssvenskan betyder örfil kanelbulle.

    Så jag säger, med tydlig finlandssvensk brytning, till dig: Vill du ha en örfil?

    Som tack för att du skriver så spännande och bra fredagsbloggar här på din magiska sajt.

    Om du tackar ja, kan du väl också fråga din bekanting Bruna damen, om hon också vill ha en örfil att till eftermiddagsteet. Så att hon inte blir som dockan Alice, dvs alltför hu(ngrig). Kannibalspöken är heller inte att leka med!

    • Hej bbnews!
      Usch! En hemsökt kannibal docka kan mycket väl vara en av de läskigaste sakerna jag har föreställt mig på länge. (Och det säger mycket när det kommer från mig!)
      Ha, ha gillar dina teorier om Mandy och Barbien. 🙂 Undrar just vem som skulle vinna i en fight mellan de två…

      Ha, ha jag måste ju tacka ja till ditt erbjudande om kanelbullen / örfilen nu när du formulerade det så slagfärdigt! 😉
      Jag försökte bjuda in Bruna Damen också. Först blev hon lite arg men efter att jag klarat upp begreppen om att det var en kanelbulle och inte en äkta örfil så var hon med på noterna. 🙂

  5. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att ge en gåva till den där barbiedockan!

    De andra två tycker jag dock verkar läskiga…

    Ha det gott

    • Hej AnFallenAngel!
      Kul! jag med faktiskt. 🙂
      Mmm, de andra dockorna skulle inte jag heller vilja komma ens i närheten av… Usch!

      Ha de gott du med!

  6. Jag tror docka nr. 2 har något problem med ögat.
    Och vart ligger Pulau Ubin? Om det finns en magisk sak där måste jag besöka den! Även om det är en barbie… Jag må ogilla barbie. Men om denna är magisk så kanske jag kan respektera den.

  7. Nej uch det vågar jag inte!!!!!!:(Jag drömde en för nån månad sedan om en flicka som köpte en docka på ebay vid namn Cristina.När mamman åkte för att hämta Cristina så sa dem :Ge inte dockan till ett barn ni kommer att ångra att ni gav den till ett barn annars!den natten så hörde dem en stor smäll!då stod Cristina på golvet under skåpet dem hade ställt henne i!!!då la dem upp henne på vinden.Men natten därpå hörde dom små fötter som gick över golvet.sen vaknade jag synd att jag vaknade jag hade velat veta hur det gick sen.

    • Hej Alla!
      Oj, vilken passande sak att drömma! Du kanske förutsåg min hemsökta dockserie? 😉
      Vad dåligt att du vaknade. Jag hade också velat få veta hur det gick.

  8. Hej! 🙂
    Jag undrar om du någon gång skulle kunna skriva om Teresa Fidalgo? 😀
    Vem é hon? :O
    Vad hände med henne? O.o
    Och spökar hon verkligen på riktigt??? 😛
    M.v.h Angel98

    • Hej Angel98!
      Det är tyvärr ingen historia jag kan särskilt mycket om… Därför så kan jag inte lova när ett sådant inlägg kan komma.
      Men jag ska absolut kolla upp det och se om jag kan göra lite research. 🙂 Tack för tipset!

  9. Hmm.. Den där rösten man hör, kan man ställa frågor till dockan och få svar? x) Isf kanske man ska fråga den om råd till olika saker 😉

    Dockan som kom till museet kanske slutade öppna fönster för det fanns spöken på museet som tyckte det blev kallt och fick dockan att sluta? 😉

    • Hej Legenden!
      Hmm, vet faktiskt inte Vore coolt om man kunde det. 🙂
      Ah, ha, ha ja, hon kanske stötte på lite museum spöken som talade allvar med henne och fick henne att skärpa sig. 😉

  10. Jag tror att om man är ett barn och har en docka som man älskar mycket,och sen dör….Då kanske man älskar dockan så mycket och inte vill lämna den att man….ja,överlämnar sin själ åt den.

    Att dockan sen öppnar fönster är kanske för att det är ett BARNS ande och barn har ju lite….ähum….BUS i sig 😉

  11. Härlig historia! Mandys utstrålning var sårjlig 😦 . Jag skule nog je någåt till barbin om jag var i när heten. (Vem vet set kanshe är en häxa/trålkar i den).
    ps. ÄLSKAR!!! Dock berätelsena!

    • Hej Anonymous!
      Tack! Jag håller med om att det är fascinernade med hemsökta dockor.
      Ja, jag skulle också ge något till Barbien. Bara för att testa.

  12. Hej jag har sett ett spöke tingvallaspöket som finns på min skola när jag var nere i källaren på min skola såg jag en genomskylnig liten pojke som helt blötsligt försvan.

Kommentera

