De såg kroppar av aliens i Roswell.

När jag var med på radio för några veckor sedan och pratade om Roswellkraschen lovade jag att ta upp fler vittnen på bloggen. Well, here it comes! 🙂
I detta inlägg kommer jag att fokusera på fyra vittnen som säger sig ha sett kroppar från utomjordingar.
I och med uppdykandet av FBI-dokumenten som stödjer att både ”tefat” och kroppar av aliens hittades blir ju denna typ av vittnesmål ännu mer spännande och aktuella. ^_^

En person med en intressant historia är Kapten Oliver Wendell Henderson som var stationerad på Roswell AAF 1947.
Ett problem med hans historia är dock att han dog innan någon Roswell-utredare kunde söka upp honom och hans upplevelser har istället framförts av familj och vänner.
Minnen av någon annans minnen är så klart aldrig lika bra men den historia som kommit fram är fortfarande mycket spännande.

Hans fru har berättat att på tidigt 80-tal gav hennes man henne en tidningsartikel som beskrev teorin att en utomjordisk farkost med kroppar från dess passagerare hittats nära Roswell 1947.
Han ville att hon skulle läsa den eftersom det som stod var sant. Han sa att han velat berätta om det för henne i flera år men att han inte fått. Men eftersom det nu stod om det i tidningen tänkte han att det var okej att prata ut.
Vilket han också gjorde. Ohja. Han berättade att han var den pilot som fått flyga vrakmaterialet till Dayton i Ohio.
Han beskrev också rymdvarelserna som små med stora huvuden och insjunkna ögon (inget nytt där, inte!). De hade någon form utan ”kläder” vars material inte liknande något han tidigare sett.
Hendersons fru har sagt att hon tror sin man till 100 % och även andra familjemedlemmar och vänner har backat upp historien.

En klassisk avbildning av en alien.

Den lokale sheriffen var en av de första som fick se vrakmaterialet. Hans barnbarn har berättat att han kört ut till vrakplatsen driven av nyfikenhet. Han hade där sett vrakmaterialet och att det fanns brännmärken över en stor del av marken. Men det mest intressanta var fyra utomjordingar. Han beskriver dem med de stora huvuden och silkesaktiga dräkter. Han och hans fru ska senare ha hotats till att inte berätta om detta för någon. Vilket de inte heller gjorde… om man bortser från deras barnbarn. ^^

Ett annat intressant vittnesmål kommer från en person som helst vill vara anonym och bara är känd som F.B. Han var fotograf för the Army Air Force 1947. En dag blev plötsligt han och en kollega utan förvarning beordrade att packa och låta sig flygas till Roswell Army Air field. De fick inte veta varför.
Väl framme i Roswell kördes de vidare med bil och hamnade på en plats med mycket folk och ett stort tält.
Det var en solig dag men inne i tältet var det mörkt. Stämningen var pressad och F.B beordrades att fotografera så mycket som möjligt inne i tältet.
Han kunde se fyra kroppar i ljuset från blixten inne i det mörka tältet.
Han beskriver kropparna som smala med konstigt stora huvuden. Han minns också att det luktade konstigt inne i tältet. När fotona var tagna skickades fotograferna vidare. De fick aldrig veta mer om händelsen. I stället fick de höra att vad det trott sig se hade de inte sett.

Fejkad bild av hur det kan ha sett ut.

Låt oss avsluta med ett vittne som inte såg kropparna direkt men ändå kom väldigt nära dem.

Glenn Davis heter en man som berättat att han jobbade som begravningsentreprenör på Ballard Funeral Home i Roswell 1947. De arbetade både med civila och med uppdrag från flygbasen, som att hämta upp kroppar från flygplanskrascher etc.
En dag i juli 1947 fick Davis flera underliga frågor över telefon från den dåvarande Roswell AAF mortuary officer som egentligen inte hade några större kunskaper om hur ett lik bör behandlas utan var mer av en administratör.
Han frågade Davis till exempel vad som hände med vävnad efter att den legat ute i solen några dagar, hur man bäst bevarar kroppar som legat ute och vad blod innehåller för komponenter.

Senare på dagen besökte Davis basens sjukanläggning.

Han såg militärambulanser med material i som Davis idag tror var delar av vraket.
På vissa av materialbitarna såg han okända tecken. Han tittade på det väldigt snabbt innan han gick vidare till ett rum där det var fullt med folk. Han blev utfrågad om vem han var av en person som tydligen fick intrycket att han kallats dit så Davis fortsatte vidare.
Så träffade han på en sköterska han lärt känna en kort tid innan. Hon blev chockad av att se honom där och sa: ”How in the hell did you get in here? My God, you are going to get killed!”. Några ögonblick senare störtade två män fram till Davis och ”eskorterade” ut honom (läs ”eskorterade” som ”bar ut med våld”).
Davis ska senare ha fått ett underligt telefonsamtal där han hotades att hålla tyst.

Dagen därpå träffade han sköterskan och hon verkade mycket upprörd och ville prata med honom.
De gick och åt lunch och sköterskan berättade för honom om de underliga kroppar som hon fått se kvällen innan. Hon beskrev dem som mycket annorlunda från hur vi människor ser ut.
De var små, inget hår, deras näsor stack inte ut, deras ögon satt djupt och deras öron var bara små insjunkningar. Anatomin av armarna var annorlunda. Underarmarna var längre än överarmarna.
De hade inga tummar utan bara fyra fingrar utan fingernaglar men med små sugkoppar. Hon gjorde lite skisser för att visa Davis hur hon menade. På bilden under kan ni se Davis återskapande av de ritningarna.

Varför sköterskan valde att prata om detta med Davis kanske verkar underligt. Samtidigt kan jag förstå att när man har bevittnat något så otroligt kan det kännas som en befrielse att få det ur sig.
Och eftersom Davis varit där och märkt att något skumt var på gång så var han förmodligen en av de få som hon kunde prata med som skulle ta henne på allvar.

Detta lunchmöte var det sista Davis såg av sköterskan. Han försökte komma i kontakt med henne efteråt men fick bara höra att hon var bortrest och senare att hon flyttat. Han skrev till hennes nya adress och fick ett kort svar därifrån i vilket hon skrev att hon snart skulle förklara allt för honom. Men någon sån förklaring kom aldrig och nästa brev han skickade till henne fick han tillbaka stämplat med ordet: ”Deceased”.

Davis skisser ovan.

Dessa är bara några exempel av många vittnesmål. Kommer absolut skriva om fler Roswell-vittnen i framtiden.

Självklart kan man inte tro blint på alla Roswell-vittnen. Men jag har svårt att tro att precis varenda vittne skulle ljuga heller….
Men, men hur som helst tycker jag att vad man än väljer att tro så är det spännande och fantasieggande att läsa dessa upplevelser. 🙂

Vad säger ni?

Tror ni att det kan ligga sanning bakom dessa historier?

Syns nästa fredag! (。◕‿◕。)

41 svar

  1. Ååh… Den klassiska typen av aliens… Jag som hade hoppats på 2m långa, storvuxna och vällbepansrade aliens! Nåja dessa duger också! 🙂

    Var jag först?

    • Hej Henry The Demon!
      Yes! Du lyckades med att vara först även denna gång!!! 😀
      He, he det vore intressant om det dök upp sånna aliens i något vittnesmål plötsligt…. Men om andra sidan känns det ju mer lätt att tro på det hela när alla vittnesmål liknar varandra så… ^^

  2. bra inläg

  3. Väldigt intressant! 😀
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tror om det. Jag vill tro på det, samtidigt vet jag inte. Men det känns lite för mystiskt för att inte vara sant. Kanske tror jag inte på det fullt ut eftersom det är rätt skrämmande också, hahah. Jobbigt för mig som vill bli astronom ;P

    Ps. Ska det inte vara att underarmarna är längre än överarmarna? 🙂

    Ha det bäst!

    • Hej Natson!
      Jag vet precis hur du menar. Jag känner med tanke på allt jag läst att det måste vara sant men samtidigt så är det lite skrämmande så då vill man bli lite skeptisk ibland.
      Spännande att du vill bli astronom. Då kanske du en dag kommer få se något riktigt storartat! 🙂

      Oj, hade skrivit tvärt om mot vad jag tänkte där… Tack för att du sa till. Ska fixa det i inlägget nu. 🙂

      Ha det bäst du med!

  4. Intressant.. Hmm, jag tror på det eftersom alla vittnens beskrivningar var så lika, fast det jag tror om sköterskan är att hon visste för mycket och att hon berättade för mycket för Davis, och att de ansvariga för fallet uttog sig för att vara henne, eller att hon blev mördad när hon skulle berätta allt för Davis…

    • Hej Tobias!
      Ja, det är verkligen fantasieggande och får en att fundera. Ja, det är intressant hur alla beskriver aliens så pass lika.
      Jo, man undrar verkligen vad som hade hänt med sköterskan. Hemskt det där.

  5. Coolt! Vad betyder ”deceased”?
    Kan underarmarna vara längre än över armarna?
    Hur får du reda på allt det här????
    Nästa fredag fyller jag år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Hej AnFallenAngel!
      Det betyder avliden. Så det är verkligen hemskt det där.
      Tydligen kan armarna se ut så på aliens… ^^
      Hur jag får reda på allt? Läser en MASSA och gör research! 🙂
      Grattis i förskott! 😀

  6. Hej Magic 🙂

    Först skit bra inlägg 🙂

    Sen så tycker jag att det måste ju vara sant för de flesta av vittnena( de äkta) beskriver ju hela händelseförloppet näst intill identiskt samtidigt som de andra ( de som kanske inte talar sanning) ja deras historier och vittnesmål skiljer sig från de andra. Men det vore inte varken logiskt eller troligt att alla har hittat på.

    Mvh Lioness

    Ps

    Längtar till nästa inlägg 🙂

    • Hej The Lioness!
      tack så jättemycket! 😀 Kul att du längtar till nästa! Det ger mig en massa blogginspiration! 🙂
      Det är alltid svråt med vittnesmål. Speciellt eftersom Roswellincidenten glömdes bort så fort den hänt först och intresset för den vaknade till liv igen först 30 år senare.
      Så många av de viktiga vittnena var inte längre tillgängliga. Men det är ju bra att man har kunnat höra dirket från några i alla fall.
      Nej, jag vill inte tro att alla ljuger. 🙂

  7. Hej Miss.M!

    Jag har precis sett denna videom ( http://www.youtube.com/watch?v=kAm5fVzn5jw&feature=player_embedded#at=197 )
    och undrar vad du har att säga om den?
    Är den äkta?
    Och kan vissa av de sakerna bara vara en slump? Eller har vi kanske haft okända besök?

    Tack för en jätte bra blogg!
    /Jossan

    • Hej Jossan!
      Tack själv! Kul att du gillar min blogg! 😀

      Hmm, jag har sett den där typen av videor förut. Verkar som att mycket skumt fångas på google earth.
      Det är spännande. Vissa av dem kan ju vara fejk-bilder som börjat spridas på nätet. Det är ju svårt att veta men jag vill inte dra alla över en kant..
      Kan absolut finnas lite äkta där också. Spännande! Adresserna skrev ju i beskrivningen. Man borde ta och kolla upp lite själv faktiskt. 🙂

  8. Hello my friend!
    Alltså jag älskar ordet ”Rosswell”. Jag får rysningar eftersom jag kopplar det till utomjordingar och allt hemligt som kanske försiggår där. Åhhhh kan inte världen chockas av utomjordingarnas framträdelse snart? hoppas att vi blir kontaktade inom kort! Fatta vilka rubriker i alla tidningar! hela världen skulle ju gå nuts! Me like! 😉

  9. jag är kär i din blogg!
    jag älskar att läsa om övernaturligt, speciellt om sånt man inte visste om eller inte tänker på 😮
    haha längtar till på fredag, haha en dag 😀

  10. Alltså, om allt det här nu skulle vara sant så förstår jag inte varför det ska vara så hemligt, varför kan inte alla bara få vetaaaaaaaa 😦

  11. Ärligt talat så tror jag faktiskt på storyn. För jag tror verkligen att militären har hittat ufon som kke ännu lever men med hög säkerhet på halsen (inte bokstavligen) men dem kke inte berättar för civila om det eftersom vi skulle ta allt med våld för dem har ljugot för oss i typ över 100 år( elr något 😕 ) elr för hur dem såg ut det kke skulle skrämma oss så mkt att vi blev helt galnaöver det. Nja jag kan hålla på längre med saker som vi skulle göra hehe ;).Men det är just drf jag tror att dem har/haft aliens 🙂

  12. ops bara till min över kommemtar: och just drf dem håller det hemligt för oss, förstås

    • Hej Daniel!
      Ja, det är spännande att fundera över. Jag kan förstå att de ville hålla det hemligt först men nu börjar det kanske bli dags att låta sanningen komma fram. 🙂

  13. Jag har läst mycket om det där och tycker det är himla intressant. Tror absolut att det är sant. Att så många vittnen trätt fram tyder ju på det. Det finns mängder av militärer som berättat om Roswell och andra UFO-incidenter, så jag tror det stämmer. Har dessutom själv sett ett UFO mitt på dagen, på hyfsat nära håll, så sent som 2008. Det flög rakt över bilen när jag var ute och åkte med dottern. Det märkliga var att det hände i samma veva som de där jobbiga spökerierna satte igång. Så det fanns nog en koppling.

    Tack för att du delar med dig av allt detta.

    • Hej Eva!
      ja, det är verkligen mycket spännande och intressant.
      Fantastiskt att du själv sett ett ufo! Hur såg det ut? Vad hade det för form och sådär?

      Självklart delar jag med mig! 🙂

      • Det gick så snabbt, så det är svårt att beskriva. Men vi hade precis kört av vid avfarten mot Mariefred och hade en bro framför oss. Då plötsligt kom ett stort och runt silverfärgat metallföremål svepande över bilen. Det var som om det svängde kraftigt och vi såg det liksom från ovansidan, så det var inte i siluett. Det syntes inga fönster,eller andra detaljer.

        Vi svängde snabbt ut på lilla vägen mot Mariefred där det är väldigt öppet och platt, men UFOt var borta. Det syntes inte ett spår! Ändå var det här mitt på dagen.

      • Hej Eva!
        Vad spännande att få höra mer! Vilken fantastisk upplevelse!

  14. Det är en stor bluff. inget vittne har sett kropparna! sköterskan vet inget namnet på…Konstigt va 😀

    • Hej Anders!
      Tja det är svårt att veta. Men jag tror inte att det är något skumt med Roswell pågrund av vittnenas historier utan snarare på grund av hur the Air Force behandlade det hela.
      Det får mig verkligen att tro att något mycket konstigt hände där.

  15. ”Kommer absolut skriva om fler Roswell-vittnen i framtiden.” När är det Magic :O
    MVH Väntande Intiman 😉

    • Hej Intiman!
      Jag vill verkligen skriva mer om Roswell snart. Älskar ju det, vilket du nog har förstått av mina inlägg och när jag var på radio. ^_^
      Jag ska verkligen försöka få till ett nytt Roswell-fokuserat inlägg snart. Men jag kan tyvärr inte lova exakt när.
      Kul att du uppskattar mina Roswell inlägg! Det gör mig glad. 🙂

  16. Grym e du

  17. Halloj! Vill bara tipsa om ett annat ufo-fall från 1941, där också utomjordingars kroppar togs omhand.

    Här är länken: http://naturalplane.blogspot.com/2011/07/1st-alien-humanoid-retrieval-1941-cape.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+PhantomsAndMonstersAPersonalJourney+%28Phantoms+and+Monsters%29

    Skulle inte förvåna mig det minsta om MMG känner till detta ufo-fall med döda kroppar av utomjordingar med tanke på hur beläst hon är. Men för mig var detta helt nytt.

    Fast 1941 var mitt under andra världskriget, Precis som 1947 (då Roswellkraschen inträffade) var mitt under kalla kriget. Så därför kan jag lätt tänka mig mer jordnära förklaringar till dessa båda händelser, vilka klassats som ufo-incidenter.

    • Hej bbnews!
      Jo, jag har läst om det förut. Det är spännande. Dock är jag inte en lika stor expert på den kraschen som på Roswell.
      Tack för länken! 🙂

  18. Jag tror att allt detta är sant. Vissa känner inte till verkligheten för att de inte vill se den. // Daniella

  19. Hej!

    Har du hört talas om Project Serpo?

    Nu vet inte jag om det är en sann ufo-berättelse eller science-fiction men det är en super-intressant story.

    Sökte efter project Serpo på din hemsida men hittade inte något om det.

    Du skulle kanske kunna skriva om det om du inte gjort.
    Mvh

    • Hej Diyar Sabre!
      Tack för tipset! Inte hört om det innan…
      Ska nog läsa mer om det. Kanske blir ett inlägg när jag har lärt mig lite mer om det. 🙂

  20. jag är med i ett skolprojekt om liv i rymden. tror du att det finns ”människor” på andra planeter andra galaxer som ser ut som oss?

    • Hej Kebbab!
      Hmm, jag tror absolut att det finns liv på andra planeter men jag är osäker på om det är identiska med oss.
      Det har jag lite svårare att tro. Men liv på andra planeter tror jag absolut att det finns.

Kommentera

