Är Voyager 2 kapat av aliens? + Magic´s klosteräventyr.

Nu är jag hemma från resan till klostret i Vadstena! Om det berättar jag lite längre ned i inlägget. Först ska vi prata om aliens och Voyager 2. Kan vår kära rymdsond ha blivit kapad av aliens?

Voyager 2 har varit på resa genom universums mörker sedan 1977. Den är obemannad och styrs från jorden. Voyagers mål i livet är att undersöka planeter och ge oss en större förståelse för universum. Voyager 2 har ett systerskepp, Voyager 1, som har samma uppgift. Man kan ju undra hur god syskon-sämjan är mellan de bägge eller om konkurrensen om att vara den bästa rymdsonden gjort dem till bittra fiender? 😉

Voyager 2 poserar på bilden ovan.

I våras hände något ganska mystiskt med Voyager 2. Den sände underliga meddelanden till jorden som ingen kunde tolka. Eftersom farkosten tycktes fungera bra i övrigt väckte detta en massa konspiratoriska teorier om aliens till liv (Yay!). Kunde det vara så att aliens kapat farkosten och nu gjorde försök att kontakta oss?
Voyger 2 är faktiskt förberedd för ett eventuellt möte med aliens och innehåller en skiva med hälsningar på 55 olika språk. (55 språk! Wow! Rent logiskt så måste ju aliens förstå något av dem…)
En officell förklaring har dock dykt upp på sistone. Nämligen att det blivit en bugg i systemet som ska omforma data som ska skickas till jorden. Hur denna bugg uppstod är i sig ett mysterium. Men med tanke på hur datorer kan krångla i allmänhet så kanske man inte måste anklaga aliens direkt… Även om jag gärna vill! 😉
Mer spännande är det med de som hävdar att den officiella förklaringen är en cover-up. ^_^

Nedan en bild av avstånden i universum för att ge en känsla av hur långt Voyager 2 har rest. Rätt svindlande eller hur?
När man ser den bilden känner man verkligen hur viktigt det är att vi tar hand om vår planet. För det är inte precis nära till någon annan om vi förstör den vi har…

Ja, sen skulle jag ju berätta lite om mitt klosteräventyr i Vadstena. ^_^
Jag måste börja med att säga att Vadstena är en helt underbar plats. De flesta byggnader där är från 1700- och 1800-talet och många härstammar från medeltiden. Det är verkligen otroligt vackert och jag tog definitivt alldeles för få foton. -_-; Är ganska dålig på att fota tyvärr. Vi bodde på klosterhotellet och det var som att vandra in i en annan tid när jag klev in. I entrén ljöd sång och jag trodde först att det var en radio. Ni vet, för att få upp stämningen. Men sen insåg jag att det faktiskt kom från en närliggande sal där de nunnor som lever där idag hade sin mässa just då. ^^

Vi gick en guidad tur om klostrets historia och den Heliga Birgitta som var väldigt intressant.
Jag fick även tillfälle att höra en mycket intressant föreläsning i alkemi och också ställa så många frågor jag ville av den oerhört snälle och kunnige intendenten på klostermuseét. En mycket trevlig bekantskap! Tack Michael!

Jag hoppas att ni också har haft en trevlig helg. 🙂

Snart kommer ett nytt nyhetsbrev på facebook btw…

Hörs!

Kram M.

P.S Ny läsarhistoria! Klicka här! Den nyaste är som vanligt längst ner. ^_^ D.S

21 svar

  1. Vadstena är fint, speciellt slottet^^ Angående Voyager 2 verkar det lite dumt att ha 55 språk men om det funkar så… 😉

    • Hej Wicke!
      Ah, hann aldrig se slottet fast jag så gärna ville. >_< Men när jag är där nästa gång ska jag lungt dit. 🙂
      Vad det gäller de 55 språken så tycker jag att det är kul att de överhuvudet taget tänkt på att ha något sånt men samtidigt så är det rätt patetiskt.
      Tror liksom inte att det skulle ge något ifall en alien hittade det. Utomjordingar kommunicerar nog på något helt annat sätt. ^_^ Fast man vet förstår aldrig riktigt…

  2. Jag tror det är en felaktig teori att aliens kommer från rymden. Kom ihåg att rymden kring vår planet är under ständig radaruppsikt men det dyker ytterligt sällan upp något svårförklarligt. Nära ytan finns det desto fler blimpar.

    En rimligare teori är att de finns här på Jorden och har funnits här länge, givet all folklore med uppenbara paralleller till ufo-loren – bergtagen/ombordtagen och så vidare. Jag tror att det vet något sätt att manipulera oss på som gör att de kan undgå upptäckt.

    • Hej Paradigm!
      Bra teori! Det tycker jag lät väldigt logiskt. För att alla historier om bortförningar, både ny och gamla, bottnar i något det är jag säker på.
      Läser Whitley Striebers bok ”Närkontakt” just nu. Väldigt spännande so far…. Jag tror verkligen att aliens finns bland oss.

  3. snyggt kloster, jag har aldrig trot på gud, men jag gillar historia.

    • Hej Athen!
      Ja, Vadstena kloster är otroligt vackert. Jag rekommenderar verkligen att kolla in det i verkligheten. 🙂
      Historia är ett av mina största intressen. Bland det mest intressanta man kan studera.

  4. Bjälbopalatset där klostret finns är Sveriges äldsta profana (Icke kyrkliga) byggnad.
    Det uppfördes av Kung Magnus Eriksson och överlämnades senare till birgittinerklostret.
    Har då och då rastat intill när jag haft vägen förbi.

  5. Hej, får man fråga hur gammal du är?:) Tyckte du såg lite äldre ut på bilden i klostret än på din header..

  6. Så det är så där du ser ut… Jag är bra på att föreställa mig folk!
    Oh Noo… Voyager 2 har blivit kapad av aliens! Dom kommer att förstöra allting på den!(Dom kommer att peta på en liten speciell knapp som det står ”Själv förstörelse!” på!)

  7. mer ILLUMINATI !

    inte så ”mystiskt” kanske då de finns svart på vitt att de rikaste av de rikaste styr världen, banker, media etc (uppenbart)

    men skriv ett inlägg om det vore superintressant att läsa från din synvinkel

    grymt bra blogg!

    • Hej Jenny!
      Jag är väldigt intresserad av Illuminati. Ja, hemliga sällskap över huvudet taget…
      jag har länge planerat att blogga lite om alla spännande konspirationer som finns kring dem. Så det kommer så småningom! 🙂
      Och tack så mycket för dina snälla ord om min blogg! Det värmer! 🙂

  8. Angående Vadstena, en gång när min mamma skulle sova där så kunde hon inte det, för en såg rött blod rinna ner för väggarna. Tillslut fick de byta rum och när de hörde sig för om rummet visade sig att det hade bott en person där som blivit avrättad. Lite spooky ^^

    • Hej Isa!
      Vad läskigt! Undrar vilket rum det var…. Skulle vara intressant ifall hon kom ihåg så jag kan undvika det rummet när jag återvänder till Vadstena. 😉

  9. Man kunnde välan skicka upp en vidio med hälsningar på tekenspråk,det kannske utomjordingarna skulle förstå,synd att forskarna inte tänkte på det.^_^ *_* ^_^ *_*

  10. Hej, det var fel vid uppskjutningen, så Voyager 2 saknar huvudantenn och i reservantennen var ett inbyggt fel. Voyager 1 befinner sig ungefär tre miljarder kilometer före Voyager 2.

Kommentera

