Du och ditt namn enligt numerologin.

I mitt inlägg om numerologins historia och utveckling (som ni kan läsa HÄR) lovade jag att det skulle komma ett uppföljande inlägg om hur man praktiskt kan använda numerologin.
Well, here it comes! Yay!
I detta inlägg ska vi titta på olika tekniker för att omvandla sitt egnet namn till siffror och se hur man kan analysera dess betydelse. Detta inlägg är en fullständig guide till hur man själv kan börja göra numerologiska tolkningar.
Vad säger ditt namn om din personlighet och ditt livsöde? Låt oss ta reda på saken! 🙂

En viktig magisk teori är att ett föremåls eller en persons namn innehåller föremålets eller personens essens och identitet. Därför är namnet mycket viktigt. På grund av denna syn har många magiker genom tiderna skaffat sig hemliga namn för att skydda sig själv från att någon skulle använda deras namn för att förbanna dem.
I det gamla Egypten trodde man att om någon skrapade bort en persons namn från dess gravsten förstördes personens själ.

Namnets viktiga betydelse är en stor del av nummerologi. Genom att översätta ett namn till siffror kan man förstå namnägarens sanna personlighet och öde.
Jobbigt nog finns det en hel del olika system för att översätta sitt namn till siffror.
På bilden under kan ni först se det så kallade ”moderna systemet” som många använder idag och även det Hebreiska systemet som är baserat på det hebreiska alfabetet med influenser från Grekland.

Om du vill ta fram siffran i ditt namn så skriver du ner dina bokstäver och dess siffror. Sen lägger du ihop alla siffrorna. Får du ett tvåsiffrigt nummer lägger du ihop de två siffrorna tills du har en siffra kvar. Analysera det namn som du identifierar dig själv med. Använder du vanligen ett smeknamn till exempel så analyserar du det. Men innan vi går igenom hur man tolkar sitt namn ska vi titta på de personlighetstyper som förknippas med siffrorna. Dessa symboler kommer vi att använda i tolkningen av namn längre ned.

1: De som har denna siffra i sitt namn är målmedvetna, ambitiösa, positiva, aggressiva och själviska och har god koncentrationsförmåga och ett gott minne. De når sina mål och har ofta kreativa och nyskapande idéer. De följer hellre sin egen väg än andras råd och har ofta bara några få utvalda vänner.

2: De som har denna siffra i sitt namn är harmoniska, följsamma, blyga och fredliga. Ofta gulliga och mjuka till sättet. Men de kan också ha dolda sidor som är mer utstuderade och mörka.

3: Personer med siffran 3 brukar vara energiska, begåvade, charmiga, humoristiska, briljanta, fantasifulla, lättsamma och ofta konstnärliga. De kan ibland vara rädda för att inte få andras bekräftelse och sväva lite ”i det blå”.

4: Personer med siffran 4 brukar vara väldigt jordnära och praktiska. De gillar fasta rutiner och kan vara bistra, misstänksamma och melankoliska.

5: Personer med detta nummer gillar att ta risker, resa och träffa nya människor. De är impulsiva, temperamentsfulla, smarta och otåliga. De fascineras av sånt som är underligt och annorlunda.

6: Denna siffra förknippas med fridfull lycka och harmoni. Personer med siffran 6 är välbalanserade, idealistiska, lojala, pålitliga, envisa och vänliga. De är fantastiska vänner och riktiga familjemänniskor.

7: Människor med siffran 7 är filosofiska, tänkande mystiker. De är intelligenta, reserverade, sarkastiska, drömska, seriösa och gillar att meditera och har en dragning till det ockulta.

8: De som har 8 besitter ofta maktfyllda positioner. De är tuffa, rebelliska, starka, själviska, praktiska och kämpar för att nå sina mål.

9: Människor med siffran 9 är romantiska, impulsiva, passionerade, charmiga, hjälpsamma, sympatiska, idealistiska, och har stora visioner. De är ytliga och storsinta.
Siffran 9 förknippas också med spiritualitet och mentala förmågor.

Utöver dessa 9 grundläggande tal brukar vissa numerologer ta med talen 11 och 22 istället för att bara lägga ihop siffrorna till 2 och 4. Detta på grund av att de talen räknas som spirituella och extra högtstående tal. Om man själv ska använda sig av dessa tal i sina uträkningar är upp till var och en.
Personer med siffran 11 har ett speciellt budskap att ge världen och blir ofta visionärer inom politik, religion eller inom konsten.
Personer med siffran 22 är drivna, briljanta, harmoniska, balanserade, visa, empatiska, lyckade och hängivna mänskligheten. De har fantastiska förmågor och styrkor.

Som ett exempel för hur man kan tänka kommer jag nu avsluta med att analysera mitt egna, oh så vackra, bloggnamn. Jag kommer använda mig av det hebreiska systemet.

Okej då börjar vi med att översätta namnet från bokstäver till siffror: MissMagicGirl = 4, 1, 3, 3, 4, 1, 3, 1, 3, 3, 1, 2, 3
Först lägger vi ihop alla siffrorna och får då: 32. För att få det till ett nummer lägger vi ihop 3 + 2 och får då 5.

Detta tal vi fått nu (5) är det viktigaste i mitt namn och står för min personlighet och den livsväg jag kommer följa.

För att analysera namnet vidare plockar man ut konsonanterna och vokalerna och gör samma sak med dem. Summan av vokalerna kallas för hjärtnumret och visar ens inre karaktär.
Summan av konsonanterna kallas personlighetsnumret och visar ens yttre personlighet, manér och beteende.

Okej vokalerna i mitt namn är: ”a” och ”i” vilket i siffror blir:
1 + 1 +1 + 1 = 4.
Konsonanterna i mitt namn är: m, s, s, m, g, c, g, r, l.
Det blir i siffror: 4 + 3 + 3 + 4 + 3 + 3 + 3 + 2 + 3 = 28.
2 + 8 = 10. Då får vi fortsätta och plussa ihop 1 + 0 = 1.

Alltså, huvudtalet i mitt namn blir 5.
Mitt hjärtnummer är 4.
Mitt personlighetstal är 1.

Nu när vi har gjort all denna matten (pust och puh 😛 ) börjar det roliga! Att tolka namnet! Yay! 😀

Mitt hjärtnummer är fyra. Därför är jag i grunden jordnära och praktiskt. Mitt personlighetstal är 1. Därigenom framstår jag som målmedveten, ambitiös och positiv.
Mitt huvudtal, 5, gör att jag har ett impulsivt liv med mycket resor och sociala kontakter. Jag har även en fascination för det underliga och annorlunda.

I stora drag tycker jag att denna tolkning stämmer ganska bra faktiskt. 🙂

Jag hoppas att ni har uppskattat denna överblick av hur man gör numerologiska uträkningar. 🙂 Om ni gör egna så berätta gärna hur det går och om ni tycker det stämmer in.

Vad tror ni om numerologi? Tror ni att talvärdet av ett namn verkligen säger något om personens öde och karaktär?

Tänker ni testa det?

P.S tre veckor kvar tills det läskigaste inlägget någonsin kommer…. D.S

72 svar

  1. Mitt namn är Natalie
    När jag använde det moderna blev det numrena 8, 7 & 1
    Med det hebreiska blev det 2, 8 & 3

    Ingen aning om vilken som passar bäst in på mig, hahah. Tyckte jag hade lite ur varje 😛

    • Hej Natson!
      Kul att du testade bägge systemen.
      8 blev det ju i båda fallen, tyckte du att just beskrivningen av 8 passade bäst?
      Ah, jag kan förstå att det blir så att man relaterar lite till alla. Jag gjorde en analys av mitt äkta namn också och fick då lite annorlunda.
      siffran 1 och 4 fick jag i båda fallen dock vilka jag tycker stämmer bra båda två. 🙂

    • Haha, jag heter också Natalie! 😀
      (Var bara tvungen att säga det, hehe)

  2. Provade den hebreiska varianten och det stämde verkligen!

  3. Schyst inlägg som vanligt 😀
    Jag fick nr. 3, vilket inte stämmer så bra..
    Det som bättre stämmer in på mig(förutom intelligent, filosofisk och mystiker) så passade nr. 7 bäst in på mig 🙂
    Mitt hjärtnummer blev 7, och mitt personlighetstal blev 5 😀

    • Hej Tobias!
      Tack så mycket!
      7 är en fin siffra. Önskade att jag skulle få den…. ha, ha 😀
      Kul att du fick den som hjärtnummer. Tycker 7 passar bra in på den bild jag har av dig!

  4. bra inlägg! jag fick 5, stämmer sådär, men fick i hjärtnummer och personl. 7 stämmer helt haha 🙂

    • Hej Olivia!
      Tack så mycket! 🙂
      Härliga nummer du fick. Intressant att du fick 7 både som person- och hjärtnummer. Det visar ju att du är en mycket äkta person
      eftersom ditt inre tal även avspeglas i din normala, ytliga beteende och personlighet. Härligt att det var en så fin siffra som 7 också. 🙂

  5. Å, varför tre veckor???? Har jätte mycket att längta till:Vampire diaries börjar igen i november, Breaking Dawn kommer också på bio i november(min favoritbok), och nu det här! Finns det någon rättvisa i världen?

    Av vokalerna fick jag talet 6: jag är fantastisk.

    Av konsonanterna fick jag 8: jag är en rebell.

    Av hela namnet fick jag 5: jag är väldig lungn och trogen.

    Fy vad jag är bra!
    Ha det bra du också.

    • Hej AnFallenAngel!
      Jag ber om ursäkt för att jag ger dig en till sak att vänta på… Anledningen till att inlägget kommer om tre veckor är eftersom det är Halloween då. ^^
      Men det kommer två andra mycket spännande inlägg innan dess också… 🙂
      Ha, ha du ÄR verkligen bra! 😀
      Ha det toppen!

      • Åh, du påminde mig om halloween, alla fallna änglars favvodag!

        (sörjer sina bortslitna vingar)

      • Åh, Halloween är min favorit dag med. (Även fast jag inte är en fallen ängel.. ^^)
        Om jag får möjlighet till det så ska jag skaffa ett par nya vingar till dig! 🙂

  6. Hihihi detta var kul:)!! Jag testade det nya systemet på både mitt riktiga namn och mitt smeknamn och fick 3,6,5 på mitt riktiga namn och 3,3,9 på mitt smeknamn (om det nu blivit rätt vill säga)!! Ska testa det hebreiska sen åxå:)!! Detta var ett roligt inlägg, kul att sitta och knåpa och tänka till lite:)!! Ha en underbar helg!!Kramar

    • Hej Lollo!
      Tack så mycket!
      Vad kul! ja, jag tycker det är så mysigt med numerologi. Hur man får sitta och klura lite. 🙂
      Ha det underbart du med!
      Kram!

  7. Oh testade det hebreiska nu och fick 9,2,7 på mitt riktiga namn och 5,5,9 på mitt smeknamn så det blev ju lite annorlunda men vissa nummer kommer ju upp hela tiden såsom 9, 5 och 3 så jag är väl en sådan person om man slår ihop dom hahahah:)!! Det var väldigt intressant och spännande iallafall:)!

  8. Jättekul inlägg! 🙂
    Jag fick:
    Moderna: 8, 6, 2
    Hebreiska: 11, 6, 5
    Jag tycker att nr 6 stämmer särskilt bra, och överlag stämmer allt skrämmande bra. 🙂

  9. Haha det är rätt så kul det där, och det stämmer ändå rätt så bra ibland ^^ Fick 7, 8 och 9, och 22 i hebreiska, om man nu skulle räkna det så 😉
    Älskar din blogg btw, du har alltid så bra inlägg! 😀

  10. Fick 7 både som huvudtal och hjärtnummer och det stämmer skrämmande nog perfekt in på mej 😀 Sen fick jag 9 som personlighetsnumeret som också stämmer in ganska bra 😀 Coolt tycker jag
    Älskar din blogg, btw ;D

  11. Jaha… Då ska man börja räkna mate nu när man är ledig också… Jag hatar MATE!!!

    5,5,5,2,1,2 jag antar att jag ska lägga ihop dom nu?.. *Henke kollar ängsligt på magic*
    Ja… Det blev 20… Jaha nudå? Ehm… 2+0? Det blir ju 2!
    Okej vokaler… Men jag har ju bara en! Ehm… 1!
    Jaha… Då var 1:an borta! Ehm… 5+5+5+2+2=19 Jaha… 1+9=10 1+0=1…
    Okej då ska vi se vad det blev.
    Huvudtal: 2
    Hjärtnummer: 1
    Personlighetstal: 1

    Fan vad små tal!
    1:orna stämmer delvis. Och 2:an stämmer helt!

    Ok, nu är jag livrädd!

    • Damn it! I wanted a five!

      • Hej Henry The Demon!
        Ha, ha Mohahaha! Matte ska det vara! 😀 nej, förresten, gillar inte heller matte… men i ett numerologiskt sammanhang tycker jag det får va okej… ^^
        Coolt att det stämnde så pass bra! 😀 Fina tal! Tycker inte att du ska önska en femma. Dina siffror är jättebra!

    • Okej, skrota det jag räknade ut förut! Det var fel!
      Jag räknade om allt. Och tog med ”Klas” så nu borde det vara rätt!
      Vad? VAD?! Har ni inte sett någon med ett dubbel namn förut?! Ja, mitt namn är Klas Henrik! (Om det hade varit upp till mig hade jag valt nånting på Z… Alla de namnen är awesome!)

      Nåja… Min RÄTTA nummer,
      Huvudtal: 2
      Hjärtenummer: 2
      Gillar fortfarande inte 2:orna… Även om de stämmer… I wanted a five!
      Personlighetstal: 9
      Och 9:an stämmer helt! Förutom det där med storsinthet och ytlighet… det stämmer inte…

      • Hej Klas Henrik!
        Vad kul att du har ett dubbelnamn. Det är coolt med dubbelnamn tycker jag. 🙂
        Roligt att du gjorde om uträkningen.
        2:orna är inte att förakta tycker jag.
        9 var ju fint att få också.
        Jag förstår att du vill ha en femma men du vet, alla kan ju inte få lika bra siffror som jag… Mwhahahah <– maktgalet skratt.

        😀

  12. Hejsan! Bra inlägg, jag har läst alla inlägg och jag älskar din blogg 🙂
    Jag använde det heberiska systemet och fick 8 som mitt huvudtal, 7 som hjärtnummer och 6 som personlighetstal.
    Det var roligt att testa och det mesta stämde in 😀

    • Hej Victoria!
      Åh vad roligt att du läst allt! Stort tack! 😀
      Kul att du testade numerologin! Roligt att en del passade in på dig också!

  13. När jag skriver detta, har blott åtta kommentarer blivit publicerade. Men i en del av dessa kommentarer kan man läsa om hur utfallet blivit bland dem som har följt och testat det tillvägagångssätt som Miss Magic Girl beskriver i sin intressanta blogg om numerologi.

    Jag tycker att det är ungefär fifty-fifty mellan resultat som visar god överensstämmelse mellan den prognostiserade numerologiska personlighetsanalysen och namnbärarens faktiskt upplevda egna personlighet. Dvs träffsäkerheten är näppeligen så där iögonenfallande hög. Snarare är den åt 50/50-hållet till, vilket är vad man ungefär kan förvänta sig.

    Med detta vill jag blott ha sagt, att numerologi, liksom astrologi, nog mer ska ses som en sorts sällskapslek än som ett instrument för att åstadkomma ökad självkännedom hos dem som ägnar sig åt sådant här.

    Min arbetshypotes är att numerologi och astrologi är två sidor av samma mynt. Och det myntet kallas ofta för New Age. De som hyllar New Age-tänkandets olika delkomponenter – till vilka hör exempelvis en tro på aliens/utomjordingar, spöken, änglar och andra andeväsen – tar säkert till sig de analyser som tillämpning av numerologiska och astrologiska kunskaper leder fram till.

    För egen del ser jag numerologi och astrologi som tidsfördriv, ett sätt att kunna ha trevligt tillsammans med i glada vänners lag. Dessutom är det förmodligen betydligt ofarligare att ägna sig åt den här sortens prediktionsmetoder (som astrologi och numerologi utgör) än att ägna sig åt exempelvis Bloody Mary- och ouijabordlekar (vilka Miss Magic Girl för övrigt har skrivit om i tidigare publicerade bloggartiklar).

    Frågan är vem eller vad som tillhandahåller de här prediktionerna (= förutsägelserna och/eller personlighetsanalyserna). Numerologi bygger på att någon människa måste ha fått en ingivelse att antingen ge en viss person ett visst förnamn eller ett visst smeknamn OCH att detta förnamn eller smeknamn därefter ger ledtrådar till namnbärarens personlighet. Jag tycker att det låter föga trovärdigt som förklaring.

    Det skulle i så fall förutsätta att mamma och pappa ibland redan under barnets fosterstadium kan komma fram till och enas om ett namn på detta blivande barn som med hjälp av numerologi i efterhand ska kunna visa sig överensstämma med (det blivande) barnets personlighet. Inte nog med det, dessutom görs detta namnval som regel utan att föräldrarna har valt barnets namn med hänsyn tagen till (= utan att ha ägt kännedom om) namnets numerologiska egenskaper.

    Låter det trovärdigt? Jag för min del svarar ett tydligt NEJ på den frågan.

    Detta till trots vill jag avslutningsvis få sagt, att jag tycker att Miss Magic Girls nya blogginlägg är både kul och spännande läsning. Samt, inte minst, informativt. Jag upprepar vad jag tidigare har sagt/skrivit: Det finns ingen svenskspråkig bloggare som skriver om det mystiska och magiska i vår tillvaro lika bra som Miss Magic Girl gör. I alla fall inte som jag känner till.

    Miss Magic Girl lyckas som regel balansera sig fram, i sina bloggar, på den slaka lina som är uppspänd mellan fanatisk tro (på fenomenet i fråga) å ena sidan och totalt avfärdande och total skepticism å den andra sidan. Så ock denna gång. Det är en svår konst att balansera på denna smala lina. Men Miss Magic Girl klarar av det.

    Kanske är det dags att döpa om henne till mystik- och magibloggarnas egen lilla Elvira Madigan? *kan just undra vad siffervärdet blir på Elvira Madigan; kanske någon kan räkna ut det åt mig, så att Miss Magic Girl sedan får ta ställning till om den numerologiska analysen av Elvira Madigan stämmer in på hennes personlighet ännu bättre än namnet Miss Magic Girl gör*

    • Hej bbnews!
      Ja, numerologi är roligt!
      Tycker att det är ännu roligare än astrologi faktiskt…. Just för att man får räkna och kan fundera lite över vilket namn man verkligen definierar sig efter.
      Roligt att du uppskattade blogginlägget! Jag blir så glad att du tycker min blogg är så bra! 🙂
      Värmer verkligen! Kul att du tycker att jag skriver på ett objektivt sätt som gör att många kan läsa. Det är mitt mål så det glädjer mig verkligen!
      Hmm, vet inte så mycket om Elvira Madigan…. Hon var cirkus artist va? Var det något magiskt runt henne eller skrev hon också? 🙂

  14. Jag fick 9,8 och 1. Jag tyckte att det mesta stämde ganska bra, men jag blev lite förbryllad över att det på nian stod:nian förknippas också med spiritualitet och mentala förmågor. Kanske har jag dolda talanger? Hahah man får ju hoppas, kul inlägg iallafall, tack! 😀

  15. Enligt det moderna systemet fick jag huvudnummer 22, och både hjärtnummret och personlighetstalet blev 11! Och enligt det hebreiska systemet är mitt huvudnummer 7. Nu känner jag mig väldigt speciell ju, haha. Jag är så nyfiken på ditt Halloween inlägg! Längtar 😀

    • Hej Jasmina!
      Åh, fina siffror! *Magic blir avundsjuk*
      Kul att du längtar efter mitt Halloween-inlägg. Dock så kommer du ångra dig när du ser vad det handlar om.
      Jag överdriver inte när jag säger att det är det läskigaste nånsin. Det var riktigt svårt att skriva för jag blev så uppskrämd… ^^;;

  16. de lårer skoy att veta sin framtid men tenk om man får reda på nogot dåligt (t.ex. att man gifter sig med en man hatar=P)

    • Hej aqua avatare!
      kan tänka så också. Men med denna typ av numerologiska uträkningar får man ju mest sin personlighet beskriven.
      Så det är ju inte så farligt.
      Ha, ha om man gifter sig med den man hatar kanske det betyder att ens känslor har förändrats? 😛

  17. Jag fick 3,6 och 6 ^^ tycker nog att det stämmer ganska bra 😉
    det finns en annan variant för att räkna ut sitt huvudtal där man tar de första åtta sifrorna i sitt personnummer för att få fram talet jag skulle t.ex få fram siffran 1+9+9+6+0+9+2+5=4+1=5 och 5 är faktiskt något som också stämmer in på mig 😛
    pröva det så får du kanske siffran 7, jag tycker nog att det skulle stämma in på dig 🙂

    • Hej Alice!
      Ah, kul!
      Jag testade din metod och fick fem igen. Men den stämmer ju rätt bra om andra sidan också så det är okej…
      Ja! Jag vill ha 7! 🙂 Kul att du tycker det passar mig! Det känner jag mig hedrad över!
      Kul att 5 stämde på dig. Vi är nog rätt lika då!

  18. Hej! 😀
    Jag fick såhär:
    Moderna: 8, 7, 1
    Hebreiska: 2, 8, 3
    Det roliga är att ungefär allt stämmer! 😀
    Det gjorde mig jätteglad! XD

  19. hallå! tack för underhållande blogg 🙂 jag är väldigt intresserad av synkronicitet, vilket jag själv är med om näst intill dagligen! hade du inte kunnat slänga ihop ett inlägg om detta? 🙂 (sorry om du redan gjort det någonstans, jag har bara följt bloggen ett tag)

    • Hej Matilda!
      Tack så mycket! 😀
      Synkronicitet är spännande. Tycker också att jag är med om det väldigt ofta.
      Kan ju vara att man gärna vill hitta sammanband men det känns som att det ligger mer bakom en så…
      Ska komma ihåg det så kanske det blir ett inlägg i framtiden.

  20. Alltid lika trollbindande:D

  21. […] Du och ditt namn enligt numerologin. Share this:E-postDiggFacebookSkriv utLinkedInStumbleUponTwitterLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

  22. jag hoppas det är trogna siffror ock att dom stämmer klart

    • Hej yvonne pettersson!
      Det kan ju stämma förvånandsvärt bra ibland. Men framför allt är det en kul grej med numerologi tycker jag. 🙂

  23. Det var faktiskt riktigt intressant!! (när man väl fatta:P) Mina tal passade inte in mig så bra (jag fick 1 och 4 som personlighetstal och hjärtetal:/) Jag vill ha 8 ändå men 3 passar mig finfint också:D

    En fråga också: Har du några riktigt bra tips som man kan göra på Halloween?:D Vadsomhelst!

  24. Jag bestämnde mig att enbart kalkulera mitt namn med de hebreiska bokstaverna, eftersom de är äldre och därför anser jag vara de ”originella” bokstaver man anväder. Jag använde mitt fullständiga namn, eftersom jag identifierar mig med det mest. 🙂
    Mitt personlighetsnummer är fyra! Intressant, jag anser mig själv vara väldigt melankolisk och jordnära. Och så är jag helt beroende av fasta rutiner! (Vilket har gjort livet på Universitetet en utmaning, eftersom de inte har ett fast schema. Men man vänjer sig…). Misstänksam är jag inte dock, eller rätt praktisk. Hmm…
    När jag gick i gymnasiet hade jag ett klasskompis som använde ett sorts numerologi för att lista ut hur gammal jag kommer att bli. Hans spådom var 88 år gammal. Om det blir så, dör jag vid samma åldern som min mormor! (Creepy eller coolt?… Svårt att säga!)
    Numerologi är som Horoskoper till mig; roliga, men inte rätt vetenskapliga. 🙂

    • Hej Maaretta!
      Kul att du testade! 🙂 Håller med om att det känns roligare att använda det hebreiska systemet eftersom det är äldre.
      Roligt att det ändå stämde något sånär…
      88 år? Intressant att det var samma ålder som din mormor… Ja, en dag får du se….
      Skulle annars bli rätt rädd om jag blev spådd om hur gammal jag skulle bli…
      Tänk om man fick veta att man skulle dö ung? °_°

      Håller med! Numerologi är roligt! 🙂

  25. 491 Blev mitt nummer(=vad är ditt? o jag tog mitt riktiga nam!

  26. Hehe , jag prövade båda systemen och de stämde verkligen !

    Moderna : 2+1+9+9+6 = 27 2+7= —> 9 5 <—

  27. Oj, det stämde värkligen! Utifrån den där grejen är jag visst en född drömmare och konstnär… Och min största dröm har faktiskt länge varit att bli författare! Gillar inte matte, men den här gången fanns det faktiskt något poäng här!

    • Hej RetroGirl!
      Åh, vad kul! Du låter som en intressant person.
      Jag vill också bli författare. 🙂
      Ja, matte har alltid varit mitt sämsta ämne men numerologi gör det värt all räkning. 🙂

  28. […] onda dåd. Om ni vill analysera era egna namn kan ni läsa mer på MissMagicGirls utmärkta hemsida. insertAd(false); Comments […]

  29. Tack för ett intressant och välskrivet inlägg! Jag hade ingen aning om att namn kunde ha så stor betydelse! Visst har jag lagt märke till att tjejer som delar mitt namn är väldigt lika mig i beteende och funderat över varför vi faktiskt får det namn vi får, men jag har aldrig förstått att det faktiskt fanns ett svar… Tja, nu vet jag!

    Mitt namn är Tove och när jag provade att följa det hybreiska systemet och blev mitt resultat så här:
    Mitt hjärtenummer är 3, vilket visar att jag inners inne är begåvad, fantasifull och lite rädd för att inte få andras bekräftelse.
    Att mitt personlighetstal är 1 tyder på att jag utåt sett verkar ambitiös, positiv och någon som är sig själv.
    Jag har två huvudtal – 4 och 22. Enligt det ena kommer jag leva jordnära liv, och enligt det andra kommer mitt liv bli harmoniskt och lyckat!

    Faktiskt måste jag säga att det mesta sämmer bra överens med den bild jag har av mig sjlälv och den bild jag tror att andra har av mig 🙂 Vad mer ska jag säga? Jag är glad att jag heter som jag gör!

  30. hej missmagicgirl (älskar din blogg) jag vet inte om jag räkna rätt, men jag kom fram till att mitt huvudtal var 4 och mitt hjärttal var 8 och persontal var 4, skulle du kunna titta om det var rätt?

  31. Bad coolt att man kan göra såhär!

  32. Hej hej! Fick med det moderna sättet 6, 2 och 7 och med det hebreiska sättet fick jag 2, 8 och 9.
    Tycker nog att 2 passar bäst in på mig, har faktiskt dolda sidor, lite mörkare. Och jag är också väldigt blyg.
    7 passar också bra in på mig, är ju tänkande mystiker och väldigt drömsk.
    8 passa nog bra på mig för jag är ganska självisk…

    Men älskar verkligen din blogg! 🙂 😉

  33. hej! jag testade båda systemen och fick till 5 och 6. båda stämmer in på mig jätte bra! alltså du förstår inte hur bra dom passade in!! btw älskar din blogg!! Puss

  34. måste säga att den heberiska inte funkade helt bra på mig men den moderna passade perfekt

  35. Jag fick 5

  36. Jag fick 3 på det moderna systemet och 7 på det hebreiska. Båda stämde in ganska bra på min personlighet! 🙂

Kommentera

