Kontakt med aliens och europeiska ufo-rapporter.

Hej allihop! Låt oss ha lite alien-snack. 🙂

Tänkte börja med en bild jag fann häromdagen som jag tycker är väldigt spännande även om den är gammal. Från 2003. Rena rama stenåldern alltså… ^_^ Men den är så söt och mystisk att jag inte kunde motstå frestelsen att lägga upp den här ändå. (Jag försökte inte heller.) En man vid namn Stan Romanek påstår att det är en stillbild från en treminuters video han spelade in i sitt hem i Nebraska. På stillbilden kan man tydligt se en alien som tittar fram i fönstret. Jag tycker bilden är väldigt cool. Kanske lite mer på ett bildmässigt sätt dock för det känns som att den vore extremt lätt att fejka… tyvärr. Men man vet förstås aldrig… 🙂

Vad tror ni om bilden nedan?

Igår när jag surfade runt lite på nätet så tog jag mig till en sida där utskickning av radiosignaler för att kontakta aliens diskuterades. Jag har ju själv skrivit om den typen av kontaktförsök förut här och här.
När jag läste lite av diskussionen på den där sidan fick jag dock en ny tanke om det hela.
Även om våra radiosignaler faktiskt skulle nå en bebodd planet så är det ju verkligen ingen garanti för att utomjordingarna skulle kunna fånga upp och tolka dem. Eller ens märka av dem för den delen.
De kanske har totalt andra sätt att läsa av och fånga upp signaler och tolka dem på. Att skicka ut såna signaler som vi skulle kunna ta till oss är på sätt och vis lite arrogant. Ungefär som att om det finns intelligent liv där ute så måste de vara exakt som vi.
Det känns lite dumt att skriva men, jag börjar nästan tycka att den sortens utsändningar känns som slöseri. Chansen för att det skulle vara med den sortens teknik vi fick kontakt med aliens känns ganska liten.

Men jag vet inte… finns det något korn av vettighet i mina tankar?

Vad anser ni? (Om funderingarna, inte om min vettighet.) XD

Nu tror jag dock att vi inte behöver bekymra oss så mycket för hur vi ska få kontakt med aliens eftersom de redan är här. 🙂
Vilket leder mig till nästa nyhet. 🙂
Den 22 juni i år startades en kampanj för att få alla 27 EU-medlemmar att släppa sina ufo-rapporter. Hittills ser det ljust ut för att detta ska bli verklighet. Redan har 17 stycken gått med på det.
Jag tycker att detta är väldigt positivt. Det brittiska försvarsdepartementet öppnade ju sina arkiv förra året. Tycker det är bra att fler går i deras fotspår. Självklart ska denna typ av rapporter vara tillgängliga för alla. Jag ser fram emot att se vad som kommer komma fram av alla släppta rapporter. Även om jag kan tänka att de mest smaskiga rapporterna kanske ”råkar komma bort” och inte blir officiellt visade… 😉

Nedan kan ni se den officiella ansökan för detta:

Vad tycker ni om att ufo-rapporterna släpps?

Vill passa på att tacka för alla snälla mail jag får också! 🙂 Jag blir så glad för alla! Tycker även att det är roligt att så många vill skicka in sina övernaturliga upplevelser till ”läsarnas historier”. Det är så spännande att få läsa om allt ni upplever.
Nu finns det två nya historier uppe för övrigt! Läs dem! 🙂

Hoppas ni njuter av semestern och upplever lagom kusliga och mystiska saker….

Kram M.

10 svar

  1. Åh äntligen ett inlägg!
    Började nästan tro att du hade blivit bortförd av utomjordingar 😉

    • Hej Tessie!
      Ha, ha 😀 Nej som tur är inte. Än så länge så har jag klarat mig ifrån det. ^^
      Är på semester så därför är det lite segare på inläggsfronten. Dessutom håller jag på mycket med boken jag skriver. ^_^
      Men jag ska inte vara så seg på att uppdatera som den senaste veckan i fortsättningen i alla fall. 🙂
      Ha det gott!
      /M.

  2. Hej hej ville bara passa på att önska er en riktigt skön helg

  3. Halloj hoppas du har en skön sommar för det ska ja ha, för idag gick jag på semester i 4 veckor, och det ska bli såå sköönt!!:P Och nästa fredag sticker vi upp till Göteborg och myser:)! Jag tycker det är jättebra om dom släpper sina ufo rapporter för då kan man ju få veta lite mer och nästan vara säker på att det är sanna saker man får reda på! Plus att man är ju jättenyfiken på vad som står i deras rapporter! ÅÅ vad jag skulle vilja in och läsa alla hemliga arkiv om allt mystiskt, det finns säkert jättemycket!:) Ha en jätteskön och mysig o magisk sommar!! Kramar

    • Hej Lollo!
      Åh, så härligt! Vad mysigt att åka till Göteborg också. Jag var där för ungefär ett år sedan för att se ett David Icke-föredrag och det var jätteroligt.
      Verkligen en mysig stad. Tyckte det var jättetrevligt att gå runt där. Gick på deras affär ”Shock” där de har lite den typen av kläder som jag gillar.
      Ska ni göra något särskilt i Göteborg eller bara mysa?
      Ja, det är verkligen bra att de släpper sina rapporter. Verkligen på tiden. Jag ser verkligen fram emot när de finns tillgängliga för läsning.
      Då kommer man nog hitta många spännande nya saker. 🙂
      Just nu är jag uppe i Lappland och här kommer jag vari i tre veckor till. Varit här en vecka redan.
      Ha en riktigt magisk och rolig semester du med!
      Kram M.

  4. Hejhej, jag vet inte om de jag ska skriva om nu har med de här att göra. men en gång när jag skulle sova så gick jag in i mitt rum och kollade ut genom fönstret så såg jag någon som blinkade typ i en cirkel(?) och den åkte ganska snabbt förbi :/ De kan ha vart ett UFO men är inte säker (!?) :s

    • Hej Josefin B!
      Spännande! Svårt att veta exakt vad du såg men vem vet? Kanske var det något utomjordiskt. Vilken intressant upplevelse.

  5. Hej!

    Jag håller med, jag tycker första bilden var riktigt söt.
    Men man kanske inte riktigt ser men om man kollar ovanför alienen så kan man se som ett klassiskt spöke, sånt här tecknat spöke (。◕‿◕。)

Kommentera

