Tekniker för att se in i framtiden.

På allmän begäran kommer nu ett inlägg där jag berättar lite allmänt om olika spåtekniker.
Om ni tycker att något verkar extra intressant skriv gärna det i kommentarerna så kan jag ta upp den teknik som intresset är störst för i ett eget inlägg. 🙂
I slutet tar jag även upp min syn på att bli spådd av andra och vad min teknik för det är. (Oh ja, även den som blir spådd måste ha en viss teknik för att mötet ska kännas givande!)

Spå i sump: är en verklig klassiker. Redan i Rom och det gamla Babylon och Kina förekom det sumptydning.
Det vanligaste är att man tyder i kaffe- eller tesump men egentligen går det bra med vilken dryck som helst.
Sen är det hela upp till sumptydarens (tjusig titel, inte sant?) associationsförmåga och symbolkunskap.
Men man behöver inte känna att man måste ha lärt sig miljarder symboler innan man försöker sig på att spå i sump. I början kan man ju helt enkelt skriva upp de bilder man ser i sumpen och sen kan man fundera och forska vidare om dem i lugn och ro innan man framlägger sin tolkning. Symboler har ju ofta haft olika betydelser i olika kulturer och man måste också tänka på vem man spår. Har till exempel en korp någon alldeles särskild betydelse för just den personen?

Så testa nästa gång ni druckit kaffe eller nåt annat! Sumpa inte chansen att skåda framtiden! 😉

Spå i händer: kallas också kiromanti. Det är definitivt en klassiker och har förekommit i tusentals år. Det har utvecklats mängder av olika system och tekniker. Vissa utgår framför allt från själva handens form medan andra bara fokuserar på handens linjer. Hur man tolkar linjerna i handen är en hel vetenskap och vissa har extremt fasta regler för hur varje linje ska tolkas medan andra använder linjerna som en inspiration för att få igång den egna intuitionen.
Man kan säg att det viktigaste att ha när man ska spå i händer är en hjälpande hand… (Ha, ha?) ^^;

Spå med pendel: kallas även radiestesi. Pendling har genom tiderna inte bara använts till spådom utan även för att hitta borttappade saker och avgöra om metaller är äkta.
Enligt gammal folktro skulle man hänga sin vigsel- eller förlovningsring i en kedja och använda den som pendel för att fråga saker om sitt äktenskaps framtid.
I dag använder många sig av fina pendlar av speciella kristaller med särskilda egenskaper, men egentligen kan man pendla med vad som helst. Man håller kedjan så att pendeln har ungefär 20 cm att dingla i. De flesta rekommenderar att hålla pendeln i vänster hand eftersom den styrs av ens intuitiva högra hjärnhalva.
Sen kan man be pendeln att visa en hur ett ”ja” ser ut. Då kommer den röra sig på ett särskilt sätt. Sen frågar man hur ett ”nej” ser ut och så visar pendeln en annan form. Tanken är att ens omedvetna jag styr hur pendeln rör sig. Vårt omedvetna som ju också kommunicerar med oss genom drömmar har större kunskap än vårt medvetna jag och genom att träna på att pendla kan vi komma i kontakt med det omedvetnas visdom.

  Proffesor Kalkyl från Tintin är en känd pendelanvändare. 😀 


Spå med tärning: härstammar från gamla spåtekniker i gamla Rom och Egypten när man ristade in olika tecken på sten eller ben eller trä och kastade och tolkade.
Förmodligen har vår moderna speltärning utvecklats från dessa tidiga verktyg. Om man ska spå med tärningar använder man sig vanligen av tre stycken och det är rekommenderat att bära tärningarna på sig för att de ska få en särskild koppling till en själv. Dessa tärningar ska man bara använda till spåkonst.
Man kan använda sig av olika numerologisystem för att tolka siffrorna. Ett enkelt sätt att komma igång lite grann och börja testa är att fråga ja- och nejfrågor och tolka tärningens siffror som följande: Ja = 3, 5, 9, 10, 12, 14, 16 och 18.
Nej = 4, 6, 7, 8, 11, 13, 15 och 17.

Spå i vatten: är en av de mest komplicerade spåteknikerna som det ofta tar lång tid innan man bemästrar. Om man vill testa fyller man en skål med vatten och tittar på vattnets yta med avslappnad blick tills man kommer in i en meditativ medvetandenivå. Har man tur kan bilder börja framträda för en då.
Den kända och mytomspunna siaren Nostradamus använde sig gärna av en mässingsskål med vatten i när han skulle skåda framtiden. Så den som skådar i vatten kan skryta med att ha Nostradamus-style! ^^

Att spå i eld: Även kallat pyromancy är förmodligen en mycket ursprunglig form av framtidsskådande på grund av den viktiga roll eld haft för människan genom historien. Det finns många olika underkategorier till pyromancy, till exempel:
Alomancy: Det är när man spår i salt. Man kan kasta upp salt i luften och tyda mönstret de nedfallna saltet bildar. Inom pyromancy kan man kasta salt in i elden.
Botanomancy: Man bränner plantor och så tolkar man hur elden och röken ser ut.
Capnomancy: Tyda former i rök. Det sägs till exempel att tunn fin rök som stiger uppåt är ett gott omen.

Läs även mitt inlägg om att spå i kort HÄR och mitt inlägg om hur man kan spå i en spegel HÄR. Om du vill spå i en kristallkula kan du läsa om det HÄR.

Om ni inte vill försöka er på att spå i framtiden själva utan hellre vill gå till någon professionell så tänker jag avsluta med några ord om det.
Personligen så är jag ganska vaksam om jag låter mig spås.
För det finns ju tyvärr en hel del oseriösa personer där ute som snarare håller på med cold reading. Cold reading innebär att man genom små knep får personen att tro att man vet mer om den än vad man egentligen gör genom att säga saker som låter personliga men som egentligen passar in på alla, gissa sig till saker om personen beroende på hur den framstår och fiska efter ledtrådar och spinna vidare från dem.
Till exempel:

Spående person: ”Hmm, tycker du om att resa?”
Kund: ”Oh, ja. Verkligen!”
Spående person: ”Aha! Jag ser nu i mina tarotkort här att du planerar en resa i sommar”.

Okej, det där exemplet var lite väl genomskinligt men ni förstår hur jag menar. 🙂

Därför svarar jag inte på några frågor de ställer till mig utan bara svarar lite tvetydigt så att de inte kan fiska efter svar, tolka mina reaktioner och spinna vidare på det. Det blir mycket mer givande om man tänker på det för då behöver man inte börja tvivla efteråt.

Jag har låtit mig spås professionellt två gånger. Första gången kände jag verkligen att det var cold reading. Men andra gången hamnade jag hos en som var jätteduktig och som absolut hade gåvan på riktigt. Hon sa saker om mig och mitt liv som hon omöjligt skulle ha kunnat gissa sig till. Det hon berättade var dessutom saker som har hänt mig som är väldigt känsligt och som jag inte tror att någon som höll på med cold reading skulle säga på chans. Så det var riktigt häftigt. Ni kan besöka hennes hemsida HÄR.

Håller ni på med spådomskonst?

Vilken teknik föredrar ni eller tycker är mest intressant?

Har ni låtit er spås av någon nån gång?

Kolla även i de tre nya drömtolkningarna HÄR. De nyaste är längst ner.

57 svar

  1. Pendel… Jag använder en pendel när jag spår, Det är en ametist… ammetist… En lila liten sten! (Jag glömde bort hur man stavar ame… ni fattar!)
    Det är en liten spetsslipad lila kristall! Som sitter fast i en kedja. Och den funkar.
    Och jag ska snart bli spåd utav ett profs själv!
    Hon hetter… Fan jag har glömt vad hon hetter!
    Nåja hon har gula ögon och det är något mystiskt med henne… Häxa! Hon, mamma och min granne är häxor! Och dom kan alla spå! Fast den här gul ögda har hållt på ett bra tag så jag tänker låtta henne spå mig!

    • Hej Henry!
      Coolt att du använder en pendel. Jag har också testat pendling en del men jag har gjort det med smyckesberlocker och inte med
      någon särskild sten. Vill väldigt gärna ha en pendel med någon sten men har inte kunnat bestämma vilken jag vill ha….
      Spännande att du ska bli spådd snart. Du måste berätta sen hur det gick! 🙂

  2. Är jag först????
    Jag skulle nog vilja testa att spå med pendel eller tärningar. Men då måste jag sno mammas vigselring eller köpa tre nya tärningar…
    Det skulle vara coolt att bli proffesionllet spådd någon gång.

    ses

  3. Heter inte bokhandeln som du var i också Seven Stars?

  4. Hmm.. Jag litar inte på siare elr synska, som skryter om det elr som är i media, de bluffar ofta..
    Jag tror förstås inte blint på de lite mer diskreta siarna heller, men jag är säker på att det finns folk där ute med gåvan ^^
    Jag har aldrig blivit spådd officiellt, men jag träffade en gammal tant på stan några år sen som sade att jag skulle råka ut för något underbart.. Det var ganska creepy..

    • Hej Tobias!
      Jag håller med dig om att det är bra att vara lite skeptiskt inställd.
      Därför försöker jag alltid vara vaksam och se kritiskt på vad som sägs till mig medan jag blir spådd.
      Underlig upplevelse med den där tanten! Råkade du ut för något underbart?

  5. Jag är generellt intresserad av spådomdomskonst och tarotkort i synnerhet….vilket kanske framgår av min blogg 😉

    Tack för ett intressant inlägg!

    • Hej Nova!
      Din blogg är jättefin!
      Jag är också mycket intresserad av tarot. Gick en kurs i det förra året.
      Tycker att det är fascinerande med svårt. Tarot är ju liksom en hel vetenskap.
      Men det är absolut den spåteknik som tilltalar mig mest.

      Tack själv för att du gillade inlägget! 🙂

  6. Hej, Magic! Det här inlägget var jätte intressant 🙂 Jag skulle vilja lära mig att spå med tarotkort.

    Hoppas du har det bra 😀

    • Hej Neko!
      Tack så mycket! 🙂
      Älskar verkligen tarot. Det är så intressant. Är inte jätteduktig på det själv ännu men jag övar. ^_^
      Ha det bra du med!

  7. Jag tror att bara man är medveten om metoden cold reading och hur det fungerar, så kan man sålla agnarna från vetet. Jag har stött på både och. Och jag tycker personligen, att anledningen till att man går och får hjälp. Är oftast av två anledningar: antingen vill personen veta någonting som är dolt i framtidens dimma eller så vill personen egentligen bara prata med någon för att få bekräftat att man gör rätt val i livet. Ta t.ex. frågor om kärlek, resor, etc. Där vet man oftast undermedvetet svaret. Men med en oäkta spådom, så är det ungefär som att gå till terapeuten. Har man den inställningen eller förståelsen, så kan man gå till den som passar. Vet man inte det och inte vet vad som är äkta eller inte, så är det farligt. Många gånger har jag märkt att utövaren inte har varit medveten om att dom har använt cold reading. Antagligen bara för att dom egentligen är bra människokännare, men att dom inte förstår att deras förmåga inte är ”mystisk” på något sätt.

    • Hej Umbriator Viatorix!
      Håller helt med i det du säger! Det stämmer verkligen att det bästa man får ut av att bli spådd är känslan av vägledning.
      Man har många svar inom sig och att bli spådd kan få en att inse nya saker.
      Jo, är man medveten om vad cold reading är så är det lätt att inte bli lurad.

  8. Jag gillar nog bäst de metoder som inte har så mycket regler och som mer riktar sig till det undermedvetna, som pendel. Jag har inte testat, men skulle vilja göra det.. 🙂 Det känns som det svåraste är att inte påverka resultatet av man vill att det ska bli, för det är ju också nåt som kan ligga i ens undermedvetna.

    • Hej Zelda!
      Det är spännande att hålla på med pendel. Men jag håller med om det du säger. Det är lätt att ens egna undermedvetna önskningar påverkar resultatet.
      Men jag tror att det är något som försvinner med erfarenhet. Ju mer man håller på med pendling desto bättre blir kvalitén på de svar man får.

  9. Här är en tanke jag fick vid genomläsningen av din nya bloggartikel, MMG.

    Läste häromdagen en intressant artikel om ett 4.000 år gammalt fornfynd som innehöll en hel del bollar, tärningar, bräder och mönstrade koner och liknande. Och så skriver skribenten att de här sakerna troligen användes vid lek. Kolla in: http://svt.se/2.108068/1.2423274/forntidsmanniskan_var_en_gambler .

    Så när jag nu läser vad du skriver, MMG, slås jag av tanken, att kanske en del av dessa fynd också användes och var avsedda för magi och spådomskonst, alltså inte bara till lek och som underhållning.

    Våra förfäder levde sannolikt i en (på grund av frånvaron av vetenskap) svårförklarad och till synes magisk värld, och då behövdes det olika instrument för att kunna förutsäga densamma.

    En sak som förvånar mig lite är varför också vi som lever i dag vill tillgripa spådomsmetoder för att kunna blicka in i framtiden. De här spådomsmetoderna har ju långt ifrån hundraprocentig träffsäkerhet. Så hur ska man veta och kunna skilja på vad som är sant respektive fel?

    Du skriver i ditt svar till Umbriator Viatorix här ovan att när man låter sig bli spådd av en annan människa (spådam/spåman), så kan det få en att ”inse nya saker”. Ja, kanske är det en viktig del av de olika spådomsmetodernas popularitet. Dvs att de bidrar till att man ökar självinsikten.

    Men tittar man på de spådomskunniga personer som har för vana att i slutet av ett år förutspå vad det kommande året bär i sitt sköte, är det förvånansvärt hur få korrekta förutsägelser de lyckas prestera.

    Man kan exempelvis tycka att någon av de här siarna och sierskorna borde ha kunnat förutse den otäcka kärnkraftsolyckan i Fukushima i Japan den 11 mars i år. Men en sådan stor kärnkraftsolycka tycks inte ha föresvävat den här framtidssiarna. I den mån deras förutsägelser ändock är korrekta, brukar det handla om triviala saker, dvs sådant som man/vi vet brukar inträffa, typ jordbävningar, mord etc.

    Att förutsäga sådana saker kan även jag göra. Problemet är att slå fast i vilket land som kommer att drabbas hårdast av jordbävningen eller vilken känd person som kommer att mördas. På denna detaljnivå tycker jag att de professionella spåmännen och spåkvinnorna inte har bättre track record än jag själv har.

    I vilket fall, tycker du inte, MMG, att OM framtiden redan är förutbestämd, så borde väl en händelse som kärnkraftsolyckan i Fukushima, med alla dess konsekvenser, vara lättare att förutse av framtidssiarna än de flesta andra olyckor och katastrofer av avsevärt mindre dignitet?

    Dvs ju allvarligare olycka, desto lättare borde den vara att upptäcka för den som säger sig ha förmåga att se in i framtiden. Fast på det viset är det alltså inte. OM en jordbävning blir korrekt förutsedd tidsmässigt sett, är det som regel i fel land den inträffar. Och definitivt inte årets största jordbävning.

    Så min fråga blir: Varför är det för alla de här siarna lättare att förutse en mindre naturkatastrof än en större? Borde det inte vara tvärtom? Har du något bra svar på den frågeställningen, MMG?

    • Hej bbnews!
      Intressant med fornfyndet. Jag tror mycket väl att de där sakerna kan ha haft någon form av magisk användning.
      Det är ju på sätt och vis ett problem när man gör den där typen av fornfynd att vi aldrig kan vara helt säkra på vad de egentligen användes till.
      Det enda vi kan gå efter är de tolkningar vi gör idag och de kan ju lika gärna vara helt fel ute.
      Hmm, personligen så tror jag ju att det är möjligt att skåda framtiden på grund av folk jag personligen träffat och som sagt saker om mig som stämt.
      Som hon jag berättar om i inlägget. Men jag tror personligen att det är mycket ovanligt och att de flesta som uttalar sig i tidningar och sådan inte alls kan det.

      ÅH! *Magic får en idé* Det kanske är så att alla som spår fel är utsända av en hemlig regering som vill att folk ska sluta tro på spådomar! Därför försöker de ge allmänheten de falska intrycket att
      alla spådomar är opålitliga! Ha, ha 😀 😛

      Vad det gäller din fråga kanske det är så att vissa saker är så ofattbart hemska att inte folk klarar av att ta in det som en spådom.

  10. Jag skulle nog vilja testa att spå med pendel eller tärningar. Men då måste jag sno mammas vigselring eller köpa tre nya tärningar…
    Det skulle vara coolt att bli proffesionllet spådd någon gång.Jag skulle nog vilja testa att spå med pendel eller tärningar. Men då måste jag sno mammas vigselring eller köpa tre nya tärningar…
    Det skulle vara coolt att bli proffesionllet spådd någon gång.Heter inte bokhandeln som du var i också Seven Stars?

    ses

  11. spännande med pendeln och vattnet, ska prova.

  12. Hej hej!
    Min mammas väninna kan se aura, det är jätte häftigt. Hon kan se på än gång om man inte mår bra m.m. Fast hon har skrämt mig en gång, det var för 2år sedan som mamma och jag satt hemma hos henne och fikade, vi hade suttit i kanske 1h och hade det jätte mysigt. Men plötsligt vände hon sig till mig och sa med väldigt allvarlig min att denna månaden som kommer skulle jag inte gå ensam i mörkret, eftersom jag var väldigt öppen i sinnet och lite nedstämd. Jag blev ju självklart rädd, men hon sa sedan att om jag hade med mig en annan person eller ett djur så skulle det inte vara någon fara. Ja har aldrig varit rädd för mörkret, men självklart ifrån den stunden har jag varit lite feg att gå långa sträckor själv i mörkret. Men jag rider och går mkt med min hund, och kan lätt gå in i mörka skogen kl 10 på kvällen en vinter kväll tillsammans med dem 🙂
    Men man undrar ju vad man hade hänt om man inte hade följt hennes råd. hmmmm

    • Hej Linn!
      Åh vad coolt. Det kunde jag också göra när jag var yngre. Tyvärr har det försvunnit på senare år… Vill gärna utveckla den förmågan igen.
      Underligt det där hon sa till dig. Jag förstår att du undrar. Men det är nog bra att du följde rådet.

  13. Halloj intressant läsning (såklart) :)! En vännina till mig spådde mig i tarot kort när vi var yngre (hon hade köpt dom i en riktig mystikhandel så det var inga tramskort:)) och hon fick fram små saker om min framtid då som stämmer in på hur det blev! Så tarot-kort är nog ”ett säkert kort” hihi (jag är lika finurlig som du:)) att spå i om man tänker efter för det är ju rättså svårt att fuska i för man måste ju gå efter vad korten visar och vad det betyder, fast det är klart, vissa människor klarar att luras hur som helst….men ändå! Eller vad tycker du? Ha en mysig kväll! Kramar

  14. Åå förresten, såg filmen -Insidious- igår och den var spooky så den får du se:)!! Bye igen:)!

    • Hej Lollo!
      Tarot är intressant. Jag tror absolut att man kan få ut mycket av att analysera tarotkort.
      Samtidigt är ju tarot en av de absolut mest komplicerade teknikerna. Gick en kurs i tarot förra året. Det var mycket intressant och det är verkligen något jag vill träna upp mig i.
      Absolut ett säkert kort! 😀 Ha, ha mina ordvitsar smittar. ^^;
      Hmm, det går ju alltid att lura någon som själv inte vet något om tarotkort. Man bör nog alltid vara lite vaksam när man spås.
      Oki, har inte hört om den filmen men då ska jag kolla upp den. 🙂
      Ha en mysig kväll du med!

  15. Halloj MissMagic! Det här var ett VÄLDIGT intressant inlägg! 😀 Det där med vatten MÅSTE jag bara testa nån gång! En pendel håller jag på att spara till. Dom verkar riktigt coola! Jag ska nog köpa en med ametist.
    Har du köpt en pendel än förresten?

    Ha´de bra! =D

    • Hej BunnyBoe!
      Tack så mycket! 🙂
      Du får berätta hur det går med vattnet! 🙂
      Nej, jag har inte köpt någon pendel ännu. Vill hitta någon som känns helt rätt först.
      Ha det bra du med!

  16. Eller förresten, gjorde faktiskt en själv!

  17. Testade med vattnet, har läst lite mer om det… Hände ingenting! xD Som jag hade väntat mig, men jag ska testa typ varje dag. Jag SKA kunna det någon gång! ^^

    • Hej BunnyBoe!
      Vattnet är ju en av de svåraste teknikerna. Men det är spännande att du testar.
      Jag har en kristallkula jag försöker spå i ibland. Men jag har inte sätt något än heller. Det är nästa på samma svårhetsnivå som vattnet.
      Men jag tycker att det är väldigt meditativt att sitta och skåda in i den endå.

  18. Hej igen!

    Jag kom inte på något speciellt inlägg denna kommentar skulle passa in på, så jag tänkte att denna kanske var de bästa:

    Auror är ju häftiga! Skulle inte du kunna söka information och göra ett inlägg om auror? Jag har läst lite grann om det. När jag försökte blev det lite konstigt. Jag var helt avslappnad och kollade på mig. Det typ började skaka i bakgrunden och min arm fick en grön färg. Alltså: Det gick INTE så bra…. Synen, iaf min, blir konstig ibland när jag fokuserar och försöker nånting, att se nåt speciellt t. ex. MEN, det skulle som sagt vara riktigt kul om du gjorde ett inlägg om att se auror, och vad det är! 😀

    Just det, jag testade det där med vattnet, och andra gången låg det lite dammkorn på vattenytan, och dom, (efter ett bra tag) formades till en typ fyrkantig stjärna, jag tänkte att det är var nog bara inbillning, men jag kollade riktigt noga, och det var det minsann! Antingen var det en slump, eller så var det något riktigt häftigt! Det var ju inte precis några häftiga bilder på vattenytan, men ändå!

    Ursäkta för den långa kommentaren, hoppas du orkar läsa allt! ^^

    MVH BunnyBoe!

    • Hej BunnyBoe!
      Ja, auror är jag mycket intresserad av för jag brukade själv kunna se auror. De sista åren har jag typ tappat den förmågan tyvärr.
      Men jag försöker träna upp det igen. Ska lugnt skriva nåt om det.
      Låter häftigt med din upplevelse med dammkornen. Låter lite som att du hade något på gång där. Fortsätt öva! 🙂

  19. Åh så bra! *Bunny hoppar uppochner av förväntan* Vad häftigt att du kunnat se auror, jag testade nu igen för nåra dagar sedan, och det gick! Jag såg en vit, lysande cirkel runt mitt huvud! Fy vad häftigt det var!

    Jo, ska nog träna upp dedär med vattnet och auror lite mer, vill kunna så mycket som möjligt!

    • Hej BunnyBoe!
      Ja, jag kan inte lova exakt när inlägget kommer för det tar en del tid att skriva men jag ska börja jobba på det. 🙂
      Det låter verkligen som att du är på gång att kunna se både auror och kanske även spå i vatten. Spännande!

  20. Tjena vad mycket jag kommenterar… Men jag ÄLSKAR den här bloggen! Seriöst de bästa med hela internet! iaf, att spå i vatten, om bilder dyker upp för en, eller som i mitt fall det bildas saker av dammkorn, är det andarna som gör det? Eller vad händer egentligen?

    • Hej igen BunnyBoe!
      Jag blir glad för alla dina kommentarer! 😀
      Tack så jätte, jättemycket! Du gör mig verkligen jätteglad! Så roligt att höra att du gillar min blogg!
      Det fyller mig med ny skrivarlust! 🙂
      Hmm, det finns olika teorier om det. Vissa anser att anadr hjälper en medan andra anser att det är ens egna undermedvetna som vet alla sanningar och att olika spåningstekniker hjälper en att se
      det ens undermedvetna vet.

  21. Hejsan!
    Åh så bra! 😀 Ah okej, vad är din teori då?

    • Hmm, jag vet inte. tror kanske att det kan variera men mest gillar jag tanken på att det är ens undermedvetnas visdom man ser. 🙂

  22. Hej din blogg e grym!
    asså tror du på det övernarturliga? skulle va kul och veta 🙂

  23. Idag testade jag en pendel för första gången och den reagerade mer än jag trodde. En gång nästan flög den ur handen på mig..

  24. Åh, eld, mitt älskade element 8’D Men ärligt talat, jag är varmblodig och jag kan gå i linne en kall, snöig vinternatt. Dessutom älskar jag eld, nu måste jag bara hitta en plats jag kan elda.

    • Hej Erika!
      Om du känner en sån stark koppling till eld så kommer det nog vara den perfekta spåtekniken för dig.
      Lycka till! 🙂

  25. Hejhej!
    Jag brukar använda pendling, spegel, spåkula, händer och vatten 🙂
    Det svåraste av allt de jag brukar använda, det e nog händerna och vattnet. Man behöver veta exakt hur man gör när man ska utföra en spådom i vatten eller händer.
    Händerna; Det är ganska komplicerat men ändå ganska enkelt liksom, fast ändå inte… Hm….-Men det är mycket man måste tänka på när man ska spå i händer, hur de korsar varandra, hur långa det e, etc. Och det är lite jobbigt för mig som är väldigt otålig av mig x3 vill gärna ha ”allt” på en gång typ 0:).
    Vattnet; Som jag läste här uppe, man behöver hitta stillheten i vattnet, man måste kolla igenom vattnet liksom, kolla IN i vattnets massa. Det är mycket svårt i början men visst lär man sig destu flera gånger man gör det! Jag har inte gjort det så mycket så jag är inte den ”bästa” på det. Men jag försöker så gott jag kan, och jag lär mig och får nya bilder varje gång jag gör det ^^.

    Men jag håller mig OFTAST, till pendling; Det är så mycket enklare, när man har en pendelmatta!. Använder även spegel; Första gången då jag gjorde det, fick jag en chock och mina ögon sved som eld… Jag såg mitt ansikte smälta >_<.. så jag slöt där… Jag blev faktiskt rädd. Men sen så efter att ha gjort det några gånger igen, så börjar man få komplingar till de bilder man får i spegeln:). Spåkulan; Det är ganska enkelt det oxå, ungefär likadant som att spå i spegel.. Så behöver ej säga något om det ;).

    Det där var det lilla jag hade att berätta om Spådomar o sånt ^^ Hoppas det e intressant att läsa!

    Ha det bra! Kram Kevin!<3

  26. hejsan det finns en film om Nostradamus den är skit bra 🙂

  27. Om jag gjort något som man verkligen vill ändra och vill spå in i framtiden och se vad som kommer att hända vad ska man göra då

    • hej Emma!
      Tja, tyvärr är ju inte någon av de framtidsskådartekniker som jag nämner i inlägget särskilt pålitliga. Spådomskonst är aldrig det.
      Därför finns det tyvärr inget enkelt svar på din fråga… Sorry att jag inte kan vara till mer hjälp.

  28. Hej! Skulle vilja testa det med tärningarna! Men en fråga bara, om man har 3 tärningar ska man lägga upp talen man får då? Tex 3+2+5? Och måste det vara nya tärningar? 🙂

  29. Hej MMG! Jag tror att jag omedvetet kan förutsäga framtiden! För ungefär en vecka sedan, när jag var på kollo och åkte båt, tänkte jag på låten ”Dancing Queen” och tre sekunder senare började mina kompisar sjunga: ”Dancing queen, dancing queen, only seventeen”! Coolt, va? 🙂 😮

  30. Man kan spå framtiden, ja. Kan man ändra den, du gjorde ett inlägg med att spå i händerna. Det kan man väl inte ändra på?

    • Hej Witch_Of_Magic!
      Hmm, jag är ju ganska skeptisk mot att spå i händer haha XD
      Men helt ärligt så tror jag att framtiden är väldigt föränderlig. Inget är skrivet i sten.
      Jag tänker ibland dock att det kanske finns vissa ödesbestämda saker. Typ vem ens stora kärlek är eller så… Men i allmänhet tror jag alltid att man har makt att forma sin egna framtid. 🙂

Kommentera

