Inläggg nummer 300 = en video!

Woooohoooo!!!!!!!!!! Detta är mitt trehundrade blogginlägg! *Gör 300-inläggs-dansen* (En dans jag väntat länge på att få göra). ^_^

Att jag skrivit så många inlägg känns både overkligt men samtidigt väldigt naturligt. Jag har haft min blogg i nästan 4 år nu och den är en så stor del av min vardag att det känns konstigt att tänka på tiden innan den. När jag inte ständigt gick omkring med inlägg flytande runt i huvudet och olika research projekt på gång.
Stort tack till alla ni som läser och stödjer min blogg! Det betyder väldigt mycket för mig! 🙂

Ville göra något speciellt för just detta inlägg och därför har jag gjort ett bildspel som jag pratar till, Det handlar om en av mina favoritkonspirationer: Var månresan en bluff?

Hoppas ni gillar den!

 

Vad är era tankar kring månkonspirationen?

Dagen till ära har jag även publicerat ett nytt läsarfoto HÄR.

MASSA KRAMAR!

46 svar

  1. Först och främst vill jag gratulera till ditt trehundrade inlägg! GRATTIS! :D. Fortsätt så, upp till 3000:e inlägg! 😛 Min käre opa (morfar) gick bort för 15 år sedan just idag, så det är lite festligt!

    Snyggt gjort! Det är lite synd att jag inte kan höra så bra, är gravt hörselskadad, men annars i övrigt var intressant dock. Det var väl på 60-talet(?), så det är lite svårt att veta om det var bluff eller inte. Svart och vitt, och kort film kanske är på riktigt, men andra med färg etc kan vara bluff.. Fanns ingen skugga, så det stämmer inte riktigt där.

    • Hej Persica!
      Tack så mycket! 🙂
      Ja, det lär bli en del inlägg till.

      Tack så mycket! Roligt att du tyckte videon såg snygg ut. Kämpat mycket med den ett bra tag nu. 🙂
      Synd med din hörselskada. Ja, månlandningen skedde 1969. Då fanns färgfilm så det är inget skumt med det.
      Jag brukade tro på konspirationsteorin förrr men inte längre.
      Tror allt att vi var där. ^_^

      Tack för dina snälla ord!

  2. Cool film! XD
    De kan nog vara sant eftersom USA alltid velat vara först i allt XD

    • Hej BloodyRose!
      Tack!
      Nja, jag brukade också tro att det var en bluff men som sagt i filmen så har jag ändrat mig nu.
      Men det är en spännande konspirationsteori som verkligen är fantasieggande.

  3. Woohoo, 300e inlägget 😀
    Ärligt talat tror jag att månlandningen var en bluff, men man kan ju inte åka tillbaks i tiden och ta reda på det ^^;
    Nice inlägg som vanligt 🙂

    • Hej Tobias!
      Japp! Yay! 😀 Känns häftigt att jag är uppe i så många nu.
      Tack så mycket! Har jobbat länge med videon.
      Ja, det är en spännande konspiration men som jag säger i filmen så känns det nog som att månresan faktiskt skedde trotts allt. 🙂
      Men det är en fantasieggande tanke att de skulle ha lyckats med en sån enorm bluff.

      • 😀
        Ja, verkligen ^^
        Jag vill väl egentligen bara ha något att vcara skeptisk mot ^^ Men ja, tänk om det är en bluff. Maffigt! 🙂

  4. Så… Jag antar att det här betyder att vi måste subscribea till din kanal eller hur?

  5. Jag gillar citatet på slutet! 😉 Det mest otroliga är ju alltid det mest spännande, eller hur? ^^ Det argument som jag oftast hört är att skuggorna hamnar på fel ställen och inte stämmer från bild till bild? Vet du vad NASA säger om det? Lät ju på ett av de andra svaren som att de hade lampor till kamerorna också, så kanske nåt med det?

    • Hej Zelda!
      Tack för din kommentar! 🙂
      Ja, jag var tvungen att sno det citatet för jag tycker det är så bra.
      Sammanfattar mina känslor för denna konspiration perfekt.
      Det där med skuggorna känns det som att folk kan diskutera hur länge som helst. Men NASA svarar bara med att tala om ljuskällorna från kamerorna osv.
      Det är svårt att komma fram till något i den frågan eftersom de ju kan påstå lite vad de vill och det är svårt att testa. ^^

  6. Jag tror som dig! ^^
    Haha, och grattis till ditt 300e inlägg! Videon var jätteintressant och snyggt gjort, och lite rolig här och där! ^^

    • Hej BunnyBoe!
      Tack så jättemycket! Din kommentar gjorde mig glad! 😀
      Jätteroligt att få lite feedback på själva videon. Kul att du uppskattade den!

  7. Grattis till bloggartikel nr 300, Miss Magic Girl!

    Det gläder mig att höra att du tror att månlandningarna har ägt rum på riktigt.

    Då står du och jag på samma sida i denna fråga.

    Fast fortfarande återstår det att ta reda på, så gott det nu går alltså, om det under månytan finns en massa ufo-baser, från vilka de ufo-farkoster utgår som så många jordemänniskor tycker sig kunna skåda när de kikar uppåt mot skyn.

    Min arbetshypotes därvidlag är att de här utomjordingarna, som har sina baser under månytan, antagligen är släkt med Astrid Lindgrens rumpnissar på så vis, att rumpnissarna egentligen och i själva verket är aliens, vilka har valt att i stället bygga sina ufo-baser under jordytan för att därigenom slippa flyga sträckan Månen-Jorden ToR flera gånger i veckan. På det viset kan rumpnissarna agera mer miljövänligt och naturnära på det att jorden ska hålla längre, innan den måste kastas på sophögen av Gud och Hans änglar för att ersättas av en ny jord. (Om detta byte av jord kan den intresserade läsa mer i Uppenbarelseboken i Nya Testamentet.)

    Hur ser du på min arbetshypotes här ovan, Miss Magic Girl? Anser du att det nog vore bäst om jag ifördes tvångströja och blev inlåst på en sluten avdelning? Eller du står på samma sida som jag även i detta avseende? 😉

    • Hej Bbnews!
      Tack!
      Ja, det känns coolt att jag skrivit så många.
      Ha, ha självklart tror jag på din vilda teori! Den känns mycket mer realistisk än månlandningen till och med! 😉

  8. Bravo!!!
    *Angel klappar händer på bion medans alla glor på henne*

    Gillar själv det här med månlandningen och tänker ofta på vad som skulle häna om Armstrong bröt ihop under pressen och erkände att månlandningen var fejkad.(drömmer sig bort…)

    Massor av kramar på dig också!!!

  9. Trehundra inlägget. Wow! Grattis i efterskott! Ushc, känner mig dålig som glömde helt bort att kommentera igår. Men nu gör jag det!
    Så den här bloggen är tre år gammal? Jag har läst det i två år tror jag, så… har nog missat ett del bra inlägg! *antecknar att jag måste gå igenom gamlare material på blogget*
    Roligt med video. Personligen tror jag inte alls på denna konspiration, eftersom antagligen så har Bill Kaysing, som startade konspirationen, sagt att hans påsåtdd var ett skämnt och han ville skojja med folk. Sen så är de flesta som påstår den här konspirtionen inte vetenskapsmän/kvinnor, när däremot har de flesta professionella vetenskapsmän/kvinnor (NASA) kunnat svara på de flesta skeptiska frågor kring konspirationen väldigt bra. 🙂
    Kul att du jämförde de både sidornas argument! Då fick både sidor få säga sitt och man får själv bestämma vad man tycker. Väldigt demokratisk 🙂
    Grattis igen! Tycker du borde göra mer videor på din blogg. Introt var så klokren, och du har ett väldigt bra ”narration”-röst!
    Kram! Maaretta

    • Hej Maaretta!
      Tack så väldigt mycket för din fina kommentar! 🙂
      Jättekul att du gillade hur jag gjort videon! Det betyder mycket att höra.

      Hmm, inte hört det där att Bill Kaysing ändrat åsikt. Du råkar inte veta var man kan läsa mer om det?

      Stort tack igen för dina fina ord!
      Massa kramar!

      • Angällande Kaysings åsikt: hörde det från mitt Historia B lärare från Gymnasiet. 🙂 Men jag tror man kan också hitta det från artiklar från ”Skeptic Magazin”. 🙂

  10. Grattis till trehundrande inlägget! 😀 Jag håller med om att det är svårt att tänka sig ett liv utan bloggande när man har hållt på med det ett tag. Och då har jag ändå bara gjort det i ett år ewe

    Min pappa tror att månlandningen var en bluff, och då så är han ju ändå en så som aldrig har trott på något övernaturligt överhuvudtaget.
    Själv så vet jag inte riktigt. Det hade ju varit kul om det var en bluff, men det är det kanske inte.
    Men grattis igen! 😀

    • Hej Veronika!
      Tack!
      Ja, bloggande är beroende framkallande! 🙂

      Du får visa din pappa videon och höra vad han anser. Jag brukade också tro på konspirationen förut.
      Det är ju en väldigt fantasieggande teori. 🙂 Vissa saker kan få en att undra lite men jag måste ändå komma fram till att vi nog var på månen trotts allt…

      Tack igen!

  11. Grattis miss Magic! Kul med ett videoinlägg! 🙂 Intressant som alltid, dock tyckte jag inte att det var helt objektivt utan spelade på vad du själv anser.

    Kul i alla fall, och grattis!

    • hej Therése !
      Tack för din respons! 🙂
      Min mening var att vara lite mer personlig och dela med mig lite mer av mina personliga tankar till skillnad från hur det brukar vara i mina artiklar.
      (Fast om andra sidan brukar jag ju ofta avsluta med lite personliga tankar där också)
      Objektivitet känns mer okej i skrivform tycker jag men det kan bli lite tråkigt att lyssna på någon som pratar utan att ha några egna infallsvinklar.

  12. Grymt bra!
    Ta dig en titt på filmen ”the four kind”, tror det skulle vara något i din smak….

    • Hej Krossatfönster!
      Tack!
      Har sett den faktiskt. Den var okej. 🙂
      Alltid spännande när filmer låtsas ha lite ”verklighet” bakom sig. ^_^

  13. Hej hej! Sjukt fin blogg du har! Är ganska ny på WordPress men aja 😉 Hihi 😉 ❤

    • Hej Sara!
      Tack så mycket!
      Kul att du också bloggar på wordpress. Det är den bästa bloggportalen enligt mig. 🙂

      • Ja, det tycker jag också! Men gud , jag läste nyss om Shakespeare , sjukt intressant! Gillar att läsa om gamla kända personer och sådant , vart hittar du allt? 😉

      • Ja, det där med Shakespeare är fantasieggande. 🙂
        Jag hittar allt på väldigt blandade källor. Framför allt böcker. Läser ständigt om denna typ av mystiska saker och har en stor boksamling… 🙂

  14. Grattis på 300 jubileumet!

  15. Verkligen kul med en video där du pratar till! Jättejätteintressant och kul.
    Min kompis tror inte på månlandningen, han säger att om de nu har varit där, så varför har de inte åkt dit igen? Själv vet jag inte vad jag ska tro, dels med argumenten som du tog upp, men samtidigt så håller med min kompis lite där, jag menar det var ju ändå 40 år sedan de ev. landade på månen. Men om de åker dit igen så hade de nog fått stopp på alla dessa konspirationer tror jag, så what are you waitin for NASA?
    Men som sagt, verkligen roligt med en video, gör det gärna igen någon gång!

    M.M

    • Hej M.M!
      Tack! Blev glad av att läsa din kommentar! 🙂 Gör förmodligen nån mer video i framtiden.
      Vad det gäller månresan så har de ju trots allt varit på månen 6 ggr, men det fanns inte så mycket mer att upptäcka, därför slutade man. Det är ju inte direkt billigt att ta sig dit och på den tiden var det inte mer än en rund dammig stenklump. Nu kanske man kan fundera på framtida gruvdrift etc. Men det ligger fortfarande långt fram i tiden.
      Dåvarande Sovjetunionen var först med mycket – bland annat med att flyga förbi månen, landa på månen och ta kort på dess baksida – men det var amerikanerna som först landsatte människor på månen. Efter den första månlandningen 1969 följde ytterligare fem månlandningar – Apollo 12, 14, 15, 16 och 17. Totalt har 12 personer stått på månens yta; två i varje expedition. Senaste gången någon satte sin fot på månen var i december 1972, då Eugene Cernan och Harrison Schmitt från Apollo 17 tillbringade 75 timmar där, vilket bland annat resulterade i att de återvände till jorden med 110 kg sten- och markprover.
      Så nog har man varit där en hel del.

      Tack igen för dina fina ord om videon! 🙂

  16. Grattis Grattis till ditt 300e inlägg Hurra Hurra Hurraaaa hihi:)! Kramar

  17. Grattis till ditt 300 ade inlägg
    Tack för en grymt bra blogg.

  18. NASAs förklaringar håller. Det är inte de teorierna som får mig att tvivla på månlandningen. Det är att NASA har raderat alla originalband på månlandningen. Varför skulle de göra det om det inte var fejk? Så viktiga saker kan man inte bara ”råka” radera..

  19. Hej! Jag skriver en uppsats om just konspirations teorier och jag fann din information väldigt användbar :)´. Men jag skulle bara vilja veta vad är den ursprugliga källan , uppskattar svar snarast deadline på fredag 😦
    Tack på förhand Markus

    • Hej!
      Blir orolig att jag såg din kommentar lite för sent nu men min huvudkälla var kapitlet om månlandningen i boken The Nasa Conspiraies av Nick Redfern.

Kommentera

