Lyn Buchanans upplevelse av alien abduction.

Idag ska vi titta på ett mycket speciellt fall av alien abduction (läs mer om det fenomenet HÄR). En abduction som Lyn Buchanan, som senare blev militär underrättelseofficer, blev utsatt för i mitten på 60-talet. Hans upplevelse och det som hände efteråt tyder på att militären vet en hel del mer om aliens än de vill erkänna och även att det finns jobb som ufo-pilot tillgängliga för människor!

Nu ska vi titta närmare på denna märkliga historia!

En dag när Lyn var ensam hemma hände det!
Han hade lagt sig ner för att försöka sova då han plötsligt upptäckte att han inte kunde röra sig fast han var helt vaken. Sen fick han en minneslucka och kom inte ihåg något förrän han vaknade stående på golvet nästa morgon. Så småningom började dock minnena återvända. Både av sig själva och genom att Lyn lät sig bli hypnotiserad.

Till sist kom han ihåg följande upplevelse:

Han hade hamnat i något som han beskriver som ett skepp tillsammans med cirka 50 andra personer.
En lång person gick förbi honom och Lyn frågade om han fick sitta vid fönstret.
(ganska lugn sak att fråga. Jag hade nog frågat något mer i stil med, tja: VAD ÄR DET SOM FÖRSIGGÅR???)
Den långa personen tycktes bli förvånad över att Lyn var vid medvetande och hämtade en kort person med konstiga ögon.
De diskuterade ett tag och till sist så fick Lyn sitta vid fönstret och se skeppets kontrollpanel. Dessutom svarade den korta grå varelsen på alla hans frågor. Men Lyn var inte nöjd med det heller.
Han ville styra skeppet!
Skeppspiloten försökte slingra sig undan med att säga att Lyn hade för små händer. Men något sånt trams tänkte Lyn inte gå med på utan visade upp sina händer och envisades med att de dög bra.
När han och piloten jämförde händer var de i princip lika stora. Piloten blev då så handfallen (ha, ha) så han lät Lyn sitta vid kontrollpanelen ett tag. Men när skeppet en stund senare skulle landa var Lyn tvungen att flytta sig.

Skeppet landade bredvid två andra och alla leddes ut och mot ett paviljong-liknande ställe uppe på en kulle. Lyn förstod att de inte längre var på jorden på grund av den annorlunda färgen på solen och det kolsvarta gräset.
Lyn fick inte gå med de andra utan drogs ut ur ledet. Detta kände han lättnad över eftersom han hörde märkliga skrik och skratt om vartannat som oroade honom. Flera personer pratade med Lyn och efter en stunds samtal fick han erbjudande om ett jobb som pilot på ett av skeppen. Lyn tackade först ja, men när han fick veta att han i så fall aldrig skulle få se sin familj mer avstod han. Tydligen kunde inga familjer få följa med på grund av att utomjordingarna var i krig. Med vem de krigade mot fick Lyn aldrig veta.

Lyn fick även veta att skeppets uppdrag var att plocka upp folk av medicinska anledningar. Utomjordingarna kom i kontakt med sjukdomar när de reste mellan planeter. Men människor var tydligen som antikroppsfabriker. Så aliens plockade upp dem och planterade in sina sjukdomar i dem. Så skapade människorna antikroppar som aliens kunde utvinna och använda som medicin.
Sen fick han åka hem i skeppet med de andra.

Om ni tycker att Lyns minnen från skeppet var skumma, så är det ingenting mot de underligheter som hände i hans liv efteråt. Det var faktiskt de händelserna, mer än själva abductions-minerna, som övertygade Lyn om att det han upplevt var sant.

Den första hände på 80-talet när han blev inkallad för ett samtal med två svartklädda män på Defense Intelligence Agency. De vill fråga honom om hans alien abduction upplevelse och Lyn trodde att de ville ta reda på om han var galen.
Lyn berättade ärligt om det han varit med om. När han beskrev hur kontrollpanelen fungerade såg det ut som om det gick upp ett ljus för en av utfrågarna och han utbrast: ”So that´s it!” Han ställde även en annan fråga som tydde på att han också kände till den sortens teknik som funnits på skeppet. Den andre utfrågaren tycktes bli riktigt irriterad av att den andre inte höll fasaden uppe och samtalet avslutades.

Vid ett annat tillfälle något år senare guidades Lyn och en grupp människor runt på en utställning om platser där saker krashat (vad detta var för ställe har Lyn aldrig avslöjat) men där fick han se en kontrollpanel som liknande den på skeppet. Han kunde inte låta bli att säga att den var från ett ufo och fick till svar att det troddes vara det. Efteråt ska Lyn och de andra i gruppen blivit ombedda att aldrig prata om rundvisningen. (var de på Area 51 måntro?)

Lyn Buchanan sägs för övrigt ha haft starka psykiska krafter och kunnat konsten av fjärrskådning. Alltså kunna se vad som försiggår på andra platser. Dessa krafter sägs han ha haft redan som barn. Han dolde och förträngde tyvärr sina förmågor mycket eftersom de fick hans familj att känna obehag. Men militären hade nytta av hans krafter och han har deltagit i ett flertal projekt och experiment.

Hur mycket man ska tro på Lyns vittnesmål är upp till var och en. Men det som får mig att vilja tro på det lite är att han inte har basunerat ut sin abduction upplevelse till pressen eller skrivit bestsellers om det. Helst vill han inte diskutera det alls. För Lyn är det nåt personligt. Vilket kanske stödjer att det inte bara är påhitt.

Något som är intressant med Lyns upplevelse är att den tyder på att det kanske finns människor som får arbeta tillsammans med aliens. Men även att det finns människor som känner till aliens existens, som inte har någon kontakt med dem men ändå försöker förstå deras teknik.
Detta tyder på att aliens inte samarbetar med någon speciell organisation eller regering utan helt enkelt väljer ut vissa speciella människor de känner förtroende för.

Vad tror ni om Lyn Buchanans historia?

Skulle ni ha tagit jobbet som ufo-pilot?

Kram från Magic, som slår vad om en miljon på att du just nu läser den sista raden i hennes inlägg. ^^

34 svar

  1. Miss Magic Girl! Det är så kul att läsa dina artiklar om det övernaturliga, framför allt av två skäl:

    Dels skriver du väldigt bra och klatschigt.

    Dels hittar du alltid fina bilder att illustrera din text med.

    Din sajt är sedan ett bra tag en av mina absoluta favoritsajter. Jag blir glad av att läsa sina trevliga och informativa texter, även om jag inte alltid delar dina åsikter.

    • Hej bbnews!
      Tack så jättemycket för dina fina ord! 🙂 De värmer verkligen.
      Tycker att det är jättebra att du vill läsa här fast du inte håller med mig om allt. För det är precis så jag tycker att det ska vara.
      Jag vill att denna blogg ska vara en informations källa för alla intresserade, vad man än har för inställning eller tro om det jag skriver om.
      Tack så jättemycket!

      Ska snart svara på ditt mail också. Har haft så mycket senaste veckan men det kommer. 🙂

  2. Jag skulle tagit jobbet som ufo-pilot utan att tveka 😀

  3. Haha vilka grejer han frågade om, skulle inte jag gjort iallafall^^ Vet inte riktigt om jag tror på denna berättelse men att jobba som ufopilot skulle jag göra om jag kunde flyga då denna jord snart går under -_-

    • Hej Wicke!
      Det verkar vanligt för såna som varit med om alien abduction att de minns att de har frågat saker de kanske inte skulle fråga till vardags.
      Kanske är något speciellt med luften på rymdskepp? ^^
      Ja, att jobba som rymdpilot vore riktigt häftigt. 😀 Men inte kommer jorden gå under, det hoppas jag i alla fall inte… ^_^;;

  4. Åhh va spännande! självklart tror jag att det finns många människor här på jorden som har kontakt med Aliens. Massor med anonymt samarbete. det är speciellt spännande att tänka att Aliens tar kontakt med folk som bor lite mer avskilt, Typ bönder och liknande. som i Signs ; ) Det är en cool miljö för aliens!

    • Hej Elin!
      Ja, det tror jag med. Gillar tanken mer på att aliens väljer ut vissa personer än att de typ samarbetar med någon utvald regering.
      Det känns som mer troligt också. För i grunden så är nog aliens bara på sin egen sida. 🙂

  5. ÄLSKAR DIN BLOGG! Men alien-inläggen är läskiga, har alienfobi *.* Men interesant iallafall ;D

    • Hej Jojja!
      Blev så glad när jag såg din kommentar! Tack så mycket! 😀
      Jo, jag kan förstå det. Speciellt alien abduction är väldigt kusligt. ^^;;

  6. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där, det är lite svårt. För mig lät det lite som att det var en dröm, pga det där med händerna, men det andra.. Man får fundera vidare helt enkelt!

    M.M

    • Hej M.M!
      Ja, det är så svårt att veta med den där typen av händelser. Man har ju liksom bara hans ord att gå efter.
      Men det som hände efteråt känns lite som tecken på något dock… Ja, det är bara att fundera och grubbla. 🙂

  7. Tänka sig att få jobbet som ufo-pilot så himla kul det måste vara att trycka på alla knappar o se vad som händer!

    (Senare vid Henke jobb interjuv med aliens)
    ”Zå du Zöker alltzå jobbet zom pilot?”
    ”Ja!”
    ”Har du någon tidigare erfarenhet?”
    ”Ja vet hur man får en Banshee att göra en loop och ja vet hur man styr en Falcon, Hornet, Spirit och ja har sett kontroll panelen till en Covenant Battle Cruiser!”
    ”Okej… Och vart har du fått veta på det där?”
    ”Halo serien!”
    (Alien slår sig själv i panan!)
    (Senare vid uppkörningen av ufot.)

    ”Vet du hur du kör en zån här?”
    (Henke kollar på alla fina blinkande knappar)
    ”Jadå!”
    ”Zäker?”
    ”Jadå!!”
    (Henke börjar trycka på alla knappar, vilket resullterar i att hela ufo hangaren sprängs i små bittar!)
    ”Opss förlåt!”
    ”Det gör inget… Vi behöver ju bara betala några tuzen krizztaler till det galaktizka rådet för att få en ny hangar…”

  8. Okej, helt off topic nu.
    Såg nyss en dokumentär om zombies på Animal Planet.
    Det började med en orm som spelade död, men i alla fall!
    Där fick vi följa med en tjej, som var helt stendöd efter ett nervgift som en voodooman gav henne, och de begravde henne, sen så gick den där voodoomannen till hennes grav och återupplivade henne som straff.
    Så nu träffar hon sin familj igen, som inte träffat henne på fem år.

    Vet inte hur jag ska tro på det, men det verkar ju sjukt intressant om det verkligen finns zombies här i världen.
    Just saying (A)

    Gillade detta inlägg också!
    Jag skulle nog inte vilja vara pilot såvida jag inte hade förlorat hela min familj, och att jag inte hade någon kvar på jorden, i så fall skulle jag överväga det.
    Fast jag är så oteknisk man kan bli, så jag vet inte hur jag skulle ha klarat det 😉

    • Hej Tessie!
      Låter som en intressant dokumentär. Känner igen den där typen av historier.
      Det sägs att det finns en speciell sorts ört som ska göra en skendöd. Låter väldigt läskigt tycker jag.
      Läs gärna mitt zombie inlägg: https://missmagicgirl.wordpress.com/2009/01/19/zombie/ Du skulle nog gilla det! 🙂
      Kul att du gillade detta inlägg också. 🙂 Det är verkligen ett intressant fall. Skulle inte heller vilja lämna min familj men jag håller med om att om inget fanns kvar för en på jorden skulle man lika gärna kunna tacka ja. 🙂
      Jag är väl lite halvteknisk… ibland lyckas jag förstå mig på tekniken och ibland inte…. Om jag skulle förstå mig på alien-teknik är jag osäker på…. ^^;;

  9. coolt men lite flippat =P

    du borde se fourth kind. as bra film som handlar om en sann historia om alien obduction =D
    jag tyckte den va svin bra men det varierar väldigt.

    kram på dig och fortsätt med allt det roliga =)

    • Hej Sebastian!
      Den filmen har jag sett. Tyckte att den var rätt bra. Men jag tyckte att den varit ännu bättre om den inte fokuserat så mycket på alla ”äkta inspelningar”.
      För när man ändå vet att de alla är fejkade så tar det bort lite av film-magin…. Men den var väldigt spännande hela tiden och det är definitivt en sån där film som man minns efteråt.

      Kram tillbaka! 😀

  10. Hallu hoppas allt är bra me dig! Först och främst grattis till vinnarna:) (och jättemysig bild förresten tyckte jag, den med flickan i skogen)! Jag får vara med i nästa tävling, jag glömde att göra det som skulle göras :S ( är en väldigt förvirrad person)!!:P Men men åter till saken, jag tyckte att hans historia lät lite skum, hade jag blivit bortförd hade jag varit vettskrämd och inte hade jag frågat om jag fått sitta vid fönstret:O haha..! Jobbet som ufo-pilot hade nog varit häftigt men inte om man inte får se sin familj mer:( så nää det hade jag inte tagit!! Men om hans historia är sann så är den ju lite mer ödmjukare än vad vissa andra personers historier har varit, för vissa har ju råkat ut för hemska saker..usch!! Ha de jättebra!! Kramar

  11. ÅÅ en sak till!! På tal om aliens så måste du (om du inte redan sett den) kolla in pixars minifilm ”Lifted”, den är skitrolig!! Där har vi åxå en knapptokig och ivrig alien (syftar på henkes jobbintervju med alla knappar):)!! http://www.youtube.com/watch?v=maR5JEDBltc

    • Hej Lollo!
      Ja, nästa tävling får du inte missa! Kommer lugnt bli fler. 🙂 Den där bilden tycker jag verkligen om. Har velat ha den i nåt inlägg länge. Äntligen fick jag tillfälle.
      Det verkar som något många offer för alien abduuction upplever, just att de säger och frågar saker de inte tänker att de normalt skulle ha gjort. Man undrar vad det bottnar i?
      Samtidigt, om han bluffade, så skulle han kanske ha försökt hitta på en mer trolig reaktion så det kanske visar att det ligger något bakom hans historia?
      Ha, ha den är så kul den där pixar-filmen. 😀 Sett den förut. Tycker att det ser väldigt läskigt ut med alla knappar som er helt likadana ut. Jag skulle inte kunna bli ufo-pilot om det såg ut på det sättet. 😮
      Kram! M.

  12. Shit, sånt där är obehagligt. Klarar knappt av att se bilder på sådana där aliens… Kanske beror på att jag själv drömt (?) om konstiga besök i sovrummet.

  13. Hej Magic Girl

    Mycket bra att du lyckats med denna infoplats.
    Jag har varit med om många mystiska händelser både ufo och paranormala. Jag finns på paranormal.se Sök där först på person och sedan på namnet Risto.
    Jag bör också nämna att i min 30-åriga lekmannaforskning om Jesus så säger han om vår nuvarande tid att vi skall få se många tydliga tecken på himlen som säger oss varifrån vi kommer. han säger även att vi överlever döden och kommer då till en bättre värld om vi inte kämpar emot ljuset.
    Det finns många andra tecken och händelser i nutid som bekräftar hans förutsägelser men dem väntar jag med. Observera att hela livet är en skola.
    God fortsättning.

    • Hej Krister Grafström!
      Tack så mycket för dina snäll ord och tipset. Jag ska kolla upp vad du skrivit.
      Låter spännande det du skriver. Jag kan absolut ta till mig att livet är en skola. Vi lär ju av allt vi upplever.
      det är ju verkligen sant att det finns många exempel av tecken på himlen. Om bara fler ville ta till sig att nåt är på gång så….
      Ja, snart så. Vi har nog spännande år framför oss.
      God fortsättning du med!

  14. Hej magic! det finns en film som heter ”race to witch mountain”som du borde se(om du inte redan har sett den). Älskar din hemsida^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

  15. Jag skulle inte ha tackat ja. Tänk att aldrig mer få träffa sin familj. HU!!

  16. Jag tror att han ljuger eller talar sanning eller jag vet ej.

  17. Hej Magic! Du skriver om så coola saker liksom! Men om aliens opererar in saker i människor, vad kan det då vara. Jag vet hur de ser ut, med guldfärg och kantiga. Men vad är det för något? Jag är tacksam för svaret!

    Mvh Mr. Magic Man

    • Hej Mr Magic Man!
      Tack så mycket! 🙂
      Vad det gäller din fråga så har jag inga tydliga svar. Det där med inplantat finns det ju inga hållbara bevis för.
      Många har pratat om implantat men inget har efter vad jag vet undersökts noga osv… Därför har vi inga säkra uppgifter.
      Varken om aliens abduction eller om implantat… Så därför har jag inget svar. Vi vet ju inte ens med säkerhet om det finns
      utomjordingar som för bort folk menar jag 😛

  18. Tack för svaret!

Kommentera

