Älvor, halloween och grilled cheese i Boston.

Tänkte göra ett litet sammanfattningsinlägg om min Bostonresa förra veckan. Jag besökte några spännande ställen denna gång också som jag tycker förtjänar ett omnämnande på bloggen. Hoppas ni tycker det är kul att ta del av. 🙂

Det jag var mest spänd på att besöka var en affär jag fått tips om på nätet; The Fairy Shop. Tyckte att det lät helgulligt. Den levde definitivt upp till mina förväntningar också.
Det var som att komma in i en liten bit av en saga. De hade mycket fantasygrejer, böcker, tomtar, älvor (däribland flaskor med Fairydust!) och enhörningar. Men framför allt tycktes affären vara vigd åt allt som har med Alice i Underlandet att göra.

Jag köpte en extremt söt t-shirt med ett monster som säger ”Join the dark side, we have cookies” vilket typ har varit mitt valspråk i flera år nu. LOVE! Var tvungen att köpa en del Alice i Underlandet grejer också eftersom det är en av mina barndomsfavoritböcker. ^.^ Köpte en kortlek, anteckningsbok, tablettask (eat me!) och en kopp med the cheshire cat. När koppen blir varm försvinner allt av katten sånär som på leendet. Koppen är dock inte till mig utan en present till min vän som bloggar på Ruby Soup.

Ägaren var jättetrevlig och vi pratade en hel del om Boston, älvor och Alice. Han sa att nästa gång jag kom så måste jag säga till så att vi kan träffas och dricka te med den galna hattmakaren. En plan jag stöder till 100 %! ^_-

Nästa kul ställe jag besökte var The Christmas shop. Dock så var det mer en Halloweenshop just nu. Vilket passade mig utmärkt eftersom det trots allt är min favvohögtid. (No offence julen).

Det må ha stått christmas shop utanför….

….men affären kunde inte dölja sina Halloweentendenser särskilt länge. 😉 Jag älskar det arga trädet!

Jag har aldrig sett så många döskallar, ögonglober, häxor, fladdermöss, vampyrtänder, spöken och pumpor på samma ställe. (Vilket säger mycket när det kommer från mig…)

Magic sjunger: ”This is Halloween, everybody make a scene. Trick or treat till the neighbors gonna die of fright. Its our town, everybody scream in this town of Halloween, this is Halloween, this is…” Vänta! Klicka här istället. Invånarna i Halloweentown sjunger den bättre än jag.

Egentligen en extremt ful spåkula som jag fortfarande vill ha en aning…

Den enorma spindeln skrämde vettet ur mig. Det gör den fortfarande när jag tänker på den förresten… Sitter den på mig???!!! Det känns som att något kryper på mig nu….!!!!! *Magic vrider sig oroligt*

Men inget på Halloween affären var mer läskigt än dessa ”back to school kids”. Vad är fel på personen som designade dessa? De ser ut som potentiella demondockor allihop! Right? Eller är det jag som läst för mycket om Annabelle och Robert?

Så det var Halloween-affären. Den höjde verkligen min längtan till Halloween. Har ett riktigt skrämmande inlägg planerat till dess btw… *ler*

Hmm vad mer kan jag berätta då?

• Pratade med en kvinna på Dunkin Donouts som visade sig hade varit statist i en svensk film, Joe Hill. Jag frågade henne om hon var skådespelerska och hon svarade: ”No, I am a star!” Om man har den inställningen så är man verkligen en stjärna också! Inte sant? 🙂
• En liten tjej på flyget totalt gav mig det onda ögat! Det var skrämmande. Mycket skrämmande.
• Älskar Barnes and Nobles bokaffär. Man skulle verkligen kunna gå runt där en hel dag och bara läsa. Skulle kunna bo i deras New age / folklore hylla.
• Utforskade amerikanska Ikea. Ett äventyr! Det är precis som Ikea i Sverige faktiskt. En aning mindre välorganiserat dock.
• Gick till biblioteket i Dedham. Det var rätt speciellt. Typ halva biblioteket bestod av filmer i stället för böcker. Hittade även en samling audioböcker med föreläsningar i olika ämnen. Ville ha alla om mytologi och filosofi. Det fanns några riktigt roliga titlar där också som ”The art of appreciating and listening to great music” (nåt alla behöver lära sig?) och ”Tools of thinking and understanding the world through experience and reason” (Definitivt nåt alla behöver lära sig!) 😉

Random bilder:

Besökte ett stort kontor som min mamma kommer designa (det är på grund av min mammas jobb jag har möjlighet att åka till Boston så ofta). Det var kul att spionera på allas kontor i ”researchsyfte” 😉 Älskar den random studsbollen (stolen?) på kontoret ovan. Den personen kan bokstavligen säga sig ha en boll i luften på jobbet…. ^^

En av de mer episka bilder jag någonsin tagit. Av en mycket fin och snäll hund.

Ett buskablygt hus?

Älskar Islands flygplats där man mellanlandar. Har utvecklat en besatthet för att fota roliga / vackra ord och intressanta produkter där. Tycker ni att maltextrakt låter aptitligt? ^^;

Grillled chees to go? Sorry, to cheesy for me, I rather have some maltextrakt…

Ja, jag ville bara dela med mig lite av mina upplevelser. Hoppas ni tyckte det var roligt att höra. Ses på fredag då en ny övernaturlig artikel kommer som vanligt.

Kram! /Magic.

(Inget slår dock Seven Stars som jag var på sist. That is still my heaven!)

28 svar

  1. Intressant! Det måste vara roligt att se nåt annat än bara sverige. 🙂

    Mvh Jugge

  2. Å, vilket spännande och härligt intressant blogginlägg denna bonusartikel är! Stort TACK för den, Miss Magic Girl!

    Du skriver så att man som läsare ofta får ett leende på läpparna när man följer dina associationsbanor och tar del av dina små underfundiga och humoristiska twistar.

    Den där jättespindeln i taket, den gillar jag. Tänk om hade den hemma i taket i tv-rummet, och tänk om man lite lagom diskret kunde trycka på en knapp så att spindeln föll ned från taket över de stackare som satt helt oanande och ovetande i tv-fåtöljen. Då skulle begravningsentreprenören, han som kallas för Greve Dracula, få en hel del att göra med att ta hand om alla chockskadade ”döingar”. Utan att det är Halloweenhelg.

    Ja, hundbilden är härlig. Verkar vara en gosig vovve det där. Som vet hur man ska koppla av och njuta av livet.

    Tycker du dessa Back to school-kidsen är så läskiga? Jag håller inte med dig därvidlag. Fast samtidigt kan jag förstå vad du känner inför dem. Det är något speciellt med dem. Jag får faktiskt associationer till seriefiguren Dennis, du vet han som gör livet surt för grannen herr Nilsson/Wilson. Eller till Bill den förskräcklige, en annan känd odåga (i böckernas värld). Kort sagt: De ser prankish (busiga och okynniga) ut.

    Än en gång stort TACK för denna Bostonrelaterade blogg! Jag uppskattade den verkligen! Inte minst för alla fina bilder du har låtit illustrera den med.

    • Hej bbnews!
      Tack så mycket själv för din fina kommentar!
      Känner mig ofta lite osäker när jag publicerar lite mer personliga inlägg (det är ju inte riktigt vad jag brukar skriva om här) så det gör mig verkligen glad att höra att det uppskattas. 🙂
      Ha, ha det vore ju absolut en bra chock effekt att ha den där spindeln hemma. Skulle kunna bli ett riktigt bra bus. Dock skulle jag bli livrädd om jag utsattes för det själv… ^^;
      Ja, det är en helt underbar hund. En av de bästa jag träffat. Hon är så fin och snäll. Funderade på att smuggla med henne hem men kom fram till att hon nog har det bäst där hon bor.
      Jag menar, jag har ju ingen sån där bra stol som hon kan luta huvudet på.. 😛
      Back to school-kidsen är ganska creepy tycker jag allt. Får känslan av att de kan dölja mycket ondska bakom sina leenden. Men det är förstås inte lika läskiga som vissa andra dockor som jag skrivit om.
      Men jag förstår dina associationer också. De ser ganska busiga ut med.

      Tack än en gång för dina fina ord om mitt inlägg! 🙂

  3. Åååååååååååååååååååååååååååååååååååååå, måste åka till Boston!

    Nu vet jag vad jag ska spara till…
    Vilket hotell bodde du på, så jag vet när jag rymmer dit imorgon?

    Verkar kul, skriv inte mer om dockor, snälla, jag vågar inte gå in på min fyraåriga lillasyster rum längre!

    Har sett Nightmare before christmas, urkul!

    • Hej AnFallenAngel!
      Boston borde nästan ge mig ett särskilt pris eller något för all god reklam jag gör för dem… 🙂
      Bodde faktiskt inte på hotell utan vi bodde hos några kunder till min mamma. (Det var deras hund)
      Så tyvärr har jag inget bra tips där….
      Ah, jag kan inte lova att det inte blir fler läskiga dockor…. trotts att de skrämmer mig känner jag en viss fascination för dem…. Men jag ska varna i förväg i fall jag tar upp nån mer docka…
      Yay! Nightmare before Christmas är en av det bästa filmerna nånsin! 😀

  4. Jaha då ska man kolla på bilder!..
    Jaha där har vi en butik…
    En till butik!
    Ett träd!..
    Halloween saker…
    En riktigt konstig spåkula…
    Mer halloween saker…
    DEMONDOCKOR!!!
    Ett kontor, en jycke… Och ett AWESOME hus!
    Något som jag tycker ser ut som öl!.. Usch…
    Och grillad ost…
    Vänta här nu lite!
    Grillad OST WTF!!!

    • Hej Henry the Demon!
      Det är ett av de största mysterierna, i stil med Bermuda triangeln och Roswell incidenten, varför vill någon äta grilled cheese??????????????????

  5. 😀 Verkar som om du har haft det kul. Vi var faktiskt också och kollade på IKEA när vi var på Gran Canaria (ganska mycket mindre om man säger så), men vi köpte ingenting annat än smågodis 🙂

  6. Låter urmysigt! Jag vill också åka till Boston…

  7. Ja, Seven Stars verkar underbart! 😀
    Åh, vill till Boston nu, vill ha den där spåkulan, tyckte den var rätt cool ^^
    Hunden var urgullig, maltextrakt låter hur kul som helst.
    Kort sagt, ännu ett mycket lyckat inlägg ^^

    • Hej Tobias!
      Åh, den är underbar! Bästa bokaffären jag någonsin varit i.
      Om du någonsin är i Boston så måste du dit! 🙂
      Ja, den där spåkulan är så otroligt over the top att den är häftig! ^^
      Det är verkligen världens gulligaste hund. Hon är så snäll och gullig mot alla.
      Maltextrakt låter inte direkt så gott tycker jag. Men man ska ju inte döma nåt pågrund av namnet om andra sidan… Får se om jag vågar testa nångång….

      Tack så jättemycket! 😀

  8. Åååh, den här bloggen gillar jag! Tack för titten och på återseende! Kram BM

  9. T-shirten du köpte, plus några andra tröjor i liknande stilar, finns att köpa på Kawaii shop i Sverige ^^

  10. Home of the World’s Softest Magical Unicorn. Kan vara det bästa statement jag hört i år, haha.

    Talde de sanning förresten? Hade de världens mjukaste magiska enhörning?

    • Hej Sigrid Drakhjärta! (Härligt namn!)
      Ha, ha det är verkligen jättebra! Japp! De talade sanning. Gosade lite med en av deras enhörningar sen. ^^

      • Haha, nästan så att Boston är värt att besöka, om så bara för det!

        Jag vet inte hur långt fram i tiden du planerar dina fredagsinlägg men jag undrar om du någon gång skulle kunna skriva om Mylingar, mördade barn. Jag har kollat runt i dina arkiv litet men inte hittat något om detta. Jag läste nyss en isländsk saga som innehöll just mylingar och de är onekligen skrämmande små typer!

      • Hej Sigrid Drakhjärta!
        Brukar inte planera så långt i förväg. Jag har en mapp med en del påbörjade och halva blogginlägg men jag brukar för det mesta göra ett nytt inlägg varje vecka inför fredagen.
        Mylingar har jag hört om förr men det var ett tag sedan…. Ska kolla upp det igen. 🙂

  11. Vad KUL att du lite titt som tätt besöker Boston!!
    Ser att du varit på Target och andra ställen för fina Halloweendoser!
    The Christmas Shop har mkt för Halloween också.
    Har du firat Halloween i USA ngn ggn?
    Å, det är har blivit en av mina favorithögtider!! ÄLSKAR den!!!
    OCH, ja Barnes and Noble är en helt underbar affär där det bara är att slå sig ner med en fika och läsa böcker och bläddra i tidningar. Oerhört mysigt!!!
    IKEA kallar jag för Moderskeppet, för så känns det att komma dit!! HIHI!!
    Grillled cheese är verkligen gott, men jag får tänka lite på midjan där 🙂
    Trevligt inlägg!!

    • Hej Annika!
      Nej, faktiskt inte Target utan bara The Christmas Shop. Tyckte det var en mycket mysig affär.
      Halloween är ju mycket större i USA vilket jag tycker är roligt. Det borde vara så stort i Sverige också. 🙂
      Nej, har inte varit där under Halloween men skulle gärna vilja.
      Önskar att Barnes and Noble fanns i Sverige. Då skulle jag typ vara där jämt. Älskar bara stämningen av att gå runt där.
      Gjorde en hel del bokfynd där också. ^_^
      Ha, ha IKEA = moderskeppet. 😀 Så sant, så sant…
      Hmm, tyckte att Grilled Cheese lät urskumt. Men jag kanske borde ha gett det en chans?
      Tack för att du gillade inlägget! 🙂
      Hur som helst så måste jag säga att den amerikanska pizzan är BÄST! 😀

      • Tycker du?
        HIHI, och vet du, nästan det första jag äter då jag kommer hem till Sverige är en svensk pizza.
        Mina systerbarn tycker som du, att den amerikanska pizzan är godare.

      • Verkligen?
        Vad olika det kan vara…. 😛 jag tycker att den amerikanska pizzan känns mycket mer saftig och har mycket godare ost och botten än den svenska.
        Men det är ju gott med pizza även här. Tänk vad olika man kan tycka. 🙂

  12. Åhh vad du verkar ha haft det mysigt!!:) Halloween-butiken hade ju min dotter kunna göra vad som helst för att få komma till, hon älskar Halloween:P!! Och vad mysigt med en ”fairystore”:)!! Rättså kul att du köpte en tröja med den meningen på ”come over to the dark side……” för jag älskar den meningen hahah jag tycker den är så häftig och klockren hihi!!:) Det finns sådana t-shirts o dylikt med coola meningar mm på sweden rock shop åxå, så du kanske ska gå in o kolla läget lite där:)!! Ha de jättebra!! Kramar

    • Hej Lollo!
      Ja, det var verkligen mysigt! ^_^
      Ja, de borde ha en Halloween butik även i sverige. Det var som ett eldorado där inne. 🙂
      Älskar också den meningen! “come over to the dark side……” Blev så glad när jag hittade tröjan.
      Sweden rock shop är en väldigt bra affär. Dock så är jag alltid lite nojig över att beställa saker online…. ^^;
      Ha det bra du med! Kram!

Kommentera

