Mystiska foton.

Wow! Ett inlägg! Ja, jag lever fortfarande. ^_^
Anledningen till bristen på inlägg senaste veckan är att jag hållit på att flytta vilket ni säkert sett i min twitter.
Har varit datorlös de första dagarna vilket har lett till fruktansvärd abstinens och ångest att jag börjat uppskatta andra lyckoämnen i livet som vinden i träden och fågelsång.

Men nu är datorn tillbaka och ett nytt inlägg uppe. Yay!
Vi ska titta lite på några nya mystiska foton av ett ufo och en orb.

Den 16:e juni syntes det mystiska lysande objektet på bilden ovan på himlen över Livingston. Den bevittnades och fotades av John Dickson. Han säger att den rörde sig ljudlöst och långsamt. Först lyste den i orange men blev senare mörk innan den försvann bland molnen. Jag tycker att det är synd att bilden är så suddig för den ser ut att ha sett väldigt cool ut. Verkligen mysko med en så starkt lysande ljusboll.

Vad tror ni det är? Ett ufo eller en enorm orb?

… på tal om orber så mailade en läsare in bilden ovan till mig för ett tag sedan. Det är en av de bästa orbfoton jag sett. Orben har allt som en riktig orb ska ha. Den rör sig och är ljus och har ett litet ”skal” runt sig. Sen får man ju inte glömma att den har en extremt söt kamel som sidekick. 🙂

Vad tycker ni om bilden?

Nu kommer jag åka till Lappland på torsdag och vara där någon månad. Det kommer nog bli lite mindre inlägg under semestern eftersom jag har bestämt mig för att koncentrera mig på research till boken jag skriver den kommande tiden. Men sen när jag kommer hem kommer jag uppdatera som vanligt.
Och som sagt, jag kommer uppdatera nu också men kanske bara någon gång i veckan.

Hoppas alla hade en bra midsommar och njuter av sommaren!

Kram Magic.

P.S Nya läsarhistorier! Klicka här! D.S

27 svar

  1. Fräckt… kanske du kan samla alla foton i en fotobok? Jag har inte gjort fotoböcker av ufobilder, mest semesterbilder, men det kanske är en kul grej… jag har testat http://www.solentro.se

    • Hej Hampus!
      Tack för länken! 🙂 Det där låter kul. Kanske testar att göra en sån bok.
      Det är ju ett kul sätt att förvara sina bilder.

  2. Blir alltid så inpirerad och glad när jag ser sådanna bilder på ljusfenomen! Men samtidigt blir mna lite irriterad att det aldrig blir bättre bilder så man verkligen ser vad det är. Mer ufo!

    Orb-bilden va cool =) även om jag är ganska skeptisk till sk. orb bilder (dont hit me everyone!). Men den va faktiskt cool =) Och att den har en ”svans” är ännu bättre. Kanske kunde du göra en sektion för ”läsarnas bilder”? =)))

    Hade så kul i Lappland! =)

    • Hej Elin!
      Tack så mycket! 🙂 Har varit här en dag redan och det är jättehärligt. ^_^
      Jag håller med om det du skriver. Tycker också att det borde komma lite mer tydliga bilder.
      Jaså, så du är skeptisk mot orber du, nu blir jag upprörd… 😀 Ha, ha nej nu skojar jag bara.
      Jag är faktiskt också skeptisk mot orbfoton. Just för att det är så otroligt lätt att helt naturliga ljusfenomen och damm fastnar på foton som orber.
      Men den med kamelen tyckte jag var ovanligt bra. 🙂
      Hoppas allt är bra med dig och du har en mysig sommar!
      kram M.

      • hahaha ja precis! Jag har ju massa orbfoton hemma som jag tagit utomhus när det vart fuktigt och även inomhus. Jag är lite skeptisk ^^ Men det finns riktigta foton med riktiga orber! im sure ^^ Har du vart ute i skogen ännu då och mediterat? =)’
        Smörj in dig som sagt! haha annars blir ju en levande festmåltid där ute kan jag lova =’D

      • Hej Elin!
        Jo, exakt. Men med orb-foton måste man vara skeptisk. Annars så är allt andar. ^_^
        Nej, jag har inte varit ute och mediterat ännu men jag ska när jag har inhandlat något myggmedel.
        Har dock varit på många promenader ute i naturen vilket har känts väldigt uppiggande och meditativt i sig. 🙂

  3. ”Orben” på kamelbilden ser snarare ut som ett dammkorn på linsen eller spegling av solljuset. Ser knappast ut som en orb.

  4. sjukt paff blev jag när jag såg bilden med kamelen, för det är min vän som tog kortet ^.^ det var hon som tipsade mig om din sida också 😀

    Hoppas du får ett trevligt lov!

  5. Jag vet nt, men jag tror att den första bilden är ett ufo. Sånt är klurigt…
    Det måste kännas lite konstigt för den som kolla igenom sina bilder och upptäcker att hon/han har fångat en orb på bild. Har du gjort det ngn gång?

    M.M

    • Hej M.M!
      Det är svårt att se på första bilden eftersom den är så suddig. Tror att det måste ha sett väldigt häftigt ut i verkligheten dock.
      Men jag hoppas att det var ett ufo. 🙂
      Jo, jag har fått orber på foton vid några tillfällen men har faktiskt varit lite skeptisk mot dem. Har klassat dem som damm. ^_^; Tyvärr.

  6. är käär i din blogg!
    hoppas du får det trevligt på din lilla semester! väntar spännt på nästa inlägg 😉

  7. ojdå nu kommenterade jag med helt fel blogg -.-
    men, som sagt väntar spännt på nästa inlägg & älskar din blogg! ^^
    Vad var de för bok du pratade om?

    • Hej Mia!
      Tack så jättemycket!
      Och roligt att du gillar min sida! Det är kommentarer som din som inspirerar mig att hålla igång den. 😀
      Boken jag nämner i inlägget är en roman jag håller på att skriva. Den handlar om en alkemist i en sorts alternativ värld.
      En sorts fantasy-aktig bok men med verklighetsbakgrund också. 🙂
      Har skrivit hälften och jobbar nu med andra halvan. 🙂

  8. hej
    vad kul att du har en blogg med övernaturliga saker 🙂
    annars äre bara tråkiga bloggar…=P
    första gången jag e inne på din blogg men gillar den redan starkt! 😀
    orb bilden var jätte cool, tuvär har jag själv inte lyckats ta nån bra bild alls 😦
    hoppas jag får en bra bild snart som du förhoppningsvis kan lägga ut här åt mej 😀

    • Hej Erica!
      Tack så mycket! Roligt att du gillar bloggen! 🙂
      Ja, jag gillar verkligen den där orb bilden. Väldigt intressant.
      Du får besöka någon hemsökt plats och ta en massa foton, det är nog det bästa sättet att fånga en orb på bild.
      Om du lyckas så kommer jag absolut publicera den här. 🙂
      Ha det så bra! ^_^

  9. Jag själv är inte särskilt mycket för orber. Det finns så många naturliga saker som förklarar det. Damm på linsen, ett kryp, solsken från en särskild vinkel eller att solskenet kommer fram genom grenar/en bit plast/vad som helst.

    Orber är väl en energimassa egentligen? Chansen att det skulle bildas mitt ute i ”ingenstans” är väl inte särskilt stor. Eller?

    • Hej R O R A . S E!
      Jag förstår hur du menar. Det är ju alltid svårt att avgöra om något är en riktig orb eller inte.
      Även om man lyckades fånga en äkta skulle den ändå vara lätt att avfärda.
      Orber ses ju vanligen som andar. Sen är det delade meningar om andar ser ut som orber eller om orben är en tillfällig energikropp de skapar åt sig.
      Om det är som i det senare fallet så borde det vara lättare för orber att visa sig där det finns kraftkällor att dra energi från. Men om andar ser ut som orber borde de kunna dyka upp överallt. Mer i mitt orb-inlägg: https://missmagicgirl.wordpress.com/2009/12/14/orbs-andar-eller…/ 🙂

  10. Hej Hej!
    Gillar din blogg skarpt!
    Dock måste jag säga att de där med orber är svårt. Det vore jätte kul om de verkligen kunde vara andar, det vore ju så mycket roligare då. Men tyvärr är nog de flesta mest andra tillfälligheter som spelar in.
    Här är en sida som förklarar lite om hur orber uppkommer: http://www.supranaturalis.se/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=30
    Men tack för en super bra sida 🙂 alltid lika kul att kika in här.
    Jag älskar att läsa om sånna här saker.

    • Hej Mysan!
      Tack så mycket!
      Ja, jag håller med om orber. Det är svårt att veta men vissa foton får en att fundera (och hoppas! 😉 ) ändå… ^_^
      Tack för länken. Den påminner lite om det jag skrev i mitt orb-inlägg. Man luras lätt av damm och annat. Därför känns aldrig orbfoton som bra bevis för andar eftersom de är så lätta att avfärda.
      Tack igen för dina snälla ord om min blogg! Ja, det övernatuliga är SÅ spännande! 🙂

  11. jäklar va sjukt, får gåshud när jag ser den första bilden.. jag och 3 kompisar såg nyligen samma sak, den åkte skitsakta och ibland stannade den. till slut försvann den bakom molnen! vi kollade på den i kanske 10 minuter

    • Hej Anonym!
      Vad häftigt att ni såg något liknande. Måste ha varit en riktig upplevelse. Men jag förstår att det känns kusligt att bilden liknade så….
      Intressant. Tog ni nån bild?

  12. Hey MissMagic och alla andra. Har sett ett exakt likadant ljus som på den bilden, Och hann till och med filma det med min mobil innan det försvann. Har lagt upp videon på min Youtube sida om ni vill kolla. Tyvärr så var det ingen bra kamera :-/ Så det syns kanske inte så bra. Men iaf så såg jag och min vän 5-6st likadana oranga ljus som typ pulserade och som sedan försvann upp bland molnen. Det intressanta är att det inte gav ifrån sig ett enda ljud…tror knappast att det var vanliga flygplan för det hade ju låtit så in i helvete om dom varit så nära oss och så tätt ihop som dom var. Min vän filmade det också och kanske är bättre bild på hans, men har inte lagt upp hans video än…men ska!

    http://www.youtube.com/user/ICARUS330?feature=mhum

  13. jag fattar inte meningen med en bild på en dromedar.

Kommentera

