Klärvoajans, konsten att se det fördolda.

Jag började skriva detta inlägg lördagen den 21 augusti . Om någon av er läsare då kände ”hmm, jag tror att Magic skriver ett inlägg just nu… jag tror att det är om klärvoajans!” I så fall är ni klärvoajanta!
Klärvoajans är nämligen att kunna se vad som sker på andra platser, alternativt i framtiden eller dåtiden. Låt oss titta närmare på detta fenomen och se hur man kan träna upp sin klärvoajanta förmåga.

Klärvoajans har utvecklats till att bli lite att ett allmänt namn för allehanda paranormala företeelser. Helst bör termen användas för personer som har förmågan att se avlägsna händelser. Kanske som en film som plötsligt spelas upp i deras sinne eller som en hallucination.
Det finns även olika underkategorier till klärvoajans som fått egna namn:

Clairsentience: Detta är att få budskap genom känselsinnet. Till exempel känna material som inte finns i närheten.
Clairaudience: är att ta emot budskap genom hörsel. Samtal som tar plats på andra platser eller i andra tider osv…
Clairalience: att känna en doft som inte finns i närheten och på det sättet få vetskap om händelser. Kanske doften av någons parfym, krut eller blod.
Claircognizance: är att bara veta något helt säkert och utan att veta när eller hur man fått kunskapen.
Clairgustance: en person som kan känna smaker utan att ha något i munnen. Denna förmåga kanske kan användas för att förutspå vad som kommer serveras till middag… ^_^

Exempel på klärvoajanta krafter är inte svåra att hitta. Inom nästan alla mytologier och religioner finns det exempel på människor som fått gudomliga visioner om olika händelser. Om man vill skulle man kunna klassa dem som exempel på klärvoajans.

Helgonet Klara av Assisi, som vördas inom den Romersk-katolska kyrkan, hade under sin livstid klärvoajanta upplevelser. Till exempel, om hon inte hade möjlighet att komma till mässan kunde hon ändå höra och se den för sin inre syn.
Hon har varit helgonförklarad sedan 1255 men fick en ny betydelse 1958. Nämligen att vara skyddspatron för televisionen! Tja, TV är ju egentligen inget annat än ett verktyg för klärvoajanta bilder… 😉

Ovan är vår kära TV´s skyddspatron! Ordet ”television” är för övrigt en sammanslagning av ett grekiskt och ett latinska ord som tillsammans betyder ”lång-vision”…

Många anser att klärvoajans är en dold kunskap som finns inom oss alla och som går att träna upp. För att kunna börja träna upp sin klärvoajanta förmåga måste man öppna sitt sinne och verkligen lita på att man har förmågan.
Det bästa sättet att komma igång och göra sig själv mottaglig är meditation. Helst bör man meditera ungefär en halvtimme om dagen i en harmonisk miljö. Det kan så småningom leda till klärvoajanta visioner.

Det är också bra att testa sina krafter så ofta man kan i vardagslivet. Försök förutspå saker som kommer hända och gå runt i gamla miljöer och se om ni får några visioner om vad som hänt där. Var uppmärksam på alla känslor och vibrationer och ta dem på allvar!  Att använda zener-kort kan vara ett bra sätt att träna sina förmågor. Det har jag själv testat en del…. Vilket jag ju redan berättat om HÄR. ^_^

Eidetiskt bildskapande är också en teknik för att träna sina klärvoajanta krafter. Det är att till exempel memorera hur en tavla ser ut och sen gå till en tom vägg och föreställa sig att tavlan hänger där så detaljerat och tydligt som man bara kan.
Personer som börjar utveckla sina klärvoajanta förmågor upptäcker ibland att de även får andra krafter, som att kunna kommunicera med andevärlden.

Magic sitter försjunken i djup meditation och får en vision: ”Jag känner att någon just läser igenom mitt klärvoajans-inlägg!”

😉

Har ni någon gång känt av klärvoajanta krafter hos er själva?

Tror ni att klärvoajans fungerar?

P.S På måndag kommer jag skicka ut det första nyhetsbrevet på facebook. Skynda er att gå med i gruppen så ni inte missar det! I vilket fall som helst så måste ni kolla in de två nya spännande läsarberättelserna! Klicka här! D.S

46 svar

  1. Åhhh, hur kunde du veta att jag just nu satt och läste ditt inlägg??? Haha. Ja, ibland så önsar man att man kunde vara lite klärvoajans. Fast jag vet inte om livet skulle bli lättare eller svårare att förstå då… hmmm.
    Kram Lilitha

  2. Hej igen…

    Önsar = Önskar.

    Kram Lilitha

    • Hej lilitha!
      Ha, ha det är mina klärvoajanta krafter! 😉
      Ja, att vara klärvoajant vore väldigt användbart. Men jag tror att det är jobbigt ibland också, när man får veta hemska saker som man inte kan påverka… Så på sätt och vis tror jag att livet skulle kunna bli både svårare och lättare på olika plan.
      Kram M.

  3. Jag tror på det. Har själv känt på mig saker som ska hända. Vanligen känner jag på mig något utan att se eller höra något. Bara en bergfast känsla av att något ska hända. Om en tanke dyker upp i huvudet utan att den går att härleda till något man tänkt på strax innan så är det som regel något av det slaget. Det känns som om det kommer utifrån – även om jag inte har en aning om det faktiskt gör det.

    Som du kanske vet så är ett av de mest välkända exemplen på klärvoajans när Swedenborg från Göteborg ”såg” hur branden i Stockholm bröt ut 1759. Han sa att hans grannes hur brunnit ner men att hans eget med snäv marginal undkommit. Vilket var precis vad som hände.

    Och med risk för att låta odräglig: skulle du kunna gör något åt styckesindelningen? Antingen indentera eller sätta en blankrad mellan styckena (min favorit). Eftersom jag ändå verkar komma tillbaka hit så tänkte jag att det är lika bra att jag försöker göra det lite bekvämt för mig ; )

    • Hej Paradigm!
      Det låter som att du är Claircognizance då. Det är ju när man bara vet.
      Intressant att du säger att det känns som att det kommer utifrån. Det är ju så olika var man ska tro att den typen av vetskap kommer ifrån.
      Om det är från ens inre eller kanske andar. Men det låter ju i alla fall på dig som att det skulle vara yttre krafter. Spännande.
      Jo, jag känner igen historien om Swedenborg. Det är intressant. Det har funnits många klärvoajanta genom tiderna.
      Vad det gäller styckeindelningen har jag delat upp texten lite mer nu. jag vet inte om det blev bättre. ^^; Men hoppas det! 🙂

  4. Mycket intressant, som vanligt på din blogg…. Kolla mitt inlägg om vindkraftverken på min 😉 Vad kallas det?

  5. Halloj intressant inlägg faktiskt för min mormor hade mycket sådant, hon kände ofta en stark blomdoft om något skulle hända eller såg en fågel inomhus som egentligen inte var där!! Jag har också känt av saker många gånger själv som jag bara vet om utan att veta varför! Min mamma brukar också känna av saker. Så det var bra att kunna läsa om det här hos dej:)!! Ha en underbart höstig och mysig helg!! Kramar

    • Hej Lollo!
      Åh, så intressant! 🙂
      Spännande med att din mormor hade gåvan och hur det sen gått vidare till din mamma och sen till dig.
      Jag tror sånt där går i arv.
      Tack! Kul att du gillade inlägget! Ha en riktigt bra vecka!
      Kram M.

  6. Hej Magic! Längesen ^^ Åh detta inlägget gillar jag verkligen! Jag försöker alltid att utveckla mitt sjätte sinne. Jag tror att jag kan känna på mig saker ibland. Ofta när jag får ”den där” känslan när jag ställer en fråga i mitt inre typ ”Kommer vakten att komma om jag börjar gå i den där korridoren nu, och kommer vilja titta i min väska och ser matlådan jag tagit med från jobbet” (haha). Just så tänkte jag sist jag skulle gå från jobbet och genom den långa korridoren som leder ut. Jag hade den där uppriktigt starka känslan av att nån skulle komma, och mycket riktigt hann jag bara gå några meter innan jag ser nån komma vid slutet av korridoren. Jag gömde matlådan och satte mig och drack thé och väntade. Men det va ingen vakt, bara en nattjobbare. MEN, det viktiga här är att nån faktiskt kom. det va ju det jag oroade mig för, att nån skulle komma. sådanna saker händer rätt ofta, att jag känner på mig att det inte är läge att berätta en viss sak om en viss person, bara för att sekunden efter se att personen kommer gående. tur att jag inte sa nått haha! Jag ska börja meditera mera och försöka få fler budskap ^^

    • Hej Elin!
      Kul att höra av dig igen. Det sista jag hörde var ju att du skulle till Borgvattnet så jag blev lite orolig att spökena snott iväg dig… 😉 Såg att du skrivit om det på bloggen så jag ska gå in och läsa mer ordentligt snart. ^_^
      Spännande! Det låter verkligen som att du är lite klärvoajant. Då kommer du nog lugnt ha lätt att börja få visioner genom meditation. Eftersom ditt sinne redan är öppet för visioner av den typen. Du får berätta om hur det går!
      Ska titta på din blogg nu! 🙂
      Kram M.

  7. tack för kommentarerna om bilderna! ^^ Älskar den kameran… allt man tar kort på blir fint! Ja det va verkligen mysigt i Borgvattnet och man kände av rörelsen. Det var som ett eko =) Vi borde åka dit samtidigt nästa gång ^^ Jag är supersugen på att åka nästa år med om tid finns då. Enda nackdelen är den 7 timmar långa resan så man lär stanna på vägen dit hos nån och övernatta som vi gjorde.
    Jag ska prova att meditera lite imorgon.. återkommer med resultat ^^ ska förska få kontakt med min vovve. (låter töntigt, mne hon har tagit kontakt med mig i mina drömmar efter hon dog) ^^ kram

  8. Det var Magnus, sångaren i bandet som gick runt med pinnarna. Jag vet faktiskt inte om han fick nå utslag men dom rörde sig på vissa ställen, så nått hände väll, men vi är inte säkra på vad haha ^^ sen försökte vi få gungstolen att gunga men utan resultat ^^

    • Hej Elin!
      Ja, jag blev verkligen inspirerad och sugen av att se dina bilder. Ja, vem vet? Vi kanske sammanstrålar där en dag? 🙂 Vore kul.
      Då får vi jobba på att få igång gungstolen! 😉 Den är ju klassisk!
      Spännande med din meditation! Jag tycker inte det låter ett dugg töntigt. Vi är ju alla själar och det är intressant att du känt att din hund sökt kontakt med dig i drömmar. Hoppas det går bra.

  9. Varför la du upp dom där krypbilderna på din Twitter Magic? Kommer inte kunna sova inatt ;______;

    ps. vet inte om det är klärvojans men om jag tänker på något missmagic – aktigt som jag vill veta mer om brukar du alltid skriva om just det efter nån dag.
    Nu ska jag koncentrera mig stenhårt på vad jag vill veta så ska jag se om du skriver om det nästa gång, haha!

    • Hej IdaMaria!
      Sorry! ^_^;; Det var inte meningen. Kanske borde ha gett någon liten varning. Men jag är själv lite fascinerad av insekter…. he, he.
      Rädd för dem live men på bild är de coola. 🙂

      Väldigt intressant att du förutser mina inlägg. Vi kanske har någon telepatisk länk. 🙂 Jag börjar ju ofta skriva mina inlägg någon vecka innan jag publicerar dem på bloggen. Eller åtminstone planerar dem då. Vilka har du förutsett?
      Ha, ha tyckte det där var så coolt så nu blev jag nyfiken på att höra mer! 🙂

  10. Jag har aldrig varit med om en klärvoajans, fast jag har upplevt känslan av deja vu väldigt många gånger.
    Gillar att ett helgon har fått uppdraget att vara vår tv-patron. 🙂 Fast hon verkade som en ledsen, sur kvinna i bilden. Hoppas vår Tv:er gör henne gladare! 🙂

    • Hej Maaretta!
      Ja, deja vu är nog vanligare. Har bara varit med om det en gång själv men det känns som något de flesta varit med om nån gång.
      ja, jag tyckte att det var roligt att televisionen har en beskyddare. 🙂 Ha, ha jag tycker mer att hon ser surt cool ut än ledsen. Ungefär som: Ja, jag beskyddar televisionen, Vadå da?” He, he ja, hoppas hon får se lite kul tve-program som kan göra henne på bättre humör.

  11. Hej!
    Vilken intressant bblogg du har, alltid kul att gå hit & läsa dina inlägg 🙂
    Jag gick för ett antal år sen en kurs i att tala med djur för Samantha Curry (som otroligt duktig inom detta). I och med detta öppnades sinnet & jag har haft många fina upplevelser efter det. Innan visste jag inte att det ären förmåga som vi alla har inom oss.
    Mitt tipps: meditera
    sen kan man om man är 2 personer öva sig på frukter tex, dvs en av er sitter & tänker/visualiserar en frukt och den andra (gärna i meditativt/avslappnat tillstånd) se om det dyker upp en bild på en viss frukt 🙂

    Det andra tipps jag har är att lita på din intuotion 🙂 (ofta upplever vi vardagliga tex telepatiska saker som vi förkastar som ”slumpen” eller vår fantasi).
    En rolig grej som jag brukar göra är att ”känna efter” vem det är som ringer innan jag plockar upp mobilen. Ofta hör jag på ringsignalen när det är min syster som ringer (fastän jag bara har 1 sorts signal för alla). Sen hör jag också ofta på signalen vad hon är på för humör/ om hon vill ngt jätteviktigt eller bara vill småprata / är trött/stressad/glad.

    Sen en sak som jag inte vet varför. Under en period av mitt liv var jag väldigt nära att dö. Under denna tid var det som om min intuition var mycket starkare än annars.
    Jag hörde då vid ett tillfälle en nära anhörig (som bor i himlen) prata med mig. Och en dag när jag va ute & gick så hörde jag i mitt inre
    ”nu kommer ex-pojkvännen strax!”
    Va? och Oj tänkte jag, jag är ju inte berädd & träffa honom nu. 3 sekunder senare kom han cyklande runt hörnet (han cyklade dock fort & såg mig inte).
    Puh, tänkte jag..nu kan jag slappna av igen….
    Men då hörde jag klart & tydligt en inre röst som sa ”det är inte över än, det kommer en till”.
    Jag tänkte typ: suck, vadå, en ex-pojkvän till???
    I samma stund kom en till cykel runt hörnet & ner för backen där jag gick… killen på cykeln var den senaste killen jag hade dejtat och som det ganska nyligen innan tagit slut med!
    Jag var glad att min inre röst varnade & förberedde mig på dessa möten av ex-killar 🙂
    Men jag är i efterhand lite förbluffad över att jag hört den så klart & tydligt.

    Förlåt för ett långt inlägg!

    Hälsningar /Mia

    • Hej Mia!
      Väldigt intressant att få höra om dina upplevelser.
      Jag tror också att alla har den typen av krafter inom sig. Det gäller bara att väcka den till liv.
      Bra tips. Ska testa det där med frukterna också. 🙂
      Just det där med att veta vem som ringer känner jag faktiskt igen mig i. Jag gör ofta det. Kanske borde försöka utveckla det mer? ^_^
      Tack för att du felade med dig av dina upplevelser och för dina snälla ord om min blogg!

  12. Jag har clairaudience, clairalience, och då och då clairgustance, fast de ”funkar” bara ibland.. Men jag har mediterat i många år, så vem vet, det kanske är därför ^^

    • Hej Tobias!
      Vad spännande att du har dessa förmågor! Kan mycket väl ha bidragit att du hållit på mycket med meditation. Bry dig inte om att det bara funkar ibland. Om du tar dina förmågor på allvar, och mediterar och försöker så tror jag att de bara kommer bli starkare och du kommer få mer och mer kontroll över dem.

      • Det tror jag också. Jag börjar få kläm på clairaudiensen och nu är jag ledig 2 dagar så jag har gott om tid på mig att öva ^^

      • Spännande! Hoppas att det blir två givande dagar det här då. 🙂 Lycka till!

  13. Tack 🙂 hittills går det bra 🙂

  14. O.o tror jag e klärvoajans Clairaudience

    jag hör saker jag hört förut,fast det e tyst i rummet och personen jag hör inte e i nrheten O.O

  15. Det jobbiga med att vara clairaudience är att alla som märker att man reagerar å ett visst sätt etc. tror att man är galen, och när man inte kan kontrollera det helt så blir det rätt jobbigt … Men jag skulle ALDRIG ge upp min förmåga 😀

  16. Hej magic! Jag har precis hittat din blogg och jag bara… WOW! Detta är en intressant blogg och jag har alltid letat efter den känns det som 😀 sen att du svarar på alla dina kommentarer gör det så mkt mer värt att kommentera! Jag e 15 år och tänker ofta såhär: – men tänk om det skulle… Haha det skulle aldrig hända! Men det gör det!! 😮 dessutom så händer det ofta konstiga sammanträffanden. För jag gick på en andakt och de hade en power point som gick samtidigt som de sjöng men det hade gått hela kvällen så det var inte raknat elr nått. Men på en sång så sjöng de om vågor o vatten och varje gång de sjöng om vatten så var det olika bilder på vatten elr vågor på power pointen!
    Men jag älskar din blogg! ❤ // Mickan

    • Hej Mickan!
      Tack så mycket! 😀 Satt här och kände mig allmänt morgontrött och så ser jag din fina kommentar! ^_^
      Den värmde verkligen!
      Du har rätt i att det finns så otroligt mycket som folk kallar för ”sammanträffanden” som känns som att det egentligen är något mer bakom…
      Intressant det där med powerpointen. Måste ha varit en mycket starkt laddad kväll.

  17. Jag tror att jag ibland kan se vad andra tänker på och ibland få kontakt med dom via tankar, men det är så svagt att jag tror att det kan vara inbillning. Men t.ex, för några månader sen koncentrerade jag mej allt jag kunde för att få tankekontakt med en kille i klassrummet(jag stirrade antagligen på honom också) och så tillslut så svartande det nästan för ögonen och det kändes som om jag hade två hjärnor med olika tankar och känslor inuti mej. Allt jag kände från hans sida var förvåning och lite annat han måste tänkt på före, men som jag inte kunde uppfatta. Sekunden efter försvann allt och jag var tillbaka i verkligheten.
    Men som jag sa, min hjärna skulle lika hjärna kunnat lura mej att tro att det var hans tankar och känslor jag fick tillgång till, så jag vet inte säkert.
    Tack för en underbar blogg 😀

    • Hej Jaime!
      Vilken häftig upplevelse! Något sådant skulle jag också vilja uppleva.
      Jag tycker att du får testa igen och se om du lyckas uppleva något mer.
      Du kanske borde fråga någon om lov nästa gång så att den vet vad du gör.
      Kan funka bättre om du koncentrerar dig på en person som är öppen för att du ska läsa av den.
      Då kommer den personen ju liksom hjälpa till själv.

      Tack så mycket själv för att du gillar min blogg! 🙂

  18. Det var ett mycket bra inlägg….

  19. Hej MMG!

    Ibland får jag en konstig känsla i magen eller så hör jag att någon säger något i huvudet även fast ingen har sagt något. Ibland är det bara något ljud. Då vet jag att någonting kommer att hända.

    En gång så skulle min tvillingsyster skriva en kommentar på nån hemsida men innan hon skrev det så sa jag exakt vad hon skrev. 😉

    Jättebra inlägg som vanligt! 🙂

    • Hej Danielle!
      Vad spännande! Det är en förmåga som du får tänka på och utveckla.
      Låter ju lovande redan nu. Du kan förmodligen träna upp din intuition ännu mer och få ännu fler aningar.
      Tack! 🙂 Roligt att höra att du gillar mina inlägg!

  20. Min pappa kände när farmor dog, och han tror inte alls på något övernaturligt. Ca tre sekunder efter känslan ringde hans bror och berättade det.
    Jag själv mediterar lite då och då, vill utveckla ett ”sjätte sinne” (^人^)

    • Hej Emma!
      Ja, din pappa tycks verkligen ha haft ett sjätte sinne där.
      Jag tror verkligen att det är en sak man kan träna upp. Bra att du jobbar på det.

  21. Ibland kan jag känna smaker som jag aldrig smakat förut…

    P.S Cool blogg 😉

  22. Wow! Coolt,miss! Vad kan man börja med om man vill träna och inte vet vad man ska börja med?

    • Hej Jared!
      Oj, vet faktiskt inte. Men jag antar att allt handlar om att lyssna inåt och vara uppmärksam på vad man känner. 🙂
      Kanske försöka gissa vad vänner gör och sen se om man har rätt. 🙂

  23. Jag har upplevt Claircognizance flera gånger!

    • Åh vad spännande. Jag tror jag upplevt det också. Ibland bara vet jag saker. Och det känns helt självklart.
      Det är väldigt häftigt 🙂

Kommentera

