Julspecial: Boston before Christmas.

Det har ju blivit något av en tradition här på bloggen att jag skriver ett litet sammanfattningsinlägg varje gång jag varit i Boston (Se här och här).

Denna gång hade jag en hel del juläventyr. Därför tänkte jag att det passade bra att ta detta inlägg som min julspecial. Hoppas att ni gillar det! 🙂

Ovan kan ni se platsen för mitt juläventyr. En julpyntsbutik! 😀 Oh, yes!
Såg en hel del roligt, annorlunda julpynt där som jag tänkte visa er nu. ^_^

Älskade dessa geniala rymd- och austronautinspirerade juldekorationer. Tomten i ett ufo = omedelbar kärlek. *_*

Att ha Tutan i granen gör en automatiskt cool va? ^^
Att ha grinchen i julgranen känns dock lite… tja, stöldrisk?
Att ha en julgran i julgranen ska jag inte ens gå in på… 😛

Att ha skor i granen måste ju vara ett steg i rätt riktning… nej, vänta! Jag kan hitta på något bättre! Hmm, (processing, please hold) Ja! Julpyntsindustrin ska då alltid sko sig på julen!

Coola Coca Cola prydnader! Det skrämmer mig att erkänna att de faktiskt ingav mig en viss julstämning. °_°

Äntligen något matnyttigt! Lite lustigt måste jag säga att hänga upp garlic knots, calzone, sushi, ett pizza bud, hamburgare och en macka i granen. Särskilt de sista två, Merry fastfood Christmas?

Men det största WTF-pyntet vi såg måste ändå ha varit de ovan….

De hade även en massa färdigklädda granar som gick att köpa med pynt och allt.
Kände mig dock lite lost bland allt det färgglada och sprakande… Men sen hittade jag MIN julgran! Den som vore ämnad att stå i mitt rum; Halloweengranen!

Wonderful, right? RIGHT? 😀 Dock måste jag erkänna att det är lite underligt att ha en julgran med tema från en annan högtid.

Hur som helst så tycker jag att USA har rätta sättet att fira julen. Allt behöver inte vara så traditionellt och gammaldags med hemvirkade tomtar. Fram med roligt, udda pynt istället!

Okej, det var allt juligt. Dags för lite random foton och ännu mer djupa kommentarer…. 😛

Det bästa sättet att passa in i ett nytt sammanhang är att observera och härma andra. Denna bild tog jag för att kunna komma ihåg hur Bostonbor åker tåg. Benen ihopvikta och lutade mot sättet framför. ^^

Ja, tack! Det låter som en typ av terapi som verkligen skulle hjälpa mig…

Upprörande nog åt jag aldrig av Hermes yougurt. I FAIL! Men jag utnyttjade den som ögongodis åtminstone… Den grekiska gudavärlden är alldeles för orepresenterad i de svenska mataffärerna. Its sad.

Dessa åt jag däremot av. Jag skulle kunna sätta in en bild av hur Elmobakelsen såg ut efter att ha spenderat en stund i mitt sällskap men det vore alldeles för sorglig. 😉

Det är alltid intressant att gå i mataffärer i andra länder och se hur annorlunda det är. Se hur prydligt alla grönsakerna är staplade till skillnad från hur det är i Sverige. Seriöst, kolla in morötterna! Now that is art! ^^

Ovan ser ni en ny vän jag lärde känna i en av Bostons parker. ^.^ Jag dog av cuteness overload! Gav henne en glaserad munk från Dunkin Donauts.

Vad är detta för en läskig bild då? Jo, det är några sladdar uppe på en vind som jag utan glasögon tyckte såg ut precis som en alien. Utan blixt höll min kamera med om detta.

Detta är taget på Bostons flygplats. Deras dragvagnar hade härlig attityd må jag då säga. Inte undra på att det rullar på så bra för dem. 😛

Ja, det var nog allt om min Bostonresa för denna gång. Eller vänta… NEJ! Jag har ju glömt det viktigaste nästan!
Jag var på en fest där de hade en tärningsturné och jag vann! Det var helt galet, vi hade mängder av deltävlingar och jag vann varenda gång! Fick ett tjusigt armband med plasttärningar som pris. 🙂 Har aldrig haft sådan överlägsen tur i ett slumpspel någon gång.
Var ju bara tvungen att skryta lite med det här liksom. ^^;

Då vill jag avsluta med att önska er alla en riktigt vintermagisk jul! 😀

Kram!

21 svar

  1. Nice inlägg 😀
    Chocolate Therapy, YES PLEASE!! *_*
    Ooh, vilket gulligt litet djur, cuteness overload, minst sagt *_*
    Haha, jag vinner typ aldrig på sådana där saker, grattis 😀
    Gud, nu vill jag också åka till Boston ^^^;

    • Hej Tobias!
      Tack! 🙂
      Eller hur! Den terapin tror jag vore riktigt härlig.
      Skulle nog göra mig på mycket bättre humör.
      Ah, jag vet! Världens sötaste alltså. Och inte ett dug skygg.
      Den kom så glatt fram. Den förstod nog att jag hade mat…
      Tack! Det var så oväntat att jag vann och dessutom så överlägset. Kändes kul.
      Ja, du får åka dit någongågn. Underbar stad!

  2. Fy vad coolt!
    Och här hemma sitter jag själv framför datorn, i tråkiga gamla Skåne. Inte en enda halloween-julgran här! 😦

    Jaja, det går väl att få julklappar iallafall…

    Ha det gott och gott nytt jul!

  3. Vilka häftiga julprylar/pyntor! Skulle vilja ha några Grinchens, min styvson hade mardröm om det, men nu älskar han Grinchen? Kul och annorlunda därborta, självklart måste man inte alltid följa tradition. Halloweenjulgran är rätt festlig! Skulle passa bra här i Sverige pga väder, det snöar inte här och det är några plusgrader ute.

    God Jul på dig också! Känn kramen

    • Hej Persica!
      Ja, eller hur! Tyckte det var så roligt att kolla in allt udda pynt.
      Grinchen ser onekligen lie läskig ut. Men lite söt också på något ondskefullt sätt…
      Har fortfarande inte sett den tecknade filmen. Måste göra det snart… Har ju typ till allmänbildningen. 🙂
      Ja, Halloweengranen skulle då aldrig vara fel! ^_^
      God jul du med! Kram tillbaka!

  4. Hej!
    Jag är en tjej på 16 år.
    Jag (och min kusin) är wiccaner.
    Vi firar INTE jul utan Yole(man kan stava det på olika sätt t.ex Juul Jole Yuul Yool).
    Vi vet inte så värst mycket om den högtiden.
    Hade du kunnat göra ett sådant inlägg!
    MVH
    Ella(INTE ELA!!!)

  5. Julkramar en masse tillbaka till dig, Miss Magic Girl, för denna ”bildblogg”. Fast mellan bilderna återfinner man även texter, där din underfundiga humor frodas samtidigt som fokus ligger på att informera och tillhanda (fler) fakta.

    Helt klart ligger vi i Sverige flera slädlängder bakom det amerikanska sättet att fira jul, i alla fall sett till antalet prylar.

    Bland det mest bisarra är onekligen Halloweenjulgranen. Vad blir det härnäst? Kanske en midsommargran, full med julpynt? Fast det är väl bara i svenskbygderna man firar midsommar i USA? Än så länge…

    Å andra sidan, läs här om vår skandinaviska lutfiskmattradition: http://www.smithsonianmag.com/people-places/Scandinavians-Strange-Holiday-Lutefisk-Tradition.html?

    Har lutfiskätandet – tvi vale för lutfisk – någon chans att slå igenom i Boston och övriga USA, tror du, Miss Magic Girl?

    Själv är jag tveksam till det. Se bara på detta citat som jag hämtat från den amerikanska lutfiskartikeln från Smithsonian Magazine:

    In the wrong hands, lutefisk can turn into slimy glop. For the haters, there’s always meatballs, a hand-rolled peace offering for mixed marriages of Scandinavians to spouses of different ethnic heritages, and for those with Scandinavian blood who object to lutefisk’s texture and intense odor.

    Skribenten gör alltså tummen ned både för lutfiskens konsistens och lukt. (Jag kan blott instämma.)

    Nähä nu måste jag sluta. Jag har bjudit in några aliens från yttre rymden på julmiddag hemma hos oss. Samtidigt varnar SMHI för underkylt regn. Då kan det bli halt på Vintergatan, så att ufona kör i diket. Och om kompassen och gps-apparaten blir nedisade, kan det bli svårt för utomjordingarna att hitta hem till mig. Det känns allt lite nervöst.

    Om de av någon anledning skulle r+åka nödlanda hemma på din balkong, Miss Magic Girl, kan du väl bjuda dem på lite alkoholfri glögg och sedan visa dem hur de ska åka vidare för att hamna nere hos mig på småländska (jul)ostkanten, där jag nu oroligt vankar av och an i väntan på deras ankomst.

    Hoppas att mina tända tomtebloss och ljusmarschaller kan fungera som landningsljus för dem, så att de inte kraschar på sophusets tak.

    GOD JUL, jätteduktiga mystik- och magibloggare Miss Magic Girl!

    • Hej bbnews!
      Tack så mycket! Gör mig så glad att höra att du gillade inlägget! 🙂

      Ja, det är roligt att inse hur olika traditionerna utvecklats.
      Halloweengranen är verkligen udda men, oh, så underbar!
      He, he en midsommargran vore underbart. Tyvärr finns det ju inte i USA så någon sån får vi nog aldrig se…
      En påskgran vore charmigt dock med harar och godisägg i. ^_^

      Hmm, ingen erfarenhet av lutfisk så jag har svårt att avgöra om det skulle slå.
      Tror Bostonborna skulle säga: ”there is something fishy about this…” 😉
      Men det är svårt att veta… Den där skribenten verkar som en ful fisk själv tycker jag… ^^

      Hoppas du och utomjordingarna hade en härlig julmiddag! Hoppas att de tog sig till dig ordentligt trotts kylan.
      Tyvärr tog de sig inte förbi mig. (Kanske pågrund av balkongbristen där jag bor nu? ^^;)

      God jul och god fortsättning du med! 😀

  6. Okej… Dags att gå igenom Magic foton från boston som jag gjorde senast…
    Åh kolla tre granar!
    Tomten skulle behöva mer en fiskskål på huvudet för att överleva i rymden…
    Jag fattar dom två andra men inte Tutan… Varför?! Det är inte ens i egypten!
    Skor… Varför? Skor! SKOR HÖR HEMMA PÅ GOLVET!
    America! F*** Yeah! We love Coca Cola!
    America! F*** Yeah! We love Food!
    America! F*** Yeah! We love Beer!
    This is Halloween. No! It’s christmas for gods sake!
    Så där brukar jag också sitta på tåget/bussen! Folk klagar på mig!
    America! Fu… You get the point! We love candy…
    Jaha.. Varför finns det grekisk guda yogurt?
    Jag kan inte ta den där elmo saken seriöst…
    LOOK AT THOSE F****** CARROTS!
    Du hade bara tur att du undkom med livet i behåll efter att ha mött den där demonen! http://www.youtube.com/watch?v=lYocnoj3nXs
    Och varför räddade du inte den där alienen?! Han hade kunnat sagt till sin ras befälhavare att tvinga usas regering att avslöja för folket att NÅNTING faktiskt hände i rosewellt!
    Jag tror den där skylten i bakgrunden mukar med mig!

    Så nu har jag kommenterat varenda bild! God Yule!

    • Hej Henry The Demon!
      Tack för dina kommentarer! Så kul att läsa! 🙂
      Härligt att du har samma tågåkarstil som Bostonborna. Den är rätt awesome måste jag erkänna.
      Folk som klagar är bara avundsjuka!
      Älskade youtubevideon! Så gulligt! Men jag förstår din varning. Jag hade tur att ekorren i parken inte försökte någon sån där
      ninja spark på mig…
      Hmm, jag frågade om alien ville bli räddad. Men han sa att han helst bara ville vara ifred uppe på vinden tills hans
      vänner kunde plocka upp honom. Så det var jag ju tvungen att respektera. 😉
      God jul och god fortsättning! 🙂

  7. God jul och gott nytt år!
    /Skvitt

  8. Ååh vad du verkar ha haft det mysigt, och jättehäftigt med alla udda julpynt:)!!! En rolig sak är att jag hade passat i Boston då jag alltid brukade åka buss sittandes på det viset förr hahaha!!! Boston verkar jättemysigt!!!Och fina bilder du tagit!:) Ha en God och mystisk fortsättning:)!! Kramar

    • Hej Lollo!
      Ja, det var en riktigt rolig resa. 🙂 Boston är en härlig stad verkligen.
      Vad kul att du kände igen din buss sittar stil. Ser rätt bekvämt ut ändå. Borde kanske testa? 🙂
      Ha en god och mystisk fortsättning du med! kram!

  9. Jösses, vilket gullig ekorre! IIk! När jag var i New York såg jag ett ekorre i en park som åt insidorna av tulpaner. Seriöst! Den böjde blomman ner med sina tanssar och sen tog vad den ville. Gjorde så med tre blommor. 😀 Haha, märkligt.
    Jag gillar Halloween-julträderna. Låter som Jultomten och Jack Skelligton bestämnde sig att jobba tillsammans i slutet ändå…
    Elmo sötsaken ser god ut!
    Kan förstå att man skulle ha Grinchen på julgraner. Många är uppvuxna med att se den korta, animerade filmen ”The Grinch who stole Christmas” varje jul (som jag, t.ex.). Så att ha ett dekoration med denna tema är logisk. Dock verkar denna grinch vara Jim Carreys version, vilket jag hatar med ett passion (men Carrey väcker ofta denna käsnla i mig, förutom i ”Eternal Sunshine of the Spotless mind”).
    Känns fortfarande som jul dock vi är i Januari nu. Där jag bor har alla sina juldekorationer fortfarande uppe! Hm…
    Alltid roligt att läsa om Boston på ditt blogg!

  10. Haha en julgran i julgranen, det måste vara den ultimata julgranspyntet 😀

    ”Coola Coca Cola prydnader! Det skrämmer mig att erkänna att de faktiskt ingav mig en viss julstämning. °_°”
    Coca-cola har ju trots allt skapat jultomten vi har idag om jag inte minns fel x)
    Coca-cola är äckligt btw 😉

    Rymd och astronautdekorationerna skulle passa mig 😀

    • Hej Legenden!
      Ha, ha kanske de… 😉
      Ja, eller de skapade inte riktigt jultomten men de bidrog rejält till att popularisera den nu klassiska bilden av honom.

      Jag önskar verkligen att jag hade köpt rymd dekorationerna. Fattar inte vad jag tänkte på… snålhet kanske… 😛

Kommentera

