Mystiskt foto av… eh, någonting!!!

Det var ett tag sedan ett riktigt skumt foto dök upp. Denna bild är faktiskt ovanligt bra också. Så bra att man nästan misstänker att det är en stor Photo-shop bluff…. 😛 Det är det som är problemet med bilder av övernaturligheter: Är de för tydliga och bra så tror alla att de är skapade i photoshop och är de suddiga och otydliga så tror alla att det är en fläck på linsen. Suck! -_-

Ja, ja jag antar att det inte kan hjälpas. Så låt oss titta på bilden istället:

Fotot togs av en kvinnlig turist i den tyska staden Nuremberg.
Varken hon själv eller någon annan kan förstå vad det är för konstigt på bilden.

Själv tänker jag lite på malmannen. Ni vet, med de lysande ögonen och vingarna. Men han ska ju egentligen bara hålla till runt Point Pleasant och West Virginia så… Är han också ute och turistar? 🙂
Dock så skulle det ju också kunna vara en perspektiv-synvilla. Att en insekt har flugit förbi linsen väldigt nära men på den platta bilden ser det ut som att den är riktigt långt bort, och därigenom riktigt STOR. °_°
Men det är svårt att veta…. Ganska fantastisk bild hur som helst.

Vad tror ni om den?

Dags att ta fram flugsmällan?

58 svar

  1. Tror det är fejkat eller en fluga på linsen. Proportionen på ”grejen” är väldigt skum jämfört med allt annat i bilden. Man ser att något är väldigt skumt. ”Den” är liksom för nära och för tydlig trots att allt annat på bilden är långt ifrån.

    Svårt att förklara dock.

    • Hej Mad!
      Ja, det är verkligen en väldigt konstig bild. Men jag hoppas att den inte är fejkad. Hellre en fluga som är nära linsen för då är det fortfarande väldigt häftigt. Vad är oddsen för att en fluga ska flyga förbi och fångas på ens foto sådär?
      Mmm, väldigt mystik. 🙂

  2. Tror nog den är äkta 🙂 inte en perspektivssynvilla. Kan inte tänka mig att det skulle kunna bli så.

    • Hej Zoofie!
      Ja, hoppas den är äkta. Undrar vad det är för något i sånt fall? Malmannen? En alien, ängel eller spöke? 🙂
      Det är verkligen en fantasieggande bild.

      • Jo, det kan man undra sig. ^^ Det ser ju mest ut som en alien skulle jag säga isf 🙂

        Förresten.. Jag följer dig på bloglovin och igår när jag kommenterade detta började jag läsa igenom HELA din blogg ^^ nu är jag klar 🙂 Så nu har jag läst varenda inlägg du gjort. Du är grym 🙂

        Mina favoritdelar är de med spöken 🙂 Gillar spökbilder och hemsökta hus 🙂 Vill gärna se mer av det 🙂

        Jag har sett en film som heter Rose Red som handlar om ett hemsökt hus. Tydligen så är den baserad på ett hus i verkligheten? Av vad jag fattat det som ^^

      • Hej Zoofie!
        Åh, tack så mycket! 😀 Vad kul att du läst allt och gillar. Det gör mig glad att höra! ^_^
        Ja, spöken är ett av mina favorit-ämnen också. Försöker hålla ämnena varierade så att allt dyker upp med jämna mellanrum.
        Nu kommer ju snart Halloween så då passar det bra med lite extra spök-inlägg…. ^_-
        Rose Red har jag inte sett men jag har hört en del om den. Ska kolla upp den och hur det ligger till med det riktiga huset. 🙂

  3. Men de är ju den jättefjärlien från monsters VS Aliens! 😀 Hahaha xD

    Ne jag vet faktist inte, men lite likt är den ju 😛

    • Hej Matilda!
      Ha, ha vem vet? De måste ju ha fått idén till filmen någonstans…. 😉
      Har faktiskt inte sett monsters VS Aliens men många har sagt att den är kul. Borde kolla in den.
      🙂

      • Ja gör det, den är göllig, speciellt jättefjärilen..eller ja…de är en larv från början 😛

      • Ja, jag kan tänka mig att den är det. 🙂 Ska absolut kolla in den så fort jag får chansen. 😀

      • haha den filmen ÄGER! & det ser faktiskt lite ut som den!

      • Hej Lijah!
        Åh, blir verkligen sugen på att se den nu! 🙂

      • Ja, det måste du, den är toppen! Jag har sett den typ sju gånger och kan nästan alla replikerna och scenerna utantill. Fast om det där är Fjärilssaurus eller vad den nu heter, måste den ha badat i grå målarfärg. 🙂 P.S. Cool bild!

      • Hej Evil Fairy!
        Jag har sett den filmen nu faktiskt och den var ju helt awesome! Love it! 🙂

  4. om det inte är fejk/fluga på linsen så är det nog mothman 🙂 jag menar han har inte bara visat sig i West Virginia, de finns tydligen foto och vittnes ”bevis” på att de såg mothman vid WTC precis innan planen crashade 😮

    • Hej Viktoria!
      Ja, jag hejar också på mothman / malmannen teorin. Det ser onekligen ut som han.
      Mmm, har faktiskt inte hört den där teorin om WTC och malmannen. Det understryker i sånt fall teorin att malmannen visar sig som ett omen för tragedier.

  5. Det ser ju ut som en fluga men isåfall tycker jag att flugan borde vare lite större i förhållande till bilden och mer oskarp. Annars får man verkligen ta fram den stora flygsmällan xD

    • Hej Wicke!
      Ha, ha ja det blir en RIKTIGT STOR flugsmälla. 🙂
      Skulle nog inte jag efter den där flugliknande varelsen på egen hand…. O_o
      Jag håller med dig, den är väldigt skarp för att förklaras med att det är en fluga vid linsen. Underlig bild verkligen.

  6. Halloj hoppas allt är bra med dig!!:) Ja du det är svårt att säga vad det är haha.. verkar lite mystiskt!! Och som du säger finns det mycket man kan göra med photoshop och det finns riktigt duktiga människor som kan göra sånt men vi får vara lite mystiska nu i hösttider och tro på att det är en mystisk varelse som är ute och luftar vingarna hihi eller vad säger du!!! Och så vill jag passa på att berätta att vi hade en mysig helg i Göteborg och jag vill tacka för tipset för vi hittade Shock:) och fick handlat lite smått och gott:)!!! Ha en mystisk höstig helg!!Kramar

    • Hej Lollo!
      Tack, allt är bra med mig. Är uppe i Lappland nu och tar skogspromenader och njuter av hösten. 🙂
      Jag är absolut för att vara lite extra mystiska nu i hösttid, jag tror att det är malmannen eller någon urtida luftande.
      Åh, vad roligt att ni hade det så kul i Götebrog och att ni gillade Shock! 🙂 Tycker verkligen att det är en underbar och inspirerande affär.
      De har verkligen min favoritsorts av kläder. Kul att ni gjorde lite fynd där också. ^_^
      Kram!

  7. Huh!? va skum bild! Ja det ä svårt att säga om bilder är fejk eller inte nuförtiden. Vem som helst kan ju photoshoppa och manupulera bilder i datan.

    Men häftig bild hur som helst! Hoppas att det är en utomjording!!! Vet du nått om nån ambassadör i malaysia som evettuellt vet nått om aktuell uomjording kontakt? Min bror hade läst nått om det i tiningen.

    Hoppas hoppas!

  8. Åhhh din blogg är så bra!!! älskar att läsa den on nätterna.

    Grym är du som lägger ner så mkt energi på att hitta så mkt intressant att skriva om

    Längtar efter ditt illuminati inlägg! 😀
    ha det toppen kram

    • Hej Jenny!
      Åh, tack så mycket! 😀 Bloggen är min stora hobby så det betyder mycket att höra att den är uppskattad! ^_^
      Ja, jag funderar över Illuminati-inlägget. Ska försöka att inte vara allt för seg med att få det klart. 🙂
      Ha det toppen du med! Kram!

  9. Ser ut som en uggla 🙂 Vad söt!
    / Maaretta

  10. Kikar jag på översta bilden så får jag direkt känslan att det är fake. Ljuset faller liksom inte rätt.

    • Hej Eva!
      Ja, det är svårt att säga. Jag kan förstå hur du menar för det känns som att själva varelsen kanske borde ha varit mer mörk…
      Men Hoppas att den är äkta! 😉

  11. Ser ut som Mothman, fast om den är fejk så är det kanske avsiktligt. Får väl se om det blir någon terrorattack i Nürnberg den närmaste framtiden.

    Vilket påminner mig om ett annat bra boktips: The Mothman Prophecies av John Keel. Mycket intressant och dessutom med skönlitterära kvalitéer.

    • Hej Paradigm!
      Ah, är det den boken filmen är byggd på? Då kanske jag borde läsa den först? (Har tänkt se filmen ett tag..)
      Men då ska jag börja med att kolla upp boken. 🙂

      • Det är boken som filmen bygger på. Och den är bättre än filmen, även om filmen också är bra.

      • Okej, men då ska jag läsa boken innan jag ser filmen. Det känns alltid bäst att börja med boken. 🙂

  12. vill inte låta skeptisk elr taskig.
    men jag tycker det ser ut som en flygande genomskinlig gris.
    Annars ser varelsen äkta och grisaktig ut

  13. Det som gör malmansflugan onaturlig är att den är upplyst underifrån. Gick blixten av? Det skulle vara intressant att veta. Ögonen lyser.

    Ja besökta hus (uppsnappat av tidiga kommentarer) är intressant. Vet ni besökta hus, lägg en bandspelare på under natten. Jag la en i våras i ett fattighus som varit förråd det sista halvseklet (minst), man kan fortfarande se rivmärkena på insidan av fodringsluckan. Det hördes några oförklarliga knackningar och hostningar. Nästa projekt (var och hälsade på en vän i Newcastle för tre veckor sedan) är att han gömmer min nedskickade lilla bandspelare över natten i fortet Newcastle upon Tyne. Vi spånade om detta. Ett blodigt ställe som varit stridlinje mellan romare, normander, britter mf. i århundraden. Kanske dags att klistra några frimärken på bandspelaren och bjuda på en entrebiljett till Jens. =)
    Gott ska ni ha…/Pelle

    • Hej Per Alltrelén!

      Ja, jag vet faktiskt inte. Men det vore verkligen värdefullt om man fått veta det. Skulle göra det lite lättare att analysera bilden.

      Spännande med dina experiement med bandspelaren! Önskar mig en bandinspelare jättemycket. skulle vara så coolt att testa.
      Men alla är så dyra… 😦
      Fångade du något oförklarligt på band?

  14. Jo det var knackningarna på fönstret och hostningarna som var oförklarligt, om inga andra (kollektiv) varit ute och narrat på natten. Men flera av de som bor där har hört skrik mm. från fattighuset också min vän som bor där.

    Men jag måste berätta en annan händelse för fem år sedan var jag och några vänner i Strömstad över en helg. Stället, är ett fd mentalsjukhus med flera små hus som en av mina vänners (rika) föräldrar har som sommarställe, som vi lånat då och då.

    En yogainstruktör ville bo själv i lilla huset intill huvudbyggnaden för att kunna meditera mm. Han rusade in sedan på sena kvällen likblek och sa att han hörde steg kände närvaro mm. och flyttade in till oss. Det lilla huset låstes sedan. Någon timma senare går jag ut för att kissa och väljer baksidan av detta lilla hus. Plötsligt får jag höra ett högt ljud inifrån huset som om någon sköt en tung möbel över trägolvet…då rös man!

    Det är väl närmast spöke jag kommit, men det finns andra märkliga oförklarligheter i mitt liv…
    /Pelle

  15. en ängel såklart! x3

  16. Jag tycker att det liknar en känguru med vingar och ett väldigt konstigt stort huvud. 😛

  17. Den ser riktigt skum ut… Vad kan det vara? :p

    Malmannen.. vad är det för en? O_o

    Extremt intressant blogg iaf 🙂 Jag brukar aldrig läsa bloggar men min kompis länkade denna igår och jag var fast direkt x) Är extremt intresserad av sånt här 🙂

  18. En fågel med glasögon 🙂

  19. Jag tror inte bilden är fejkad, men det ser ut som att det är en fluga. Varför skulle den isåfall vara suddig och inte vara sanna. Jag älskar din webb. Mystik är riktigt spännande. Jag tror på allting. Svara hemskt gärna på min mail adress också. Jag skulle bli så tacksam.

    • Hej Alice!
      Ja, det kanske är ett flugliknande väsen som finns men som vi inte upptäck ännu…. 🙂
      Jo, jag kan svara på din mail. 🙂

  20. Malmannen!!!!

  21. 😀

  22. det ser ut som en fisk 😛

  23. Kan man inte göra bilden klarare? ett datageni kan nog fixa det(=

    • Hej Asyut!
      Ja, kanske… vore intressant om någon försökte. Men jag tycker den har ovanligt bra kvalité redan för denna typ av bild.

  24. Jopp nog är det fram med flugsmällaren, det är ganska vanligt att flugor råkar reflektera blixten och se ut som t.ex. en ängel. Rätt intressant faktiskt^^
    Tack för ett fint inlägg (som vanligt):D

  25. Vilken bra blogg!då min pappa skulle sälja sitt hus tog mäklaren en bild som är mycket märklig. Det är ett ljusklot framför kameran och i ett av fönstrerna på huset ser man väldigt tydligt ett par som tittar ut. En kvinna med mittbena och en man med plommonstop på huvudet och långa polisonger. Jag sparade bilden för jag tyckte den var så märklig. Om du vill så skickar jag den gärna till din mailadress!

Kommentera

