Nyheter om spöken… för spöken!

(Detta inlägg är riktat till spöken. Men det är okej för levande att läsa också så klart!)

Okej, kära vandrande själar från andra sidan, detta inlägg är till er! Idag ska vi titta på de senaste nyheterna på den andra sidan. Det blir skvaller om de hetaste spökkändisarna, lediga spökhus och den stora modefrågan för hösten: Är vita lakan alltid det rätta?

Enjoy!

Kultur och lärorika guide-turer blir mer och mer populärt bland spöken i allmänhet. Ett bevis för detta har fångats av levande turister på Mary King´s Close i Edinburgh i Skottland. Samma spökkvinna har poserat för två turistfoton. Detta har väckt uppmärksamhet hos de levande besökarna. De kan inte förstå hur en kvinna de inte sett i verkligheten kan finns på två foton från olika turistgrupper. De två fotona finns ovan och många spekulerar nu i om detta är början på en karriär som spökmodell? Många kända spökmodeller (som bruna damen) har ju börjat sina karriärer just på det sättet…

På tal om kändisar så är alla spökens favorit-författare Patience Worth´s böcker tillgängliga att köpa hemsöka på amazon! 😉

Nu till nåt annat….
I dessa tider har många spöken problem med att hitta bostäder eftersom de levande är fräcka nog att flytta in där spökena bor. Ibland tvingas spöken fly från sina hem efter utdrivningsförsök från de levande. Men en god nyhet för alla bostadsletande spöken där ute är att det finns ett gammalt övergivet mentalsjukhus kallat New Jersey Hospital i Morristown i USA som skulle bli ett perfekt hus att hemsöka.

Några mysiga interiörer från den lediga bostaden följer under.

Mysigt som sagt, eh… *Magic försöker dölja en rysning*

Så slutligen, är det fortfarande inne med vita lakan? Svaret är ja! Bland spöken är det vita lakanet vad den lilla svarta klänningen är för människorna. Alltid rätt och lika elegant! ^_^

Ha det bra nu allihopa och glöm inte att sprida min blogg i andevärlden!

P.S till er levande: Nästa inlägg kommer vara riktat till er igen, detta var bara ett försök att utvidga min läsekrets…. D.S

31 svar

  1. haha, jag älskar dig seriöst Magic!
    här sitter jag och deppar så lägger du upp ett inlägg så blir man glad igen! ❤
    Sluta aldrig blogga, någonsin.
    Och om du måste så lova att skriva många böcker, eller nått!

    • Hej IdaMaria!
      Åh tack så jätte, jättemycket! 🙂 Snacka om att du lyste upp min dag nu!
      Det värmer mycket att höra att du gillar det jag skriver.
      Älskar att blogga, men min första bok är på gång också så det blir bägge. 🙂
      Tack en en gång!
      Ha det bäst!
      Kram!

  2. Hahah 🙂 jag satt och skrattade mig igenom detta inlägg 🙂
    Får hoppas nu att några spöken nappade på dina idéer 🙂
    Jag skulle sannerligen trivas i det där mentalsjukhuset.. om jag var ett spöke alltså 😉

    Va coolt med spökdamen som dyker upp på fotografier 🙂 Undras hur det känns för personerna som hon stod bakom, ifall det var kallare än vanligt eller ifall de kände att något fanns där 🙂

    Ha det bra
    Kram

    • Hej beautybyshortylegs!
      Tack så mycket! Roligt att du gillade det! 🙂
      Ja, får se nu om jag har fått några osynliga spökläsare… Tänkte igår när jag skrivit klart inlägget att tänk om jag fick en kommentar helt utan någon avsändare eller IP-addres. O_O
      Mentalsjukhuset ser verkligen så grymt obehagligt ut tycker jag. Med sina kala, slitna miljöer. Sen blir det ju ännu värre när man tänker på allt hemskt som måste ha hänt där och alla sorgliga öden… Men för spöken att bo i är det nog perfekt!
      Ja, det är intressant hur den där damen har dykt upp på två foton från helt olika turister. Ja, man undrar verkligen om de i gruppen kände något. Vore intressant att få veta.
      Ha det jättebra!
      Kram!

  3. Hehe du skriver så bra! 😀

  4. hahahahah skön blogg!

  5. Hihi det va kul, men huuuh va läskigt det är med gamla mentalsjukhus… fyyy!! Känner riktigt stort obehag av det.. alltid, men som sagt riktigt lyxigt för våra vita vänner:)!!! Kramar

  6. hahaha prima hårtorkar va de ja också hihi!!!

    • Hej Lollo!
      Ja, mentalsjukhus är så obehagliga tycker jag. Får riktigt obehagliga vibbar av det där stället.
      Ha, ha ja, en sån där hårtork det skulle vara något det. *ryser* De skulle säkert ta över ens hår och göra det ondskefullt så att det ströp en… NEJ! HU! °_°
      Får hoppas att våra vita vänner (gulligt namn för dem) kommer trivas där i alla fall. 🙂
      Kram!

  7. Din blogg är underbar! Varje inlägg är så intressant och spännande. Om du får några tecken nu från andevärlden som tyder på att de kanske läst så MÅSTE du ju bara skriva om det! Så intressant det skulle vara att höra! Läste de andra kommentarerna och svaren, och undrar därför vad din bok kommer att heta, vad du (författaren) heter och var/när man kommer kunna få tag i den? Tack för att du skriver denna bloggen!
    Kram!

    • Hej Julia!
      Åh, tack så mycket för din snälla kommentar! 🙂
      Ja, om något spöke hör av sig så säger jag till…. ^_- Man tycker ju att spökena borde visa sin uppskattning för att jag skriver till dem på nåt sätt… Dock så var jag i Spökparken på Drottninggatan igår och det mest spöklika som hände var att jag fick en kvist i huvudet! 😮 Vilket inte var så trevligt… ^^;
      Vad det gäller min bok så har den faktiskt inget namn ännu. Jag har lite titlar jag funderar över men är ännu väldigt osäker.
      Men när boken kommer ut så kommer jag skriva här på bloggen om exakt var man kan få tag på den och så vidare så att ingen kan missa den. Lägger förmodligen in en länk till den i sidpanelen som alla kan se. 🙂 Hittills hr jag skrivit hälften och jag hoppas att den är redo för utgivning nästa höst senast.
      Men som sagt, jag säger till… Kul att du vill läsa den!
      Kram!

  8. men hur vet man att spöken inte tycker om lyxiga/trevliga/moderna hus? dom kanske bara spökar på gamla ställen för att människan flyttar in i alla moderna hus. och några som spökar på tex slott spökar nog bara där för att dom bodde där, men om jag vore ett spöke skulle jag vilja bo i ett modernt/trevligt hus utan järnsängar, och slitna korridorer. men vissa spöken kanske föredrar mörka och läskiga ställen.

    • Hej Athena!
      Jo, det håller jag verkligen med dig om. Det där med att spöken ska bo i läskiga hus är något av en Kliché. ^^
      Förmodligen vill väl spöken helst bo där de gjort när de levde och om de inte kan vara där spelar de nog ingen roll…
      Eller nåt ställe som liknar det där de bodde kanske? 🙂

  9. ramlade in på din blogg helt random å har väl suttit här nu i en timme å läst ihop med min pojkvän som också fann den intressant. har en fråga om du sitter på någon bra information som har att göra med ”wiccan” ?? //en ny trogen reader 😉

  10. Underbart inlägg!!! ;D

  11. hahah så himla bra 😀 exakt den humor jag är ute efter 😀 grejt blogg för övrigt, fast ehm.. det visste du ju sen förut 😉

    • Hej TinA!
      Åh, vad kul att du tycker det! Tack! 😀
      Sånt betyder alltid mycket att höra och inspirerar mig att fortsätta blogga. ^__^

  12. Aha, MMG, här har vi kanske förklaringen till varför du blev avregistrerad på Facebook nyligen.

    The Brown lady – Damen i brunt eller Bruna damen – tyckte att du skulle ha omnämnt henne bättre än som nu är fallet, blott inom parentes. Hon kanske tycker att det där nya linslus-spöket du berättar om får för mycket uppmärksamhet i denna artikel? Man vet aldrig hur en spökhjärna kan vrida och vända på saker och ting så att det blir missförstånd etc.

    Å andra sidan måste jag säga att i så fall överreagerar Bruna damen, enär du ju faktiskt har ägnat henne en alldeles egen spökartikel på din fina magi- och mystiksajt. Se länken i artikeln här ovan, klickas på de blåmarkerade orden ”bruna damen”).

    BTW: Tror du Bruna damen är så gammal att hon har gått åstad och blivit glömsk och dement av sig? Och att hon alltså inte kommer ihåg denna artikel som du skrivit om henne, till hennes hågkomst och ära? Och därför är arg och besviken på dig egentligen helt utan anledning? Andevärldens varelser kan vara lite lynniga av sig, har jag hört berättas från olika håll.

    Du ska kanske uppmana Bruna damen att joina din nya Facebookgrupp, MMG, så att hon lättare kan hålla sig uppdaterad med vad du skriver, eftersom du fyller på med nya artiklar hela tiden.

    Om Bruna damen läser denna kommentar, vill jag säga till henne: Ta och tagga ned lite. Miss Magic Girl vill dig inget illa. Hon tyckte nog att det väl kunde räcka med att hon en gång hade skrivit en artikel som handlar ENBART om dig. Och det tycker jag också kan räcka. Så behandla Miss Magic Girl med all den respekt som hon förtjänar. Och hitta inte på några nya hyss not Miss Magic Girl på Facebook!

    • Hej Bbnews!
      Ha, ha ja det är inte lätt när man skriver en blogg och spökena kommer efter en! 😀
      Jag antar att du har rätt i att det var Bruna damen som blev upprörd. Jag hoppas verkligen att hon läser din kommentar och tar sitt förnuft till fånga för… Vänta! Nu ringer det ju!

      Magic (in i telefonen): Ja, hallå?
      Suddig röst: Dorothy Townshend här.
      Magic: Dorothy…. vänta! Det var väl bruna damens namn när hon levde!
      Bruna damen: Ja, precis. Du kan kalla mig för mitt kändisnamn Bruna Damen om du vill också.
      Magic: Eh, okej… Så… he, eh… du ringer alltså från andra sidan?
      Bruna Damen: Precis. Jag såg just bbnews kommentar och jag ber verkligen om ursäkt för att jag bannade dig från facebook. Jag hade inte sett din andra blogginlägg om mig. Jag trodde att jag blev ignorerad på din blogg. Men nu inser jag att det inte var så… Jag hoppas du förlåter mig och vill skriva mer om mig i fortsättningen.
      Magic: Jo, det vill jag nog…. Men få fråga, nu när jag har dig på tråden, hur är det på andra sidan?
      Bruna Damen: Det är okej. Lite för lite socker i kaffet bara….. Men nu måste jag gå. Tur att vi kunde reda upp missförståndet.
      Magic: Men vänta!!!! Vadå socker i kaffet???? Hallå??? Hallå?????
      (Men bruna damen har redan lagt på)

      Magic: Suck. Ett till mysterium. Socker i kaffet??????

  13. Bra, då vet jag var jag ska bo om jag blir ett spöke när jag dör!!!
    Jag undrar om du kunde skriva ett superläskigt inlägg på långfredagen, min födelsedag!

    • Hej AnFallenAngel!
      Hmm, funderade lite på att ha ett inlägg om påsken då….
      Men vi får se eftersom jag inte skrivit något ännu… 🙂
      Men jag har två riktigt läskiga inlägg innan dess i åtanke så hur som helst så kommer det bli mycket läskigt här på bloggen innan din födelsedag. 😛

  14. bra att det inte är till levande………….för det är ju inte jag…

    • Hej Anonymous!
      Oho! Det gör mig glad att höra att ett spöke hittade till detta inlägg!
      Känns som att mest de levande har läst det…
      Sprid gärna min blogg till dina spökvänner! 😉

  15. bra tips, ska kolla upp stället. kanske lite gammalmodigt… har du något tips på en lägenhet med ca två rum och kök (vill Helst vara första spöket där…)

    ps. lite lite socker i kaffet ja men om man (som jag) inte dricker kaffe så gör det inget. är inte så bra på att spöka runt ännu så… ja… jag är inte så läskig (det värsta jag gjort: att göra sö att någon trott att hennes kille släppte världens brakare (vilket i och för sig var lite roligt…))

  16. Men ser man på! Äntligen ett mysigt hus för oss spöken! 😀 Vad är adressen?

    • Hej Evil Fairy!
      Haha kul att ett bostadssökande spöke hittade hit 😉 Stället heter New Jersey Hospital och ligger i Morristown i USA. 😀

Kommentera

