Hemsökta och tidsresande mobiler. +läsarbild!

I förra inlägget traumatiserade jag alla för att någonsin våga sätta sig på en gammal stol igen. Så då tyckte jag att det inte skulle vara mer än rätt att i dagens inlägg höja kuslighets-nivån på mobiltelefoner! Oh nej, som ni märker så går inga vanliga prylar säkra för att hängas ut på min blogg! ^_-

Btw om inte bilden ovan skrämmer er så är ni alldeles för modiga för ert eget bästa…

Om ni trodde att ni var tvungna att gå till en kyrkogård eller ett gammalt hus för att få se spöken så kan jag glädja er med att det inte alls är nödvändigt. Precis som vi uppgraderar oss i och med den moderna teknikens utveckling så gör spöken likadant. Genom att spöka genom mobiler!
Antalet telefonsamtal som tros komma från spöken har ökat kraftigt under de senaste fyra åren.
Ett spöksamtals typiska karaktärsdrag är vanligen att mottagaren hör dimmiga röster som låter fjärran och att numret inte är möjligt att se på mobilen eller att det tycks komma från något konstigt nummer. Ett exempel på det är: ”000000000000” (tolv nollor)
Det påminner mig lite om inlägget jag skrev om folk som blivit uppringda av sina döda släktingar förra året. (Går att läsa HÄR)
Jag tycker att detta är ett intressant fenomen.

Vad tror ni om dessa mystiska samtal?

Har ni fått något mystiskt samtal någon gång?

Nu till nästa skumma mobil-historia. Videon ovan fick jag postad till mig från en läsare för några dagar sen. Jag tyckte att den var väldigt intressant så därför tar jag upp den här. Som killen i videon berättar så har han i extramaterialet till en Charlie Chaplin-film upptäckt en kvinna som ser ut att gå och prata i mobiltelefon. Vilket ju är lite konstigt att se 1928 om man säger så.

Vad tror ni om denna konstighet?

Är hon kanske en tidsresenär?

Eller håller hon i något annat men i så fall vad?

På tal om tidsresanden läs mitt andra inlägg med en misstänkt tidsresenär HÄR.

Bilden ovan finns även bland läsarnas foton och är från http://zoofie.devote.se/ Det skulle vara ett foto av hennes sin lillasyster i ett kök men, ja som ni ser så blev det inte riktigt det som fångades på bilden. Zoofie skriver att det är en riktigt bra kamera som aldrig någonsin tagit en suddig bild förut.
Jag tycker att det är en väldigt häftig bild. Kanske en annan dimension som plötslig blev synlig?

Vad tror ni?

P.S jag ringde själv upp numret: ”000000000000” (ja, jag hoppades på att få prata med ett spöke). Och det var helskumt. En sån där dataröst sa att jag inte hade några pengar på min mobil fast jag har en massa och kan ringa alla andra nummer utan problem. Skumt va? För om numret inte finns så borde den ju bara säga att samtalet inte kan kopplas fram (vilket jag trodde att den skulle säga). Så gör mig en tjänst, ring upp det numret själva och berätta för mig vart ni kommer! D.S

124 svar

  1. Åh min kompis har fått en massa konstiga samtal, t.ex. så var hon ensam hemma en dag, det var kväll.
    Och sen ringer det på hennes mobiltelefon från hemmet.
    Hon har varit med om en massa konstigheter.

  2. Åh fy fan, Nu hände det mig också 😮 Jag hörde nyss att min mammas mobil ringde, och när jag kollade så var det JAG som ringde, fast min mobil är i mitt rum någonstans.

    • Hej Tessie!
      Nämen vad skumt! 😮 Vad hände när hon svarade? Alltså din kompis.

      Men vad otroligt underligt det som hände dig också. Vad hände när du svarade?

  3. Hej Magic
    jag var med om något jätteskumt för ett tag sedan och det var att jag hade fått ett medelande på min eurovoice så jag ringde till min eurovoice och då var det helt konsktigt för det var ingen som pratade men jag tror att jag hörde lite olika ljud i bakgrunden. Tyvärr så såg jag inte nemret kan ju ha varit en busrigning men då borde dem väl ha pratat. Och om man ringt fel så pratar man ju in ett medelande. Vad tror du kan det vara ett spöke leere något annat?

    M V H Lioness

    • Hej Lioness!
      Hu, vad kusligt. Det låter ju lite som spöksamtal brukar beskrivas. Lite svaga fjärran ljud.
      Ja, om det var en busringning borde de ju ha sagt något. Om det var någon som ringde fel så borde de väl ha fattat det och lagt på när de hörde telefonsvararen tycker jag.
      Väldigt mystiskt!

    • Lioness. Jag har också eurovoice och jag får också såna medelanden där ingen pratar det är bara att dom har lagt på för sent

    • kan ju varigt så att någon liten bebis ringde när de fått låna en förälders telefon fast ljudet var av så föräldern la undan den utan att märka det för att de skulle gå och äta sen låg den på hela måltiden sen märkte dom det? spökteorin låter roligare men mindre läskig

      ps blev INTE rädd för bilden (man såg ju vad det var…)

  4. För mig blev det bara ”de tre signalerna” som när man ringt någonstans och nr inte finns – tur för annars hade jag blivit skit rädd 😛

    • Hej d e s s l i k e s.com!
      Ah, okej. Intressant. Då är det bara jag hittills som det har blivit sådär konstigt för.
      Ja, det kändes faktiskt lite småkusligt måste jag säga. För det borde ju ha blivit som det blev för dig.

  5. Ja hon pratar ju helt klart i en mobiltelefon! På 3.33 när man får se nära i slowmotion ser man ju att det är en liten fyrkantig sak hon pratar i..

    Tack för att du publicerade bilden! 🙂 Nu ska vi se vad andra tror 🙂

    • Hej Zoofie!
      Ja, precis! Det ser väldigt tydligt ut som en mobiltelefon! Den där videon är verkligen helskum.

      Varsågod. Jag tycker verkligen att den är intressant. 🙂

    • Ja, det ser så ut i början men sen ser man ju att damen liksom särar på fingrarna några sekunder senare. Hon kanske hade ont i örat? Eller så kanske inte hon ville bli filmad?

  6. Du råkar väl inte veta några roliga lekar man köra på ex. en födelsedagsfest? Jag vet bara en lek – anden i glaset – men vet du några andra roliga (läskiga) lekar? Tacksam för svar! 🙂

    • Hej Camilia!
      Nja, jag har inte direkt jättemånga ektips men en sak som jag kan tipsa om i alla fall som vi gjorde på en fest jag hade och som var väldigt kul är att testa sina telepatiska förmågor. Jag berättar lite om det i detta inlägg: https://missmagicgirl.wordpress.com/2010/01/12/ny-lasarhistoria-babbel-om-zenerkort/ 😀
      Vad det gäller anden i glaset så skulle jag faktiskt inte rekommendera att tessta det. De flesta jag känner till som har testat har ganska dåliga erfarenheter av det. Fick några oroande historier bland kommentarerna när jag bloggade om det här: https://missmagicgirl.wordpress.com/2009/02/27/anden-i-glaset/
      Fast vissa har det gått bra för också såklart. Själv har jag faktiskt aldrig vågat testa. ^^;

      Vad det gäller mobil-grejen så tycker jag att det ser ut som att hon håller fingrarna sådär för att få ett bättre grepp om telefonen men… ja, det är svårt. Det är ju fortfarande en ganska suddig inspelning.

      • Jo , men Zenerkort verkar kul! Tror du man kan göra eget? För jag är inte ett stort fan av att beställa genom internet, hehe. Hur många kort är det i ett zenerkortlek?

        Ja, jo jag måste nog erkänna att jag inte skulle ta hela ”anden i glaset” seriöst, utan skulle bara se det som en rolig grej (eftersom jag är i brist på andra lekar som lämpar sig inför Halloween). Hoppas att det går bra ändå…

        Ett jätte tack för att du svara, det är inte så många som gör det…Din blogg är grym! 🙂

      • Varsågod. 🙂
        Det är tio av varje symbol (då räknar jag inte med de udda symbolerna) tio vågor, krys, cirklar, fyrkanter, stjärnor.
        Tack så jättemycket också! Gör mig jätteglad att höra att du tycker det! 😀

  7. Ang ”mobil telefonen” Så tycker jag att det ser ut som när man får plötslig huvudvärk och tar sig mot tinningen. Ja vet inte, är så jag brukar göra iallfall haha.

    • Hej Fí!
      Jo, det är sant. Det är en ganska bra alternativ förklaring. För även om man tycker att det går att urskilja mobilen så kan det ju vara en skugga och då är det en bra förklaring till varför hon går sådär med handen.

  8. Tror som många andra på youtube att det är en siemens hearing aid från 1924. 🙂

    Wow det där med Mobilen är roligt att du tog upp. XD

    Har skälv en mobil som jag inte har på slagen och kortet är uttaget, som börja ringa här bara för några dagar sedan.
    kollade upp vad det var för numer på google, men finns inget sådant nummer.

    No F..king way att jag vill svara på den…

    • Hej Kenneth!
      Ja, hearing aid är också en bra förklaring. Då förklaras ju det konstiga sätt hon håller handen på.

      Men vad kusligt med din mobil. Om det hade varit jag hade jag nog inte heller vågat svara. Riktigt creepy. 😮

  9. Det ser verkligen ut som h*n pratar i en mobil. VAD skulle personen annars göra? Coolt!

    • Hej Annica!
      Skulle kunna vara en hearing aid eller så men det är svårt att säga.
      Det är en väldigt fantasieggande inspelning. 🙂 Man blir verkligen fundersam.

  10. Miss magic jag måste be dig titta på min videoblogg. Det e nån som typ försöker göra mig besatt av typ djävulen! helt sjuk människa alltså.
    Ska läsa ditt inlägg sen när jag kommer hem från jobbet! ^_~ kram!

    • Hej Elin!
      Vad sjukt! Jag kollade på den. Vad bra att du försöker få bort den från youtube. Verkligen en sjuk människa.
      …lite patetisk också, som att det vore så enkelt att göra någon besatt… 😉
      Men jag förstår att det känns obehagligt. Hoppas att den snart tas bort från youtube.
      Kram!

  11. Läskig bild, läskig bild, LÄSKIG BILD!!! Snälla sluta använda så läskiga bilder direkt i början på inlägget… Den skrämde skiten ur mig!
    (Har fortfarande inte kommit på en fortsättning… stör mig på det!)

    • Hej Henke!
      *Mwhahahaha* <—ont skratt. 😀 Det är min mening att skrämma upp alla…. ^^

      (Ja, jag längtar efter fortsättningen men känn dig inte stressad. Det brukar inte bli lika bra då.)

  12. Jag ringde numret och en kvinna sade på finska att jag inte kan ringa numret :/
    Jag ringde igen och då sade samma kvinna samma sak fast på svenska..
    Dendär bilden var smått lustig egentligen 😀 ja börja skratta åt den (alltså den med tre munnar) 😀
    Och läsarbilden, jösses va intressant 🙂

    • Hej beautybyshortylegs!
      Kul att du testade att ringa nummret. Det är ju riktigt skumt hur alla som ringer det får olika svar.
      Underligt också hur det ändrades från finska till svenska. Det är kanske inte spökligt med nummret men ändå lite konstigt. ^_^
      Ah, så du tycket den läskiga bilden var lustig! 😮 Du skrattar då faran i ansiktet du… 🙂 Kanske är lika bra.
      Ja, det är en riktigt intressant läsarbild.

  13. Fan va sjuk video med charlie chaplin. Jag tror benhårt på tidsresenärer^^ Liksom man kan inte komma på så mkt annat hon skulle ha gjort med handen vid örat.. och jag gillar läsarbilden. Det är nog nått dimensionellt ögonblick precis när hon tryckte av ^^

    • Hej Elin!
      Jag tror också absolut att tidsresor är möjliga. Den där videon är väldigt fantasieggande. 🙂
      Ja, det är en härlig bild. Helt obegriplig.

  14. Jag blev rädd som fan av den första bilden, man vill ju inte direkt möta någon som fortfarande använder en Nokia 3310 i en mörk gränd någonstans.

    • Hej rutinerad!
      Ha, ha 😀 Du har oh, så rätt! Det är nog det värsta man kan stöta på…. Om han hade haft en iphone så hade det ju känts lite bättre… 😉

  15. Hehe testade ringa det pep bara och las på 😦

    • Hej Anonymous!
      ah, inget spöke då… Men kul att du prövade och tack för att du berättade hur det gick. Alla tycks få olika resultat av att ringa det där numret. ^_^

  16. min kompis lovisa sa att hennes vän annas mamma ringde till henne på hennes mobil månader efter att mamman dog. det stog : mamma mobil och sprakade när hon svarade.
    jag sitter o hoppas att farfar ska höra av sig till mig nu,
    snart två månader sen han gick över.

    • Hej Linna!
      Otroligt. Det är verkligen intressant med den där typen av samtal. De ger en en känsla av hopp om att de som lämnat oss finns kvar i en annan form.

  17. De ökande spökhistorier om mobiler är bara känne tecken på att människan har gått up till nästa nivå i samhället. På gamla tiden, innan Internet, mobiler m.m. var byggnader en av de mest centrala ställen för människor. De symboliserade ställen man sov, pluggade, åt. Huser i speciellt var symbol för någonstans att mysa och vara trygg. Så idén att hemmet skulle vara hemsökt var det värsta man kunde tänka sig. Nu, med vår avancerade technologi, så har mobilen blivit en ny symbol för trygghet och glädje (och kontakt). Så att en spöke skulle ta sig in i våra mobiler är den nya ”Dear god, no!!”- tanke. 🙂
    Någon vacker dag kommer Internatten också bli en plats spök tar sig in på. Vår generations späkfilm kommer nog heta ”The Haunted Google” 😀

    • Hej Maaretta!
      Ja, precis. Det är ju moderna människor som spökar. Du har också rätt i att mobilen har blivit en symbol för trygghet nästan på samma sätt som huset är.
      Ha, ha definitivt en “Dear god, no!!”- tanke. 😀 Bra uttryck!
      Filmen “The Haunted Google” ska bli riktigt rolig att se! Ha, ha 😉

      Ses imorgon! ^_^

  18. Hm, jag får hoppas att det kommer en Antispökapp till iPhone:-) Kul att titta in hos dig igen:-)

  19. Vet inte om du brukar kolla på ‘Det okända’, men i ett av programmen handlar det om en tjej vars kille har dött. I alla fall, när hon packar upp en ny mobil typ ett halvår senare eller något sånt, så har hon fått ett röstmeddelande på den där hon hör sin killes röst säga ”Hjälp mig”. Det programmet var skitläskigt! ^^

  20. Men! Bilden som du visar är ju bara tagen med för låååång slutartid, vilket ger rörelseoskärpa om man inte använder stativ. Med ”bra” kameror kan man oftast ställa in slutartiden själv, eller så kan kameran göra det automatiskt (om man har den inställningen). Förmodligen gjorde kameran det automatiskt i det här fallet eftersom hon inte förstår varför det blev suddigt. Och – för er som inte vet, så tyckte kameran att det var lite för mörkt i rummet för att få en skarp bild, så den förlängde slutartiden (= linsen är öppen längre för att få tillräckligt med ljus) och vips så blev bilden suddig. Det hade den inte blivit om hon använde sig av stativ, vilket hon inte kan ha gjort – det är ju suddigt.
    En annan dimension? whoow…Det var toppen av befängdhet.

    • Hej Sara!
      Bra förklaring. Måste fråga Zoofie om hon tror att det kan vara något sånt.
      Ha, ha ingen anledning till att förneka andra dimensioner. Även forskare tror på dem. Men att tro att de kan fångas på bild är förstås en sak för sig. 🙂

      • Slutartiden kan det inte vara då bilden fotograferade på en gång 🙂 Jag är BRA på att fotografera och går medialinjen så om det hade varit slutartiden hade jag vetat det.

        Det gick nog inte ens att ställa in slutartiden på kameran, om man inte använde ”fyrverkeri inställningar” och här var det automatiska inställningar.

        (Ja jag såg detta nu, typ tre månader senare :))

  21. på tal mobiler, en gång för nån år sen hade jag precis fått en samsung. hade inte ens lagt i batteriet eller simkort men den vibrerade helt plötsligt och skärmen lös orangefärg (inte normalt). det stod alarm 00.00 trots det var på mitten av dagen. jag kan medge att jag var skitskraj då och slängde mobilen rakt i väggen men den vibrerade i ett bra tag till innan den slocknade. heelt sjukt.

    • Hej Melodie!
      Verkligen sjukt! Det är ju verkligen helt oförklarligt!
      Vågade du någonsin använda den mobilen sedan?

      • Ja, jag använde den för det var enda mobilen jag hade.. Men det var inte i lång tid jag hade den för den där händelsen hade fastnat i mitt skalle så att jag bytte mobil till slut.. Vågade inte i fall det skulle hända igen. 😛

      • He, he förstår dig. En riktig hemsökt mobil tycks du ha haft….

  22. Heej Magic! Jag har ringt nummret fleera nånger men det piper bara hela tiden 😦 Plus ibland så ringer min mobil och när jag kollar vem det är som ringer så är det mitt nummer! Asså hur kan jag ringa mejj själv? Jag har provat det en gång men då svarar telefon-svararn och säger-nummret du ringer är upptaget.För när man ringer sejj själv så är man ju upptagen för man ringer ju någon därför kan man ju inte svara(om du fattar) Och då är ju det konstig att jag kan ringa mejj själv och att jag inte ens har rört mobilen? Ha det bra och jag äääääälskar din blogg.Säger till mina vänner om saker du har skrivit om t.e.x om Annabell dockan som blev bessat av den demon och som två hemmsökta stolaran:) ha det gööööött 😀

    • Hej Antii!
      Konstigt hur alla tycks få olika resultat när de ringer det där numret. Det tycks förvirra alla telefoner.
      Men vad mystiskt hur ditt eget nummer ringer upp dig. Det har aldrig hänt mig men det är väldigt konstigt. Undra om det är en bugg eller nåt annat?

      Tack så mycket för dina fina ord om min blogg! Kul att du gillar den så! 😀 Det glädjer mig verkligen.
      Ha det underbart du med!

  23. när jag ringde 000000000000 så svarade en gubbe på tyska att jag inte kunde ringa på det numret, jag försökte igen och det var samma röst igen fast nu var det franska, jag ringde igen (hade blivit nyfiken) och samma person svarade på typ arabiska att jag inte kunde ringa på det numret. Jag ringde igen och den här gången sa han samma sak igen fat på finska, men nu till det extra läskiga var att rösten lät irriterad! jag testade 1 gång till och den här gången SKREK samma gubbe att jag inte kunde ringa på det nummret och sen sa han idiot och la på! creepy

    • Ja skulle jag oxå bli Irriterad om samma pers ringde mig (tio) gånger utan att vilja något 😉 LoL

      Fast litte Ruggigt att han Ändrade språket 😉 ( Satan) kanske …………….:P

  24. en annan grej. Jag fick höra av min kompis att det fanns en tavla i Tyskland som föreställer en kvinna som pratade i en mobiltelefon. Vad är det för konstigt med det? Jo att färgen är från 1507!!!! dom har testat färgen flera gånger i ett högteknologiskt labb och varenda gång kommer svaret att färgen är från 1507. Även duken och ramen är från samma år. Konstigt eller????

    • Hej Julia!
      Intressant. Tack for att du provade och berattade. (Usakta att jag skriver lite konstigt. Ar vid ett amerikanskt tangentbord) Vad mysko svar du fick. Underligt nummer det dar. Alla som ringer dit far olika svar.
      Spannande detdar med tavlan. Har du nan sida med mer info om det? Vill veta mer!!! 🙂

  25. Jag vet inte vart hon fick reda på det men jag kan fråga 🙂

  26. en morgon när jag vaknade och kollade på min mobil stod det att jag hade 3 missade samtal.
    numrerna som ringt var precis lika dana utom de sista numret i varje nummer.en hade 1 som sista nummer,en hade 2 som sista nummer och en hade 3 som sista nummer!
    och de hade ringt med en minuts mellanrum!
    kan det vara spöken som ringt?? :O

  27. det här kommer låta skit äckligt! ja ringde nummret med min x8……det vår 4 signaler sen faking ”svarade” någon men det var bara tyst, jag trodde att jag hadde lagt på men nej då det har gått 19 sekunder enda sen jag ringde……jag la på efter nån minut sen kommer det äckliga efter 10 minuter så ringer det nån med dolt nummer och ingen var i andra änden. sen dess har jag inte haft samma mobil.

    • Hej Austin!
      Oj, vad skumt! Du fick nog en av de kusligaste upplevelserna hittills med det nummret. Hu!
      Det är verkligen något skumt med det där…. O_O

      • jag kommer aldrig ringa eller ha nån kontakt alls med de nummret….kanske efter 2012….om vi nu överlever

  28. Hej.
    Inatt vid kvart i ett fick jag ett konstigt samtal från något konstigt nummer som inte ens borde existera. Jag svarade med Hej det är Sandra ungefär tre gånger, det var tyst. Plötsligt hörde jag en röst i bakgrunden men jag kunde inte identifiera vilket språk, men jag hörde att det var en man..nummret är 084405802 för den som vill ringa.

    • Hej Sandra!
      Skumt. Jag testade att ringa nummret och fick inget svar. (Känner mig dissad av eventuella spöken nu) ^^
      Jag håller med om att det är creepy att det var helt tyst först när du svarade och att det sen hördes en underlig röst sådär svagt.
      Låter ju onekligen en hel del som spökringningar brukar vara.

      • Jaa, min pojkvän har också ringt det numret då det var någon som mummlade..hmm, creepy..

    • Det där numret funkar inte… Det va bara en gubbe som hette något med jan…….
      Han hade en lite annorlunda dialkt som jag inte riktigt kände igen…
      Eller va det ett spöke?

    • Busrigning Möjligt 😉

  29. okej liknade saker har hänt mej också… fast med mitt alarm på min gammla mobil som jag tagit ut simkortet ur och den var avstängd…
    igår natt sattet alarmet på runt tolv.. jag gick o stängde av, en halvtimma efter sattes det igång igen efter det hände de igen och jag fick slita ut batteriet för att det skulle sluta ringa… :O och nej jag klickade inte på snooze knappen :O

  30. Hej!
    mobiltelefoner är kusliga. En av mina gamla mobiler, en simens. verkligen en stenåldersmobil nästan börja helt plötsligt låta efter mer än ett år. så jag följde ljudet, och när jag hittade mobilen visade den ett alarm/påminnelse. jag blev lite rädd eftersom att ingen har rört mobilen på flera år. så jag tröck på stäng av och tog bort bakluckan för att ta ur batteriet.. men det var tomt. inget batteri var i. ´Hittade senare batteriet på hyllan nedanför. Det finns väl inga sånna funktioner på någon mobil.. eller?`

    • Hej Felicia!
      Vad läskigt! Det var verkligen riktigt skumt!
      Jag har då aldrig hört om en mobil som ska ha en sån funktion… Riktigt spöklikt!

  31. Jag har ringt alla nr jag har sett men det enda nr som har varit lite creepy va 000000000000. Jag provade sen med 11 nollor och det var där det började. När jag ringde första gången så sa de ”numret du ringer har ingen abbonent eller är upptagen”. jag provade igen men då sa de bara ”du ringer har ingen abbonent” men jag trodde jag hade hört fel men ju fler gånger jag ringde ju kortare blev telefonsvararen…
    Riktigt creepy!!!
    Är det någon som har ett nr jag kan ringa???

  32. jo jag testa ringa det där 00000000000 från min mobil nåra gånger dem för korta på mig oxå och en gång så skrek dem typ på mig och mina vänner men sen så testa vi å rnga flera gånger på hemtelefonen och det var upptaget hela tin och jag testa och ringa det dår 08……… men det var inget konstigt först så svara ingen men sen så ringde nån upp han hade ganska konstigt namn och det lät som nån prata arabiska men så prata han svenska och vi sa bara att vi hade ringt fel vi kunde ju inte ha sagt så här nån tjej som hade kommenterat en blogg hade fått ett mystisk samtal fån dig och trodde du var typ ett spöke därför testa vi att ringa heeehe men jag tror det e nåt mystiskt med det där numm´ret

    • Hej Bella!
      Ha ha, kul att du testade! 🙂 Nej, jag antar att det hade varit lite skumt att säga att ni misstänkte hans nummer för spökerier. 😛
      Jo, men något skumt är det absolut med nummret! 🙂

  33. varför har första bilden 2 munnar som ögon det ser konstigt?

  34. Hej!
    En natt när jag var vaken hörde jag att min mobil fick ett sms. Jag gick inte upp utan jag somnade och på morgonen kollade jag min mobil och då kom jag på att jag hade stängt av den på kvällen. Hur kunde jag då ha fått sms?

  35. Mitt hjärta. Kan inte andas. Den första bilden. Jag blev rädd. Gud. Rädd!

  36. Jag ringde till 000000000000 som sa samma sak som till dej…
    Sen ringde jag 222. de sa att jag hade 55.54 kr….

    Inte lite ledskigt…
    Det har varit folk som har ringt hem till oss och inte sagt något, jag har bara hört andetag, Våran hemtelefon har ingen nummerpresentatör så jag vet inte vem det var. Antingen var det killarna i min klass som brukar busringa till mig (fast då brukar de oftast ringa till min mobil) eller så var det dessa spöken…

    • Hej LoLis!
      Vad skumt! Det är verkligen något mystiskt med de där numren!
      Vad obehagligt med andetagen du hört också. Jätteläskigt!

  37. Jag prövade att ringa upp numret men det ända som hände var att jag fick höra att numret var upptaget. Sedan när jag lade på var telefonens batteri nästan slut, vilket det annars aldrig gör för det är en hemtelefon som sitter i en slags laddare hela tiden O.O

  38. Jag måste berätta en sak som hände vid nyår. Jag och två kompisar hade varit och kollat på fyrverkerierna och sen gick vi hem till en av dem. Och när vi kom in så ringde det i min kompis mobil. Han svarade (förstås, duh) och det var en tjej som sa ”Hej, vad gör du?”. ”Inget”, sa han, ”är med några kompisar.” Och så började hon prata en massa. Till slut insåg han att hon inte pratade med honom. Vi stod bredvid och hörde allt; hon bara babblade på, och när han frågade så svarade hon inte. Så han la på. vi tänkte det kunde vara någon som har råkat ringa i fickan och inte märker det (fast det lät fan som om hon pratade med honom först). Rösten hade tydligen låtit mycket som hans ex-flickvän, men han hade inte känt igen numret.

    Men nu börjar det läskiga! För några minuter senare ringde det igen, och ni har säkert redan gissat vad som hände – det var samma tjej igen! Och hon sa EXAKT samma saker som förra gången. Vi tänkte att det var någon busringning, du vet en där man kan ringa till ett företag och beställa en röst som kan ringa upp någon. Han trodde att det var någon som drev med honom. Han lägger på. Sen händer det IGEN. Och ytterligare en gång. Sen slutade det, tack och lov. Jag vet inte, det kan mycket väl ha varit en automatisk busringning som fått fnatt, det är ju mycket telefontrafik på nyårsafton. Men jag personligen tyckte att det var asläskigt.

    • Hej Ida!
      Vad konstigt! Det hade jag också tyckt var läskigt!
      Det kan ju ha varit en automatisk busrigning men det låter konstigt att det skulle låta som hans ex-flickvän då.
      Vad mystiskt!

  39. Det påminner mig om när jag kom till skolan en dag och jag hade glömt min mobil i bänken dagen innan. När jag kom till skolan så sa några klasskompisar att min mobil hade ringt men jag hade lämnat den avslagen och när jag tog upp den ur bänken så var den fortfarande avstängd.

  40. Jag ringde 000000000000 bara för att kolla och de sa något liknande. Jag hörde inte riktigt, hade mobilen en bit från örat för jag har högt ljud på, men det var någon knastrig mekanisk kvinnoröst som upprepade någon mening om och om igen. Hörde inte vad hon sa, men det var i alla fall inte nummerfel. Skulle ju vara konstigt om mina pengar var slut – jag har inte kontantkort så mina pengar kan praktiskt taget inte ta slut…..

  41. Jag kom fram på nr ; 084405802 , det ringde men jag la på vågade inte vänta hahaha , hmm Sökte det på Eniro fanns inget med det numret :p

    Kan vara ett Hemligt Nr oxå ……..;) Ha en Trevlig spökkväll 😉 Moahahah , Hoppas han / det inte ringer up 😦

    För Jag ÄR Mörkrädd ………………….

    • Hej Filifjonka!
      Mystiskt. Kanske bra att du inte svarade… Men det behöver ju om andra sidan verkligen inte vara något övernaturligt bara för att numret inte fanns på eniro,
      Så va inte mörkrädd!
      Ha en trevlig spökkväll du med! 🙂

  42. Sluta att Ringa på min Mobil 084405802 ; !!! Jag svarar Ej när folk ringer mig ,

    Har dåligt ljud i Mobilen , Men Tack för att #Spöket # försöker kontakta mig

    LoL LoL LoL

    Svarar endast sms .

  43. det går inte ringa numret

  44. Testade att ringa 000000000000 och det tutade upptaget ehm… Det finns väl inte äns ett abonnent nr. som börjar på 000-………. Skumt… Usch hemska tanke!

  45. Har testat ringa samma nummer igen när jag var med mina kompisar. Och det var samma sak. Men när det bara var jag och en till kompis var kvar hemma hos mig ringde numret upp mig. Men det var ingen som sa något så jag satte på högtalaren, för att jag trodde att det var min mobil som var så dålig. Och då hörde jag ett slags raspande/ susande ljud som liksom väste något åt mig. Det var jätte läskigt. Och så skulle jag visa min kompis att ”det” hade ringt till mig men ”det” fanns inte med i min samtals lista. Bara min en massa andra samtal från dagen innan. Men både hon och jag visste att ”det” hade ringt.

  46. Chaplin-snutten är intressant !
    Om hon verkligen talar i en ”mobil”….Undrar vem hon ringer till 1926 ?

    På de gamla ”petmoj-telefonernas” tid fick jag en gång ett konstigt samtal…När jag lyfte luren hörde jag först bara ett sprakande, efter en stund hörde jag en mycket svag röst långt i fjärran.
    Jag förstod inte språket och la på.

    Det hela kändes ganska kusligt.

    • Hej Raimo!
      Ja, det är den verkligen! Mmm, det är ebra fråga. En annan tidsresare? ^^

      hu! Låter kusligt med ditt mystiska telefonsamtal. Undrar vad det var?

  47. Asså skitläskigt!:o jag ringde numret och det som hände var att någon svarade men det var typ ett konstigt svagt ljud nästan som då man ringer till nån och den sitter i bilen och då jag pratade så svarade ingen, usch!!

  48. Hej missmagicgirl…
    Jag har känt röklukt i ett antal år nu och misstänkt att det antingen är min far eller farmor som besöker, båda
    rökte och det är påtagligt när lukten kommer för att snabbt försvinna.
    En dag fick jag idén om att sätta igång ljudinspelningen
    på mobilen och varje gång så är det att ljudmätaren slår ända till max och vid avlyssning efteråt är det bara som ett litet knäppljud som om ett finger skulle slagit till mobilen. Har kollat så ljudet ej slår till på samma tid efter startad ljudinspelning, men det är olika för varje inspelning.
    En inspelning låter som ett blåsljud någon gör som när man skall putsa glasögon och gör ett ”huh” . Efter noggrann lyssning på just den inspelningen så är det en mansröst som säger ”your day will be coming” följt av andetaget. Har försökt tolka det på flera sätt men första och tredje orden är just ”your och will”
    Har funderat mycket på skillnaden mellan om det varit en svensk röst kontra att det just är en engelsk fras då budskapet känns lite större.

    • Hej Thomas!
      Oj, vad spännande! Jag har ingen aning om vad det betyder men tack för att du delade med dig av detta.
      Verkligen intressant.
      Jag tycker att Your day will be coming låter positivt. Håller du på med något projekt eller så eller väntar du på att nå fram
      till ett visst mål? För det låter lite som att rösten menar att du kommer lyckas med något… Min tolkning är så i alla fall. 🙂

      • Tack för en sådan positiv vinkling till budskapet.
        Jag har konstigt nog befunnit mig i ett liv där sorg började redan vid sju år ålder när min farmor gick bort i cancer. År 73 beskyddade föräldrar barnen och speciellt
        mig som varit med farmor från det jag föddes till hon gick bort. Att inte få vara med och säga adjö var det värsta som kunde hända då ”beskyddandet” istället blev en livsfråga och hur skall en pojke på sju år veta att han gått från glad trygg till knäpptyst.
        Det är otroligt viktigt att barn är med och får lägga en blomma på kistan och få hjälp med att säga adjö med
        någon form av symbolhandling.
        Jag har sett hur fel det kan bli i vuxen ålder med, men får ta det i ett annat forum.
        Så fram tills för två månader sedan har jag kunnat se en ny framtid med ett nytt liv då alla sorger jag någonsin haft kunde lätta från min blytunga själ.
        Det är precis i och med lättnad dessa ”besök” har kommit och jag anar att det är en skyddsängel som vakat över mig och efter så lång tid i min depression nu helt och fullt har lämnat alla motgångar jag haft sedan 73 och nu ser en otroligt ljus framtid. Den är verkligen
        solklar och då kommer jag från ett rikt liv och nu bara äger mina kläder.
        Det du skriver är ju så jag känner men behöver ändå höra vad du och andra tycker då det vore lite väl taskigt
        om det var ett negativt budskap då jag knäat av tyngden
        jag burit på med alla som försvunnit.
        Har du hört något liknande budskap av denna typen. Jag har sett ”ängeln” här i lägenheten, mer som en skugga som svept förbi och en lampa i köket som bara
        slocknar när jag lagar mat och aldrig annars.
        Har bara fått känslan av hopp och fullständig kärlek.
        Your day will be coming känns starkt och kraftfullt och
        då jag bara känner lycka nu så kan jag ju inte tvivla mer
        någonsin. Jag är på väg att börja om och har tänkt att
        arbeta med människor på heltid.
        Tack för stöd och mycket intressant sida.
        Thomas

      • Jag känner verkligen med dig. Det du har gått igenom borde ingen behöva göra.
        Jag tror verkligen att budskapet du fick var positivt. Jag hoppas och tror att saker och ting bara kommer bli bättre från och med nu för dig.
        Kram! Önskar dig allt gott!

  49. Tror ni att det händer mig om jag ringde 00000

  50. Jag tror det sprakar om jag ringer 00000

  51. Lite sent att kommentera men jaja. Videon om kvinnan med telefonen… Ja. Det kan nog vara en tidsresenär. Men inte från vår tid. Vem vet, om kanske hundra år eller mer skapas väldigt avancerade maskiner eller födds människor med genetiska avikelser som kan åka tillbaka i tiden. Vem vet?

  52. Testade att ringa 000000000000 men det tutade bara i luren. BESVIIIKEN!!!! 😦

Kommentera

