Magic´s egna spökupplevelse.

Nu har jag äntligen fått en kopia av spökradioprogrammet som jag var med i för några veckor sedan. Yay! 🙂
Ni kan lyssna på inslaget med mig i videon under.
Där berättar jag bland annat om en riktigt kuslig upplevelse jag hade i ett gammalt hus i Boston som definitivt stärkte min tro på det övernaturliga.

 

Hoppas ni tycker det är kul att lyssna på programmet. 🙂

Vad tror ni om min upplevelse?

Nästa fredag ska jag skrämma vettet ur er! 😉

Titta in då om ni vågar….

Gastkramar från Magic.

30 svar

  1. Det påminner mig om en upplevelse jag hade för inte så längesen,, tror det e en månad sen…när jag låg och kolla på nånting på min laptop i sängen med huvudkudden bakom huvet…så känner jag att min kudde dras uppåt av nånting. så jag slog ihop laptopen och började spela in saker och sa att dom skulle göra det igen om dom vågade…

    • sen det som hände dig att i boston måste varit nån gammal ägare som gått bort onaturligt och inte har hittat rätt än, men det e nog inget att oroa sig över..

      • Hej Christian!
        Vilken läskig upplevelse med huvudkudden! Förstår att det måste ha stärkt din tro väldigt.
        Ja, det var läskigt i Boston. Jag hoppas att vem det än var som bröt sönder tumstocken att den har fått frid nu.

  2. hej har känt mej kånstig i kroppen ,vare gnåg jag ser mej själv i spegelbilden så tycker jag att jag ser ett strak djus.men vad kan det va

  3. Ooh, längtar redan till nästa vecka 😉
    Äntligen, har väntat så länge på den där videon 🙂

    • Hej Tobias!
      Vad kul! Då blir det riktigt läskigt… 0_0
      Ja, jag är glad att jag äntligen fick programmet.

      • 0_0
        Yay, älskar läskiga saker 😀
        Ja, har som sagt väntat på den här videon 😀 😀

  4. Ska lyssna på det när jag kommer hem! Sitter i skolan just nu och väntar på att kakorna vi har bakat ska bli klara. 😀

  5. Fin intervju! På tal om spöken och det övernaturliga, läste i DN några dagar sen att ett av fem svenskar tror på spöken och/eller övernaturliga saker, och samma procent har upplevt kontakt med spöken/något övernaturligt. Verkar rätt rimligt att de som tror också har upplevt något som bevisar deras tro.
    Intressant med incidenten i Boston! Låter som det var ett spännande upplevelse. Själv är jag fortfarande rätt skeptisk mot det övernaturliga, men kan förstå att ditt tro har förstärkt 🙂
    Haha, nu har du väckt mitt nyfikenhet på nästa inlägget! Väntar ivrigt – dock är lite skraj…

  6. P.S. kul citat från Kafka på din twitter! 🙂

    • Hej Maaretta!
      Tackar! 🙂
      Ah, intressant. Det är en del spöktroende ändå. 🙂
      Jo, har man själv varit med om något så blir det ju på en gång en helt annan sak. Upplevelsen i Boston fick mig verkligen att förstärkas i min tro.
      Ja, det blir riktigt kusligt nästa vecka. Satt och skrev på inlägget igår och blev rätt så rädd själv medan jag skrev.

      Ah, kul att du la märket till citatet. Tycker att det är grymt bra!

  7. Hu!
    Jag skulle bli livrädd, och fascinerad…. xD
    Det är så läskigt såntdär, när man ser något som händer, och går till precis som om en människa gjort det, men man inte ser något… Det är riktigt kusligt!
    Men ändå häftigt att få vara med om något sådant! 😀

    Sålänge nästa inlägg inte innehåller clowner (FY för det inlägget du skrev om dom! :c ett bra inlägg såklart, men jag HATAR clowner, jag samlade länge mod för att våga läsa det!), jokrar eller bläckfiskar, kan det var möjligt att jag vågar kika in här nästa fredag och läsa det! xD

    • Hej BunnyBoe!
      Ja, vi blev väldigt uppskakade när det hände. Ryser fortfarande när jag tänker på det.
      Men det var också en väldigt intressant upplevelse.

      Nej, inget av det du nämnde kommer finnas i nästa inlägg. Men jag varnar i alla fall!
      Du kommer förmodligen få en ny fobi efter att ha läst det… 😮

  8. Vad roligt det var att höra dig intervjuas!
    Jättekul!
    OCH vilken upplevelse i Boston, huamig!
    USCH!
    Förstår om du blev omskakad.
    Modigt att du gick omkring och plåtade och pratade med spöket.
    Antar att din mamma också tror efter den upplevelsen?

    Jag har förbjudit min dotter att spela Anden i Glaset (poppis bland hennes vänner just nu). VILL inte att hon ska vara med på sådant även om jag förstår att hon känner sig lockad.
    Tror att man även där kan drabbas av energier som inte bör ”släppas ut”.

    Du har verkligen en BRA blogg hälsar Annika i DC

    • Hej Annika!
      Tack så mycket! 🙂
      Ja, det var verkligen en helt otrolig upplevelse. Även fast den var skrämmande så är jag glad för att jag haft den.
      Ha, ha jag utmanade ödet lite där kan man säga… 🙂
      Jodå, min mamma blev också riktigt skakad. Hon höll ju liksom i linjalen.

      Ja, det tror jag är ett bra förbud. Bäst att vara försiktig och ha respekt.

      Tackar! Det gör mig så glad att höra att du tycker. 🙂

  9. Läskigt!
    Hann dock inte höra hela, det hände något med datorn.

    Oo, längtar!

    Ha det bra!

  10. Vad kul att än en gång få höra din trevliga, entusiasmerande röst, Miss Magic Girl! Men det tog några sekunder innan du fick kontakt med intervjuaren. Kan det ha varit några andar eller spöken som var emot din medverkan, tror du?

    De där onda vibbarna du erfor nere i källaren på det där huset i Boston, kan du beskriva dem närmare för oss? Hur känner man av onda vibbar?

    Vad gäller tumstocken – vet du hur gammal den var? Helt ny eller riktigt gammal? Eller nånstans mittemellan?

    Du berättar också om din tro på själen. Hur uppfattar du vad själen är? Hur manifesterar den sig?

    Slutligen: Du berättar om konstigheter du varit med i en svensk lägenhet som du tidigare har bott i. Vad var det för typ av konstigheter?

    Jo, en sak till: Är det bara du som upplevt dessa konstigheter med undantag för tumstocksincidenten i Boston, där ju även din mamma var involverad/delaktig? Eller det finns samstämmiga vittnen som säger sig ha upplevt i princip samma sorts konstigheter? Helst ska förstås samstämmighet föreligga även på detaljnivå och inte, som när folk som påstår sig ha besökt himmelriket, att detaljerna skiljer sig åt så totalt, att det är svårt att tänka sig, att samma himmelrike har besökts.

    • Hej Bbnews!
      Tackar!
      Kul att du tyckte att det lät bra! 🙂
      Ha, ha tror det! 😉 Låter lite scary med bruset innan jag börjar tala.

      Jag menar helt enkelt onda vibbar som i en en dålig magkänsla du vet. Att man helt enkelt får en obestämd aning om att något är fel.

      Tumstocken köpte jag några veckor innan vi reste dit så den var i princip helt ny.
      En sådan här: http://wolfsea.ipublish.no/files/2009/07/tommestokk.jpg
      Den bröts av så att trät splittrades i flisor. Det sa verkligen pang.

      Jag menar helt enkelt att det är en stark inre uppfattning som får mig att känna att jag är en själ.
      För mig känns det helt enkelt mer naturligt att jag är en själslig varelse. Man har ju sådana troer som man inte har några bevis för eller emot men som man ändå är övertygad om. 🙂

      Det blir för långt att ta upp det där med lägenheten här. Jag ska kanske gå in på det närmare i ett inlägg inom en snar framtid istället om fler vill veta. Tror att det blir bättre. 🙂

      Vad det gäller källaren i Boston så vet jag inte något om nån annan har haft någon upplevelse där. Inte hört om det. Har inte riktigt haft möjlighet att forska närmare om det.

  11. hej miss magic, för bara typp en halv timme sedan så välte ,mitt saftt glas i mitt sov rum av sej själv

  12. Ja,det låter väldigt (o då menar jag väldigt läskigt). Mig har det inte hänt jätte mycket övernaturliga saker.Men en kommer jag särskilt ihåg.

    Jag var i skolan (det här var ett år sen) och skulle gå upp till skol-biblioteket.Jag var ensam där uppe (det är aldrig bra :)) när lampan plötsligt slocknade och jag hörde att några böcker rasade ner.Som tur var stod jag nära lampan.Jag tände och gick och plockade upp böckerna.Man kan ju inte ungå att kolla vad dom handlar om.Det var fem st.Fyra av dom handlade om barn som vart ensamma i skolan och den femte om en flicka vars kompis var död men gav henne tecken genom att t.e.x välta ner böcker,släcka lampor,skriva på tavlor,stänga av datorn m.m…Jag fick verkligen panik,slet åt mig första bästa bok och rusade ner;) Jag VÄGRAR att gå upp på biblor själv nu 🙂

    • Hej Marriz!
      Ja, det var kusligt verkligen.

      Men det du var med om var ju verkligen otroligt läskigt. Jag skulle också ha blivit väldigt rädd!
      Förstår att du inte vill gå dit ensam mer!

  13. ja det finns mycket mellan himmel och jord,själv har har en gammal mans ande som besöker mej då och då första gången var när jag skulle byta låskolv till min dörr, och jag sköt upp bytningen hela tiden -sa så här :jag gör det imorron istället,sen var det en morron när jag satte mig i soffan farmför tvn på den plats där jag sitter å käkar i soffan låg den där låskolven som jag skulle sätta dit i dörren på det stället jag är på.en annan gång så hade han varit där igen för då låg bananerna som jag köpt dan inna i ett skåp åvan på kylskåpet presic dar morton till kylen är jag hade själv lagt dom i kylen och jag tror det var den gamles ande som lagt dom där för att dom skulle mogna snabbare,en polare var den som först upplyste mej om anden han sa: att den här anden är alltid snäll och har bott imn lägenhet engång.ja som sagt han kommer lite då å då, och ger sig till känna till exempel genom att flytta på mina prylar eller dylikt.

    • Hej Conny!
      Oj, vilka intressanta upplevelser!
      Det låter ju inte som någon obehaglig ande utan som en trevlig och välmenande typ.
      Intressant att få höra om dina upplevelser. 🙂

  14. En dag klockan 03:00 ungefär så satt jag och läste olika grejer på datorn. Jag kom ihåg att just den natten så kände jag mig inte riktig trygg. Jag kände en konstig och mystisk stämning. Det hände jättemånga läskiga grejer den natten. Jag kom ihåg att jag hörde ett brak från toaletten. Jag blev jätterädd och gick dit och kollade. Då hade alla duschgrejer ramlat ner från hyllan. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra, jag är verkligen jättekänslig när det kommer till sånt, men jag plockade upp allt och satte mig framför datorn igen. Vi hade ett glasbord i vardagsrummet som jag satt i med bordet bakom ryggen på mig, och då hörde jag världen kras! Det var som om någon kastade en stor vas i golvet! Jag trodde först att bordet hade gått sönder, och vågade inte vända mig om ifall jag skulle se ett spöke eller något. Men jag gjorde det sen och så såg jag att bordsduken låg på golvet med kontrollerna kvar på bordet. Om duken skulle åkt av, av sig självt så skulle ju kontrollerna hängt med eftersom dom stod på duken? Eller? Det var då jag blev riktigt skraj. Men jag försökte att inte bry mig om det, satte mig vid datorn igen och såg en skugga i väggen av en människa komma mot mig… Då ville jag bara försvinna. Jag tittade bakåt men såg ingenting. Jag ringde till min vän och efter det så gick jag rakt till sängen. Det var verkligen hemskt. 😦

    Ps. Varför skriver du inte längre? :O

Kommentera

