Spöke filmat på kyrokogård?

Kom just över denna spökvideo som är typ ett eller två år gammal men som tydligen börjat bli populär på nätet och nyheterna först nu. Videon är ett reportage från en nyhetssändning och där får man höra om hur Jessie Grayhouse filmade något som kanske är ett spöke på en kyrkogård (var annars?) i Georgia.

Vad tror ni?

Jag tycker att denna video onekligen är skum. För det syns verkligen tydligt att ett barn springer där. Jag skulle ha trott att det var precis det de var också ifall det inte hade varit för den konstiga biten på slutet när barnet ser ut att flyga upp i trädet och sen helt försvinna. Samtidigt så är det ju en bit bort så det skulle kunna vara en synvilla som lurar en och att det egentligen är något annat som händer. Men det är svårt att säga… Jessie och hans familj tycks i alla fall ta väldigt seriöst på sin film med tanke på att de skaffat upphovsrätt till den och allt det där… (Med andra ord: Skynda er att se den på youtube innan de stäms och filmen tas bort!)

Vad tror ni om den underliga spök-filmen? Äkta, bluff eller synvilla?

Nu ska jag iväg till min tarot-kurs och ta reda på mer om framtiden… Brr, snö! =_= But I can do it!🙂

Ha det bra allihop!

Kram M.

61 svar

  1. Hej Magic
    Jag tycker att det var en väldigt konstig video för det ser ju ut som den bara flyger upp i trädet och sen bara faller ner och försvinner. Och han sa ju att det var den mest hemsökta staden i USA om jag inte hörde fel.

    Förresten så läste jag för en stund sedan ditt dröm inlägg och jag har ett sådant dröm lexikon så om jag drömt så brukar jag kolla i det på morgonen och det är otroligt att det kan stämma så bra för jag har varit stressad på senare tiden och enligt drömlexikonet så tydde mina drömmar på att jag var stressad och jag tror också att det kan vara så att det undermedvetna försöker säga något i form av drömmarna.

    MVH LIONESS

    • Hej The Lioness!
      Ja, jag håller med! Det ser skumt ut på slutet. Samtidigt är det inte lätt att vara helt säker på vad man ser. Riktigt svårt att veta.
      Mm, lite kusligt att det var en sån hemsökt plats. ^^;;

      Kul att du gillade mitt dröm-inlägg.🙂 Ja, det är verkligen helt fantastiskt hur väl drömmar kan stämma. Vad heter det drömlexikon du använder då?

      • Hej
        den heter Drömsymboler utforska ditt undermedvetna av Klaus Vollmar

      • Hej The Lioness!
        Tack!🙂 känner faktiskt inte till den. Ska kolla upp.

      • heej, Jag tyckte hum,hum,hum lät så konstigt, så nu heter jag DragonFly istället,
        tufft va?? ;p
        förresten, nu kommer jag inte vilja gå till kyrkogården på alla helgona :p

      • Ah, coolt namn!🙂
        Jag har faktiskt varit på kyrkogårdar flera gånger på alla helgona och tänt ljus på släktingars gravar.
        Det är mysigt! ^__^

  2. Well, den övertygade mig inte riktigt, även om jag vill tro på det.
    Det kunde ju lika gärna vara en ny superman😉
    och när barnet föll så kanske det var en kulle där som den ramlade bakom som dolde för kameran.
    Liksom, det kan vara vad för övernaturligt som helst, men jag tror inte det var ett spöke.

  3. Det var en riktigt bra film, ser väldigt läskigt ut när barnet hoppade upp i trädet, jag skulle sprungit fram och fortsatt filma och frågat de som gick där^^ lycka till med tarot-sessionen🙂

    • Hej Wicke!
      Jo, den är ju väldigt tydlig enda fram till och med slutet. Jag hade lugnt också rusat fram och filmat mer nära. det är störigt att det sista är så otydligt för det är ju då det börjar bli intressant.🙂
      Tarot-kursen gick bra. Jag lärde mig en massa. Jag hoppas på att själv bli bättre och bättre på att använda tarotkorten.🙂

  4. Det där är inget spöke… det är en chupacabra!!!(delivs på grund utav att den hoppade upp i trädet!)
    (Chu kommer in i rummet och kollar på filmen)
    Chu: Det där är ingen chupacabra!
    Henke: Jo… Det är det!
    Chu: Nej!
    Henke: Jo det måste vara det!
    Chu: Du tror allting är en chupacabra!
    Henke: Nä… Och kolla något flög förbi utanför fönstret! Det måste ha varit en chupacabra!!!
    (Chu skakar långsamt på huvudet och går ut ur rummet medans snön utanför fortfarande flygger förbi)
    Henke: Helsike vad många chupacabror!!!
    🙂

  5. Svårt att hinna med i visningen eftersom det slutar så abrupt. Det hade varit bättre om de visat bild för bild på slutet så att man kunde uppfatta bättre vad som hände på sista bilderna.

  6. Alltså det där var en underlig film, jag tror ju på spöken, men jag vet inte vad jag skall tro om det där. Det är något mystiskt med det hela.. något som säger att det inte är ett spöke.
    Ghost Hunters (TAPS) har ju besökt staden där den där gravgården finns en gång, och det är synnerligen en mycket hemsökt stad🙂

    kram

    • Hej beautybyshortylegs!
      Ja, det är svårt att veta vad man ska tro om den där filmen. Intressant att TAPS varit där. Då är det ju definitivt någon form utav aktivitet där…. Sen om det är det som fångats på filmen är en annan sak….🙂

      Kram!

  7. cool video, jag tror inte att man skaffar rättigheter på en video som man fejkat. jag skulle nog ha följt efter spöket. då skulle man ju kunna säga att det var riktigt.

    • Hej Athen!
      Ja, det är underligt det där med att de skaffat rättigheterna. Något säger det ju, även ifall videon kommer kunnas förklaras naturligt så tror jag i alla fall att familjen tror ärligt på den.

  8. Hej Magic
    jag har varit med om något konstigt. jo det var så att min pappa köpte ett skåp på auktion för längesedan som han nu har till sin dator men han upptäckte att det hängde ett litet kors i skåpet i ett lädersnöre tror jag att det var och nu har jag hittat det i en av mina smyckes låder och så frågade jag honom var det kom ifrån och så berättade han det. det jag nu undrar är om du känner till någon anledning till att den hängde där, att det är en sorts tradition eller något. Tack på förhand

    MVH LIONESS

    • Hej The Lioness!
      Tja, korset står nog helt enkelt för kristendomen. Förmodligen så tillhörde den väl skåpets förra ägare skulle jag tro.
      Men vem vet, man skulle ju kunna spekulera i den mer spännande teorin att det en gång fanns något i skåpet som de behövde ett kors för att skrämma bort eller skydda sig från…. ^^

  9. Det ser defenitift ut som något övernaturligt,jag tror föresten att jag läst om något väsen som kan anta barn gestalt(ska kolla upp det).

  10. Hej!
    Jag var med om en mycket obehaglig upplevelse för några dagar sedan. Jag var på väg till stallet som ligger i en by inne i en skog (det är ca 2 km till närmsta hus) denna väg är ganska mörk och när jag vandrade efter vägen fick jag se något. Det såg ut som ett tefat, eller väldigt konstigt flygplan, men ett mini flygplan som flög ca 4-5 m över mig. Detta var superläskigt då denna sak flög förbi mig, vände och flög tillbaka över mig en gång till och sen for den iväg mot de håll den var påväg mot. Den hade någon lampa så man såg tydligt att det var något…..Jag har aldrig sett något liknande…Jag blev jätte rädd, och sprang hela vägen. Ingen som jag har pratat med har kunnat förklara va det var. Inte jag själv heller. Det var inget flygplan, ingen helikopter, inget luftballong. Det lät i början, men sen slutade det låta när det kom närmre. Är det någon som varit med om nå liknande??? Jag kan inte förklara detta, och folk som känner mig vet att jag är en väldigt jordnära person..skulle inte hitta på något. Någon som kan hitta någon naturlig förklaring?

    • Hej Elin!
      Ja, jag kan såklart inte säga helt säkert vad det var heller. Men jag tycker att det låter som ett möte med ett ufo på din beskrivning. Och ufon hör ju till de mysterium som många upplever och ser men vad sanningen om dem är vet ju ingen säkert. Om de kommer från en annan dimension, från nån annan planet osv.
      Fantastisk upplevelse i alla fall. Du har verkligen varit med om nåt mycket speciellt.

  11. Helt klart det koolaste vido klippet jag har set, 100% att den inte är fekad. Det ära otroligt bra cool klip.

    Tack för det underbara klippet missmagicgirl.😄

    Kram på dig /Kenneth!

  12. Tack så mycket för hjälpen🙂

    MVH LIONESS

  13. Hej!
    Tror inte att filmen är fejk, men tycker att det är klart en vanlig små barn. Den springer på marken helt normalt och när den försöker hoppa i trädet så faller barnet helt normalt ner på marken, vilket bevisar att den är i alla fall en kroppslig varelse som påverkas fortfarande av dragningskraft. Klädseln verkar vara en helt normal klänning, förstår inte var mamman kan se bevis för att de ska vara 1800-tals eller något sådant. Just att Jessie som filmade den gick inte efter för att kolla vad det var gör mig skeptiskt. Hur vet han då att det är en övernaturlig varelse och inte bara ett litet barn som leker? Tror att familjen över reagerar på det här.

    • Hej Maaretta!
      Ja, familjen själva verkar ju tro stenhårt på filmen. Men jag håller med om att det är väldigt svårt att veta vad man ser.
      Själv tycker jag att hoppet på slutet ser lite för konstigt ut och för högt för att vara ett vanligt barn som hoppar…. Men samtidigt är det så suddigt….

  14. ÄLSKA!! ååh det finns inget jag gillar så mkt så bra spöken fångade på film :))) Det där såg definitivt suspelt ut. Hon var vit. och jag menar vi. Man kunde inte se några andra färger alls och hon såg ut att liksom inte vara helt solid ^^ söt video!

    titta förresten in på min blogg så får du se va glad jag vart för vinsten ^^ KRAM

  15. Önskar att jag hade haft den på mig idag på jobbet x) då kanske alla sura kunder hade gett mig en kram istället för sura miner ^^

  16. hejsan jo jag tror inte ens att det är ett spöket, utan liknande på detta

    vet inte men jag skulle vilja säga att det ser ut som en tomte;)

    • Hej Daniel!
      Hmm, jag tycker mest att det ser ut som en vanlig person på videon men det är svårt att avgöra var den går. Ser ganska konstigt ut. He, he jag kanske är tomten.🙂

  17. Hej, älskar din blogg! Det är som om du har alla mina svar på det oförklariga!😀 Men jag tror på spöken! För min gammelmormor och min farmor har varit med om en händelse: Det var för länge sen när min farmor var typ 14 typ och dom reste runt i frankrike (dom är där ifrån) och en natt så sov dom över på ett gammalt(?) barnhem eller vandrarhem som typ var öppet för alla. Iallafall dom sov i en våningsäng, farmor sov underst och mami(är vad jag kallar min gammelmormor) sov överst och mami var fortfarande vaken och så plötsligt såg hon en kvinna gå mot deras säng och började strypa henne med handen och mami kände det, sen så sträcker sig kvinnan efter farmor och då sa mami: rör inte mitt barn! och så tände hon och då var kvinnan borta!

    Det är väldigt märkligt, åh och jag läste en bok som hette ockult och när jag läste om spöken så ska man inte vara rädd för då blir spöket starkare plus man ska fråga typ ”Vad vill du?”

    Hoppas du gillar det!🙂

    Kram Neko/natta121

    • Hej Natta121!
      Tack så mycket!😀 Det värmer mycket att du säger. ^_^
      Intressant och mycket läskig händelse. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det skulle spöka på en så plats som ett gammalt barn eller vandrarhem.
      Där har ju så otroligt många människor passerat. Bra att spöket lydde din gammelmormor. Det kanske bottnar just i det där du läste i den där boken. När din gammelmormor trodde att spöket skulle attackera hennes barn så fick hon mod och sa ifrån eftersom hon ville beskydda din farmor och då var hon inte lika rädd och spöket blev svagare därigenom? Kanske… ^_^
      Att fråga ett spöke vad den vill är nog en bra idé. Det kan ju vara något viktigt.
      Ha det gott!🙂

      • Ah! Jag glömde: Dagen efter så pratade dom med föreståndaren om vad som hade hänt och han sa att en kvinna hade hängt sig i det rummet! :O

        //natta121🙂

      • Hej Natta121!
        Vad kusligt! Hittar tyvärr inte artikeln, får upp ganska många träffar…. Men det låter läskigt.
        Underligt det där med kvinna. Undrar om det fanns något sammanband? Riktigt creepy! O_O
        Ska leta mer och se om jag hittar det.

      • Jag hittade artikeln om vaxdockan: http://i17.tinypic.com/2dse3go.jpg

        //natta121

      • Åh, vad roligt att du lyckades återhitta artikeln!🙂
        Riktigt kusligt måste jag säga…. HU! Underligt att detta inte blivit mer känt? Jag undrar om dockan har slutat gråta ännu?

  18. efter att ”barnet” ramlat ner från trädet så ser man att en gubbe och en tant lägger märke till det… dom ser när något ramlar från trädet, eller ja, det ser ut som det i alla fall.

  19. ASSÅ är det bara jag som lagt mäske till att det är ett till ”spöke” som drar sig bort till vänster om bilden!!!! svara! Jäkligt vidrigt iaf!

  20. oki.. 1:22. Kolla till vänster. OCH många gånger. Det ser ut som en människa som går. sen när ”han” försvinner bakom hörnet så är det ”samma” vita spök … vålnad som flyger uppåt. Ser då JÄKLIGT misstänktsamt ut!

  21. gud! fett äckligt! jag har sett super många spöken.

  22. Huh Gud vad läskigt fast jag har sett ett spöke när jag skulle ner för trappen på natten så såg jag nåt röra sig nedanför så jag var modig och gick ner och kollade🙂 men hittade ingenting, Mysko !?

  23. Jag kan ha fel, men tycker det nästan ser ut som att ”spökbarnet” hoppar ner i barnvagnen som precis går förbi i slutet. Bara en sån impulsgrej, men jag vet inte!

  24. Ugh! Vågqr värkligen INTE kolla på videon…

  25. Tur att man inte kan se den längre..

  26. AAAAHH!!! Videon finns inte!!!😦 Ville ju titta….😦

  27. Creepy! Det liknar en vit skugga, eftersom det är så dimmigt och otydligt. Samtidigt faller det så snabbt att det är svårt att tro att det är ett spöke (spöken är lätta som luft, duh! :-p). Så vad tror du, Magic? Spöke, levande vit skugga eller Nessie? :-p

    • Av alternativen du ger så måste jag ju säga att det är Loch Ness odjuret LOL😄
      Nä, men seriöst, du har en poäng i att det är konstigt att ett spöke skulle kännas så tungt… Hmmm, ännu ett mysterium…
      Kan det vara en person som hoppar och sen teleporterar sig där ifrån? Tidsresenär typ?😉

Kommentera

