Hemsökta datorer.

Ohja, dags för ett nytt hemsökt föremål!
Denna gång är dock mycket värre för nu ska vi titta närmare på ett föremål som med största säkerhet alla ni läsare använder just nu: Datorer! 😮

Ett par i Illinois i USA var 2007 med om något mycket konstigt efter att ha testat lite andekontakt med en ouija bräda. De började höra konstiga läten i huset som det inte gick att hitta någon källa till.
I ett desperat försök att lämna hela grejen bakom sig brände de upp ouijabrädan men det hjälpte inte.
Det läskigaste av allt hände en tid efteråt när de satt vid sina datorer och chattade med varandra. Trots att flickvännen gått offline började det dyka upp meddelanden på skärmen från hennes användarnamn! Hennes pojkvän ringde upp henne och fick veta att hon lämnat huset (Spooky!).
Men meddelandena fanns där lika fullt och sa: ”I am” och ”Hoos there”. Senare dök det upp ännu fler meddelanden: ”you donet know me”, ”U think that you do but you donet”, ”You donet know me”.
Hur de meddelandena skapades är och förblir ett mysterium.

Den andra incidenten vi ska titta närmare på skedde 1998. En man hade just flyttat in i en bungalow i närheten av sitt dåvarande jobb. Det var ett stort hus så han använde bara några av rummen. En natt hände något mycket underligt. Han fylldes av en överväldigande känsla av att någon stod bredvid sängen bakom honom och såg på honom. Han vågade inte se sig om utan försökte ignorera känslan och somna. Men känslan återkom varje kväll.
Han märkte även att innan närvaron infann sig hörde han ett dunsande ljud.
Vid ett tillfälle lät det som att någon hällde ut en mängd mynt precis utanför rummet fast ingen var där.
En kväll när han såg på tv hördes plötsligt en enorm krasch. Det visade sig att plasten runt en lampa i hallen på något sätt lossnat och hela lysröret fallit ner.
Senare fick han besök av en medial vän som fick dåliga vibbar på en gång. Vännen kände att det fanns en ond kraft som bodde inne i den dator som funnits i huset från början. Den ville ha hela huset för sig själv och skulle göra allt för att få det.
(På sätt och vis måste man ha förståelse. Jag menar, det kan inte vara särskilt kul att bo inklämd i en dator…)
Spöket eller demonen eller vad det nu var för kraft som fanns i huset fick aldrig tillfälle att ta över det för snart kom det dit en präst och genomförde en mycket lyckad exorcism.

Hmm, dessa historier gör mig lite nervös för att hålla på med datorer… vänta! Ohnej! Jag sitter ju vid en dator JUST NU! OMGWTFNOOOOOOOO!!!!!! °_°
*Magic springer upp och rusar iväg*

*Magic har återvänt efter att ha gömt sig under täcket en stund* Okej, då fortsätter vi. För att detta inlägg inte ska bli för läskigt så tänker jag ta med en trevligare (men samtidigt extremt mystisk) historia.
Den börjar 1979 när en man vid namn Patrick Kelly var på en datautställning. Han blev särskilt intresserad av en dator där som kunde spela schack (på den tiden mycket coolt). Patrick var nämligen en stor schackspelare och brukade förr om åren spela med sin goda vän Morris Tillet men hade slutat spela efter att Morris oväntat dött.
Men nu när han såg datorn växtes schacklusten till liv igen och han köpte den.
Patrick blev helt fast vi datorn och spelade i flera timmar. Medan han spelade kände han av flera likheter mellan datorns spelstil och hans bortgångna väns. När han fått nog för dagen och skulle dra ut sladden ur datorn upptäckte han något helt otroligt; sladden hade aldrig suttit i!
Kelly frågade dataföretaget om de hade någon förklaring på vad som hänt men de var helt förbluffade. Kelly fick en ny dator men samma incident återupprepades. Kelly drog ut sladden och stängde av datorn men den fortsatte ändå spela med honom på egen hand. Snart upptäckte Kelly starka likheter mellan spelet som utvecklades på skärmen och ett spel han haft med Morris en gång för länge sedan när de båda gjort samma drag.
Experter undersökte datorn men hittade ingen förklaring. Tills vidare känns spekulationen om att det var Morris ande som ville fortsätta spela med sin gamla vän nästan som den troligaste förklaringen. ^_^

Jag tycker ändå att detta känns som en naturlig följd.
Självklart utvecklas hemsökelser också och blir mer och mer moderna.
Visst borde spöken kunna hemsöka datorer såväl som något annat? Spökena har ju själva använt dator under sin livstid.
Japp! Då har jag höjt läskighetsnivån på ännu ett föremål som nu kan ställa sig på min lista tillsammans med dockor, tveapparater, telefoner osv. Mission completed! 😀
*Magic tittar på sin dator och ryser*
(Hmm, jag borde ha tänkt på följderna innan jag gav mig på att skriva om detta…)

En lite rolig teori som sprider sig på nätet men som egentligen mest är ett skämt är om såkallad ”Magic Smoke” (nej, det är ingen konspiration om mig!). Teorin är att i all elektronik lägger tillverkarna in en liten gnutta magisk rök som ger liv åt apparaten. Om röken skulle fly ut slutar apparaten att fungera. Hmm, kanske har den magiska röken något med dessa historier att göra? 😉
Dock har idén om magisk rök en naturlig förklaring och är inspirerad av att rök kan bildas ur felaktiga kabeldragningar. Dåligt!
Jag tycker i alla fall att det är en väldigt gullig tanke att all teknik har en lite gnutta magisk rök inom sig som besjälar dem! ^.^

Om något spöke ser detta, snälla starta en MissMagic-grupp på Faceboo också! Om du är snäll och gör det så kommer jag skriva fler inlägg riktade direkt till er spöken…

Vad tror ni om dessa hemsökta datorer?

Har ni själva varit med om något skumt i samband med en dator?

Då vill jag avsluta med att önska er alla en glad midsommar allihopa! Hoppas ni får en riktigt mysig och magisk dag!
Om ni vill veta mer om magin och myterna kring midsommar läs mitt inlägg om det HÄR. 😀

STOR MIDSOMMARKRAM!

41 svar

  1. Läskigt.. Hoppas inte min dator blir hemsökt..
    Intressant inlägg, som vanligt 😀
    Ja, spöken måste väl hitta nya sätt att hemsöka folk antar jag 🙂

  2. Ooh, kusligt. Men ack så spännande! Jag måste bara fråga dig en sak..

    Det är så att jag och min kompis har skapat ett forum som bara vi skriver i. Vi skriver rätt så mycket om sånt (just den kategorin är ‘den mest besökta’ på forumet, det är alltså där vi skriver mest) och vi skulle jättegärna kopiera en del grejer av det du skrivit och lägga in där. Det är bara vi som skriver där, vi är dem enda medlemmarna (det är så vi vill ha det också) och så.. Men vi tänkte att eftersom du tar sådan tid på dig att skriva allt så jag ville kolla med dig först.

    Vi länkar såklart till din ‘blogg’, trots att ingen annan kolla där och om du vill kolla eller någonting så säg till!

    • Hej Julia!
      Tack så mycket. Ja, det är verkligen kusligt men intressant med denna typ av upplevelser.
      Det är helt okej att ni använder texterna så länge ni länkar hit. 🙂

  3. *Ryser* Du är bara tvungen att göra mig rädd för min egen dator va?
    Min kompis har ett spöke som mer eller mindre stalkar henne, Så sent som igår såg vi dess kontur i datorn för några sekunder… Och det var ingen skugga av oss, vi satt i fel vinkel för det. Föresten verkar det chattande spöket ha lite dålig stavning, på Who och don’t.
    Men seriöst, spöken ska inte bo i elektriska saker, bara i typ spökhus, gamla slott och de ska helst bara synas ibland.
    Så alla spöken eller vad ni nu är som läser denna underbara blogg ska hålla tassarna bora från min dator.
    Glad midsommar!

    • Hej Athen!
      Ja, jag var tvungen! *Skrattar ondskefullt*
      Ehm, dock så hade det en oväntad bieffekt… jag blev själv rädd för min dator…. Inte bra… ^_^;;
      Läskigt med din kompis dator! Jag hade blivit jätterädd! Hu! Undrar vem det spöket är?
      Tack så mycket! 🙂 Hoppas spökena lyssnar på din varning!
      Hoppas du också hade en riktigt bra midsommar!

  4. Åh, min dator har varit lite mysko på senare tid.
    Varje gång jag sätter på den så låter den först lite som en gräsklippade i 2 sekunder typ och slutar.
    Sedan efter en halvtimme börjar den låta som en gräsklippare fast högre och längre i säkert 3-5 minuter typ.
    Spelade in ljudet på msn till min kompis fast då lät det mer som om det var aliens som kommunicerade.
    Jag har redan lämnat in den på reperation och de kollade fläkten och fixade allt, men den fortsätter ändå.
    Aliens, spöken eller helt enkelt något annat?
    Det är frågan 😉

    • Hej Tessie!
      Vad skumt! Tänk om din dator är hemsökt av en gräsklippare? ^^
      Nämen allvarligt. Underligt. Speciellt efter att du lämnat in den.
      Om det låter som aliens som kommunicerar igen får du försöka spela in ljudet och skicka till mig. Vore intressant att höra.

  5. Intressant det där. Men tycker figuren som höll på med Ouija brädan
    får skylla sig själv. Tycker att man ska lämna dom döda ifred….

  6. Åh du får ta och intervjua mej en dag då snart! För jag kan garantera att det finns magisk rök i bilar!
    vi kallade till och med vår bil för demon-forden…
    Aldrig har en bil jäklats på så osannolika platser, olämpliga tidpunkter som om han Visste, att jag glömt mobiltelefonen hemma och var på en grusväg ensam i storm…. Då jävlas han mm

    Och För den delen jäklas ju min ajfån med… Konstiga flåsande och sen låter det som någon dränks eller stryps!

    Ps får man fråga var du hittar all dina fakta någonstans?? det är ju så kul att lösa om sånt!!!

    Kramen på sej

    • Hej Gladmymlan!
      Skulle gärna interjuva dig! Låter riktigt spännande!
      Kanske finns sanning bakom magisk rök? *Hoppas* Även fast din bil inte tycks ha den mest trevliga personligheten…. men i allmänhet tycker jag det är en gullig teori.
      Skumt med din telefon också. Låter riktigt spökligt! Undrar om någon rån andra sidan försöker säga dig något?

      Hittar fakta på hur många ställen som helst. Från massa olika nätsidor och olika böcker. Har en stor boksamling om dessa ämnen själv och sen läser jag en del
      på google books och sånna sajter också.

      Kram!

  7. Magic jag undrar om du vet något om halos (ringar runt solen) och om dom kan tolkas som ett övernaturligt tecken? Det har varit mycket drama med killar i mitt liv senaste veckan och en god vän till mig som har ett så kallat tredje öga, se auras och personligheter, komunicera med andar och står nära Gud, sa att han bett mina skyddsänglar att skydda mig och det var därför jag såg halon, det var ett tecken.. strax efter sprang jag in i killen jag inte kan glömma på oxford street. Min vän gav mig två svar,först att det betydde att denna killen var mitt livs kärlek, och sedan sa han att han bara skämtade och att det betyder att han bara är en ferstelse och inte har några planer på en framtid med mig och bara kommer såra mig. Grejen är den att jag litar inte på min vän längre eftersom han berättade en massa skit för att försöka få killen (som helt plötsligt nackade han på axeln en dag på gymmet utan att dom kände varandra eller visste att de kände mig) se dålig ut i mina ögon och jag tror det är för att min vän vill vara mer än vän med mig. Hoppas du fattar något av det där, haha. Men jag tyckte det var konstigt bara, jag såg halon och trodde att det var ett tecken på något och strax senare springer jag på han på gatan.. vi har inte haft kontakt på några månader men jag tycker om honom fortfarande och vi har haft mycket drama senaste dagarna pga det min vän berättade om honom för mig, och han försöker bevisa sin oskuld.. Vet du något om hur det kan tolkas är jag mycket tacksam!

    • Hej greetingsfromlondon!
      Hmm, tyvärr så vet jag inte riktigt hur man ska tolka halos ringarna i detta fall.
      Jag tror att det är bättre att du helt enkelt funderar själv över vem du tycker bäst om och vad din magkänsla säger dig.
      Om du känner att du vill vara med killen du träffade på Oxfordstreet och fick känslan av att halosringen var ett bra omen så gå efter det. 🙂
      Om man får en omedelbar känsla av att något är ett tecken så är det det. Ens egna intuition vet bäst!

  8. *Henke går ut ur rummet och sen kommer in igen med en bunke bensin*
    Jaha… Då måste jag bränna upp den här också! Tack Magic!!!
    *Henke häller bensinen över datorn och tänder eld på den*
    Kill it… With FIRE!!!

    • Hej Henry The Demon!
      NOOOOO!!!!!!!!!! Bränn inte upp datorn innan du säkert vet att den verkligen är hemsökt!
      Hur ska du nu kunna läsa min blogg!!!??? Jag som hade planerat ett inlägg om hemsökta bunkar av bensin och demoniska eldsflammor! ^^ Nu kommer du inte kunna bli varnad! 😮

  9. Halloj hoppas att du hade en riktigt mysig och trevlig midsommarafton:)! Det hade jag:)! Vi fick klätt midsommarstång och bundit kransar men senare så trillade stången hahah….. typiskt!!:/ Jag har faktiskt inte varit med om något mystiskt med vår dator ännu men lovar att skriva om det händer:)!! Läskigt med en ond ande i huset som vill ha bort en… huuh, och har den då bara en liten dator som hem så vet man ju inte vad den kan få för sig för att få huset för sig själv:S! Ha en fortsatt trevlig helg:)!! Kramar.

    • Hej Lollo!
      Tack! Det hade jag!
      Hälsade på en vän på hans kolonistuga. De hade en festplats med majstång och allt i närheten och det var lotterier och dans.
      Deltog inte i majdansen men jag spelade på ett chokladhjul och vann först pris. Aldrig hänt mig förut så det var roligt! 😀
      Ha, ha jag tycker det låter som en rolig midsommar upplevelse att majstången föll om kull. Det behövs något sådant för att ge lite spännng och action! 😉
      Hoppas spökena lämnar din dator i fred! Verkligen läskigt!
      Ha en fortsatt trevlig helg du med! 🙂 Kram!

  10. Fy vad läskigt, särskilt med historien om paret i början. Vet man vad som hände sedan? Usch nu blev jag allt lite nervös, särskilt såhär sent på kvällen. ^_^ Haha. Fast som tur är så var sista bilden med spöket väldigt gullig så det blev mindre läskigt 😀
    Stor kram!

    • hej Jessica!
      Ja, den tycker jag är värst av alla. Det är så tydligt med chattmedelandena. Verkligen oförklarligt.
      Tyvärr så kunde jag inte hitta mer info om dem. Kanske upphörde fenomenet bara… får nog hoppas det för deras skull.
      Jo, sista bilden blev jag verkligen förtjust i! Så söt! ^.^
      Stor Kram tillbaka! 🙂

  11. Oooh, vilket härligt inlägg, men på tal om hemsökta datorer kom jag på en sak som hände mig för ett tag sen, vet inte hur längesen men minns det som igår

    Jag har alltid musik igång när jag ska sova, så jag har min stora dator och min förstärkare igång om nätterna, men så en morgon när jag vaknar, då va förstärkaren avstängd och jag vet att jag inte va uppe och stängde av den och sen kan det inte va mina katter heller…(inte va jag vet, dom kanske inte gillar musik om nätterna) men det e fortfarande inte uppklarat. 😀

    • Hej Christian!
      Vad skumt! Det där får ju en verkligen att undra!
      Kanske var ett spöke som inte gillade din musiksmak? ^^ Underligt.

  12. Huga. Även jag har upplevt en rad ”konstigheter” invid min dator. Ibland känns det som om den lever sitt eget liv. Sidor kan dyka upp som jag inte haft för avsikt att titta på osv.

    Häromåret läste jag om en skrivare som gick i gång av sig själv och skrev ut en del webbsidor på papper. Fast det visade sig att det var grannen till skrivarens ägare som hade tänkt sig att skriva ut en viss sida på sin egen skrivare. Men av någon anledning skrevs sidan ut på grannens skrivare i stället.

    Tänk om det hade varit en präst i lägenhet A som på sin skrivare hade velat skriva ut en text som starkt argumenterade för Guds existens. Och så hade texten i stället skrivits ut hos en ateist i grannlägenheten B. Kan just undra hur den ateisten skulle ha tänkt och resonerat om han plötsligt hade fått en sådan sida utskriven på just sin skrivare utan vidare, utan att ha rört ett finger. Den ateisten hade kanske blivit religiös på direkten?

    Jag har också varit med om en konstighet vad gäller en tv-apparat. Jag var på besök hos en familj som hade sin tv-apparat påslagen. Vi satt och pratade i tv-rummet, då plötsligt tv-apparaten börja växla kanaler utan att någon rörde vid fjärrkontrollen som låg väl synlig på bordet framför oss.

    Förmodligen var det någon i grannlägenheten som höll på att zappa mellan tv-kanalerna på sin tv-apparat. Fast normalt ska ju cementväggarna mellan lägenheterna omöjliggöra sådana här saker. Så det finns mycket som är till synes helt oförklarligt. Ändå finns det en förklaring till det inträffade, fast vi kan bara gissa vad det var som gick ”snett”.

    Jfr de ufo-fenomen som kan beskådas här i denna länk: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article13232947.ab . Jag tror att elektriska apparater och ufo-fenomen har en hel del gemensamt på så vis, att det vanligen är just elektriska apparater inblandade på något vis – om inte annat så för att kunna registrera/filma fenomenet. Det kan alltså vara så, att den elektriska apparat varmed fenomenet filmas samtidigt är en del av fenomenet.

    Eller vad tror du, MMG?

    BTW: Tack för ännu en spännande bloggartikel med hög mystifieringskoefficient! Blir det en ny artikel i veckan även nu under sommaren? Eller du ska unna dig lite semesterledighet, du också?

    • Hej Bbnews!
      Ha, ha ja verkligen! Dator kan ofta kännas som att de har sin egna personlighet.
      Min dator har någon ”bugg” (antar jag? Eller?) som gör att när man ser på film på den så krymper den ibland själva bilden.
      Det roliga är att den alltid väljer att göra det i scener efter att något dramatiskt hänt… Jag brukar skoja och säga att det blev för spännande för min dator. 🙂

      Ha, ha roligt med skrivaren. Om den situation du skriver om verkligen hade hänt kanske det hade varit det bästa sättet att övertyga någon att byta trosinriktning hittills, ha, ha 😀

      Skumt med tv-apparaten. Min gissning är att det var Bruna Damen som vill skoja. 😉

      Tack för länken! Spännande video! Tror dock också på ljusreflektionsteorin i detta fall. Samtidigt så utgår man ju då från att fenomenet bara syntes i filmen och då måste man ha en förklaring till varför så många står
      och filmar upp mot himlen från början. Hade varit kul om de interjuvat någon av dem som filmade också.

      Tack själv för att du gillade min artikel! 🙂 Jag kommer fortsätta publicera varje fredag som vanligt under sommaren. 🙂

  13. Haha, faceboo.
    Jag har inte skrivit förrän nu, kom hem för fem minuter sedan.
    Det var läskigt, när jag skulle klicka på komentera klickades jag ut från bloggen!!!

    ses

    • Hej AnFallenAngel!
      Ja, ha, ha, det där spöket är gulligt! 🙂
      Vad skumt! Hoppas det inte var mitt inlägg som inspirerade din dator att börja spöka! ^_^;;

  14. Apropå den där ufo-länken som jag häromdagen lade in här ovan i kommentarsfältet.

    Här är en uppföljning: http://extraordinaryintelligence.com/5286/the-unexplained/mothership-over-london-another-hoax/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+ExtraordinaryIntelligence+%28Extraordinary+Intelligence%29 .

    Det ursprungliga videoklippet verkar alltså vara fejkat, en bluff.

    Även om detta med ufo här i kommentarsfältet till din Hemsökta datorer-bloggartikel är en smula off topic, väljer jag att skriva denna nya kommentar. Vad jag vill ha sagt är helt enkelt att man nog gör klokt i att ta det mesta man läser, hör eller ser om övernaturligheter med en stor nypa salt.

    Till sist: Var gång jag startar upp min dator sedan några dygn tillbaka, hör jag en kör som sjunger Halleluja i någon sekund eller två. Jag har dock ca 40 flikar (= sajter) som öppnas samtidigt på skärmen, så jag misstänker att det måste vara från en av dem som hallelujandet kommer.

    Såvida det inte är en hälsning till mig från andra sidan. Den sida vars existens jag ju så energiskt förnekar i min själ-tråd på ditt forum.

    Vem vet, kanske har Bruna Damen ett finger med i spelet också i detta fall? Vad tror du, MMG?

    Hur som helst, magiskt känns det med Hallelujakörens korta sång.

    • Hej bbnews!
      Ah, jag kände att det där klippet inte var något särskilt. Trodde att det bara solen som skapade reflexer.
      Samtidigt så fann jag det underligt att folk över huvudet taget skulle filma då så jag är inte förvånad över att höra att det nog är en bluff.

      Personligen anser jag att man ska ta allt man läser (vilket ämne det än gäller) med en nya salt. 😛 Det finns så mycket felinformation där ute.
      Upptäcker ofta det när jag läser om ämnen jag kan en del om i tidningar och på wikipedia. Samtidigt kan ju mina källor ha fel i sig från början också osv.
      Hmm, egentligen går det inte att tro på något! Ha, ha 😀
      Allt handlar egentligen om att försöka bedöma själv källa man ska lita på så gott man kan antar jag.

      Coolt med änglakören! Bruna Damen har ALLTID ett finger med i spelet. 😉

  15. Nu har jag lyckats identifiera vilken sajt det är som ligger bakom den där hallelujakören jag skrev om i förra inlägget.

    Det är denna sajt: http://www.biblen.info/ .

    Kan ni andra också höra hallelujakören när sidan har laddats upp? Eller är det bara jag? Kanske vill Herren Gud få mig, som den ateist jag är, att återinträda i svenska kyrkan och börja läsa aftonbön?

    Eller om det är Bruna Damen som ligger bakom ”hysset”, så är kanske meningen att jag ska börja tro på spöken?

    Hur som helst, är det vanligt att man möts av en kort musiksnutt när man laddar upp en viss webbsida? Såvitt jag kan erinra mig är detta första gången som jag har råkat ut för något sådant. Nån som vet?

    • Hej bbnews!
      Ah, bra att du fick svaret på mysteriet.
      Jag har aldrig stött på en hallelujakör på någon sida men däremot stöter jag ofta på inpratad reklam vilket är väldigt irriterande.
      Jag ser på olika gamla tveserier på en sida som liknar youtube och där poppar det hela tiden upp en inpratad reklamsnutt.
      Jättestörigt för den brukar dyka upp när man tittat på något ett tag och sen blir det man ser på avbrutet av reklam! 😛
      Då hör man liksom ljudet från reklamen bakom det man ser på.

  16. Det andra spöket, som bodde i en dator, måste ha varit en riktigt datornörd 😉

    Läskigt att spela chack med sin döda vän genom en dator :O

    Jag vill också bli medlem på FaceBOO!

    Något skumt hände med min dator för några dagar sedan, eller snarare pappas dator, min dator är på reparation. Jag hade stängt av den och på morgonen när jag vaknade var den på och programmen som skulle vara avstänga var startade också O_o

    • Hej Legenden!
      Ha, ha yay för datanörd spöket! 😀
      Var tålamodig, en dag komer du kunna bli medlem på faceBOO men vi får hoppas att det dröjer mycket, mycket länge…. ^^
      Vad läskigt med det som hände med din pappas dator! Tror du det var spöken i farten?

  17. Hej! min kompis berättade det här för mig och hon var jätte rädd. hon hade suttit vi datorn ,hon hade ingen musik eller nått på och helt plötslig ropade hennes dator Dont tuch me, you are hurting me. hon slängde ner datorn på marken. men den tystnade inte utan den sa så igen! hon stängde av den och hon har inte satt på sin dator igen. Vad tror du att de var?

    • Hej Adyoa!
      Fy vad läskigt! °_°
      Vilken mystisk upplevelse. Den enda naturliga förklaring ja skulle kunna tänka mig är att hon hade någon sida med ljudreklam upp på nätet.
      Men annars var det väldigt skumt.

      • Hehe lite efter 🙂
        hon berätta att hon inte hade några sidor uppe utan att hon precis hade satt igång datorn och väntat när den laddade 😉
        måste bara säga detta igen..asgrym blogg

      • Mystiskt.
        Tack! 🙂

    • OMG! Så creepy!!!! 😮
      Hur många gånger upprepade datorn detta? Om det var 666 gånger (djävulens nummer) var det antagligen direktsändning från helvetet… 😉 😮

Kommentera

