Spöken orsakar strejk.

Ni som har följt min blogg vet att jag har tagit upp en hel del grymt coola spöken. Vi har Bloody Mary, Spring Heeled Jack, biblioteksspöken, tevespöken, Patience Worth, för att inte nämna min personliga favorit, Bruna Damen.
Därför kommer säkert vissa påstå att jag överdriver när jag säger att de värsta spökena av alla kommer i detta inlägg. Men till dem som tror att Bloody Mary inte går att slå har jag en fråga: ”Orsakade Bloody Mary en strejk?” Näpp! Trodde väl inte det! Det är det som gör spökena i detta inlägg till något alldeles extra!

Dessa spöken har sitt tillhåll i ett arkeologiskt museum i Neapel (bilden ovan). Där har de skrämt några byggjobbare så kraftigt att de har gått i strejk.
Spökena har utstött blodisande skrik, framkallat märkliga temperaturskillnader, flyttat och gömt undan olika föremål och även visat sig för några av arbetarna.

Nu tänker säkert någon: ”Jo, jo. Visst, spökena förorsakade en strejk. Men ingen kan slå Bloody Mary! Shes bloody awesome!”
Men till dem som säger det har jag en fråga: ”Lyckades Bloody Mary omvända en skeptiker till en spöktroende?” Oh nej!

Det lyckades däremot dessa spöken med!

Låt oss ta det hela från början. En som inte blev särskilt glad över strejken var arkitekten till ombyggnationen av museet: Oreste Albareno. Han sa att det inte existerade några spöken och att det bara var att fortsätta arbetet. Men hans ord hjälpte inte och strejken fortsatte. Oreste förstod att han behövde ta till starkare metoder och bestämde sig för att spendera en natt på bygget tillsammans med hantverkarna. (Hmm? Han lyckades inte få dem att arbeta där på dagtid men han fick dem att spendera en natt där? Okej..)
Orestes plan misslyckades dock. Efter att ha spenderat en natt på museet hade han själv blivit övertygad om att han levde i en Ben Stiller film spöken verkligen finns.

Wow! Dessa spöken är verkligen ovanligt häftiga! Och det kommer mer! De har inte bara orsakat en strejk och omvänt skeptiker. De är dessutom helt okej med att posera för kameran.
Med andra ord, man har lyckats fånga ett av spökena på foto!
Oh wow! This is it! Nu kommer man äntligen få veta hur ett strejk-orsakande spöke ser ut! Jag slår vad om att det kommer ha huggtänder, slem och tentakler! Massor av tentakler!

Fotot ovan.

Spöket på fotot tycks vara vålnaden av en liten flicka. Scary! Vänta? Va!? En liten flicka???? En liten flicka orsakade strejken??? Allvarligt???

Fotot har i alla fall fått fler att ta hemsökelserna på museet på allvar och nu har man bjudit in några experter på paranormala fenomen som kommer utreda museet under september. Så jag ska hålla oss uppdaterade och se hur det går. 🙂

Vad tror ni om detta museum?

Vad anser ni om spökfotot?

P.S Är i Boston just nu förresten. Så om ni undrar varför jag är frånvarande på facebook och twitter så är det därför. D.S

32 svar

  1. Ja, du måste hålla oss informerade om vad som händer framöver på detta museum.

    Vet du vad det är för experter som ska hålla i undersökningarna?

    Är det kanske de vanliga Ghost Busters-experterna eller en helt annan sorts spökforskare/spökexperter?

    Aldrig händer det att jag får uppleva några spöken. Tycker det är orättvist. Jag vill så gärna möta dem även IRL och inte bara läsa om dem.

    • Hej bbnews!
      Ja, jag ska hålla koll. Tycker det är en spännande nyhet.
      Vet tyvärr inte vad det är för experter. Tror det skulle vara flera olika typer. Vilket ju kan vara bra.
      Ah, du får åka till museet nån gågn! Kanske får du äntligen se ett spöke då? 😉

    • Jag lovar dig att första gången så skiter man på sig! (inte boktavligen, men du fattar) första gången för mig var när jag var 8! då såg jag min döda gammelfarmor! jag rusade ner till mamma o mormor som då valde att berätta sanningen för mig..jag kommer ihåg vartenda ord….det gick till såhär:
      J= Jag Mo=Mormor Ma= Mamma

      j: MAMMA! aina är där uppe!!!!!!!! (hon hette aina)
      mamma kollar på mormor som kollar på mig.
      Ma: Gumman det är okej,
      (hon kramar mig) >>>PINSAM TYSTNAD<<< mamma ska vi berätta för henne???
      Mo: Jo, det är nog bäst.
      j: Vaddå???
      Mo: Du vet gumman, min mamma var som du är.
      j: som jag????
      Ma: Ja, hon kunde prata med, hur ska vi säga detta?, spöken, får vi nog kalla det
      j: Fattar inte…
      dom förklarar att gammelmormor var ett sk medium/synsk. hon kunde prata med spöken, se dom och hon drömde sanningsdrömmar o hade en "känsla" av att något var som de var….(kunde aldrig ha hemligheter för henne :o) etc etc

      sedan dess har mitt liv varit ett helvete!!!!!!! så nej du vill inte träffa ett spöke
      ! ålskar bloggen ❤ 😀 ha det gött!

    • jo glömde…i förra kommentaren glömde jag skriva: JAG HAR ÄRVT HENNES JÄLVLA FÖRMÅGA!!!!! tack för mig, hej! 😀

  2. Yes, Boston! Skicka ett vykort!

    Wow, Bloody Mary, känn dig besegrad!
    Hehe, menar inget illa Mary, vi är väl fortfarande kompisar??? Nähä…

    Stackars skeptikern.

    Ha det bra

    • Hej AnFallenAngel!
      Ah, tyvärr inget vykort för nu är jag tillbaka. Hade inte nät på en hel vecka…. 😦

      Ha, ha är nog inte så bra att reta Bloody Mary… 😀 Både du och jag lever farligt nu.
      Men jag måste nog ändå säga att Bloody Mary kanske fortfarande tar hem läskighetspriset. 🙂

      Ha det gott du med!

  3. Jag skulle vilja vara där och undersöka det…verka ju riktigt intressant minsann 😀 och tack för ännu ett spännande inlägg 😀

    Ha en bra helg och en trevlig vistelse i Boston

    Kram

    • Hej Christian Chrisnation Pedersen!
      Tack så mycket själv! Jo, jag hade det riktigt bra i Boston.
      Mmm, vore underbart spännande att få en chans att själv undersöka museumet. Vore lite nervöst dock… 😮
      Kram!

  4. AWESOME! Lätt ett museum jag skulle besöka. ;D

  5. Ooh, den lilla flickan skrämde de stora starka(?) byggarbetarna såpass att de började strejka..
    Scary..
    Museet verkar spännande, men skulle jag spendera en natt(eller en dag för den delen)? Oh nej!
    Nice inlägg 😀

    • Hej Tobias!
      Tack!
      Ha, ha det är rätt kul att det är en liten spökflicka som ligger bakom.
      Jag skulle kunna tänka mig att besöka museumet på dagtid men på natten skulle jag aldrig våga.

      • Haha, precis 😀
        Nej gud, en natt på ett museum.. Never! ^^;

  6. Huh! Spöken som orsakar en strejk det är väll inget! Här nere i småland här har vi riktiga spöken. Bara kolla på dom!
    *Henke pekar mot en gammal lada*
    Där borta står gamle Edward! Han dog av ålderdom!!! Han slår ett litet flick spöke…
    Och så har vi galne Billy! Riktig tokdåre det! Han hade bestämt sig att jaga kräftor som en riktig man!!! Med andra ord slita av sig tröjan och brota ner dem! Tyvär så insåg han inte att kräftor bor i vattent så han drunknade!
    Det är ett par riktiga spöken och inte något litet museeum spöke!
    Där har ett par riktiga prakt exemplar utav spöken!

    P.S Vad sjutton gör du i Boston?!

    • Notera att det är en del felstavningar… Gäst, Logga in, Logga in och Logga in är ivägen när jag försöker skriva så jag ser nästa inte vad jag skriver!

      • Skumt! Är det krångel med sidan eller är det spöken? Jag hoppas på spöken för det första vet jag inte hur jag ska kunna lösa….

    • Hej Henry The Demon!
      Oj! Det var ingen dålig spöksamling! *Magic blir imponerad*
      Men har de omvänt en skeptiker? För det är ändå det coolaste ett spöke kan göra….. 😉

      Min mamma har ett jobb i Boston. Så jag följer med och hjälper henne. 🙂

      • Coolt att din mamma jobbar i Boston! Lyckost!

        Nåja nu tillbaka till spökena!
        Du ska bara vet hur många skeptiker dom har omvänt! Det är så många att… Jag knappt kan skriva det här utan att bli mordhotad utav hela världens matematiker! Men den senaste dom omvände blev så rädd så han gick med dom! (Han stog vid ett stup… Brevid ett hus…)

      • Hej Henry The Demon!
        Ja, det är roligt! 🙂

        Okej, jag måste erkänna att dina spöken är värre än museumspökena i sånna fall. *Magic känner sig slagen* ^^;

  7. Små spökflickor är ju de läskigaste sortens spöken enligt mig. Undrar om det spökar där hela tiden eller om spökerna är upprörda över ombyggnaderna?

    • Hej FlyDemon!
      Jo, det är sant att spökflickor kan vara rätt skrämmande ibland….
      Skulle mycket väl kunna tänka mig att det beror på ombyggnationen. Spökena tycker kanske inte om att deras hem görs om?

  8. Kolla denna bild som kissie publicerat:

    http://www.kissies.se/omg-what-is-that#comments

    så läskigt! vad är magics syn på detta?

    • Hej Malin!
      Åh, så häftigt! Tycker det ser ut som ett flygande slott.
      Vet inte varför men det var min första association. Undra om det är en glimt in i en annan dimension?

  9. Det hela verkar vara ett fall för Terry Evans. Sverige bör erbjuda hans hjälp.
    Rune

  10. LÄSKIGT8) :’ (

  11. Va? Den där lilla tjejen var ju söt! Varför blev de så rädda för henne? :-/

Kommentera

