Demoniska, hemsökta dockor del 1

Några av mina mest fruktade, ehm, jag menar populära inlägg är de om hemsökta, demoniska dockor. Vi har hittills stiftat bekantskap med några av de mest framstående kusliga dockorna som finns: Annabelle, Robert och den mystiska dockan som låg på en vind och åldrades.

Många har bett mig att skriva om fler kusliga dockor. Därför tänkte jag göra en serie av inlägg där jag tar upp några hemsökta dockor i varje artikel. Därigenom kommer det dyka upp läskiga dockor med jämna mellanrum på bloggen under våren. 🙂

I detta inlägg ska vi titta på några dockor som alla har en erfarenhet gemensamt: De har sålts på ebay!

På bilden ovan kan ni se dockan Mercy. Hon köptes på ebay av den paranormala utredaren Sherrie Khun. Enligt säljaren på ebay skulle dockan vara hemsökt av ett barns ande men Sherrie tror inte på detta påstående. Hon säger att hon känner en alldeles för stark ondskefull utstrålning från dockan. Det måste ligga något mer bakom!
En natt vaknade Sherrie av ljudet av en kraftig smäll och upptäckte att dockan fallit ner från hyllan hon förvarat den på.

Märkligt nog hade dockan landat på fötterna och stod upp på golvet. Oddsen för att den hade ramlat på ett sätt som fått den att landa på fötterna i perfekt balans tycks långsökt små…Vilket väcker frågan, föll den verkligen eller hoppade den ner med flit? 0_0

Ovan ser ni en annan ebay-docka vid namn Amanda.
Amanda har passerat många ägare och har kallats extremt hemsökt av den paranormala utredaren Reggie Jacobs.
En av Amandas ägare har berättat om hur dockan rört sig av sig själv. En annan ägare som förvarade dockan i ett glas skåp berättar om hur hon hörde skrapande läten på glaset från Amandas små dockhänder… hu! *Magic börjar nervöst lyssna efter skrapande läten*

Dockan på bilden ovan heter Christina och har också ett förflutet på ebay.
Säljaren berättade att hon ursprungligen köpt dockan från en antikaffär och gett den till sin lilla dotter Jasmine.

Jasmine visade ett enorm engagemang i sin Christine, bar henne med sig överallt och blev djupt upprörd då dockans ben gick av. Mmm, ett svårt problem att bena ut… ^^ Jasmine bad till sist sina föräldrar om att de skulle ha en begravningscermoni för benet. (Snacka om att Christine hade en fot i graven efter det… Förlåt! Jag borde inte skämta om något så här gravallvarligt!) 😛

Jasmine berättade en tid efter begravningen att Christine väckte henne om nätterna och klagade på fantomsmärtor i sitt förlorade ben. Det kändes som att myror höll på att tugga på det. Vid en närmare granskning av gravplatsen visade det sig också finnas en myrstack precis bredvid graven där benet vilade.
Jasmines mamma började få dåliga vibbar av dockan nu och bestämde sig för att sälja den på ebay. Hon sa till Jasmine att Christine ville åka tillbaka till sin födelseort i England och sålde sen dockan på ebay.

Den nya ägaren beskriver att Christine gillar att posera för fotografier men att hon också kan säga ifrån om hon får nog av fotoblixtar… Då tar kamerans batteri oförklarligt slut eller så blir bilderna suddiga utan förklaring.
Christine ändrar också ställning och tycks kunna flytta sig själv en aning.
Men hennes nya ägare säger att hon inte gör något större ofog och tror att hon trivs i sitt nya hem.

Det var allt för denna gång…

Fler hemsökta dockor är på väg… (Usch då!)

Vad tror ni om dessa fall?

Fick ni någon favorit? 😉

Skulle ni våga köpa en hemsökt docka på ebay?

48 svar

  1. Vi får ju inte förglömma Chucky 🙂

  2. Varje fredag kl 11 tar jag min mugg kaffe och går in här på din sída och läser! En underbar fredags rutin! Därför måste jag börja med att tacka för en toppen sida! Denna sida är allt jag har och göra med när det gäller det övernaturliga. Sånt hade jag lämnat bakom mig ett några hemska år då vi blev hemsökta. Då hade jag bestämt mig för att det är nog. Tills jag titta in här, nu kan ja ju inte låta bli så länge det inte drabbar mig =)

    För övrigt hatar jag dockor! E jätte glad att jag har en son istället för en dotter! Inga dockor kommer in i mitt hus! Och jag sover aldrig i ett rum där det finns en docka! Punkt slut!

    • Hej Marie!
      Åh, vad glad jag blev av att läsa din kommentar! 🙂 Tack så mycket själv för att du uppskattar min sida!

      Håller helt med! Dockor är scary! 😮

  3. Nä, jag skulle inte våga köpa någon docka över huvud taget efter att ha läst och tagit del av denna hemska och ödesmättade dockexposé. Inte ens de där dockorna som vi på julaftonen kan se tillverkas i Walt Disneys tomteverkstad (ni vet de där som skräms upp med en spindel så att håret reser sig på deras huvuden och därmed blir lättare att lockpermanenta).

    Jag tror du hotar att ödelägga hela den svenska dockindustrin med den här sortens läskiga inlägg, Miss Magic Girl. Dockförsäljningen kommer antagligen att minska rejält. Dockfabriker tvingas varsla och säga upp sina anställda. Arbetslösheten kommer att stiga. Misären kommer att öka. Det kommer inte att finnas någon ände på allt elände som väntar.

    Inte nog med det. Själv så gjorde jag i byxorna när jag läste denna nya bloggartikel om skrämmande dockor med koppling till ebay. Så nu undrar jag om jag kan skicka kemtvätträkningen till dig. Jag tycker faktiskt att du bör stå för mina merkostnader, eftersom du på din blogg saknar en så kallad disclaimer som friskriver dig från ansvar. Om du är inte är vållande till olyckan så är du väl i alla fall medvållande, anser jag.

    Så tänker du stå för kemtvättsnotan, Miss Magic Girl? Eller har du något att anföra till ditt försvar så här i efterhand?

    • Hej bbnews!
      Hmmm, hur ska jag ta mig ur denna extra kostnad…
      Kanske borde anlita Bruna damen som försvarsadvokat… Nej, just det. Hon har ju åkte på semester till döda havet.

      Fast vänta! jag varnade faktiskt för att det skulle bli läskigt denna fredag i förra inlägget!
      Så därför tycker jag faktiskt att du läste på egen risk!
      Så du får allt stå för kemtvätten själv! 😉

  4. Dockor är läskiga D: Speciellt den sista, den var väldigt läskig men ändå liiiiite söt :c Kul i alla fall med läskiga inlägg :3

  5. Usch du lyckade verkligen skrämma vettet ur mig Magicagirl. tycker att fotot på Amanda är skit läskig, är det bara jag eller känns det som om hon tittar på en. Själv skulle jag aldrig våga köpa henne (eller någon annan hemsökt docka) är övertygad att om man gör det kommer man ångra sig…ordentligt. Glad att jag hittade din blogg.

    • Hej Hantin!
      Ja, den bilden är så spöklik också. Det är lite som att hon ser in i ens själ… 0_0

      Tack för att du gillar min blogg! 🙂

  6. Hu!

    Jag skulle aldrig våga köpa en hemsökt docka på ebay.
    Jag gillade Christina bäst, verkar som en trevlig docka.

    Ha det bra!

    • Hej AnFallenAngel!
      Inte jag heller. Skulle vara super nervös om jag hade något sådant i mitt hem.
      Ja, Christina verkar minst illvillig av dem i alla fall.

      Ha det gott du med! 🙂

  7. åh hemsökta dockor! Det är spännande läsning det! xD Jag tycker dock inte om dockor… ett av mina tre no no:es… Men jag skulle nog lätt köpa en docka om den sade sig vara hemsökt, bara för att testa liksom XD
    Du borde skriva lite om dockan ”Letta me out” det var en snubbe som hittade den under sitt hus och den tycks tydligen ändra ansiktsuttryck och vrida på huvudet och se rakt in i kameror osv. 😮

    • Hej Viktoria!
      Nej, inte jag heller. Fy, vad obehagligt att ha en hemsökt docka. Inget jag skulle skaffa mig frivilligt.
      Let me out- dockan har jag missat. Du får gärna länka till mer info om du vet någon sida eller bok om den.

  8. Om vi människor använder vissa saker
    väldigt mycket skapar vi tror jag en typ
    av relation till dem. Om det är dockor eller
    gosedjur kan dem säkert få en själ på nåt
    sätt. Jag tror på det, och har sett det med. 🙂

    • Hej J.W!
      Det tror jag också. Det är därför dockor så lätt blir hemsökta för att de får så mycket känslor och personlighet sammankopplade med sig.

  9. 0_0
    Bortsett från små utrymmen, på delad andra plats med höjder, är det här det läskigaste jag vet!!
    Älskade mina dockor när jag var liten, nu är jag livrädd för alla dockor jag ser, utom Barbie (hon gör mig bara illamående, och kanske liiiiiiiiiiite rädd ^^’)..
    Jag skulle aldrig våga köpa en docka på ebay, men tur att den där Christine-dockan verkar trivas ^^’
    Nice inlägg som vanligt, förresten 😀
    P.S.
    Dina skämt var dödskul (fy, nu vänder sig skämtarna i graven! Wow, lame ^^’) D.S.

    • Hej Tobias!
      Ja, dockor och clowner är stora skräcker för mig. Jag är inte så värst höjdrädd men trånga utrymmen är bland det värsta jag vet. Hu!
      Vad det gäller dockor så kan det bero lite på hur de ser ut. Men vissa är verkligen riktigt creepy.
      Hi, hi då kommer du gilla den hemsökta Barbie-dockan jag har på tur att skriva om i nästa del av denna artikelserie… 😉
      Tack för att du gillade inlägget och inte bara fann mina skämt dötrista…. 😛

      • Gud, clowner & mimare, nej tack!
        De är inte roliga, de är läskiga!
        Detsamma gäller de flesta dockorna ^^’
        Ooh, en hemsökt Barbie-docka, låter intressant 😉
        Haha, ja, dina skämt fick mig att dö av skratt 😉
        (Nej, fy, det var dåligt xD)

      • Ja, snart kommer den hemsökta Barbien! 🙂

        Ha, ha 😀 Vissa skämt är så dåliga att de blir bra! 😉

  10. Okej bild nummer 2 gav mig rysningar!.. De där livlösa ögonen är för mycket…
    Nästa inlägg kan du väll varna för livlösa ögon eller hemska ansikten, ok?

  11. Måste säga att fallet med dockan Mercy känns påtvingat. Dockor faller ner från hyllor. Om dockan landade på fötterna, är det rent slump – känns som ägaren var liteväl desperat…
    Samma med Amanda. Det kanske var ägarens fantasi som hörde de otrevliga ljuden?
    Med Christina låter berättelsen rätt kysligt. Dock så måste jag säga att Jasmine kanske bara sa att dockan pratade med henne, eftersom barn lever sig så mycket in i deras fantasi och lek, speciellt om de verkligen älskar sina leksaker. Jag gjorde samma sak när jag var liten. Men med andra ägaren låter det mer mystiskt…
    Tja, jag skulle nog kunna köåa ett hemsökt docka på e-bay. Är ju en vetenskapstjej, så. Men jag har aldrig särskild tyckt om dockor, inte ens när jag var liten. Men kanske skulle behöva ett docka när jag blir mamma? 🙂 Kanske.
    Väntar ivrigt på del 2 av denna serie!

    • Hej Maaretta!
      Ja, vissa dockor kan se så himla creepy ut. Hu!
      Jag gillade dockor när jag var liten men jag var väldigt specifik i min smak.
      Tyckte inte om den typen av dockor som är med i inlägget. Fick nog dåliga vibbar redan då…
      Ja! Del två kommer inom några veckor! 🙂

  12. Hej, jag gillar din blogg, och speciellt hemsökta dockor. Jag uppskattar den verkligen och hoppas att du fortsätter länge med din blogg. Jag är också intresserad av hemsökta föremål!

    Jag märkte att du skrev först christina o sen Christine, så jag hoppas att du kan ändra det på något sätt.

    • Hej Ing-Bing!
      Tack så mycket! 🙂 Det gör mig väldigt glad att du gillar min blogg!
      Ja, det är verkligen spännande med hemsökta dockor och andra föremål tycker jag. 🙂

      Oj då! Tack för att du sa till! Ska fixa det!

  13. hej jag är tillbaka och jag kom nyss hem från mitt land chile och hämtade upp saker och med sakerna så tog jag med mig 2 porträt på min släkt och några bilder känns som om dom kollar på mig och undrar är det normalt at ögon på dom rör sig ibland och bra inläg jätte bra läskgt :S

    • Hej Johan!
      Vad intressant och kusligt!
      Nej, jag skulle inte kalla ögon som rör sig på en tavla normalt. Dock behöver det inte vara övernaturligt heller.
      Många tavelmålare använder sig av ett knep där de målade ansikten så att de skapar en synvilla där det ser ut som att ögonen rör sig och följer en i runt i rummet. Kanske är något sådant med dina porträtt?

  14. Jag heter sandra och tycker att din blogg är bra! Och läskig! ;D♥

  15. Det får mig också att tänka på Chucky – Den onda dockan ;o), fast själv vill jag ha en Chuckydocka!

    • Hej Je!
      Har faktiskt inte vågat se den filmen. Är feg…. ^_^;;;
      Men kanske borde göra det? Hör ju nästan till allmänbildningen. 🙂

  16. Hej! Rotade runt lite på nätet för jag ville läsa mer om hemsökta dockor, då jag stöter på detta: http://andlighet.bloggplatsen.se/2012/03/17/7553890-demoniska-hemsokta-dockor-del-1/

    Nu kan det ju vara så att du har skrivit detta och i sådant fall så var det inget 🙂 Annars så vill jag säga att jag tror att du har en kopierare.

    Känner mig som en riktig skvallerkärring just nu, det var ju inte meningen eller så var det, de ;P

    • Hej Zandra!
      Tack för att du sa till. Den där personen har inte fått tillåtelse att använda min text.
      Bra att du uppmärksammade mig på det!

  17. Dockor är läskiga :p

    Mercy kanske tränade på att hoppa och landa på fötterna x) verkar som att hon lyckades där 😉

  18. hej fins djävulen nu me kan vissa demoner vara snälla

    • Hej Sofie Westberg!
      Det där är frågor som alla tror olika om. Jag kan bara säga att jag personligen inte tror på djävulen och att jag tror att demoner kan ha många olika sidor. Goda som onda.

  19. jag har en docka som typ ser ut som christina. lääskiit!

  20. Det är nåt me mercys ansikte som får mig att rysa mycket mer än me dom andra två dockorna. Men samtidigt vill jag ha dom alla tre just för att jag är en jätte samlare av dockor + så dras jag gärna till lite mysko eller övernaturliga saker liksom.

Kommentera

