Annabelle: dockan besatt av en demon.

Är dockor läskiga? De flesta skulle förmodligen svara ”nej” på den frågan. Men till er som gör det så kan jag slå vad om att ni kommer känna annorlunda efter att ha läst detta inlägg.
Bered er på en läskig läsning om den demoniska trasdockan Annabelle som mystiskt rörde sig, lämnade meddelanden och även gick till attack…

Denna märkliga historia börjar på 70-talet när en sjuksköterskestuderande tjej, Donna, fick en trasdocka i present från sin mamma. Donna tog med sig dockan till sin lägenhet som hon delade med en kamrat, Anngie. Men snart började konstiga saker hända. Dockan tycktes flytta sig runt i lägenheten av sig själv. De lämnade den på ett ställe men hittade den på ett annat i en helt annan pose.
De hittade också meddelande skrivna på pergament.
På lapparna stod det saker i stil med: ”Help us”.
När lapparna började dyka upp misstänkte Donna och Anngie att någon bröt sig in och lämnade lapparna för att skrämma dem. Så det la ut olika saker över dörrar och fönster för att se om någon hade öppnat dem. Men inget tydde på det.

Trots allt oförklarligt som hände kontaktade varken Donna eller Anngie hjälp av något slag. Men en kväll kom Donna hem och hittade något som såg ut som blod på dockans händer och klänning. Då kontaktade de till sist ett medium som kom och höll en seans. Under seansen fick de kontakt med en ande som sade sig heta Annabell Higgins. Hon hade dött på samma plats där Donna och Anngies hus stod nu när hon var 7 år. Hon sade sig trivas med Donna och Anngie och ville bo kvar med dem genom att flytta in i dockan. Trots incidenten med blodet sa Donna och Anngie, av någon anledning, att det var helt okej. (Visst, vad skulle kunna hända?) Enligt dem själva tyckte de synd om Annabelle. Men att tacka ja till detta skulle snart visa sig vara det absolut sämsta beslut någon kan ta. (Nähä?!)

Bild av Annabelle ovan. Seriöst, kan ni förstå Donnas mamma som gav henne den som present? Även om jag inte visste historien bakom skulle jag tycka att den såg super creepy ut!

Det dröjde inte lång tid innan Annabelle slog till igen. Denna gång drabbades Donnas vän Lou. Han hade känt till dockan ända sedan Donna fick den och aldrig gillat den (Smart Lou!). Han började få starka mardrömmar om dockan. En natt upplevde han det som att han väcktes av att den försökte strypa honom. Det var en obehagligt tydlig dröm, så pass tydlig att Lou funderade över om det kanske varit verklighet…

Dagen efter den märkliga drömmen var Lou hemma hos Donna och Anngie. Plötsligt hördes märkliga ljud från Donnas rum. De tre blev oroliga över att någon höll på att göra inbrott och Lou gick in i rummet. Men när han kom in var det helt tomt sånär som på att Annabelle-dockan låg slängd på golvet. Lou fick en obehaglig känsla av att någon stod bakom honom. Han svängde runt, i nästa ögonblick kände han en stark smärta i bröstet. När han såg ner var hans tröja täckt av blod. Vid närmare undersökning av Lous mystiska skada kunde man urskilja något som liknade märken av klor.

Efter detta var både Lou, Donna och Anngie livrädda. De kontaktade en präst som de berättade allt som hänt för. Han kände att fallet med Annabelle var alldeles för komplicerat för honom så han kontaktade i sin tur de paranormala utredarna Ed och Lorraine Warren (bilden ovan). Paret är båda väldigt kända och har tillsammans utrett många övernaturliga fall. De grundade New England Society for Psychic Research i början av 50-talet och har skrivit ett flertal böcker.

Efter att ha hört historien ansåg Ed och Lorraine att en exorcism borde utföras över huset av en präst. Detta utfördes samma kväll. När det var klart tog Ed och Lorraine med sig Annabelle eftersom Donna och de andra aldrig mer ville se den (det förstår jag).
Enligt Ed och Lorraine hade det aldrig funnits någon spökflicka vid namn Annabelle utan det var en demonisk kraft som lurat i Donna och de andra det för att få tillåtelse att lägga sig i deras liv. Egentligen var den inte intresserad av dockan men hade använt sig av den i hopp om att kunna uppnå sitt egentliga mål: att ta över en riktig person! Ed och Lorraine säger att demoniska krafter behöver uppmuntras för att kunna få makt att påverka människor. Donna och de andra hade ju lugnt gjort det genom att säga att ”anden” fick stanna i dockan.

Nu finns Annabelle i en glasmonter i Warrens ockulta museum i Moodus i Connecticut. I videon under får man en rundvisning i museet också skåda Annabelle i sin glasmonter.

Skulle ni våga besöka Warrens museum?

Historien kring Annabelle är utan tvekan en av de mest extrema och det är förmodligen därför den fått en nästan legendarisk status. Jag kan tänka mig att vissa element kan ha överdrivits genom återberättande av historien men i grunden tror jag absolut att den bottnar i sanning. Hur man än väljer att se på det så är det väldigt gastkramande att fundera över. Bilderna av Annabelle ger åtminstone mig rysningar.

Vad tror ni om denna märkliga historia?

Tycker ni att dockor är läskiga nu då? ^_-

P.S Kommer resa bort över helgen. (Ska på äventyr i ett gammalt kloster! 🙂 ) Därför kommer jag godkänna och svara på kommentarer och mail först på måndag. Ses då! D.S

110 svar

  1. Jag är helt bersäker på att dockor får liv under natten…huuu. Kram Lilitha

    • Hej Lilitha!
      Ja, precis! Vissa dockor kan se kusligt besjälade ut också… *ryser*
      Kram M. ^_^

      • TJA MISSMAQICGIRL JAG DET ÄR SANT DOCKOR KAN VARA LEDSKIGA.SOM ANNABELLE.HHHH NU KOM JAG PÅ JAG HAR SET ANNABELLE PÅ LOPIS SSAANNTT..AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.——————————–AA

      • Hej Angelina!
        Ja, Annabelle och hennes historia är läskig.
        He, he det är nog inte just den Annabelle du sett men någon som liknar… Kusligt!

    • Ja, de får liv på dagen också 😉 Du har väl sett toy story? 😉 😉

  2. Det här var det dummaste jag någonsin kunde ha utsatt mig för, har alltid tyckt att dockor är obehagliga… Snacka om att jag kommer må illa nu då!

    • Hej Lea!
      Ja, det kanske inte är rätt sak att läsa om på kvällen precis… Vi får se hur vi sover i natt…. °_°
      Håller med om att dockor är riktigt kusliga. 😮

  3. Dockan ser verkligen läskig ut, vem vill ge den till sin dotter?! Skulle vilja se den i verklighet om jag inte dog att rädsla^^

    • Hej Wicke!
      Ja, det vore spännande att besöka deras museum. Men samtidigt vet jag inte om jag skulle våga. Vore rädd för att råka få med mig någon farlig kraft hem… Hu! O_o

  4. Det ska ju finnas en historia om en docka som åldras eller hur det var… Tror du skrivit om den, men är inte säker.

  5. De som ägde dockan borde ju fortfarande finnas i livet, hade varit intressant att höra ifrån dom 🙂
    Och dockor är fan riktigt creepy, usch!

    • Hej Sara – Candis!
      Ja, det vore väldigt intressant om man kunde spåra upp dem.
      Ed och Lorraine intygar ju att alltihop är sanning. Men det vore spännande att höra direkt från Donna och de andra.
      Önskar att man kunnde hitta någon intervju eller så.
      Ja, jag håller med. Riktigt läskiga! O_O

  6. läskigt, jag fick en porslinsdocka en gång av farmor, jag vände alltid på huvudet på den.annars kan jag inte sova, jag hatar när saker stirrar på mig.

    • Hej Athen!
      Jag förstår känslan. I min familjs hus i Lappland där jag brukar vara på somrarna finns de några dockor på en hylla och de tycker jag också tittar lite jobbigt på mig ibland.
      De ser ganska sura ut dessutom. Jag får känslan av att de anklagar mig för något… ^^; Ja, jag skulle inte heller kunna ha något som kollade på mig sådär. Det känns alltid otrevligt. Även om det ”bara” är en docka….

    • hej ATHEN är det sant ja det är det säkert eller?. ja jag me det hende sama sak för mig men nu har jag porslins dockan i en låda vad saman trefande!!!

  7. Vill aldrig mer se en docka (utom mina fina små porslins dockor dah! :-D) Kommer nog få mardrömmar och NEEEEEEEJ Skulle vägra att åka dit!

    • Hej Vendela!
      Precis, det beror ju på vad det är för docka. Nej, det vore ganska läskigt att besöka Annabelle i verkligheten. Jag skulle inte våga gå i närheten. °_°

  8. usch, den där dockan ser ut som något som skulle kunna dyka upp i feberdrömmar när som helst.. usch!

    M.M

  9. Clowner är inte heller så kul… No Like. Kram Lilitha

  10. Jag skulle lätt vilja åka dit och gå på rundtur! spännande =) självklart tror jag också på historien. Demoner kan få för sig att göra precis vad som helst. varför inte ta över en docka i planer om att ta över en människokropp? Ja den dockan va i fulaste grad, och läskigast! o_o Mamman måste ha haft en dålig dag när hon köpte den ^^;;;; Det vore ju häftigt att få se en intervju med just dom tjejerna dom hade dockan. Undrar om det finns =) kraaam!

    • Hej Elin!
      He, he verkligen. Eller så hade hennes mamma bara väldigt dålig smak i allmänhet. Om jag fick en sån docka i present från någon skulle jag misstänka att personen i fråga inte tyckte om mig egentligen.
      Vad det gäller att åka dit så är jag kluven. Jag skulle tycka att det vore väldigt intressant att få titta på alla saker och få veta deras bakgrund men samtidigt skulle jag vara rädd för att råka stöta i något eller få med mig någon farlig energi hem…
      Kram M.

      • O ja! Det tänkte jag lite på efteråt. Ja det är en risk att följa med på den rundturen tror jag säkert. Kanske inte för alla, men om någon är extra öppen så kan man nog räkna med att få med sig nån gammal voodoo demon eller liknande =S Inte så kul kanske =P Man skulle ju aldrig våga röra något. Undrara om dom som jobbar där har mycket ”problem” med sig efter jobbet! huaa..

      • Hej igen Elin!
        Ja, det känns som att det nästan inte borde gå att andas där inne på grund av energin från föremålen.
        Om man ska jobba där så måste man nog vara ganska avstängd för att klara av det….

  11. Dockor ÄR läskiga, oavsett om den är besatt eller inte.
    Usch. *Ryser*

  12. hmm.. jag skulle verkligen vilja åka och se den x) har alltid tyckt att dockor är creepy, jag menar ögonen följer ju en när man går genom rummet 😮 men ändå, det måste verkligen vara intressant ! :p
    ett hus kan ju vara hemsökta (ett hus är ju ett objekt) så kan en docka vara besatt, så jag tror STENHÅRT på Annabell dockan!

    • Hej Viktoria!
      Precis! Det har du rätt i. Alla objekt, stora som små, borde kunna bli hemsökta och besatta.
      Ja, jag tror också på historien.

  13. scary! 😀

  14. Halloj hoppas du har det jättemysigt på klosterturen du är på:)!! Riktigt intressant läsning och riktigt creepy !! Jag skulle aldrig våga äga den dockan:S även om han har den på sitt museum huuh!! Men ändå tycker jag faktiskt att dockan ser sådär oskyldigt hjälplös ut men det är kanske mest dom som blir besatta. Och den där figuren han visar på videon som han snubblat över i skogen eller hur det nu var, det var ju också jättekonstigt!! Men det bevisar ju verkligen att det händer konstiga saker i vår runda värld:)! Åå jag längtar verkligen efter dina mysigt läskiga inlägg nu inför hösten:)!! O måste bara säga att vi sticker till Göteborg nu på lördag…igen..längtade så tillbaka dit så vi bokade hotell igen hihi!! Och nu ska jag försöka komma ihåg butiken denna gången du tipsade om,Shock var det va!? Ha en mysig vecka! Kramar

  15. Fast en sak till, jag måste hålla med om att dockan ser riktigt kuslig ut där hon sitter inspärrad i träskåpet!!!

    • Hej Lollo!
      Tack! Det var jättemysigt och intressant. Ska berätta lite i nästa inlägg… ^_^
      Hu, nej! Jag skulle bli jätterädd om jag kom hem och upptäckte Annabelle på min soffa. Mmm, ja inspärrad i skåpet förstärker hennes läskighet.
      Den andra figuren i videon är verkligen kuslig också. Ja, det är verkligen en värld fylld av mysterier och konstigheter.
      Hösten är den perfekta tiden för mystiska inlägg! 😀
      Härligt att ni ska till Göteborg. Hoppas ni får en riktigt trevlig helg. Ja, missa inte Shock denna gång. UNDERBAR AFFÄR! 😀
      Kram M.

  16. Min son (storebror till två småsystrar) skrämde sin ena lillasyster så att hon efter det inte ville ha en enda docka. Han skrämde henne att dockorna kommer och kör klorna i henne om natten. Detta sitter i henne trots att hon nu är vuxen och ingen docka kommer någonsin innanför hennes lägenhetsdörr.

    Jo, visst kan dockor vara läskiga och onda, det tror även jag.

    • Hej Nina!
      Ah, stackars henne! Elakt.
      Men efter att ha läst om Annabelle så känns det som att det kan vara bra att i alla fall vara lite försiktig runt omkring dockor…

  17. Usch hatar dockor :O blev ju livrädd nu

  18. Jag har och kommer alltid att ha dockfobi ;____;
    Läste detta inlägg runt 12 igår kväll, samma dag som jag hittade en gammal trasdocka under min säng. Nu är är rädd..

    Ville också säga att mina kompisar, Erika och Johanna, har döpt om din blogg till ”Gudens Blogg” =)

    • Hej Julia!
      Ha, ha tack så mycket! 😀 Det var inget dåligt namnbyte det. Får göra mitt bästa nu så jag kan leva upp till det också. ^^;;
      Ja, dockfobi kan man verkligen få. De flesta dockor känns rätt kusliga….. 😮
      Läskigt sammanträffande att läsa detta inlägg samma dag som du hittar den där dockan under sängen… Jag tycker att du så snart som möjligt bör göra dig av med den dockan…. Kanske en bra födelsedagspresent till nån du inte gillar? 😉 Ha, ha nä nu skojar jag. Alla dockor behöver ju inte vara demonbesatta… ^^

  19. fyyy sataaan jag HATAR dockor & det här var ju inte det bästa för mig att läsa men jag kunde verkligen inte låta bli.. UUH 😦

  20. Det visade sig att det var min syster som tänkte skrämma mig, och hon lyckades…

    • Hej Julia!
      Ah, taskigt. :S Men skönt i alla fall att det hela fick en naturlig förklaring. 🙂

      • hej ja det var bra!!!!!************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

  21. O0O ååå gud det var en bar oj vad ska man säga myt & samning ungi fär eller not sont hihihiihihih jajajajajaja ialafal bli prat kompis med varandra ?????

  22. iiiii dockor är så jävla kusliga >.< får rysningar :S

  23. Har lite svårt att tro Lous historia, faktis. Det att han drömde madrömmar om en docka han tyckte illa om verkar helt naturligt; alla har madrömmar om saker som de är rädda för eller tycker är obehagligt. Sen så kännandet av strypandet är också typisk för folk som drömmar. När man drömmer om att man faller, grips av panik eller blir på något sätt skadad som känner man detta känsla extremt starkt när man vaknar up. Känslan är så stark att den som upplever känslan kan svära på att det känns som ”på riktigt”. Jag har haft många sådana madrömmar. Sen så var Lou ensam i rummet. Han skulle kunna ha blivit attackerad av en råtta eller annat små djur som tagit in sig i huset och skylt sina skador på dockan eftersom chocken var så stor.
    Annars var Annabels historia rätt kysligt :-). Dockan ser faktis extremt läskig ut! Skulle nog inte besöka den på museummet… 😀

    • Hej Maaretta!
      ja, visst är det kusligt? Besatt föremål är så creepy och speciellt dockor! 😮 *ryyyys*
      Men jag förstår vad du menar med att Lous historia är lite svårare att köpa. För det där kanju verkligen ha varit en dröm. Såren han fick är lite svårare att bortförklara dock…

  24. Läskigt… Det sägs att dockan fortfarande rör på sig, fast den är instängd…

    • Hej Caroline!
      Ja, jag har också hört det. Den där demoniska kraften tycks finnas kvar… HU! O_O;

      • Jaa. Usch och fy. Men jag förstår inte, varför lämnar den inte bara dockan och fortsätter med det den är ute efter…? o.o”

      • Hej Caroline!
        Ja, det är en bra fråga. Enligt Warrens så behövde den lite tid på sig och tillåtelse att få påverka deras liv för att verkligen kunna ta makten över dem.
        Det var därför den höll på att flytta runt dockan. För att väcka deras nyfikenhet.

  25. hehe tur att vi inte har några dockor hemma :p båda mina systrar hatade dockor när de var små så ingen köpte några till dem x)

    • Hej Legenden!
      Ah, kanske var tur att dina systrar aldrig gillade dockor. Man vet aldrig med dem…
      Ha, ha 😀 Ja, Toystory har jag sett. Alla tre. ^_^ De är riktigt bra och gulliga men jag antar att grund-idén lätt skulle kunna bli en skräckfilm… 😮

  26. Jag snurrade en gång på en docka och hon stannade alltid rakt framför näsan på mig och min kusin, och hon stirrade verkligen på oss.

  27. Jag tycker att den där dockan faktiskt var lite söt

    • Hej Agge!
      Hur kan du tycka det??? Ha, ha 🙂 nej men jag förstår att det går, låt dig inte luras bara om Annabelle kommer och knackar på hos dig…. ^^

  28. jag har själv farit offer för en besatt docka.. och tro mig, det är inget jag önskar ens min värsta fiende.. jag har idag 3 barn, 2 döttrar & en son..inga dockor är tillåtna i mitt hus!! aldrig någonsin!

  29. usch har alltid tyckt att dockor e nasty små varelser, lekte nästan aldrig me mina när jag va liten å de fick aldrig sitta å titta på mig när jag skulle sova för då täckte jag över dom med lakan, tröjor eller vad som nu fanns till hands haha;P
    dock aldrig haft problem me clowner, en tjejkompis och jag skulle ha skräckfilmskväll, vi skulle se Stephen Kings ”DET” och ”dead Silence”…
    först ”DET” å min kompis e skitskraj för clowner så hon typ skrek sig hela filmen igenom å jag höll på å garva ihjäl mig hela filmen;P älskar clowner trots att DET är en jävulusiskt elak clown!
    sen blev de dax för ”Dead Silence” å då skrattade jag minsann inte, jag skrev inte men skraj va jag å jag e inte den lättskrämda typen men i början av filmen kom de ett citat å då fattade jag direkt: ånej en film full me dockor:( såhär löd citatet : ”Beware the stare of Mary Shaw, she had no children only dolls and if you see her in your dreams, be sure you never, ever scream”
    alla som redan är rädda för dockor bör enligt mig undvika att se denna filmen, inte rolig lovar att man tycker inte bättre om dockor sen efter att sett denna snarare tvärtom haha

    • Hej Emelie!
      Jag har bara sett korta klipp från filmen ”DET”. Trotts att jag är väldigt clown-rädd så var jag tvungen att skratta. Den filmen känns lite tramsig.
      Med alla ballonger som dyker upp överallt också….
      ”Dead Silence” ska jag ta och akta mig för då. Dockor kan verkligen vara creepy. HU!

      • haha jaa den är tramsig, båda gångerna clownen kommer hoppande å ska skrämma Richie e mina favoriter haha ”pip pip Richie, I got a balloon for you”
        skrattar sönder mig när Det håller på å drar massa tramsiga skämt:) skitroligt

      • Kanske borde se hela någon gång då bara för att skratta åt den då. 😀

  30. Hej, annabelle’s historia är mest läskigast av alla drf har jag kastat bort alla docker ^.^…..så jag tror att gosedjur inte mer e något för mig inte nää..

  31. Hmmm…. jag kannske skulle våga besöka det men det beror ju på vem jag går dit med om jag skulle nog aldrig gå dit ensam tänk att hitta en docka med blodig klänning typ vid midnatt ryser vid bara tanken ….. :d

  32. när jag var liten srämde min bror mig genom att hänga en docka i ett snöre i taket, och sedan öppna dörren så att det såg ut som om det var dockan som hade öppnat den. O_o
    nu är jag rädd som in i för dockor, speciellt efter detta xD.
    Jag älskar din blogg!

  33. Finns det något man kan göra så man inte skiter på sig då man ska sova? Nu är det här inte läskigt, men sen då jag ska sova skrämmer det skiten ur mig :'((

  34. Huuu…Läbbigt D: Jag tänker aldrig ALDRIG besöka det där museumet!!!!

    • Hej Nova!
      Ja det är creepy!
      Jag skulle vilja få en närmare titta på alla saker. Men jag har kommit fram till att jag aldrig skulle våga gå in där…
      Vem vet vad man skulle få med sig för energier. 😮

  35. Dockor är något av det läskigaste jag vet! Jag tycker till exempel att mupparna var jätteläskiga när de var på tv (speciellt bert och ernie) :C

    Det var något jag kom och tänka på när jag tittade på filmen om Annabelle, förutom att dockan är skrämmande som f*n och jag skulle aldrig röra den, och det är att killen i slutet av filmen pratade om den där stora idolen som stod där inne.

    Den idolen såg nämligen nästan precis ut som de skrämmande trädockorna som lämnades utanför tältet i filmen The Blair Witch Project.

    Om du inte sett Blair Witch så är det baserat på en sann historia (tror jag) om 3 ungdomar som åker till något mytomspunnet ställe för att filma material till en dokumentär om den lokala Blair häxan. Hursomhelst så händer allt mer mystiska saker ju längre in i skogen de kommer och efter ett par dagar/timmar (kommer inte riktigt ihåg, var ett tag sen jag såg den) så kommer de till en glänta där vita trägubbar hänger i träden. Dessa ”förföljer” dem sedan eftersom de ligger utanför deras tält varje morgon…

    Lite läskigt, men eftersom idolen i filmen ser precis likadan ut så funderar man på om det kan vara sant. Jag undrar om idolerna hade något speciellt betydelse.

    • Hej Johnny!
      Jag håller med. Dockor kan verkligen ge en kalla kårar. 😮
      Hmm, jag har sett The Blair Witch Project (jättebra film!) men jag minns tyvärr inte exakt hur trädockorna såg ut.
      Lite coolt om de är lika.
      Nej, historien är i filmen är inte sann men de marknadsförde filmen som att de var sant och publicerade falska tidningsartiklar om det.
      Därför har det blivit som en legend ändå. 🙂

  36. Kväll, ensam hemma, mörkt ute, dunsar i taket… Och skitläskigt inlägg.
    Nu vill jag bara att mamma eller pappa ska komma hem O_O’

  37. Om jag såg Annabelle på min säng stirrandes skulle jag dött av skräck O_O Kram CookieMonsterNom

  38. Se den onda dockan på dvd eller ‘Det’ Det är en ond clown.Är rädd för Clowner o dockor. Stephen kings romaner o dvd är ruskiga.

  39. Jag har alltid tyckt att dockor varit lite obehagliga. Och den där dockan på bild var det definitivt! Håller med dig om att även om den inte varit övertagen av någon demon skulle jag ändå tycka att den var läskig. Undrar hur hennes mamma tänkte :p Vem ger sin dotter en sådan märklig docka liksom? Något gulligt kramdjur eller kanske en barbie hade varit bättre XD
    Haha, jag måste ändå medge att det var lite roligt att de där tjejerna var helt: ”jaha men det är väl helt OK” åt att den där ”lilla tjejen” ville flytta in i dockan. Det känns som att de flesta människor hade tyckt att det varit lite obehagligt även om det varit ett beskedligt spöke där liksom :p
    Men fy det var verkligen en otäck docka. Ser inte alls trevlig ut 😛
    Kram!

    • Hej Jessica!
      Håller med! Dockor och clowner är värst!
      Annabelle ger en verkligen läskiga vibbar. Skulle inte våga besöka henne.
      Ha, ha nej, jag undrar om mamman köpte den när hon var arg på sin dotter eller något? ^^
      Ah, preis. Jag hade verkligen inte reagerat som de där tjejerna och bara accepterat att anden skulle flytta in i dockan. Skulle inte känna mig bekväm med det alls.

      Kram!

  40. I kommande inlägg om dockor; Sätt upp ett stort varningstecken xD

    • Hej Erika!
      Ja, jag ska göra det. På tal om varningstecken, se upp för mitt halloween inlägg!
      Det handlar inte om dockor utan något ännu värre!

  41. jag är 9 år och jag ska åka till det där museumet och jag är inte skraj för någonting och jag har varit med om mycket.

    • Hej Tanja!
      Wow, du var då modig du. 🙂
      Du får berätta hur det var på museuemt sen när du varit där. Vad har du varit med om för övernaturligheter förut? *blir nyfiken*

  42. gu nej! JAg skulle aldrig besöka de där hemsökta museet! den där är ju för shmingarnas namn hemsk!! Nu har du gjort så jag är rädd för stolar, speglar, sängar och tv apparater, nu e jag rädd för DOCKOR också! Jag tror jag ska slänga ut dockan jag gjorde i slöjden… ger mamma mig en sån docka, så kommer henne, och då menar jag inte dockan ^^; då kommer dockan hemsöka våra rosenbuskar… huvva ligen! Nej, aldrig!

    • Hej DragonFly!
      Sorry. ^^;
      Jag har skrämt mig själv för dessa saker också dock.
      Men släng inte ut din slöjd docka! Den kan ju inte vara hemsökt! Den har du ju gjort själv. Så den kan du nog behålla med trygghet. 🙂

  43. Hej!
    Vilken spännande blogg du har, hittade den alldeles nyss! 😀

    Den där historien om Annabelle var verkligen… läskig D: *ryser*

    Och det läskigaste av allt är väll att vi har en docka på våran vind, nästan exakt likadan som denna… Den har sånna där kläder, och ett sånt där ansikte, med en trekantig näsa, runda ögon och en glad mun….. :C kommer aldrig våga gå upp på vinden igen

    • Hej Maja!
      Tack så jättemycket! Det glädjer mig att höra! 🙂

      Oh, nej! Vad kusligt! Förstår att du inte vill gå upp på vinden mer! Hu! O_O
      Men bara för att de är lika så behöver ju inte de båda vara hemsökta såklart… 🙂

  44. Hej mmg, De som undersökte saken kommenterade också att bara en av flickorna var närvarande då lappar skrevs och dockan flyttades.

  45. en gång hade jag en docka som var ganska creepy. jag har ingen bild på henne men hon var en sån där blink-docka som blunda när man la henne ner. jo iallafall så ifall la jag henne på golvet i mitt rum en gång och gick ut i köket. jag greja med ett par saker och när jag vände mig om mot bordet så satt hon på kanten. jag kan svära på att hon blinkade åt mig! jag blev såklart asrädd. jag slängde henne i soptunnan och vägra tala om varför.
    jag brukade få mardrömmar om henne men dom slutade efter exakt ett år efter det.

  46. Onej jag som har två porslinsdockor i mitt rum som står och tittar på mig när jag sover men jag kommer aldrig ta bort dom dom är så fina med sitt lokiga hår så det klarar ja inte av men nu får blir det lite läskigt att ha dom på mitt rum

    Kram

  47. Skräckfilmen ”The Conjuring” bygger på den sanna berättelsen om Ed och Lorraine Warren, världsberömda utredare av övernaturliga händelser, som kallas in för att hjälpa en familj som terroriseras av mörka krafter.
    Dockan finns med i filmen – väldigt bra och rysligt spännande film!

  48. Jag kommer ihåg att jag läste detta inlägget för flera år sen, blir fortfarande lika rädd… Jag såg en film som de gjorde om Ed och Lorraine Warren, kommer inte ihåg vad den hette dock, som var jättebra! Det enda jag störde mig på var att de hade med dockan Annabelle i några scener och dockan de använde såg inte alls ut som den riktiga. De ska göra en uppföljare som ska handla om just Annabelle, är jättespänd!

    • Åh, jag såg också den filmen! Så bra och läskig! tror den hette the conjuring… Men inte helt hundra.
      Jag kände samma sak! De borde ju ha använt en docka som var mer lik originalet.

  49. Jag är inte religiös men Troende o Bibeln talar att demoner kan bo vart som helst. Guds ord är en levande bok o är mer en säkert att denna dockan hade demoner över sig …

  50. Ja jag tror inte på historien alls den är överdriven och dessutom finns det inget vetenskapligt evidens att spöken/ demoner existerar . Deras fantasi var kanske de dom var med om inte verklighet . Djävulen finns bara i religioner .det som hänt i historien och det dom säger att dom varit med om är omänskligt !

  51. Jag tror inte på det det dom säger att dom har varit med om är omänskligt jag menar en dock är inte levande och det kan vara deras fantasi som det kommer ifrån. Djävulen finns i religion men varför blanda in religion med en docka dessutom finns det inga vetenskapliga evidens /bevis att spöken /demoner finns bara myter som det heter så nej ! Tro inte på sånt !

  52. Förut när jag skulle gå in på toaletten så hade min bror satt en blodig docka brevid handfatet(men det var låtsasblod). Och det var en sån docka som kunde prata och den ja KOM NÄRMARE och jag blev livrädd. (Jag var hemma själv och skulle vara det i tre dagar😱😱😱😱😱😱😱😱)!

  53. Jag har varit i museiumet det var roligt och läskit

Kommentera

