Info om det största ufo-mysteriet direkt från Magic!

Som ni minns så skrev jag för ett inlägg sedan om att jag skulle vara med på radio igen och berätta om den mystiska ufo kraschen i Roswell, New Mexico 1947.
Well, här är äntligen programmet! 😀

Stort tack till Legenden för att jag fick vara med i ditt program igen. 🙂 Det betyder väldigt mycket för mig.
(Radiokanalen Legendens program sänds på går också att lyssna på över nätet HÄR)

Del 1:

Del 2:

Hoppas ni tycker att det är roligt och intressant att lyssna på programmet!

Vad tror ni om Roswellincidenten?

Jag måste också berätta att det finns en ny spännande läsarhistoria längst ner på läsarsida. Klicka HÄR för den.
Det finns även två nya drömtolkningar HÄR. 🙂
Det är allt för närvarande.
Jag tänker inte avslöja vad nästa fredags inlägg kommer handla om *ler hemlighetsfullt* men det kommer bli gastkramande, det kan jag lova. 😉

Ha en magisk vecka allihop!

Kram!

47 svar

  1. Hej magic, måste få börja med att säga att jag älskar din blogg(!!) men också fråga om hur du skulle tolka det här citatet (som är lite off topic men jag känner att du är väldigt bra på tolkningar:)) ”Värdet av identitet är självklart att den oftast bringar en mening” om skulle ta det och vrida den lite åt det språkliga hållet, hur skulle du förstå det som?

    • Hej Cami!
      Tack så jättemycket! Nu blev jag glad! 😀
      Hmm, vad det gäller citatet så är det nog lite utanför mitt tolkningsområde. ^^;;
      Men jag antar att man bör tolka det som att om en person har en stark identitet (alltså verkligen känner sig själv och vet vem den är) så medför det också att personen får
      en känsla av mening och syfte i tillvaron eftersom den vet vem den är och vad den vill.
      Men, ja, jag vet inte. ^_^;;; 😛

  2. Yes, jag är först!!!!
    Urbra program!!!!!!!!!
    Handlar nästa veckas inlägg om något spöke?
    Jag letar efter något som kan skrämma min kompis Laura!
    Jag fyller år imorgon!

  3. jag kom på en sak: du låter exakt som mina kusiner!

    • Hej AnFallenAngel!
      Nja, nästan först. Men du blev lite lurad (april-lurad?) eftersom jag inte hunnit godkänna den första kommentaren ännu.
      Tack så jättemycket för att du gillar programmet! Det värmer verkligen att höra! 😀
      Ha, ha låter jag som dina kusiner. 😛 Då måste du ha mycket trevliga och kloka kusiner… 😉 Ha, ha 😛

      Nja, inte riktigt spöken kommer nästa inlägg handla om men några andra riktigt kusliga varelser….
      Men om du vill skrämmas får du kolla i min spökkategori. Finns ju en hel del läskigheter där. 🙂

      Grattis i förskott! ^_^

  4. Hmm.. Låter inte ljudet lite burkigt? x) Låter inte riktigt som dte ska iaf xD

    Men var trevligt att ha med dig i radio igen 🙂 Intressant ^^

    • Hej Legenden!
      Hmm, inte på min dator. Där hörs det bra. Är det väldigt burkigt?
      Åh, tack! 🙂 Det var roligt att vara med igen.

  5. NOOOO!
    Jag var inte först!!!!!!!! Noooo!
    Jag måste vara upp sent nästa torsdag så att jag kan vara först!
    Nåja jag älskade programmet, jag tyckte det var jätte bra!
    Jag gillar verkligen Roswellincidenten för att det var den första ufo sak som jag fick höra om!
    Alltså när jag var liten…
    Med andra ord det var den som fick mig att tro på aliens! Innan des så hade jag trott att vi var de ända smarta sakerna i detta universum!

    • Hej Henry The Demon!
      Ha, ha ja att vara först brukar ju vara din grej. 🙂
      Men det var mycket trassel när jag skulle ladda upp detta inlägg så det kom upp mycket senare på natten än vanligt.
      Vad kul att du älskade programmet! 😀 Tack så jättemycket!
      Kul att du delar min kärlek för Roswellincidenten. 🙂 Det är verkligen ett spännande mysterium.

    • Men vi är väl inte så smarta? 😉 Vi sabbar vår planet, inte så smart :p

      Och är det så viktigt att vara först? xD verkar bara onödigt :p

      • Det är väldigt viktigt att vara först för… Jao… Ja det visar helt enkelt att man var först att läsa det hela… Och det är VÄLDIGT viktigt… typ… 🙂

        Och vi människor är väldigt smarta! Vi sabbar våran planet så att andra livsformer som kanske befolkar planeten efter att den har legat öde i sisådär 10,000 år lär sig att INTE göra samma sak.
        (Notera att jag föreställer mig jorden som en stor regnskog efter 10,000 år!)

      • Det visar inte alls att man var först att läsa 😛 Kan ha varit många som har läst innan den som kommenterar först men som inte har brytt sig om att göra en kommentar 😉 Så det där håller inte ;D

        Om det nu är så viktigt att vara först så var jag först med att göra en radiointervju med magic om magi ;D (tror jag :P) den du 😉

  6. Ooh, det första UFO-mysteriet jag någonsin hörde. Dock är aliens inte direkt mitt favorittema, men det är på min topplista 🙂

  7. Hej Magic

    Lioness här.
    Väldigt intressant radioprogram:) Allt det här med Roswell är ju väldigt intressant och det verkade nästan lite som att regeringen bara tog det där med väderballongen för att det behövde en snabb bortförklaring. Vet inte varför men jag har en känsla av att tidningar och människor inte var lika misstänksamma och ifrågasatte regeringen som nu för tiden så det kanske inte blev så stor affär av det utan man köpte bortförklaringen.

    MVH Lioness
    PS alltid lika intressanta inlägg 🙂

    • Hej The Lioness!
      Åh, tack så mycket! Vad roligt det känns att höra att du gillade radioprogrammet! 😀
      Gör mig verkligen glad! 🙂 Och tack för att du gillar mina inlägg! ^_^
      Tror också att människor litade mer på vad de läste förut. Tror att vi har blivit mer misstänksamma sen nätets genombrott för att
      då finns det plötsligt så otroligt mycket olika information. Då var det ju inte samma nyhets och informationsflöde som vi har idag.
      Ja, det där med väder och mogul-ballonger är bara trams tycker jag. 😛

  8. Salve, Miss Magica 😀
    fgjhgfhf din röst är fett cool! och din blogg och att lyssna på programmet!
    Jag har en bild på något riktigt konstigt i mitt hår. det ser ut som något slags spöke eller något som skriker. ungefär som Skriet. Jag vill gärna visa dig den men öh hur ska jag göra det? ^_^
    Din blogg är asbra!

  9. Håller med Mikuru. MMG har verkligen en fin radioröst! Tydlig och lyssnarvänlig, Bra diktion. God meningsbyggnad.

  10. vet du några bra böcker om roswell eller om UFOn i allmänhet? helst svenska, av ren lathet.., men om du vet någon tiptopbok på engelska så får du gärna tipsa!

    • Hej THERÉSE!
      Tyvärr har jag bara läst ufo-böcker på engelska. ^^; Men jag kan absolut ge engelska boktips.
      Vad det gäller just Roswellincidenten så är den absolut bästa boken om det ”Crash at Corona” skriven av Don Berliner och Stanton T. Friedman.
      Den boken är helt fantastisk.
      Vad det gäller ufo-fenomenet i allmänhet rekommenderar jag
      ”Alien Agenda” av Jim Marrs och ”Flying Saucers and Science” av Stanton T. Friedman och ”the UFO Magazine UFO Encyclopedia” av William J. Birnes.

  11. Tänkte bara tipsa om att det där South Park avsnittet som jag snackade om kan ses på deras hemsida här: http://www.southparkstudios.se/episodes/704 Cancelled heter det och det är ju verkligen en intressant tanke att vi skulle vara ”övervakade”… BTW Legenden har fått mig att titta in och läsa lite på din blogg nu ^^

  12. Hej!
    Vet inte om du har läst om det, men aftonbladet publicerade en artikel idag om just detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12859128.ab

    • Hej Emma!
      Jag vet! Det är helt fantastiskt! Bara några veckor efter att jag har radioprogrammet händer detta! 🙂
      Skriver ett inlägg om det nu!

  13. Hej,har du ett YouTube-Konto??

  14. Wow vilken röst du har ❤ Du pratar jätte bra du är så duktig, Hoppas du är med igen =)

  15. Haha du är känd

  16. Aploderar aploderar! = D

  17. Lite försent att säga glad midsommar =D Men jag gör det ändå 😀

  18. det här får mig att tänka på en fin sak dom säger i lilo och stitch faktiskt xD
    i början där dom babblar om hur dom ska kunna hämta tbx stich från jorden igen och dom funderar på att bara klampa in där
    men så säger han den enögda nåt om ”nej det går absolut inte.. människorna är en väldigt primitiv livsform! varenda gång deras planet träffas av en meteorit så måste dom börja om livet på nytt” xD
    nåt sånt säger han iaf.

    jätte bra inlägg! jag för min del litar inte på militären.. har fått veta alldeles för många skumma saker av en kompis som själv är militär. tydligen finns det bla nåt sorts sjukhus här i sverige som inte direkt är en byggnad utan den hålls uppe med hjälp av linor så om att i fall det blir krig kommer det inte rasa sönder när det bombas o.o eller va det ett forskningscenter…

    • Hej Eden!
      Ja, Roswellincidenten är ett fantasieggande mysterium.
      Ha, ha roligt Lilo och Stitch citat. 😀 Borde kanske se om den filmen?
      Minns att jag gillade den när jag såg den som liten. 🙂
      Oj, skumt det din kompis berättade.

  19. Hej miss. Jag tycker verkligen om din blogg och ditt program. Det är särskilt intressant att lyssna och läsa dina inlägg för jag är också väldigt intresserad av detta ämnet. Så tack för att du finns.

Kommentera

