Ufo-rapporter släppta! Yay!

Åh, det är alltid lika spännande med släppta ufo-rapporter! 😀 De senaste att dela med sig av ufo-hemligheterna är Ministry of Defence (MoD).
Om ni själva vill läsa rapporterna så kan ni hitta alla HÄR. Om ni vill läsa dem rekommenderar jag att ni laddar ner dem. Det gör det mycket lättare att kolla igenom. Dessutom är det ju lite coolt att ha dem. ^__-

Här följer lite korta beskrivningar om de som jag fann mest intressanta och var ni kan läsa dem, klicka på de blå länkarna:

En väldigt spännande händelse som fortfarande förblir oförklarad ägde rum 6:te januari 1995. Då såg några piloter ett mystiskt lysande objekt som nästan körde in i dem när de skulle till Manchester Airport. Går att läsa om på bland dessa dokument på sida 190-194.

Ett pressmedelande från organisationen ”Right to know” som förespråkar att man bör släppa på hemlighetsmakeriet runt ufo-fenomenet är också läsvärt. Där står det en hel del intressant om ufo-händelser och vikten av att allmänheten får ta del av dem. Vilket de ju får nu! 🙂 Bland dessa dokument sida 29-31.

Ovan är en skiss av ett ufo som sågs över Edinburgh den 9:de oktober 1995.

En annan intressant rapport berättar om en man som förutsett en terroristattack i en dröm. Papper om detta går att hitta bland dessa dokument sida 13-18 och 60-61. Även bland dess dokument sida 126.

Kolla även in här sida 285 bara för att det är så härligt konspiratoriskt. 🙂 Där kan ni hitta ett brev till Tony Blair angående om regeringen döljer sanningen om aliens för oss. Brevskrivaren (nej, brevet var inte från mig!) frågar även om tv-program om dessa ämnen är en teknik för att förbereda allmänheten för sanningen. Självklart förnekas dessa påståenden… :S

Ovan är en skiss av några konstiga raket-liknande objekt som upptäcktes 1984 av teleskop som cirkulerar runt månen.

Bland dessa dokument sida 45 kan ni läsa MoD´s svar på hur de skulle reagera om ett rymdskepp kom till jorden som det gjorde i filmen ”Independence Day”. Deras svar är tråkigt nog extremt torrt och fantasilöst. Suck!

Bland dessa dokument på sida 144 så kan man hitta ett brev från en 17- årig pojke som säger sig ha blivit utsatt för alien abduction sedan 5 års ålder. Han vill veta vad personer i hans situation bör göra. Minestry of Defence svarar okänsligt att de inte har något ansvar för eventuella bortförningar och att han snarare borde vända sig till polisen. Deras respons går att hitta bland dessa dokument sida 220. Det sorgliga är att jag knappast tror att polisen skulle kunna vara till någon hjälp heller.

Ovan är en skiss av ett mystiskt objekt som sågs till i Billingham, Cleveland den 17:de oktober 1995.

När man har läst igenom rapporterna märker man att MoD har ett standardsvar när det gäller frågor om ufon och aliens.
Det är som följer:

Så de är öppna för utomjordiskt liv/besökare men anser inte att det finns bevis för det. Nog anser jag att det finns tillräckligt med bevis men ja, ja. Ingen anledning att börja gräla med MoD. ^^

Vad tycker ni?

Är det fler än jag som är besatta av att läsa denna typ av dokument?

🙂

Oh! Btw så måste ni kolla in på läsarsidan eftersom jag nu har lagt upp en video där som jag fått av en läsare. En spade som rör sig helt oförklarligt fast det inte finns någon vind! Klicka här för att kolla!

Nästa gång blir det ett inlägg om folktro om vittra!

22 svar

  1. åh spännande, men kan inte se dokumenten då min dator lever sitt egna lilla liv =) men för någon månad sen skrev jag att det skulle vara ntressant med ett inlägg om Sumererna, väntar fortfarande som ett litet barn på att det ka dyka upp (:

    kram josse

    • Hej Josse!
      Ja, visst är det! Jag tycker att det är så spännande med denna typ av rapporter. 🙂
      Just det Sumererna! Jag har inte glömt det. Inlägget kommer så fort jag kan.
      Kram M. ^_^

  2. ÅH VAD SPÄNNANDE! fasen alltså, jag kommer inte in på dokumenten :S bara in på själva sidan men kan inte ladda ner de! undrar varför…

    • Hej lijah!
      Det tar en bra stund för dokumentfilerna att ladda in så man får vänta lite. Men länkarna bör funka. Jag testade dem till och med från en annan dator nu.
      Vad händer när du klickar på dem?

  3. Hej svej åå va intressant, jag ska in och läsa om pojken som tror sig vara utsatt för bortföringar nu snart:)! Och sen måste jag bara berätta att vi var på Bäckaskogs Slott för ett par dagar sen som sägs vara väldigt hemsökt, och det kröp längs ryggraden när vi vandrade både inne i slottet och ute på slottsgården må jag säga:)!! Det konstiga var att några dagar innan vi åkte dit så satt jag och läste om olika skånska hemsökta slott för jag ville åka till ett och besöka nu innan vår sem var slut, och hittade då just Bäckaskog ( du kan ju kila in på Bäckaskogs Slott på nätet och läsa om det:)) och några andra men fattade som att man bara kunde komma i stora grupper på rundtur eller boka en weekend där så jag la det åt sidan igen eftersom jag bara tänkt att vi skulle åka över dagen. Men bara några dagar efter så ringer mina föräldrar och undrar om vi vill följa med ut på utflykt (och då har jag inte berättat någonting alls för mina föräldrar om att jag kollat rundor efter slott) och då kör vi till Bäckaskogs Slott (snacka om telepati) som vi både kunde besöka inomhus och ute i slottsträdgården utan att någon sa någonting plus att det inte kostade en krona så vi tyckte det var underligt men dom kanske trodde att vi var med en storgrupp haha!! Men intressant var det och spooky:)!! Kramar

    • Hej Lollo!
      Åh, vad spännande att du var på Bäckaskogs Slott! 🙂
      Det var ju nästan ett kusligt sammanträffande där med att dina föräldrar föreslog att ni skulle dit. Det var verkligen ett fall av äkta telepati.
      Skönt att ni kunde gå runt gratis också. Det kan nästa vara lite roligare. Ha, ha de trodde säkert att ni var en stor grupp.
      Spännande att du kände av något också. Var det något särskilt som fick det att krypa längs ryggraden eller bara en allmän känsla?
      Jag känner att jag verkligen vill besöka Bäckaskogs Slott också. Det är så vacker och har en intressant historia. Kram! M.

  4. Dom dokumenten ska jag lätt läsa =D
    Hmm. på tiden att vi får reda på sanningen, men det känns som att många hemliga dokument plötsligt bara dyker upp =S e nåt på gång?!
    Typ alla USA:s hemliga dokument om afghanistans kriget läckte juh för bara nåra veckor sen.

    Men i alla fall, du bör skaffa en Facebook grupp =D
    Jag sökte på dig där, men du fanns icke.

    Kram Sebastian

    • Hej Sebastian!
      Ja, det får du göra. Det är riktigt spännande läsning. 🙂
      Det har ju varit en kampanj just för att alla länder ska släppa sina ufo-dokument den senaste tiden.
      Vilket ju positivt nog tycks fungera. Men du har rätt i att det känns som att det är något i tiden just nu att olika dokument kommer fram.
      Kanske är det något särskilt på gång? 🙂 Ja, vi får bara vara uppmärksamma på vad som händer.

      Ja, en Facebookgrupp kanske vore något… Jag ska faktiskt försöka fixa det. 🙂 Bra idé!
      Kram Magic.

  5. Hej, har inte kommenterat förut för jag vet egentligen inte vad jag ska skriva ville bara kommentera och säga att din blogg är jättebra och jag älskar att du svarar på alla kommentarer! Sluta aldrig skriva snälla:-(

    • Hej!
      Åh, tack så jättemycket! 🙂 Det gör mig verkligen glad att höra att du gillar min blogg så.
      Det är precis sånt som får mig att vilja fortsätta blogga. 🙂
      Har stora planer på olika inlägg och specialsaker inför det kommande året så bloggen kommer lugnt fortsätta hålla igång. 🙂

  6. Jepp, bra blogg, men det märker du säkert själv på trafiken och antalet kommentarer. Enda invändningen jag hade var din styckesindelning men nu är det också åtgärdat.

    Apropå förutsägelser så kommer jag ihåg att Whitley Strieber skrev att ”de grå” talat om för honom att det tunnare ozon-lagret skulle ge skador på skördarna. Det finns i någon av hans första böcker från 1980-talet då ingen pratade om sånt.

    • Hej Paradigm!
      Tack! 🙂
      Ah, det där med Whitley Strieber låter intressant. Har faktiskt en av hans böcker men inte hunnit läsa ännu… vet inte om det är just den han skriver om det där om. Ska ta och kolla upp det. ^_^

  7. Toppen att de här rapporterna har blivit släppta. Tycker alltid att det är härligt när regeringarna visar att de litar på de vanliga människan och att den vanliga människan har en bra anledning att tro på sin regering. 🙂

    • Hej Maaretta!
      Håller helt med! Det finns ju liksom ingen anledning för dem att hålla inne med denna typ av information. (eller det borde det i alla fall inte göra… 😉 )

  8. Hej!
    Jag undrar om du har sett filmen The fourth kind, eller Närkontakt som den heter på svenska? Jag har dock bara hört talas om den, och kom och tänka på den nu när jag läste detta inlägget om aliens, påminner mycket om filmens handling.. Det sägs även att den är baserad på verkliga händelser? Har ingen aning, men jag tror ändå att den kan vara ganska intressant att se:)
    Tack för en spännande blogg!

    • Hej Emma!
      Faktum är att jag inte sett den ännu men vill väldigt gärna.
      Tycker att den verkar spännande. Dock så tycker jag också att den verkar lite som en bluff tyvärr… ^^;
      Men jag tänkte se både den och the blair witch project och sen skriva ett inlägg om dem. Eftersom båda är filmer som säger sig vara gjorda på verkliga händelser.
      Och tack för dina snälla ord! Roligt att du gillar min blogg! 🙂

  9. Kul, hade vart riktigt skoj om vi kunde få besök från yttre rymden (snälla ufon:n)

  10. Hejj, ja det är väldigt spännande, och gilla vad som hände igår! Jag skulle sova och låg i min säng och tittade på stjärnorna igenom mitt fönster, sen kommer det ett föremål ganska långt bort som jag först trodde var ett flygplan, men sedan ändrade det riktning och flög snett och blinkade i ilika färger, mest rött,blått och vitt, det var lite ovalformat och det såg nästan ut som om det snurrade lite lagom fort >.<

    • Hej Elli!
      Fantastiskt! Vilken upplevelse. Blir lite avundsjuk på dig nu.
      Jag förstår att det är något du kommer minnas hela livet. Vi är definitivt inte ensamma.

  11. ”Bland dessa dokument sida 45 kan ni läsa MoD´s svar på hur de skulle reagera om ett rymdskepp kom till jorden som det gjorde i filmen ”Independence Day”. Deras svar är tråkigt nog extremt torrt och fantasilöst. Suck!”

    Sidan funkar inte :S

    • Hej Legenden!
      Ja, tyvärr så tycks dokumenten där inte vara gratis längre utan man måste betala för att sen dem och därför funkar inte länkarna längre. 😦
      Men det var verkligen ett poänglöst svar. De svarade typ inte utan det lät mer som att det inte kunde föreställa att nåt sånt ens skulle kunna hända. Vilket ju är dumt med tanke på alla ufo-rapporter de får in.

Kommentera

