Stephen Hawkings utomjordingar.

Hur kan utomjordiskt liv tänkas se ut? Detta är en av de frågor man blir mest nyfiken på när man funderar över utomjordingar och som kan fängsla ens tankar i timmar… Efter att ha funderat länge och väl kommer de flesta filmskapare fram till denna originella bild:

Om man ska tro på denna klassiska alien är svårt att veta. Men eftersom det säkert finns många olika sorters utomjordingar och så pass många vittnen beskrivit detta utseende tror jag att någon utomjordisk varelse med stora ögon och huvud existerar. ^_^

Men i detta inlägg ska vi titta på lite mer speciella och mer vetenskapligt troliga alien-utseenden. Den brittiska kosmologiforskaren och populärvetenskapliga författaren Stephen Hawking har gjort en serie bilder av hur han tror att utomjordiskt liv kan tänkas se ut. Bilderna är för en dokumentär serie som ska visas på Dicovery channel kallad ”Into the Universe”.
Hawking säger: ”To my mathematical brain, the numbers alone make thinking about aliens perfectly rational, the real challenge is to work out what aliens might actually be like.”

Tänkte att vi nu skulle titta på några av Stephen Hawkings aliens. 🙂

Bilden ovan visar en alien som skulle kunna tänkas existera på planeter där temperaturen är kallare än minus 300 Fahrenheit. Brr!
Jag tycker att denna snöalien ser väldigt söt ut. Liksom fluffig och mjuk. Jag får dock lite yeti/snömannen feeling av den av någon anledning. ^_^

Den bläckfisks- manetliknande varelsen ovan skulle kunna finnas i oceanen som tros finnas under isskorpan på en av Jupiters månar. Denna alien gillar jag verkligen. Men det kan bero på att jag har en svaghet för allt manetliknande. ^_^; Det kanske låter konstigt men jag tycker verkligen att maneter är hur gulliga som helst. 🙂

Dessa köttätande aliens med stora giftgaddar ovan ser ärligt talat riktigt läskiga ut. Som något konstigt kvalster man skulle kunna hitta i avloppet… (Alltså inte i något avlopp i mitt hus men i någon annans.) Eller så ser de ut som någon slags hybrid av en skorpion som utsatts för radioktiv strålning. (Vadå? Konstigare saker har säkert hänt!)

Alien ovan skulle kunna leva på gasplaneter. Den skulle hålla sig vid liv genom att bärga elektriska urladdningar från blixtrar. Denna typ av alien känns väldigt lätt att tro på för mig. Helt enkelt för att den inte är människo- eller djurlik alls och håller sig vid liv på ett helt eget sätt. Så tror jag de flesta utomjordingar måste vara, helt olika från oss.

Ja, det var några av Stephen Hawkings utomjordingar. 🙂 Om ni vill se resten klicka här!
Jag tycker dessa bilder är väldigt intressanta och eftersom det är Stephen Hawking som kommit fram till dem känns de mycket lättare att tro på.

Tänkte avsluta med en annan, grymt fascinerande, bild:

Bilden visar, tro det eller ej, i princip hela vår galax. Det är den första hel-sky bild som Europas Planck teleskop har tagit. Teleskopet sändes ut förra året för att kartlägga de äldsta ljusen i kosmos. Bilden visar strukturen av vår galax i gas och damm. Denna bild kommer nu analyseras av forskare i åratal och förhoppningsvis få oss att förstå mer om universum.
Jag önskar att jag kunde hitta denna bild med bättre upplösning. Skulle gärna vilja ha den som skärmbild. 🙂

Vad tycker ni om bilden av vår galax?

Och vad tycker ni om Stephen Hawkings aliens?

Vilken av dem gillar ni bäst?

Ha det så bra allesammans!

Jag vet att uppdateringen här är seg men den kommer bli snabb igen när jag kommer hem från min Lapplands-semester om två veckor. 🙂
Kram! Magic.

8 svar

  1. Hej Magic!

    Jag tycker som du, att den fluffiga va sötast, men att den där som lever genom urladdningar och blixtar känns mer seriös.
    Det är kul att tänka vilka skapelser som lever på planeter miljarders ljusår härifrån! Och tänk om det finns platser som liknar våran egen. Det är så coolt ^^
    Jag hoppas att det kommer bli superlätt att ta sig i rymden i framtiden. alltså riktigt fort så man kan åka till vilken planet man vill ^^
    Älska aliens ❤ ❤ ❤

    • Hej Elin!
      Ja, den fluffiga skulle jag gärna vilja träffa. Fast jorden har tyvärr inte riktigt rätt klimat för att den ska trivas…
      Den som lever av blixtrar tror jag absolut på. Den känns verkligen som nåt som kan finnas.
      Ja, att fundera över aliens och hur de kan tänkas se ut och leva är så intressant. Men kräver verkligen att man tänker i nya banor.
      Jag vill gärna se den där dokumentär serien nu. Hopas jag kan hitta den på något sätt…
      Åh, det vore så coolt om rymdresor blev vardagsmat! 🙂 Hoppas det blir så någorlunda snart. Utvecklingen går ju snabbare och snabbare så vad vet man. 🙂 *håller tummarna*
      Älskar också aliens! 🙂 ❤

  2. hej tänkte bara tipsa en sak om loch ness odjuret, google earth har fångat in en satellite bild som kan vara loch ness odjuret, hoppas (Y)

    lämnar en länk

    http://nyheter24.se/udda24/174299-google-kan-ha-fangat-loch-ness-odjuret

    • Hej Josse!
      Åh, ja den där bilden! Den har jag faktiskt bloggat om en gång.
      Tycker att den är så intressant. Kul att se att folk fortsätter att fundera över den.
      Jag slog själv upp den och kollade på google earth vilket kändes väldigt häftigt. Lite som att: -tittar jag på Loch Ness odjuret nu? ^_^
      Jag tror själv absolut att det är Loch Ness odjuret. 🙂

  3. Eftersom den alien du pratade om högst upp i inlägget är så lik oss, så tycker jag det stärker teorin om att vi från början är aliens och att dem då och då hälsar på oss, kollar utvecklingen o.s.v.
    Tycker det är intressant att tänka i om vi är en ”lägre klass” än dem, kanske boskap? eller ett expriment, deras barn som sitter på jorden som något trygt dagis (när vi dör kommer vi till dem?) heheh, kul att spekulera i alientankar, håller helt med dej om att timmar kan fördrivas 😉
    Tycker bäst om dem som du tycker ser ut som avloppsdjur och den stora snöalien!
    förmodligen mest för att jag tycker dem ser roligast ut att träffa på x)

    gillar din blogg starkt! du skriver så härligt och avslappnat om intressanta saker och gör det inte till någon stor skrämande freekshow, utan utelåter valet av att låta det vara vardag eller creepycave till läsaren 😀
    Ha det bra!

    • Hej CaptainC!
      Tack så mycket! Jag blev verkligen glad när jag läste din kommentar! 😀
      Vad det gäller aliens så gillar jag också tanken att vi på något sätt skulle komma från dem på nåt sätt.
      Att vi en gång i tiden kanske till och med hade kontakt. Att det var aliens som byggde alla fantastiska byggnadsverk som pyramiderna och
      blev förebilder till de gamla gudarna. Ja, det kanske är till dem vi kommer när vi dör? Har aldrig tänkt på det men det var en intressant tanke…
      Ja, det är väldigt spännande och fantasieggande att fundera kring.
      Snöalien skulle jag inte ha något emot att träffa men ”avlopps-alien” (hmm, undrar just vad Stephen Hawking skulle tycka om att jag kallar dem det?) ser lite för läskiga ut för att jag skulle våga träffa på dem… Men om jag ser några ska jag tipsa dem om att du vill träffa dem! ^^
      Tack igen för dina snälla ord! 🙂
      Ha det jätte bra!

  4. En fråga till dig.
    Självklart tror ja på aliens med stora ögon.
    Vet inte ifall ja börjar bli knäpp, men har fått en bild av min kille på stan att han sitter ihop bunden i en stolpe. Hur som helst fick ja den på mobilen och sen när ja kollar nogare så kan ja typ se 3 aliens ansikten, kanske e synvilla, men man kan se det så noga.
    Det första ja personen det ja säger tilll först är faktiskt du.
    För du e en enda personen som intresserar aliens och övernatuliga saker osv.
    Skulle gärna vilja ge dig bilden så du får se det.
    Ifall ja säger det till någon i min familj eller kille så tycker det att de e inbillning.
    Du får gärna ta emot bilden och se vad de kan vara. Sen kan du få se en tydlig spökbild som ja fotat på bohus fästning.
    Folk tror inte på mig för bilden e så grymt tydlig. Aja.
    Du får gärna bilder så du kan se och bedöma vad det är.
    Skulle vara intressant och höra faktiskt 🙂 .

Kommentera

