Ufo, månen och pacman-mysterier.

I dag blir det tre rymdrelaterade nyheter.

Först och främst har en man i Texas bevittnat flera Ufon. Ett är fångat på film. Vittnet var ute på en biltur den fjärde oktober i år. Han övernattade i sin bil i Nueces Country Park. Vid halv tre gick han ut ur bilen för att röka. Då såg han nattens första ufo som liknade en grå skugga försvinna in i molnen. Han tvivlade först och tänkte att det var en synvilla men när ett gigantiskt föremål dök fram ur molnen slutade han tvivla. Vittnet beskriver det som ett ”super ship. Det var grått i färgen och helt ljudlöst.
En stund senare dök ännu ett ufo upp med konstiga blinkande ljus. Vid det laget hade han fått fram sin kamera (äntligen!) och när ufo nummer tre dyker upp är han beredd. Detta sista ufo hade formen av ett blinkande kors. Fast på filmen ser det mer ut som ett enda starkt ljussken.

Låter som värsta ufo-trafikstockningen den där natten. 🙂

Videoinspelningen finns HÄR.

Vad tror ni om detta mystiska vittnesmål?

Jag kan nu berätta att det finns bevis för att den klassiska dataspelsfiguren pac-man är en alien. Jag lovar, det är sant! Det finns bildbevis för att han kommer från en av Saturnus månar!
Tror ni mig inte så kolla in bilden under. Den visar var temperaturen är som varmast på Saturnus måne. Den underliga värmeformen förundrar forskare som nu försöker reda ut vad som orsakar den snabba värmeförändringen.

He, he den där bilden är nästan för bra alltså. Det finns till och med en liten krater som blir hans öga och en större krater han ser ut att gapa efter. Dock kan man inte låta bli att undra över (och oroa sig för) var Blinky, Inky, Pinky och Clyde kommer dyka upp på för planet? 😉

Slutligen tänkte jag passa på att nämna att Nasa har restaurerat mån-landningsinspelningarna. Så att kvalitén ska vara lite bättre.
Personligen vet jag inte hur nödvändigt jag tycker att det är. Om vi nu faktiskt var på månen 1969 (läs om den eventuella mån-bluffen HÄR) är det ju coolt just på grund av att vi fixade det med den sorts teknik som fanns då. Jag tycker att man tar bort lite av charmen med mån-inspelningarna genom att restaurera dem sådär. Det är ju inte heller särskilt stor skillnad. Istället för att var otydliga på ett kornigt sätt så är de nu otydliga på ett suddigt sätt. Det ser ut som att de valt ”smart oskärpa” i photoshop typ. 🙂
Nej, usch det är bara onödigt… som när filmer ges ut igen med bättre effekter som Star Wars… Ghaaa!

Det som dock gör det hela väldigt roligt är att så fort månlandningen kommer på tal så är konspiratorsteorierna där på en gång. Det är ALLTID mån-bluffen som diskuteras under i kommentarsfälten på youtube och nyhets-sajter. Jag fann några riktigt kul kommentarer som jag citerar här nedan, they made me LOL!

” Have they edited out the Area 51 signs in the background?”

” Nasas restored edited fake video of the Moon Hoax”

”Look at that tin can behind them …. do you really think we could go to the moon in that hunk of junk?”

”Fake! the moon is not real anyway. what we see in the sky is a spaceship and the aliens control us from there.”

Konspirationer FTW! 😀

Vad tycker ni om de restaurerade månbanden? Hiss eller diss?

Ser mer restaurerad månlandningsfilm HÄR.

Hoppas alla har en mysig och lagom kuslig vecka so far… ^^ Bara så ni vet så blir det en ny tävling här på bloggen lagom till Halloween. Den här kommer bli mycket bättre än den förra med fler vinster och lättare för alla (inte bara för bloggare) att delta! 😀

Kram M.

30 svar

  1. Haha, Pacman-planeten var ju snygg, kul att det ser ut så:)
    Det där med tävling låter intressant, jag är på 😀

    • Hej Wicke!
      Ha, ha ja, pac-man bilden är underbar. 🙂 Fattar inte att det blivit så… det är liksom så perfekt, det behövs inte ens någon god vilja för att se pac-man där. ^_^
      Bra att du kommer vilja vara med i tävlingen. Håller på att förbereda priserna just nu. 🙂

  2. Det är SANT!! DET ÄR SANT!!! Vi människor blir kontrollerade av utomjordingar från månen.. DOM LEKER SIMS MED OSS!!! AAAAaaah!.. Och jag väntar fortfarande på den där fortsättningen!

    • Hej Henke!
      Ha, ha det är ju SÅ DET ÄR! Och nu när vi har bildbevis går det inte att förneka. Regeringen har lite att förklara nu alltså…. 😉
      Fortsättning kommer under morgondagen. Sorry, åkte till Lappland och hamnade i skrivardvala… typ. ^^;

  3. Länken till ufofilmningen funkar inte. Inte för mig ialla fall.
    Händer inget alls, jag kommer tillbaka hit.

  4. Ha ha =D Pac-man var perfekt! Jag kom direkt att tänka på de ‘solbilder’ jag samlade för 5-6 år sedan. Jo, de hade då skickat upp SOHO-satelliten som fotade solen i olika ljusvågländer, och i just ultraviolett sken framträdde mängder av ansikten av olika personer. En del var så perfekta att man kunde se märket på militärhatten som en officer bar. Det var sombreros, indianskrudar, turbaner, olika banditer, historiska personer mm. Det var som om hela solen var ett enda själahav. Vid ett tillfälle log hela solskivan med ett läskigt barnaleende med ett par tänder, perfekta ögon. Vid ett annat tillfälle framträdde Aum-tecknet över hela solskivan. Det är inte joke, det är sant. Jag har dessa kvar även fast pressen visade mycket svalt intresse. De stora bilderna har datum och klockslag…det är bara att kolla med ESA eller NASA för dem som vill det.

    Angående UFO har jag vänner som sett och jag själv som barn. Jag bodde en vecka i Hessdalen, ufo-fönstret i Norge, på 90-talet men såg dock inget. Däremot hade varenda bybo sett och många av dem flera gånger. På deras site finns bilder och det pågår forskning om dessa fenomen som uppträder där.

    Tyvärr, konspirationen runt Apollo har dock inte fastnat hos mig. Fast det är tankeväckande eftersom det kalla kriget pågick och USA behövde SNABBT visa upp något för att glänsa över kommunisternas rymdfart som skrämde många amerikaner.
    /Pelle

    • Hej Per Alltrelén!
      Ja, pac-man bilden är så härlig!
      Men vad coolt det låter med solbilderna. De vill jag gärna se. Finns det någon speciell sida man kan se dem på eller så?
      Blir jätte nyfiken nu. Ska söka på ESA och NASA nu. Tänk om det ät så att solen är ett stort hav av själar? Enligt vissa gamla myter så reser själen till månen efter döden men det kanske är en ihopblandning? ^_^

      Vad spännande med Hessdalen. Jag ska kolla upp deras hemsida. Älskar allt ufo-relaterat.

      Jag gillar alla konspirationer om mån-bluffen förut trodde jag verkligen stenhårt att det var en bluff men jag vacklar lite mer fram och tillbaka nu. Det finns ju för och motbevis åt bägge håll liksom… Men jag tror absolut på möjligheten att det kan ha varit en stor bluff.

      /M.

  5. Hej Magic och Per Alltrelén
    Tack för alla svar på frågor och sådant och jag tyckte det var ett väldigt kul inlägg o det där med pac-man var bara för härligt. Det där med månlandningskonspirationen är en intressant sak för det skulle inte förvåna mig om regering och Nasa osv skulle lura oss med en sådan bluff. Jag menar kolla bara på Area 51 och ufon och sådana mörkläggningar. Ja vad ska man säga, Jag tycker i alla fall att alla ska ha rätt att ta del av den sortens information.

    Ha det bra
    MVH Lioness

    • Hej Lioness!
      Bra att du har uppskattat dem och att de hjälpt. ^_^
      Tack för att du gillade inlägget också. Ja, pac-man bilden är underbart. Skrattretande perfekt.
      Månlandningskonspirationen är verkligen intressant. Jag tror absolut att det är möjligt att mörklägga den typen av stora hemligheter.
      Tror att det finns helt otroliga saker som mörkläggs för allmänheten… Och jag håller med dig fullkomligt om att det är fel! Självklart ska alla få ta del av den typen av information.
      Ha det bra du med! 🙂

  6. Hej!
    Hittade denna blogg idag tack vare en vän. Mycket intressant du skriver om. Är inne på samma linje jag med. Har precis börjat fatta vad Månen egentligen är. Då har man inte så fel när man som barn säger ”Gubben i månen” trots allt!
    Hit kommer jag gärna tillbaka!!

    Vänlig Hälsning/
    Anna

    Gör gärna ett besök här!
    http://www.heartsoulandspirit.com

    • Hej Anna Rundkvist!
      Tack så mycket! 🙂 Kul att du trivdes här.
      Ja, det är så intressant med månen. Många mysterier kring den och spännande teorier….
      Din sida verkar väldigt intressant och informationsrik. Kommer absolut läsa runt en hel del där… Tack så mycket för länken!
      Ha det så bra! /M.

  7. Hahahah 😀 jag började as garva då jag såg pacman bilden 🙂 Jösses va coolt 🙂

    • Hej beautybyshortylegs!
      Ja, jag älskar verkligen den där bilden. 🙂 Tänk att det blivit så. Det är ju inte bara formen på värmeytan som är perfekt, utan den ligger dessutom perfekt i förhållande till kratrarna. Helt otroligt verkligen!

  8. Haha. Är det bara jag som undrar varför man kan alltid hitta bilder på Pacman hit och dit men inga på Ms. Pacman?
    Haha! Konspirationer om månen är alltid roliga. Man undrar varför personen som du citerade tror att aliens skulle ha en sån synlig rymdskepp. De skulle väl förstå att det skulle väcka frågor hos människor eventuellt av vad den där stora, runda, lysande sak i himlen är för något?
    På tal om Mån bluff, har hört att kineserna planerar att åka till månen. Hade tänkt skriva till dem och säga: ”Take some friendly advice from an American. If you go to the moon, all people will say is ‘no you didn’t! You filmed it in a studio in Beijing!’. It’s just not worth it, guys. Just not worth the effort…” 😀

    • Hej Maaretta!
      Nu får jag verkligen skämmas men… finns det en Ms. Pacman? ^^; Trotts att jag spelat spelet så tycks jag ha missat henne.
      *Skämms och börjar söka på nätet*
      Aha! Nu har jag hittat henne! Vad söt hon var med sin rosett. ^.^ Måste spela Ms. Pacman också.

      Ha, ha ja det är lika bra att varna kineserna. Det är inte lätt detta med månresor, he, he 😀

  9. hm, månen är fake & är en alienbas.
    bästa teorin jag har hört! HAHA men man vet väl aldrig ahaha 😛 om man inte själv har varit där!

    kul med sånt här 😀 love your blog!

  10. haha denna kommentaren var ju bara bäst 😀
    ”Fake! the moon is not real anyway. what we see in the sky is a spaceship and the aliens control us from there.”

  11. Haha, jag tror nog att pacman kanske är aliens härskare 😀 vem vet 😉

  12. Trevliga månfilmer, vem har snitsat till dem så bra ?

  13. Hej jag hr en kompis vars farfar åkte till dalarö eller nånting (kom inte riktigt ihåg) när han satt i bilen fick den helt plöstligt motorstopp (eller nånting sånt) då gick han ut för att fixa med motorn för detta hände ganska ofta och han var van med det så han tog upp huven och när han stängde huven igen så såg han något ENORMT i luften som flög och hade lampor på sig.. men hans farfar var inte rädd för sånt så han tog en väldigt stor lampa som han hade i sin baklucka, siktade och lös på ”tefatet” och samma sekund som han lös åkte ufot iväg i ljusets hastiget och försvann… han farmor kan också intyga detta för hon satta på en båt nån mil ifrån och kunde också se skeppet. (hans farmor och farfar hade inte mött varann än) och jag vet inte riktigt men jag tror dom mötte varann på dalarö sen.

Kommentera

